Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Hyvät off-topic-tarjoukset
Mun tilaus oli L-kokoinen mutta aivan turhan leveä se on. M olis saattanut olla parempi mutta riskinä on silloin saada liian lyhyt malli.
-
Punttiketju
Mulla on nyt vähän uutta nostetta tässä salitouhussa. Salikortti ryhmäliikuntoineen työpaikalla olevalle salille on edelleen voimassa tän ja ens kuun mutta ostin jo myös uuden kortin pelkälle kuntosalille aivan kodin viereen. 1,2 km kotiovelta. Olen nyt käynyt jo pari kertaa kun torstaina tuli kortti voimaan. Kuva kun kävellen, pyörällä tai hölkkäämällä pääsee muutamassa minuutissa. Tänään toimistopäivä ja täälläkin salilla tuli jo piipahdettua. Lisäpainoleuka meni 20 kilolla. Tosin varpaat maassa lähtöhetkellä. Hetken päästä koitin pistää ensin jalat koukkuun eli kunnolla oikeasti ensin roikkumaan ja sen jälkeen kun koitin niin jäi nenään saakka veto eli ei ihan leuan alle asti. Jännästi työkaverini ei saa 20 kilolla leukaa ja 15 kilolla saan itse 2 ja hän yhden. Mutta sitten jos teemme 10 kilolla tai ilman lisäpainoja niin hän saa pari kappaletta enemmän. Esim kymmenellä sain tänään noiden isompien jälkeen vain 3,5 leukaa ja hän veti 5. Ja perään ilman painoja minä 7 ja hän 9. Elopainomme on suunnilleen sama, minä pari kiloa ehkä painavampi mutta olen selkeästi yli 10 cm pidempi ja (ja siten vähän laihempi).
-
Punttiketju
heh, lähellä saisi sijaita, jos neljässä minuutissa aikoisi ehtiä lääkäriin.
-
Renkaat maastopyörään
Kiva että oli avuksi! Itsekin löysin tämän kikan vasta suht hiljattain. Tällä hetkellä mulla ei ole enää inserttejä missään renkaissa niin vähän helpommalla pääsee mutta voi ne tiukasti istua hyllyllä ilmankin. Uusin ongelma sattui eilen ohuessa xc-maastorenkaassa kesken. Ihme jaksottaista suhinaa alkoi kuulumaan parin kilsan ajon jälkeen. Pysähdyin katsomaan, niin litkua suihkusi komeasti ohuena viivana renkaasta yhdestä kohtaa erään nappulan juuresta. Vauhdissa ei siis paikkaantunut vaikka reikä oli todella pieni. Mutta kun käänsin sen kohdan kumia alas maata vasten (litkulammikko renkaan sisällä tuli reiän päälle, niin litku onnistui reiän tukkimaan ja loppulenkki 30 km meni ongelmitta. Vaikka tätä suihkuamista kesti ensin muutama kymmenen sekuntia varmaan niin painetta oli renkaassa edelleen hyvin. Hyvin pienestä reiästä siis kyse. Pitääkin muistaa nyt joku lähipäivä kotona ottaa rengas irti ja laittaa kyseiseen kohtaan sisäpuolelle paikkalappu. Ei noi litkun (Stans no tubes) paikkaamat loputtomiin pidä vaan saattaa alkaa vuotamaan uudelleen kun seuraavan kerran pumppaa enemmän painetta.
-
Sääkeskustelut
Näköjään kesä koittaa alkuviikosta.
-
Toimisto-/työ-/lökötuolin hankintaa
Aihe kiinnostaa. Täysikasvuinen teinipoika kaipais "pelituolia". Niskatuki ei varmaan välttämättömyys mutta muutoin Jopotuisen speksit kuulostaa hyviltä.
-
PC/IT ongelmat ja onnistumiset
Olen ihmetellyt, kun naapuripyöräilyfoorumin oikeuteni on oudosti yhtäkkiä rajatut. Voin kirjautua mutta en voi kirjoittaa viestejä. Koko painike puuttuu uudelle viestille ja jos koittaa lainaa painikkeen kautta vastata muiden viesteihin tulee herja ettei oikeudet riitä. Lähetin muutama päivä sitten ylläpidolle ihmettelyn mutten ole saanut vastausta. Vaihdoin sähköpostiosoitteeni ja salasanan onnistuneesti tätä ongelmaa ennen. Onkohan siellä jokin manuaalista hyväksymistointa ylläpidolta edellyttävä suojamekanismi.
-
Mitä teet seuraavaksi?
Lähden ajamaan Nuuksio Bike parkin avajaispäivään. Kahvit vielä naamariin ensin kotona.
-
Kelloketju
Mun mielestä myös tyylikäs. Ymmärrän toki jos ei halua mustalla taululla.
-
Kelloketju
Totta. Hyvin saman näköinen Patekin kanssa. Ja kumpikaan ei mun mielestä yhtään tyylikäs.
-
Harrastusvälineiden painorajat
Vuokrasähköpotkulaudoissa pitäis myös olla painoraja (niin kuin onkin) mutta myös painontunnistin. Esim 100 kg. Ehkäisisi kiellettyä 2 päällä (välillä kolmekin) ajamista.
-
Harrastusvälineiden painorajat
Lentokoneiden tai siis lentoyhtiöiden osalta olen aina miettinyt, että normaaliin lippuun pitäisi kuulua oikeus tuoda x kiloa (esim 100 kg) "tavaraa" matkustajan paino ja laukut yhteenlaskien. Ylimenevää kohtalaisella lisämaksulla sitten toki myös esim. 2 euroa kilo. On tyhmää, että 70 kiloinen tai 90 kiloinen saa ottaa enintään 8 kg käsimatkatavaran yhtä lailla kuin 170 kiloinen jonka vieressä ei edes pysty/viitsi/halua kukaan istua. Ihmiset totta kai painaa eri määrän luonnostaan ihan pituuden vuoksi ja siksi lippuun kuuluva painoraja ei saa olla liian matala mutta esim 120 kilon ylittävät painot on jo "oma valinta" ja tämän tyylisissä asioissa (lentomatkustaminen) painohinnoittelu tavaroiden lisäksi myös matkustajalle olisi reilua.
-
Ensimmäinen maastopyörä
Kävin vielä katsomassa juuri tuon mallin osat. Pyörä näyttää olevan hyvässä tuhannen euron alessa ja nyt tuolla hinnalla saa todellakin hienoa osaa hyvään pyörään. Foxin keula on parhaalla mahdollisella grip2 vaimentimella (tuo keula on erikseen ostettuna piiitkälti yli tonnin), ja osasarja muutoin täysi Shimpan xt. Kiekot laadukkaat Dt:n 1700-sarjalaiset. Renkaat kuvioltaan pidon suhteen erinomaiset dhrII mutta vain exo edessä ja exo+ takana. On vähän sellainen kompromissi. Jos haluaa helpoille reiteille rullaavuutta niin noi on vähän järeät kuvioltaan. Toisaalta taas jos on kova kuski, ei ihan kevyin ja ajaa suruutta kivikossa, niin renkaan exo-rakenne ei ole se kestävin ja tukevin. Pyörän ominaisuudet riittää siis tähänkin mutta silloin taas kyseisen Maxxis rengasmerkin valikoimasta jos nyt ei DH kylkinen niin edes DD-kylkinen rengas taakse ja vaikka sitten tuo exo+ eteen olisi parempi vaihtoehto (DHRII tai vastaava). No tämä rengasjuttu nyt oli tällaista hienosäätöä ja ei tarkoita sitä etteikö tuo Spectral olisi hyvä hankinta.
-
Ensimmäinen maastopyörä
Spectral on ehdottomasti hyvä pyörä. Eri mallien välillä hinta vaihtelee suht loogisesti eli voit ostaa sen mikä lompakolle sopii ja rahoille saa vastinetta. Mikään ei ole huono ja pyörän runko ja geometria on hyvä. Pyörä sopii kovaankin ajoon ja sillä pärjää myös Bike parkissa halutessaan. Toisaalta Spectral on tällaiseksi pyöräksi aika hyvin helpommillakin poluilla liikkuva laite eli vaikka ominaisuuksia ja joustomatkaa löytyy ajaa sillä ilokseen myös vähemmän teknisillä poluilla. Pelkkään hiekkatieajeluun ja aivan helpoimpiin polkuihin (pieni juuri silloin tällöin siellä täällä) kannattaa kuitenkin valita lyhytjoustoisempi laite kuten (ns. Xc-pyörä tai DC-pyörä). Uusinta Spectralia en ole itse ajanut (mulla oli aikaisempi malli parin vuoden ajan) mutta lähes "ammatikseni", kun seuraan pyöräarvosteluja ja foorumeita yms. niin voin vakuuttaa, uuden Spectralin kanssa ei mene siis missään nimessä hankinta pieleen yllä kirjoittamani huomioiden. Renkaita vaihtamalla voi vähän vaikuttaa siihen mitä pyörältä haluaa (kovaan ajoon halutessaan kestävämpää rakennetta tai helppoon kuivan sään ajeluun kevyempää.rullaavampaa). Ja ainut mieleen tuleva ongelma noiden kanssa on ollut heikoksi osoittautunut Acros-ohjainlaakeri. Sen on voinut joutua vaihtamaan (tai siinä olevan kartion) jos alkaa naksumaan.
-
Sähkö!
Lisäksi kuulemma tyyni sää vaikuttaa. Mutta kova on hinta tosiaan tässä aamulla. Iltapäivällä ja illalla jo varsin kohtuullinen.
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Pitäis varmaan vaihtaa uudelleen kesärenkaat autoon alle. Kerran sen jo tein mutta jouduin vaihtaa takaisin talvikumeihin. Nyt harkitsen alkaisinko kohta nukkumaan vai lisäisinkö vielä kotateltan kamiinaan pari puuta. Yökaverit kuorsaa jo.
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Arrma Mojave 4s. Olen katsonut lukuisia ja lukuisia videoita tästä. Esim tän videon kohdalta 7.30 näkee ajamista.
-
Vituttaako?
Toivottavasti auttaa!
-
Vituttaako?
Pääkipu ketuttaa. Ja huono sää. Molemmat toivottavasti paranee pian. Lähden silti pienelle fillarilenkille kun on kerran vapaapäivä. Koira ja ulkoilutettu.
-
Sekalaiset pikkukysymykset
Mä nykäisen myös korkin lähes aina irti. Eikä se mihinkään luontoon joudu yhtään enempää kuin pullokaan. Panttipullot kauppaan, muut muovipullot muovinkeräykseen ja maitotölkit ja vastaavat pahvinkeräykseen. Maitopurkin muovikorkin laitan muovinkeräykseen ja purkin pahviin mutta ilmeisesti sais sen korkinkin laittaa pahveihin kun onhan siinä purkissa sen korkin vastaosakin muovinen.
-
Somesta luopuminen
Mulla on jotenkin vähentynyt kirjoittelu ja lukeminen myös. Katsoin, että "vain" seitsemänä eri päivän olen kirjoittanut tässä kuussa tämä päivä mukaan lukien. Yhteensä viestejä tais olla 17 kun äsken laskin ja useampi niistä oli ihan asiaviestejä. Muutama kun kyselin pakastimen korjausasioista ja muutama ajankohtainen kello-viesti. On ollut myös päiviä jolloin en ole edes käynyt lukaisemassa onko uusia viestejä tullut otsikoiden alle jotka saattaisivat kiinnostaa. "Pahimmillaan" kun tällä ja fillarifoorumilla on tullut käytyä paljon yli 10 kertaa päivässä katsomassa onko uutta mielenkiintoista ilmaantunut.
-
Kelloketju
Joka kuukauden toinen tiistai sisäänpääsy on ilmainen. Sopivasti lapsella harrastus Tapiolassa myös aina tiistaisin. Laitoin 14.5 päivän kalenteriin 😀
-
Hyvät off-topic-tarjoukset
Tilasin Skynet paidan! Postikulut 9 euron päälle vain nelisen euroa.
-
Hyvät off-topic-tarjoukset
Heh, luin ensin narkkarikahvila ja ihmettelin.
-
Kelloketju
Mielenkiintoinen ohjelma. Ylen puoli seitsemän, jossa Voutilainen vieraana. https://areena.yle.fi/1-66455425 Ja siitä selvisi, että Voutilainen näyttely avautuu Espoon kellomuseoon ens viikolla. Aion mennä. Sopivasti lapsen harrastus siinä viereisessä talossa aina lauantaisin puolentoista tunnin ajan. https://kellojakorumuseo.fi/news/elamantyonayttely-kari-voutilaisesta-avaa-kellosepantaidon-saloja-maailman-huipulta/