Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ ai minullako ? no niin on, luonto linnut ja kalat ja kyllä musiikkikin on auttanut. Periaatteessa tulisin toimeen vain sillä migreeninestolääkkeellä, mutta syödään nyt verenpainelääkettä. Kylkikipuun on ollu käsikauppaburana. Muistuu mieleen kun olin joskus 90-luvulla terveyskeskuksen ylilääkärin vastaanotolla, hän siinä kylmästi totesi että mikset sitten mene töihin? esitin vastakysymyksen, että ottaisitteko mut töihin? - niinpä -
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20251 vuosi Vp-lääke toimii sitten, kun on selvitetty hypertension syy. Vuonna 2011 mulle alettiin kirjoittelemaan hatusta vedettyjä reseptejä, vuonna 2024 selvitettiin vaivan syy (lisämunuainen erittää liikaa suolahormonia), jolloin voitiin valita juuri tuohon tehoava droppi. Tempokisu on ihan eri henkilö. Onnittelut.
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ kyllä, ja esimerkiksi jos haluaa erityiskorvattavuuden, pitää ensin todellakin selvitellä verikokein josko olisi kyse jostain muusta. Mulla ei ollut. Sain erityiskorvattavuuden. Sukuvika, ja sitten ihan selvästi stressi nostaa painetta. Kun olin vielä töissä ja tilanne hyvä, otin 1/4 tablettia ja paineet oli luokkaa 130/70. Kyllä se syy on aika selkeesti stressi ja huoli huomisesta. Ja siihen vaivaan ei mikään tabletti taikka terapia auta. Lottovoitto auttaisi. Kuten tuonne omat terveiseni kirjoinkin, otan rr-lääkettä ENEMMÄN ja paineet senkun jatkaa nousua, että tuntuu siltä kun se lääke nostaisi verenpainetta.... Olen ite sellainen etten kovasti välitä veriarvojen seuraamisesta ja paineitakin olen mitannut lähinnä mielenkiinnosta, mutta on sellainen asia että ...ihan sama. Siksi juuri miettinykin että kannattaa elää nyt ( sen mitä voi) eikä kituuttaa ja niukistella kaikesta.
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20251 vuosi Uusia farkkuja tsekkaamassa ja tuli vastaan nämä... Vähän hymyilytti toi tuoteseloste, joka lupaa kyllä rahoille aika paljon vastinetta: Lainaa Tekniset tiedot: - Materiaali: Päällys: 100% lehmännahka, 40% polyuretaani, 60% polyesteri, täyte: 100% polyesteri (kierrätetty), sisäpohja: 4% polyuretaani, 48% viskoosi (bambu - selluloosa), 48% polyesteri, 1% neule: Elastaani, 99 % polyamidi, vuori: 100 % polyamidi, laatu: 99 % puuvilla, 1 % elastaani, pohja: 40 % kumi, 60 % etyleenivinyyliasetaatti, päällinen: 100 % polyesteri (kierrätetty)
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Aamulehdessä ristikko-aukeaman vieressä on venyttelyohje. Ja kuva ( oikea polvi koukistettu suorakulmaan tassu lattialla, ja vasen polvi lattialla ) sitten pitäisi jännittää vasenta pakaralihasta ja käännä häntäluu napaa kohti, ja nosta lantion etureunaa ylöspäin. Asento on helppo, mutta en käsitä miten käännään häntäluuta napaa kohti??? tai miten nostetaan lantion etureunaa ylöspäin. No mä venyttelen omalla tavallani, spagaati jää edelleen se 2cm vajaaksi mutta kyllä se sieltä jonain aamuna menee. No hivenen ihmetytti, seurakunnan tiistaisen virrenveisuun jälkeinen hartaus. Sitä piti kirkon ulkomaa-avun työntekijä, ja painotti yhteisvastuukeräystä ja miten meidän pitäisi auttaa esim. afrikkalaisia nuoria että pääsisivät opiskelemaan. Sillä "yleisössä" on iäkkäämpää porukkaa eli eläkeläisiä ja huomannu että samoja ihmisiä kuin ruoka-apujonossa.... Muokattu: 4. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu kirjoitusvihre
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi 26 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: No hivenen ihmetytti, seurakunnan tiistaisen virrenveisuun jälkeinen hartaus. Sitä piti kirkon ulkomaa-avun työntekijä, ja painotti yhteisvastuukeräystä ja miten meidän pitäisi auttaa esim. afrikkalaisia nuoria että pääsisivät opiskelemaan. Sillä "yleisössä" on iäkkäämpää porukkaa eli eläkeläisiä ja huomannu että samoja ihmisiä kuin ruoka-apujonossa.... Kerran laskin, montako rahankerjäysoksennusta oli tv-ohjelman yhdessä mainostauossa - 6 kpl.
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Oksennus on kyllä kuvaava. Pahimpia ovat nämä, kun vonkaavat sitä testamenttia ikä-ihmisltä, joilla se kuoleman läheisyys vatvoo ajatuksia ja muutenkin ymmärryksen hämäryys on vähän sitä ja tätä. Mielenkiintoisia perunkirjoitustilaisuuksia odoteltavissa, kun rahat onkin jollekin vauraalle oikeutta hinkuintiaaneille säätiölle, josta 99% osuus menee "hallinnollisiin kuluihin".
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Olin hetki sitten Prisman parkkihallissa. Vieressä oli koppimopo. Kohta siihen tuli neljän nuoren lössi ja jokainen kiipesi siihen koppiin samalle penkille. Lohjan 'pääkadulla' tuo ohitti mut oikealta puolelta, vaikka kohta molemmat käännyttiin samaan suuntaa vasemmalle valoista.
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Ihmetyttää, että on se kaksivaiheinen ajokortti ja vasta 2-vaiheessa joskus omatoimisen talviajelun jälkeen opetetaan talviautoilun niksit. No, kyllähän siinä laskutettavaa syntyy, niin asia kunnossa. Mutta se varsinainen ihmetyksen aihe on, ettei ajoharjoitteluun kuulu osiota, jossa ensin päästellään keilaradalla normiautolla pelkästään kuskin ja sen jälkeen vaihdetaan kelvottomilla iskareilla varustettuun autoon, johon lastattu kuskin lisäksi 5x75kg kuorma ohjaamoon ja 75 kg peräkonttiin ja sitten samalle keilaradalle. Kokemus saattaa yllättää nuoren tähtikuljettajan ihan housut kintuissa ja jopa taltioida karvaan kokemuksen täydellä ymmärryksellä.
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi 20 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti: Olin hetki sitten Prisman parkkihallissa. Vieressä oli koppimopo. Kohta siihen tuli neljän nuoren lössi ja jokainen kiipesi siihen koppiin samalle penkille. Lohjan 'pääkadulla' tuo ohitti mut oikealta puolelta, vaikka kohta molemmat käännyttiin samaan suuntaa vasemmalle valoista. Täälläpäin mualimoo ihmettelin että ei tunnu mikään nuorison menoa estävän/hillitsevän. Päivä sen jälkeen kun oli uutiset täynnä tuossa parin kilsan päässä tapahtunutta sitä auton katolleen menoa ojaan ja neljän nuoren poismenoa niin tuli jotain isoja nelipyöräisiä mönkijöitä vastaan tiellä ja vetivät tien laidasta laitaan jäätävässä luisussa ojanpenkalta penkalle. Vastaantulevat autot tuntui tööttäilevän niille mutta ei menoa haitannut. Viimeksi kun täällä nuoriso ajoi päin liikenneympyrän vieressä olevan kerrostalon seinään ja kuolemia tuli siinäkin kolarissa (sekin parin kilsan päässä tästä) niin tuntui että olisi edes muutamaksi viikoksi meno rauhoittunut mutta enää ei näköjään noilla kolareillakaan ole vaikutusta. Ehkä Poliisi vain kyttäsi tarkemmin ekat viikot tuon ympyräkolarin jälkeen liikennettä ja siksi oli rauhallisempaa. Muokattu: 4. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Mun nuoruudessa ajettiin motukoilla ja peltoautoilla sänkipellolla ainakin siihen asti, kunnes isäntä tuli kiljumaan pellon reunaan. Talvella joen jäällä - tosi makeeta.
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Kun toissapäivänä olin kävelylenkillä niin tienvieruspellolla veti miljoonaa joku jannu motocrosspyörällä ja perässä joku mopoauto, sekin kyllä kovempaa kuin 45km/h... Mutta oletan että oli omilla pelloilla ajelemassa kun oli jo urat tulleet peltoon eli ennenkin olivat siinä kaahanneet. Vissiin nyt tähän aikaan vuodessa tuo sänkipelto juurikin saa olla myllättävänä kun tuskin sitten kun siellä lähtee taas "tavara" kasvamaan niin edes "omille pojille" tulee lupaa kaahailla.
Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 20251 vuosi Kova haloo iltalehdissä ja mtv3 aamuteeveessäkin näytettiin, miten se yksi poisäänestetty Summit-kisailija menettää hermonsa ja riehuu yms. Tää mitään riehunu, tottakai se v**ttaa ja ihmeellisempää olisi ollut jos EI olisi voimasanoja käyttäny. Olisi vaan vieny tai tuhonnu teltan 😄 kavereilleen tsemiä ja muille "haistakee te muut v**ttu..." Mä olisin toiminu ihan samoin, mitä skandaalia tässä muka oli? Ja kuten aiemminkin varmaan todennu, aattelin että vihdoin sellainen "selviytymis"ohjelma jossa fyysinen ja psyykkinen kunto ratkaisee, mutta ei, käsikirjoitettua mukadraamaa. Ja Jasper Pääkkönen meni tähän mukaan.
Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 20251 vuosi Maailma muuttuu, eikä julkisesti saa edes omaa mieltänsä pahoittaa, koska joku muu voi taas siitä pahoittaa mielensä. Ja tämä kulttuuri pesiytynyt armeijaankin. Kun olin kertausharjoituksissa Rovajärvellä tykittämässä, niin sielläkään ei saanut enää kiroilla, vihollinen ei tullut idästä, eikä venäläisiä saanut nimittää ryssiksi. Silloin kyllä ajattelin, että miten tähän on tultu ja jos nyt sitten nuo pensasneuvostoliittolaiset alkavat kutsumatta rynniä rajan yli tänne, niin siitä myö ei kyllä selvitä. Muokattu: 5. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 20251 vuosi Kyllähän näitä "talonmiehiä" ollut jotka piikittää, mutta ihmetyttää tässä ensisijaisesti että urheilijat ( todennäköisesti nuoria?) suostuvat että valmentaja ( jolla ei terveydenhoitoalan koulutusta...ja vaikka olisikin ) antaa valmisteita suonensisäisesti. Valmentajalta täysin edesvastuutonta toimintaa, mutta kyllä urheilijoittenkin pitäisi miettiä jos iv. "lääkitystä" ehdotetaan. Kyseessä tämmöiset valmisteet kun Cytoflamin, glukoosi, Ryboksyn. No, urheilijoille tuli vakavia sivuoireita ja sairaalaan, toinen urheilijoista teho-osastolle ja nyt on urheilu-ura vaakalaudalla. Toinen urheilijoista kilpaillut kaudella ampumahiihdossa. https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/3eac6570-3506-4939-8dde-1ad3f8e67a96
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään