Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ voip hyvinkin olla, mutta mikä juttu tää on, mitä sillä tehdään?? 😄 tämmöinen härkäpe: Noista nukkekuvista vielä, silmällä katsottuna kaunis sininen taivas. Se vaan että vuosi vuodelta se sinisyys muuttuu vähemmän kirkkaaksi, ja varsinkin kesäkuvissa sen huomaa. Olen päätelly että siellä on kaikenmoista saastetta ja erityisesti digisaastetta. Jokunen vuosi sitten ihan sama paikka ja aika sekä kameran säädöt ( ja pitipä taas taskulampun kanssa etsiä missä tuo nukke on ja Nappi-koirakin löytyi, ite tehty villapaita..) Muokattu: 23. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 20251 vuosi Mitä qr-koodilla tehdään. Mutta nää on vielä hakusessa. Muokattu: 23. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 20251 vuosi 22.2.2025 klo 19.20, tommi2 kirjoitti: Niin mähän vain ehdotin että kerrot että sulla on velaton asunto, autotalli ja rahaa kuudeksi vuodeksi ja katot ihmisten reaktiot. Keskustelua nääs, kun keskustelufoorumille näitä päivittäin tilität. 22.2.2025 klo 18.15, tommi2 kirjoitti: Mä ite en oikeesti tiedä millä perusteella tohon apuun on oikeutettu, jossain luki että väliaikaisapu jossei ole rahaa ruokaan. Toisaalta sehän on helppo testata, onko oikeutettu ruoka-apuun. Sanoo siinä jakojonossa niin että jakajat ja avun ottajat kuulevat vaikkapa "mulla on yli sadan tonnin omaisuus (asunto, auto ja irtaimisto + nukkeja tms.) ja rahaa kuudeksi vuodeksi tilillä, mut auto pitää vaihtaa". Anteeksi, nämä sinun postauksesi jäi mietityttämään, eikä hyvässä mielessä. Monella siellä jonossa olevalla on omakotitalo, yhdellä ukkelilla peräti maatila, useampi auto ja traktori. Joillain on työpaikkakin. Kuten sanottu, jos asiat on hyvin niin ei sinne mene reilu tunniksi jonottamaan. Sä toisaalta yliarvoit ( auto ja asunto) mutta nyt on todettava että mun nukkeitten arvo ei ole mitään satatuhatta. Ai että yhden nuken arvo satasen? Eikä nämä ole pelkkä nukke, vaan näillä on myös asut ja korut yms. ja ne on hankittu silloin kun oli tulojakin. Olen tosin joutunu myymään joitain nukkeja 50-100e ja se on pilkkahinta. Sitten on nukkeja joitten arvoa ei voi rahalla mitata, esimerkiksi nuket joilla on äitini tekemät asut, varsinkin nämä kansallispuvut ( Lappi on valmiina ostettu puku ja Tuukkala mun tekemäni ) Mutta aiheeseen, kyllä mä Ifolor-kuvakirjasia katsellessani ihmettelen miten mä olen tommosenkin kuvan osannu ottaa? Samoin äitee ihmettelee miten onkaan tommoisia asuja osannu tehdä ( varsinkin Tuuteri), ja sitten äitini harrasti posliinimaalausta että miten on osannu tämmöisen tehdä? Ihmetyttää nyt kyllä kun verenpaine lähinnä nousee kun otin toisenkin lääkkeen puolikkaan. Taidan kyllä tietää syyn, on yksi stressitekijä johon odotan takaisinsoittoa. Muokattu: 25. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu kirjoitusvihre
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 20251 vuosi Jo on, kun Hooterskaan ei enää menesty... https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e105e04c-4784-4194-aa66-d82f898bc893
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 20251 vuosi Verenpainelääke tehoaa parhaiten, kunhan ensin selvitetään, miksi vp on noussut. Mulle vedettiin hatusta vp-lääkkeitä - syö noita kokeeksi-tyylillä. Eka lääkityskokeilu 2011. 2024 päätettiin selvittää nousun syy. Molemmissa lisämunuaisissa hyvänlaatuinen kasvain, joka erittää liikaa suolahormonia. Otettiin TT-kuvatkin. Siihen tepsii spironolactone. Jo vain, yläpaine pudonnut vasta 50-60 pykälää, mutta saa kelvata. Eniten ihmetyttää se, että eikö tuota selvitystyötä olisi voinut tehdä jo alkuvaiheessa. Lääkitysten vetäminen hatusta taitaa olla enemmän kuin normaalia. Tuleeko TT-kuvauslaitteisto kalliimmaksi, jos sillä ottaa 25 kuvaa päivässä 20-24:n sijaan ? Muokattu: 25. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 20251 vuosi Laitetaanpas tompalle vielä tämä hankinta 😎 rahalla saa, ja autolla pääsee. Tämä on paketti joka ( mulle) avataan kerran elämässä. Ja oli sen arvoinen. ( sillä nyt tämä auto maksaa 3 x sen mitä ostin, ostin todellakin just oikeeseen aikaan vaikka vähän hirvitti...) Mutta kuten sanottu, elääkin pitää ja tehdä asioita jotka tuottaa sulle iloa ja inspiraatiota. Muokattu: 25. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 2 hours ago, concorde said: Jo on, kun Hooterskaan ei enää menesty... https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e105e04c-4784-4194-aa66-d82f898bc893 Ehkä perinteiset asiakkaat eivät samaistuneet DEI-rekryihin: https://ethicsalarms.com/2025/02/21/gee-i-wonder-why-hooters-is-declaring-bankruptcy/
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 20251 vuosi Käynyt reissuilla yhteensä kolme kertaa Hootersissa. Ok, sattui nättejä nuoria naisia työvuoroon, mutta ruoka ei niin kehuttavaa ollut että oltaisiin menty uudestaan. Kokeiltu kolmella eri reissulla kolme eri H-ravintolaa. Vaikka olikin silmäniloa niin kyllä se ruokakin saisi olla "parempaa".
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^^^ ai että on hieno kuva.. v***tutus vaihtui itkuun ja ihmetykseen, miten ei voi sairauslomatodistus kelvata työkkärille? Pitääkö siinä olla diagnoosina joku "pään irtoaminen" Mä todellakin haluan kysyä miksei sairauslomatodisus ad 31.03. 2025 kelpaa ( todistuken otan mukaan) ??? vai onko ongelmia luetun ymmärtämisessä? Tuossa sitten äiteelle soittelin ^ asian tiimoilta. Äitee totesi että tee eläissäsi asioita jotka tuottaa sulle iloa - ja juurikin tämä, mitä olen nukkeja ostanu ja heille asuja sun muuta tarviketta laitellu, ja ottanu kuvia, se on se mikä on tuottanu mulle iloa. Lintujen tarkkailun lisäksi. Muokattu: 4. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi Jaha, vanhusten kuntoutttava päivätoiminta menee digiksi. Siittä putoaa 80% käyttäjistä pois. Mutta miksi sitten ei tätä työttömän kuulusteluasiaa voi hoitaa diginä, tai vaikka puhelimitse ?
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20251 vuosi On taas kahvin hinta otsikoissa, 10€/paketti jossain päin suomea, laskin huvikseen että jos keittää 50 kuppia per paketti niin hinnaksi tulee 0,20€/kuppi, tuollei kun sen kääntää niin ei tuo kymppi ole edes kallis, moni ostaa huoltsikalta kahvia 2-3€ per kuppi ihan tyytyväisenä varmaan päivittäin. Mulla menee kotona kahvia max. 4 kuppia viikossa enää nykyään mutta jos jois vaikka yhden kupin ennen töihin lähtöä niin paketilla selviäis 1,5kk, yhden henkilön kulutuksella laskettuna siis.
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20251 vuosi Artisti "Mirellan" sitä kappaletta soi kyllä aina kun autoilee ( ja laitan radio Novan ) mä en ymmärrä mikä siinä on niin erityisen hienoa? Toinen on tämä uusi "Rodeo"-yhtye ( no saap nähdä kuinka kauan jaksavat yhdessä....) heidän musiikkinsa piti olla country-henkistä, mun mielestä ei ole. Mutta kaikkein eniten ihmetyttää sen KAJ-yhtyeen sauna-kappaleen suosio, osallistuu Ruåtsin viisufinaaliin. Mun mielestä se on kamala. Tänään autoillessa Kotkaan nauratti paikannimet: Kurri, Juttila, Kottero, Sitikka ja - Mielihyväntie...
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ no onhan Mirella ihan ok, sellaista kaunista laulua joissa on myös sanomaa - pitääkö jotain menettää että jotain löytää? ( kävin äskö kaupassa autolla ja tämä kappale tuli) Ja taas aamuteeveessä Erikan ja KAJ:n viisujen ylistystä, ei voi ymmärtää. Ja sitten, tästähän se on alunperin mun ongelmien tai epäonnistumisen ydin ollu - suomalaiseen lääketieteelliseen on niin kammottavan vaikee päästä ( no yksi helpoimmista jutuista ikinä ) ja mennään Viroon opiskelemaan lukukausi ja valmiita maksamaan ....( käyn lukeen) 13 200e/vuosi x 6 vuotta. Valintakokeet ovat toki muuttuneet, mutta että 2 vuotta valmistautumista valintakokeisiin. Mä valmistauduin lukemalla psykologian kirjan rannalla 2 kertaa eli semmoinen 3 tuntia. Muokattu: 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kyllä tarvii alkaa ihmetellä miksi kansalaiset joutuu sitä YLE ( YEL on eri juttu)-veroa maksamaan? No onneksi en joudu enää maksaan kun tulot jää alle 14 ke/vuosi. Yle luopuu nyt sitten kuuluttajistaan(kin)? Tuleeko sitten ruutuun vaan kirjallisena mikä ohjelma seuraavana vuorossa? Entä uutiset? tai urheilulähetykset?
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi 22 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Yle luopuu nyt sitten kuuluttajistaan(kin)? Entä uutiset? tai urheilulähetykset? No ihan varmaan ne nyt jostain uutisankkureista on luopumassa. Tai jos ovat niin ovat idiootteja kyllä. Toisaalta, kyllä tuo keinoäly osais tehdä ihan yhtä hyvää puhetta ja esiintymistä mitä oikeakin ihminen. Esimerkki: Oletan että tuo neiti on joku keinoälyihminen, ei the real thing. Löytyy kaikista Pösön ohjevideoista. Eikä kaiva missään nenää kesken esiintymisen tai piereskele joten ei oo real thing. 😄 Muokattu: 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään