Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Jep.  Kyllä joku flunssia toteava yleislääkäri saa varmaan palkkansa kaikista helpoiten.  Miten se olikaan, joku 9000eur /kk mediaani ja jatkuva pula tekijöistä...

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

No ihme juttuhan sekin että sain varattua lääkäriajan 18.3. ( sairausloma loppuu 31.3.) ja haen sille jatkoa. Itku tulee ihan sielun syvyydestä.

Mutta miten menee verotus? Olin ammatinharjoittajana eli yrittäjänä ja se verolipuke tuli aiemmin jo tammikuussa.

^ mutta kun ei oteta töihin, oon kyselly, ei. Ainoastaan etätöitä yrittäjänä ( johon en mene mukaan) kotona, ei ole sellaisia tietoteknisiä taitoja että onnistuisi.

Ja kun on ( ainakin itellä on) sellainen "tuntu" että mitä tulee tapahtumaan, mikä on mahdollista ja mikä ei. En tule näkemään rötisköä Pirkkalaan, eikä tarvii käydä lääkärissä ajokorttitodistusta varten. Tuskin saan edes sitä takuueläkettäkään. Se vaan menee näin. Yritän elää tämän loppuajan niin täysillä kuin pystyn. Ja kun en ole matkustuksesta kiinnostunu ( paitsi Nakkila ja Kotkan Maretarium) tämä nykyinen olotila on ihan ok ( paranisi vaan toi oikean kyljen kaatumiskipu niin voisin talkoilla...)

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
ps.

Kirjoitettu

Duunitorilla näytti olevan "lääkäri + pirkanmaa" haulla heti 50 lekurin paikkaa auki. Veikkaan, että mollissa (mikä lie nykyään onkin) on vielä lisää ja pimeät paikat päälle.

Kirjoitettu

Nolostuttaako?

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011028226.html

No eipä juuri, mutta kohdat 1,2 ja 4.

Varsinkin tuo kohta 4.
Siinä tuli jo jutut käytyä läpi ja yllättävä jutustelun uudelleen käyntiin polkaisu saa alkuun häkellyttävän tilanteen, kun ei heti tietoa yhteisen reitin kestosta ja tarinointi kävellessä hankalaa ja ilman katsekontaktia ja kun ei oikein osaa arvioida jutunaiheita yhteisen osuuden kestoiseksi. 
Mutta ainahan tuosta on alkuherätyksen jälkeen naureskellen selvitty :) 

Kirjoitettu

Luolissa joskus haahuillut, olikohan tuolla Lanzarotella, kun  laavatunneleita. Suomessa louhitut tunnelit tihkuvat vettä, tuolla oli kuivaa ja lämmintä. Hienointa tuolla oli se lampi, jonka pinta oli peilikuva ja vaikutti syvältä rotkolta.
Pienen kiven plumpsautus veden pintaan paljasti illuusion:

Kuubassa oli jo jokin iso tippukiviluola, se mentiin veneellä.
Jossain muuallakin tullut käytyä Madeiran louhittujen Levada ja Pico Ruivon tunneleiden lisäksi lisäksi, mutta nyt ei muistu mieleen. 

Kirjoitettu

Mä yritin kattoa leffaa jossa jengi kiipesi korkeisiin paikkoihin ja tunki viemäreihin ja metrotunneleihin kaupungeissa... en pystynyt.. teki niin pahaa noi korkeat kohtaukset. Hullun hommaa.

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Pitääkö joka paikkaan päästä kiipeämään ? Sama juttu luolatutkimisen kanssa.

Varsinkin ne luolastot joihin vielä sukelletaan tunneleita joissa meinaa koko ajan jäädä jumiin. Suomalaisessa uutismediassa ollut niitä valitettavia kuolemaan johtaneita keissejäkin. 

Kirjoitettu

Jännä juttu nuo korkeat paikat tai reunapaikat.
Laiturilla kulkiessa pyrin pitämään reitin keskituntumassa ja reunan tuntumassa kulkua pyrin välttämään aina parhaani mukaan, koska horjahtamisen pelko. Veneen kannella taas sitten ketterästi kuin kissa.

Mutta sitten tuolla Madeiran vaellusreiteillä, jyrkkien vuoren pudotusten reunamilla ja niiden levadaoiden reunalla joku 50..60 cm reunalla kulku, se ei tuntunut miltään vaikka siinä pystysuoraa pudotusta joku 30..50m  ja jossain paljonkin enemmän, niin ei tuntunut yhtään miltään.
Kaipa se korkeus sitten tekee sen, että sen pelottava vaikutus vaan yksinkertaisesti lakkaa.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Sukellusjutut ei ole mun juttu, eikä syvät vedet pulikoidessa. Tapana sanokain, etten ole hyvä uimari, mutta peto kahlaamaan 😄
Sukellussyvyys on maks hartioihin asti, eli jalat yltää vielä pohjaan.
Samoin kun tuolla punaisella merellä joutu johonkin 20..30 m syvään pohjakirkkaaseen veteen uimaan, niin lähes paniikkijuttuhan se siínä. Toki virtausten vuoksi punainen lippu aiheutti siinä oman fyysisen lisänsä.
Myös reissu sukellusveneessä aiheutti lähes klaustrofobisen kohtauksen. Toki huono ilma hiilidioksidimäärän nousun myötä aiheutti pulssin nousun korkeaksi.
Jatkossa nuihin putkiloihin vain niiden pinnalla ollessa.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Mä oon keikkunut koko lapsuuteni/nuoruuteni kasvihuoneiden katoilla.  Korkein huone oli harjaltaan ehkä reilu 10m. Noissa on vielä se "bonus", että näet koko ajan altasi maahan asti ja ainoa, mihin saa astua on ne lapetikkaat, koska muu ei kestä.

Tota kun teki riittävästi, niin kaikki korkean paikan jutut ei tunnu miltään.

Kirjoitettu

Mulle korkeat paikat on nou nou. Hyvä, että fillarilla on pystynyt ajamaan nippa nappa tähän asti alla olleet alppitiet.

Berchtesgadenissa käytiin suolakaivoksessa - se oli sitten viimeinen kerta. Untersbergillä (Salzburg) kävin kerran hissillä. Se on vielä karmeampi kuin Penken. Se oli erehdys.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^^  pää veden alla on semmoinen asia jonka teen vaan nopeesti jos on lämmintä vettä. Kaikenmaailman sukeltamiset - ei onnistu. Lapsena kaikki muut hyppeli ja sukelteli, opin uimaankin vasta...jotain 12-vuotiaana?

Mutta kun se työkkärin tyyppi soitti, kysyin että mikä näissä (4 lomaketta, 4 soittoa) nyt on epäselvää, jos olisi töitä niin mitä mä työttömäksi ilmottautuisin?
Pitää rastittaa se kohta ettei ole yritystoimintaa. No nimenomaan olen ilmoittanut että EI ole yritystoimintaa, mutta ei vaan mene ilmoitus perille. Siis perille niille työkkärin työntekijöille.

Kirjoitettu

Nekin voivat töpeksiä, niillä kuuluu nyisellään olevan aikas rankaa, kun tuli tämä muutos ja nyt muutonkin YT-automaatti suoltaa liukuhihnalta uusia asiakkaita.

Korkeista paikoista tuli mieleen toi kun oli Liedon linja-autotehtaalla kloppina ja piti paikata sisältä käsin vaappuvan Pronton korista kattoikkunaa. Sattu vaan käymään niin, ettei korin nostokorkeus ihan riittänyt. 
Laitettiin sitten vesivaneri korin kaiteiden päälle ja ukko siihen seisomaan. Korin ja ukon vaappumiset oli sitten tuossa vaiheessa jo sen verran voimakasta, että ilman tukea ei hommasta tullut yhtään mitään. 

Kirjoitettu

Heitä saattaa myös kiinnostaa, miksi ne 50+ avointa työpaikkaa eivät ole ok. Mä en itse kuvittelisikaan pääseväni työkkärin leipiin (2 ammattia ja molemmille löytyy vapaita työpaikkoja).

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.