Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Densen

Jäsen
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Käyttäjän Densen kaikki viestit

  1. Toi oli kova. Noin muutoin sanottuna odotan kovasti, että kisoja pääsee taas katsomaan telkkarista. Toivottavasti hallikaudelta tulee jotain telkkarilähetyksiä tai edes nettistreameja.
  2. Joululahjaksi saaduilla vr2 laseilla on tullut pelattua pleikkaa nyt jonkin verran. Alan jo tottumaan silleen ettei tule heti pahoinvointia Lähinnä olen ajellut gt7 autopeliä ja aloitellut kirjastosta lainaamaani Resident Evil Villagea. Autopelit on periaatteessa mun juttu mutta onhan toi vampyyreita vastaan taisteleminen aika siistiä ja vähän pelottavaakin.
  3. Mä olen nyt hieman vähentänyt instan käyttöä ja lopettanut mm tykkäämiset. Yhden kuvan innostuin laittamaan hiihtolenkiltä pari päivää sitten mutta sitä edellisestä on pari kuukautta. Mutta se mitä olen vähentänyt tai se on siis vähentynyt on tää täällä palstalla viestin lukeminen ja varsinkin kirjoittaminen. Osin siihen vaikutti se, että siirryin täällä palstalla saadusta vinkistä käyttämään Brave-selainta kännykässä ja en muistanut mun tunnuksia tänne palstalle. Ja duunissa puolestaan vaihtui työläppäri ja niin ikään en siksi päässyt tänne mitään kirjoittamaan. Nyt otin jostain syystä asiakseni etsiä sen käyttäjätunnukseni ja salasanani niin pääsin duunikoneella kirjautumaan. Ja näköjään myös kirjoittamaan Mutta ei ole jotenkin ollut nyt tässä sellaista tarvetta kirjoitella varsinkaan tyhjänpäiväisyyksiä. Fillarifoorumin puolelle (jonne muistan salasanani ulkoa) innostuin vähän kirjoittamaan kun siellä oli pyöräilyyn liittyviä aiheita joihin osaisin ottaa kantaa / pystyin auttamaan muita. Mutta on näitä kausia ollut ennenkin. Sitten sitä taas yhtäkkiä innostuu. Vähän liikaakin.
  4. Jotain tartteis kyllä täälläkin tehdä jälleen. Hiljattain (viime viikolla) oli artikkeli muistaakseni ylen sivuilla tästä siivoamista/tavaroiden vähentämisestä. Konmarikin sivuttiin. Siinä oli sellaisia vinkkejä kuin että jokaisessa hyllyssä/laatikossa/vastaavassa pitäisi olla 1/4 tyhjää tilaa. Jos ne ovat täynnä aiheutuu siitä epäjärjestystä ja tavarat eivät mahdu / niitä ei saa laitettua paikoilleen. Sitten siinä suositeltiin sellaisia välivarastoja. Joku kassi jossain jonne voi helposti tavaran viskata jotta sitä ei sitten heti tarvitse lähteä viemään lopulliseen uussijoituspaikkaansa (myyntiin, roskiin, kierrätykseen). Sitten oli joku lista minkä avulla voi miettiä onko tavara tarpeen säilyttää mutta lista oli erilainen kuin konmarituksen "tuoko se ilos". Itse asiantuntija sanoi tosin käyttävänsä vain listansa kohtia eka ja vika. No ei tästä mitään tule muistelemalla. Yritän kaivaa sen artikkelin tähän.
  5. Olis varmaan kohta kun latukone käy niin ladut huippukunnossa. Hyvät oli valmiiksikin mutta yöllä tuli yli 10 senttiä uutta lunta. Mutta olen kipeyttänyt olkapään. Salilla kävin parina edellisenä päivänä ja kai se siellä tuli. Toissapäivän rinnallevedossa varmaan. Eilen nimittäin oli jo vähän kipeä kun tein sitten vielä mm leukoja.
  6. Työpäivä tässä alkamassa. Vaikka on perjantai ja vähän lomaakin niin ei paras fiilis. En oikein tiedä miksi. Monia pieniä syitä ehkä. Samaa oli ennen tuota pientä joululomaa. Loma itsessään meni onneksi ihan hyvin.
  7. Kiitos. Testaan noilla ohjeilla. Tässä video sitten katsottavaksi. Hyvää menoa ja musiikkia 50to01 heeboilla
  8. Brave-selaimesta (selain->selaimesta vai selailimesta...?) vielä. Se ei taida onnistua, että telkkariin kuvan kodin wlan verkon kautta kuvan siirtämällä vois katsoa mainoksetonta youtubea Braven avulla? Eli kännykällä youtube toimii mainoksitta bravella mutta siinä selaintubessa ei näy sitä jako-painiketta jolla telkkariin sitten voisi yhdistää ja kuvan siirtää. Tuo näkyy olevan mulla tarjolla vain kännykän Youtube-sovelluksessa. Eli tätä sinisellä ympyröityä painiketta ei ole selain-tubessa tarjolla jolla aukeaisi punaisella ympyröity vaihtoehto jolla saan kuvan suoratoistettua telkkarista.
  9. Tämä menee ehkä kategoriaan it epäonnistuminen. Tai oliko meillä pelaamisesta oma otsikkonsa. Mutta nyt on kaksi kertaa lyhyesti testattu pleikkarin virtuaalilaseja. Mulla tulee niistä huono olo. Sellainen kunnon matkapahoinvointi. 10 minuuttia ajamista autopeliä ja toista tuntia sen jälkeen huono olo. No noihin kuulemma tottuu. Pitää ajaa aluksi vain lyhyt hetki ja nyt luin, että tuuletin viilentämään ja kuvan kirkkauden pienentäminen auttaa.
  10. 16/20 autovisasta. Pari "helppoa" väärin mennyttä jäi ärsyttämään. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010065186.html
  11. Rauhallista Joulua.
  12. Fillarifoorumilla oli (on) sellainen keskusteluketju, jossa sai kertoa luonnehdinnan muista foorumilaisista. Siis minkä ikäiseksi ja muutoin minkälaiseksi ihmiseksi hänet kuvittelee/käsittää foorumikirjoitusten lukemisen pohjalta. Ihan hauska muutamia niistä oli lueskella. Minusta ei siis kukaan kyllä kirjoittanut. En ole niin ahkerasti kirjoitteleva ja muutoinkaan varmaankaan niin värikäs, että kirvoittaisin kommentteja. Varsinkin kun ehkä enemmän tuli kirjoitettua ihan asiaa eikä värikästä offaria josta jonkinlainen persoona sitten muodostuisi muiden mieliin.
  13. Sinä elät kieltämättä tietotekniikan osalta osin aika eri maailmassa kuin suurin osa sinun ikäisistä ja sitä nuoremmista. Mutta ei se väärin ole. Tekis ihan hyvä vaihtaa sellaiseen kännykkään jossa olis soittamisen ja tekstiviestin lisäksi ehkä enintään whatsup (koska sillä pidetään yhteyttää kavereihin, perheeseen ja kaveriporukoihin). No jaa, googlemaps tai on kyllä myös todella kätevä paikkojen löytämiseen ja sinne navigointiin. Onhan tällaiseen fillaripalstaan kirjoittaminen hirveän paljon nopeampaa, helpompaa ja tulee vähemmän näppäilyvirheitä tälleen tietokoneella kuin kännykällä. Välillä todella ihmettelen itseäni kun kirjoitan jotain pitkää, periaatteessa aivan yhdentekevää viestiä kännykällä ja korjailen jatkuvasti erhepainalluksia. Mutta kun lyön tän työläppärin kiinni päivän päätteeksi niin en sitä kuitenkaan illalla tai viikonloppuna ala uudelleen avaamaan tai vastaavasti myöskään omaa henkilökohtaista läppäriä ota kaapista esiin. Illat ja viikonloput jos esim tänne kirjoitan tai jotain nettisivua selailen niin teen sen kännykällä. Olis mulla padikin mutta ei sillä kirjoittaminen yhtään kätevämpää ole, ruutu tietysti olis hieman suurempi.
  14. Mä en omaa läppäriä käytä juuri koskaan. Päivät on duuniläppäri auki mutta siihen en voi ladata muita selaimia vaan edge ja chrome vaihtoehtona. Ja adblokkereita ei pysty asentamaan. Vapaa-ajalla käytän kännykkää. Joko suoraan tai siitä youtubeen chromecastin kautta telkkariin kuvan siirtäen. Joskus myös telkkarin youtube sovellusta suoraan käyttäen. Pikkuhiljaa on mainokset alkaneet ärsyttämään kun niiden pituudet ovat kasvaneet. 30+ sekunnin mainos videon alussa normimeininki. Telkkarin osalta tallennan digiboxille tärkeimmät mainoskanavien ohjelmat niin voin kelata mainokset ohitse. Amazing race esim tuli katsottua aina viiveellä niin mainosongelmaa ei ollut.
  15. Vieläkö braven käyttäminen kännykällä mahdollistaa esim youtuben katsomisen mainoksitta? Tuo video on 5 kk vanha ja yhdessä 2 kk kirjoitetussa videon kommenttikentän kommentissa sanottiin että mainokset oli sallitttava, jotta videot näkyisi.
  16. Valitettavasti ei. Pataruokia en oikein ole opetellut tekemään. Pitäisi kyllä. Ja viiniä olis. Sopivaa sellaista.
  17. Oho, minusta tuli veteraani äskeisen viestini myötä.
  18. Kumpaan suuntaan hiiressä olevan rullan tulisi toimia? Välillä lähden scrollaamaan väärään suuntaan. Onkohan mulla eri hiirissä erilaiset asetukset. Nyt tämä toimii näin, että rullaamalla pyörylää alaspäin (vetämällä yläreunasta kohti alareunaa) liikkuu selainikkuna ylöspäin eli näen lisää tekstiä täältä ruudun alaosasta ja yläosan asiat menee piiloon. Mutta jos käytän tän läppärin "hiirtä" eli tätä levyä ja laitan siihen kaksi sormea vierekkäin ja liu'utan niitä alaspäin liikkuu sivukin alaspäin eli ylhäältä paljastuu lisää tekstiä. Eli mun mielestä läppärin "hiiri" toimii loogisesti ja tää erillinen hiiri ei.
  19. Päivän työt tehtynä. Vähän meni myöhäiseksi mutta kuitenkin. Täällä foorumillakaan ei ole tässä viime päivinä ehtinyt juuri töiden lomassa notkua. Toisaalta ei mulla jotenkin ole ollut mitään kirjoitettavaankaan. Tiedä mikä sitten nyt sai aikaan tämänkin raapustuksen.
  20. Saunapäivä.
  21. Harmittaa kyllä tulossa olevat pluspäivät. Jopa neljää astetta luvassa.
  22. Viime viikolla alkuviikosta edelleen se viimeisin lenkki. Tänään saatan käydä ajamassa. Tai sitten menen hiihtämään. Eilen tuli hiihtokausi korkattua.
  23. Joo ja jotkut valmistajan edustajat sanovatkin, että ne kannattaa asennuksen yhteydessä venyttää pitämällä aluksi vuorokauden maksimipainetta (huom vannevalmistajan usein alempi maksimipaine huomioiden, ei vain renkaan maksimi).
  24. No ei ne kovin samankokoiset minusta ole. 2.4 ja 2.6 renkaatkin vierekkäin näyttää omaan silmään kovin erilaisilta. Eroa ehkä korosti, että 2.4 oli Maxxis ja 2.6 Schwalbe ja kun Maxxis siis saattoi olla ilmoitettua vähän kapeampi todellisuudessa. Ainakin alamäkiajossa huomaan myös noiden eron ajotuntumassa. Leveämpi on epämääräisempi ohjata. Hitaammassa polkuajossa hyödyt voi olla toiseen suuntaan (pito ja mukavuus). Edit. Mutta siis löytyiskö 2.6 kumeja. Ne oli 5 vuotta sitten kovasti muotia. Esim Canyon Spectral oli tehtaalta varustettu silloin sellaisilla. Ne vois olla sulle sopivat.
  25. Densen vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Samaa mieltä, että tuo on henkilökohtaista. Kesällä maantiepyörällä mulle on nykyään 4 tunnin lenkki jo pitkä lenkki. Niitä ei tänäkään kesänä tullut kuin pari. Suurin osa pyöräilyistä 2-3 tuntia. Maastolenkit yleensä vain puolitoista.

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.