Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Densen

Jäsen
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Käyttäjän Densen kaikki viestit

  1. Patteri/aurinkoenergia versioon vai automaattiin. Pari tonnia joutuis näköjään laittamaan aquaraceriin. https://hovisepat.fi/products/tag-heuer-aquaracer-professional-200-miesten-rannekello-wbp2111-ba0627 Tai kvartsi kumirannekkeella tais olla joku 1200-1400 euroa.
  2. Täällä ollaa heti testaamassa 😀
  3. Mä tykkäsin enemmän siitä sinisestä Seikosta jossa myös rauskuja mutta nuppi kello kolmessa. Edit. Linkki: https://www.keskisenkello.fi/tuotteet/seiko-prospex-save-the-ocean-special-edition-srpe33k1?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI6O36zKy_hAMVXQqiAx3DBgpsEAQYAyABEgLHKfD_BwE Vähän vaatimaton 4-sarjan kone hintaisekseen molemmissa ehkä. Toi Orient on kyllä edullinen ja kuvissa hieno. Jonkun arvion luin / katsoin pari viikkoa sitten jossa sitä vähän kritisoitiin. Sanoivat,.että hinta näkyy (mikä on tietty ymmärrettävää) mutta olikohan myös helisevä (en ole varma) ja sitten nuppi ulosvedettynä se nuppi oli tosi heiveröisen ja heiluva. Epäilivät kestävyyttä. Se arvio sai mut joka tapauksessa hylkäämään mallin.
  4. Tänään ei oikein mikään. Pettymyksiä ja varsinkin ärsytystä. Flunssakin on.
  5. Esittelin Denseenin perheelle. Kysyivät hintaa. 300 sataahan tää maksoi. Näin ainakin heille vakuuttavasti muistelin. Kaikki hyvin. Rannekekin lyhennetty ja kello kädessä. Nyt mietin laitanko yöksi kuitenkin Polarin jotta näen kuinka huonosti taaskin tulee nukuttua.
  6. Pieni ilta-auringon valonpilkahdus oli mutta joo, päivänvalokuva sitten joskus. Ranneke pitäis huomenna lyhennellä.
  7. 20240225_173717.mp4
  8. Hän on täällä tänään.
  9. Hoviseppiä kannattaa lähestyä sähköpostilla ja pyytää tarjousta jos jokin malli alkaa ostomielessä kiinnostamaan. Tulivat minua hinnassa vielä hieman vastaan vaikka tiuku oli alunperin jo isossa alessa. Vastaavat myös nopeasti viesteihin.
  10. Onko se samaa tuo Bi-raportointi kuin Power-Bi-raportointi? Edit. Ei hitto. Tuohan toi työt vain mieleen vaikka työtä piti pyrkiä vieroksumaan. Mä olen ollut tässä tän viikon lomilla ja nyt matkalla kotiin. Otin vielä maanantainkin vapaaksi että saa toipua lomasta. Alkava viikko onkin sitten odotettavasti kyllä paha kun olen ainoana paikalla muiden lomaillessa. Ja kun vielä maanantain ajan kasautuu niitä hommia rästiin.
  11. Paistoin ison kasan pikkulettuja ja söinkin niitä melkoisesti vaniljajäätelön ja hillojen kera.
  12. En ole mutta ilmoitus on jo tullut, että kellopaketti odottaa noutoani k-kaupalla.
  13. Mä olen kanssa ihan tyytyväinen nykyiseen tasoon organisaatiossa eikä yleneminen kiinnosta. Joo palkkaa sais enemmän mutta niin olis vastuuta ja stressiäkin todennäköisesti. Välillä olin talon sisällä vuoden kehittämishommissa ja sen tehtävän pomo piti puhetta mulle ja toiselle vastaavassa tehtävässä olevalle, että "tää on teillä nyt erinomainen paikka näyttää osaamistaan". Niin teki mielini vastata, että voi kun ei ole yhtään kiinnostusta ja tarvetta moiseen. Palasinkin sen vuoden jälkeen takaisin normihommiini vaikka jatkaakin siellä olis saanut. Ja vaikka käteen jäävä palkka tais olla reilu viissataa kuussa suurempi. Mutta homma oli vaativampaa, tosi kiiretahtista, edellytti enkun vääntämistä päivittäin jne. Ja kun viideltä lähti jo yliajalla kotiin, niin oli huono omatunto, koska kaikki muut jäi paiskii duunia. Mun ongelma noissa Tommin ehdottamissa taktiikoissa on kehtaaminen. Siis että ei vain koskaan tekis ja oottais, että muut hoitaa. Vaikka olen toki huomannut sen toimivan. Ehkä sitten kun eläkkeeseen on vähän vähemmän vuosia. Nämä nykyisen työni täysin vastaavaa duunia yhteisvastuullisesti kanssani tekevät työkaverit (3 hlö) ovat reiluja ja mukavia tyyppejä. Vaikka en monesti koko päivää olekaan kovin tehokas ja heti kaikkea tekemässä niin en toisaalta kehtaa paljoa lusmuillakaan. Joskus esimieshommissa ollessani toteutin taktiikkaa menestyksekkäämmin. Siinä ei ollut samanlaista kaverillista yhteisvastuullisuutta ja osa nakeista meni muille esimiehille kun vain odotti. Tai osa muista asioista tapasi ratketa välillä itsestään, kun pari päivää malttoi venailla. Mutta en todellakaan esimiestehtäviin haikaile takaisin. Ei ollut mun juttu vaikka vikoina vuosina se alkoi sujumaankin. Olen myös vähän liian kiltti ja reilu esimieheksi. Välillä olis hyvä olla jämäkkä ja vaikka vähän ärähtääkin vaikka siitä ei sitten kaikki pitäisikään.
  14. Jos uusia tunnuksia ei halua luoda ja fillarifoorumin tunnarit vielä löytyy, niin siellä on myös kelloketju ja jonkin tason tietäjiä saattaa olla mukana. Itse en sellainen todellakaan minäkään ole. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56587-Vanhusten-aikaraudat-puhelin-ei-ole-kello/page71
  15. Sinn kelloissa on muuten jotain mikä itseä miellyttää. Heidän pilottikelloa https://www.sinn.de/en/Modell/556_A.htm vakavasti harkitsin aikanaan mutta päädyin Stowan vähän vastaavaan. Pukukelloksi taas Novos Glashütten tämä. https://hovisepat.fi/products/nomos-tangente-rannekello-139 Edit. Röpelöstä puheen ollen. Tämä röpelö olis mun mielestä tyylikäs. Meneekös tuolla rauskujakin seassa.
  16. Tää röpelö on kyllä hauska termi. Pitää varmaan itsekin joku päivä mennä johonkin Citizeniä myyvään kelloliikkeeseen ja kysyä pokkana "onko teillä Citizenin sinistä röpelö-suklaria näytillä?"
  17. @Köfte Vieläkö koitetaan etsiä lisää? Olisko noissa ollut ainesta uudeksi kelloksi?
  18. Tuon aiemmin linkkaamani Steinhartin kronon lisäksi löyty Citizenin titaani isolla alennuksella vielä: https://www.keskisenkello.fi/citizen-eco-drive-radio-controlled-super-titanium-at8218-81e?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4ai0Z7WGxIj0T5f_iyVNZ4oR6rkXnDk-xbsl8pyx8YfyP5UpByx1MxRoCBy0QAvD_BwE
  19. Titaanisia suklareita heiltä löytyy myös. https://www.steinhartwatches.de/en/premium-line/ocean-one-gmt-titan-500-premium.html Joskus katselin näitäkin ja merkki oli takaraivossa jossain taka-alalla nytkin Citizeniäkin tilatessa mutta en mennyt edes katsomaan tämän hetken valikoimaa. Hyvältähän ne näköjään näyttää. Vaikka kelloa en ole heiltä ostanut, niim Stenkulta tilasin joskus mesh-rannekkeen mun Stowaan, kun Stenkun Stowaa vastaava ranneke oli selvästi edullisempi.
  20. Itse kun mietin joskus, että crono pitäis saada, niin Alpinat olivat vahvoilla ajatuksissa. Kvartsit on tonnin, automaatit kaksi tonnia. Jäänyt "onneksi" vielä ostamatta. Niin ja nää ei ole titaania. https://www.laatukellot.fi/alpina-startimer-c-2072_2077.html Edit. Steinhart kannattaa katsastaa aina myös, jos rahalle haluaa vastinetta ja sieltähän löytyy. Titaaninen crono automaatti 1110 euroa. https://www.steinhartwatches.de/en/flighttimer-vintage-military.html
  21. Joo Citizen NB6021-68L lähti tilaukseen. Siihen "röpelöön" (joka livenä voi olla kyllä ihan makea) Citizenin malliin NY0129-58L verrattuna tässä kellotaulun tausta on tosiaan tasaisen sininen, kellon runko ja ranneke on titaania ja koneisto on Miotan(Citizenin) 9051 sarjaa jossa nopeampi 28800 sykäystä per tunti käynti kuin sen "röpelön" 8204-21A koneiston 21 600. Muutamat arvostelut lukeneena tätä tilaamaani Citizeniä vertaillaan usein Seikon n. 1200 euron malleihin kuten spb149 malliin ja huonona puolena mainitaan lähinnä Citizenin bezel-kehän tuntuma Seikoon verrattuna. Jos ulkonäköä ei makuasiana arvostella, niin parempaa puolestaan on koneisto, titaani materiaalina (jos siitä tykkää, kevyempi ja kestävämpi naarmuuntumiseen se ainakin on), rannekkeen rakenne sekä "luminan" kesto pimeässä. Pientä tarinaakin tämän mallin ulkonäön taustalla on. Kellon "retro-ulkoasun" innoituksena oli Citizenin jokin aiempi vanha malli joka löydettiin Australian rannikolta sen oltua ensin vuosia korallien sekaan hautautuneena. Kun kelloa putsattiin ulkopuolelta siihen kiinni kasvaneista koralleista huomattiin kellon koneiston käyvän ja toimivan edelleen moitteetta. Tämä titaani-malli on sitten ilmeisesti suunnilleen saman näköinen kuin löydetty yksilö. No lähes samanlaisia malleja on toki Rolexilla, Seikolla jne. jne. 😀
  22. Tuollainen voisi olla mielenkiintoinen. Helpompi puhdistettavuus/vähemmän hankalasti puhdistettavia kohtia. Tuollaisen soft close kannen vaihdoin joku kuukausi sitten omiin "perinteisiin" idoihin. Olen kyllä niistä tykännyt. Ei vaimo ja lapset pysty enää paiskomaan kansia.
  23. Vaasan Hovisepät vastasi tarjouspyyntööni ja tuli vielä vähän hinnassa vastaan. Hintaero noihin hieman kyseenalaisiin nettivälittäjiin jäi sen verran pieneksi, että päätin suosia kotimaista yrittäjää. Ja saatoin siis tehdä kellokaupat.
  24. Yritin syödä Oulusa Kaijon Kipsan kebabrullan. Jaksoin vähän yli puolet. Jäljelle jäänyt vajaa puolikas painaa edelleen 720 grammaa kun nyt kotivaa'alla testasin.

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.