Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu
1 tunti sitten, IncBuff kirjoitti:

Joo mutta Nissan Navara se pohjiltaan on eikä sillä ole Stellantiksen kans mitään tekemistä.

Aivan! My Bad☹️ Mielsin myös Renun kuuluvan Stellantiksen merkkeihin. 

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Tuollaisen bmw-only avaimen teko ei oo nasateknologiaa. Ainoa lievä jarru on se, että niitä tarvittaneen useampaa kokoa.

Mietin ensin, että ajaisin millin laikalla pyöreän tangon ristiin halki jne. Mutta tuohan aukeaa vaikka rälläköimällä tukevaan lattaan halkion keskelle - tai sijoittaa kaksi pyöreää tappia oikealle etäisyydelle. Tappiversio vois olla helpoin kudottavaksi. Poraisin varteen tappikokoa vastaavat reiät ja hitsaus yläpuolelle. Patentin rikkominen on kiellettyä vain kaupallisella tasolla.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Taksi Helsingin sähkömersu latauksessa Plugitin laturissa Klaukkalassa. Imi paskiainen koko laturin tehot 180kw mut tuuppasin Pösön vierustöpseliin ni laturi puolitti mesen tehot 90kwh. Hähää... Ai, nyt se lähti ku ei jaksanu oottaa hitaalla laturilla. No. Pösö lataa koskaan about ees 90 vauhdilla. Helteellä käväs jossain 120ssa muistaakseni. Nyt tuloo juhlavaa 60 vauhtia.

Edit: Jengi jonottaa Tokmannin normiparkkipaikoille. Tsiisus. On väkeä! Kannattaa jättää jouluostokset näin viime tippaan. 😱

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Hassu kilsalukema E5008 autossa! Ja Pösö on puolensa valinnut kun tyrkyttää Krimiä osana Venäjää. Tsiisus! Poistelen siis turhat paskat listalta...

20251220_170411.thumb.JPG.a058515b76413164b7c2cdf13e2e42ab.JPG

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Nyt tässä harjoitellaan sähköautoilua. Ei toi GTX:kään kovin kummoisesti näillä keleillä näytä lataavan. Kotilaturi pitää alkaa hommamaan lomien jälkeen. Sillä pitäis pärjätä iso osa ajoista.

Näin lähtökohtaisesti ärsyttää laturitoimijoiden määrä. N+1 applikaatiota ja rekisteröitymistä. Todennäköisesti en edes tarvitse näitä kaikkia. Kauppareissulla tänään ei tarttenut yrittää ladata. Latauspaikat oli vahvasti varattuja pl 11kW mutta siitä ei paljoa kostu.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu
45 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Kotilaturi pitää alkaa hommamaan lomien jälkeen. Sillä pitäis pärjätä iso osa ajoista Näin lähtökohtaisesti ärsyttää laturitoimijoiden määrä. N+1 applikaatiota ja rekisteröitymistä. Todennäköisesti en edes tarvitse näitä kaikkia. Kauppareissulla tänään ei tarttenut yrittää ladata. Latauspaikat oli vahvasti varattuja pl 11kW

Tuossapa villakoiran ydin tiivistettynä. Noista lieve-ilmiöistä kun pääsisi eroon, saattaisi patteriautoilu kiinnostaa nykyistä enemmän.

Kirjoitettu

Niin toisaalta ABC-lataus ja Neste-lataus toimii ihan samoilla appseilla kun tankkaus. Lataustoimijoita on vain paljon enemmän. Se on vähän niin ja näin että hyvä vai huono asia. Emmä kyllä oo bensaakaan perinteisesti kortilla tankannut vuosikausiin vaan ST1, ABC tai NESTE mobiilisoftalla. Todennäköisesti selviydyn tästä sähköautoelämästäkin samalla määrällä sovelluksia.

Kirjoitettu

Onko nuo appit parempia bensanlatauksessa? Joskus harkinnut, mutta dinosauruksen on vaikea oppia uusia temppuja.

Kirjoitettu
8 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Niin toisaalta ABC-lataus ja Neste-lataus toimii ihan samoilla appseilla kun tankkaus. Lataustoimijoita on vain paljon enemmän. Se on vähän niin ja näin että hyvä vai huono asia. Emmä kyllä oo bensaakaan perinteisesti kortilla tankannut vuosikausiin vaan ST1, ABC tai NESTE mobiilisoftalla. Todennäköisesti selviydyn tästä sähköautoelämästäkin samalla määrällä sovelluksia.

40+ vuoden autoilussa en ole tarvinnut vieläkään tankkaukseen yhtään ainoaa äppiä. Pysäköintiin kylläkin, valitettavasti.

Kirjoitettu
19 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Onko nuo appit parempia bensanlatauksessa? Joskus harkinnut, mutta dinosauruksen on vaikea oppia uusia temppuja.

Se on varmasti kokemuksesta kiinni mutta itse olen kokenut että helpompi klikatata sovelluksesta maksa ja face-id:llä Apple Pay kuin kaivaa, työntää korttia ja naputella sitä automaattia. Maksan kyllä kaiken muunkin puhelimella. Ei mulla ees nykyään oo aina kortit mukana.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu
25 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Mä en oo suostunut ottaa pysäköintiappiakaan. Mutta harkitsen vahvasti St1 appia. 

Töissä oli pakko nöyrtyä, jos meinasi saada katiskan parkkiin laillisesti.

edit  lentoparkki vaati myös äppiytymistä.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
48 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Se on varmasti kokemuksesta kiinni mutta itse olen kokenut että helpompi klikatata sovelluksesta maksa ja face-id:llä Apple Pay kuin kaivaa, työntää korttia ja naputella sitä automaattia. Maksan kyllä kaiken muunkin puhelimella. Ei mulla ees nykyään oo aina kortit mukana.

Ihan ok valinta, jos kaikki käy kuten omenakuplassa. Nykyään vanhuksetkin selviävät korttien kanssa maksutapahtumista kätevästi, nämä äppisohlaajat eivät niinkään. 

Kirjoitettu
9 minuuttia sitten, Köfte kirjoitti:

Ihan ok valinta, jos kaikki käy kuten omenakuplassa. Nykyään vanhuksetkin selviävät korttien kanssa maksutapahtumista kätevästi, nämä äppisohlaajat eivät niinkään. 

Eihän tossa tartte minkään äpin kans sohlata. Mun 70v mutsikin osaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.