Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Punttiketju
Salilla käyty vaikka ei olis jaksanut. Rinnallevetoa lähinnä ja lopuksi leukoja. Pitkästä aikaa meni 10 leukaa myötäotteella. 2,5 min palautuksen jälkeen perään 7.
-
Kelloketju
5 vuotta tuohon maagiseen tasalukuun, joka saattaisi oikeuttaa ostamaan paljon kalliimmankin kello Ja joo, hintaa jos kysytään, niin ajattelin ilmoittaa siitä noin puolet jos tuohon n. 650 euroa maksavaan päädyn. Vastaa niitä käytännössä saman näköisiä halvempia malleja silloin.
-
Kelloketju
Joo näin juuri. Toki tuo ranteessa normaalisti oleva Polarin rannetietokone näyttää tarkan ajan. Tai jos sitä ei olisi niin aina mukana kulkevasta kännykästä voisi ajan katsoa. Kelloissa kiehtoo ulkonäkö (mukaan lukien viisari joka liikkuu "tasaisesti", tuntuma ja tottumus että ranteessa jotain on, mekaniikka näissä automaattikelloissa (ajatuksena, ei silleen että siitä ymmärtäisin juurikaan) sekä henkimaailman asiat eli fiilis. Mun viimeinen pidäke etten ole vielä tilannut rannetietokoneen lisäksi itselleni kolmatta ns. oikeaa kelloa on se mitä vaimo sanoo kun uuden kellon sitten huomaa. Ja kun se sanominen ei tule olemaan positiivista. Mutta luulen, että ei siitä silti varsinaisesti huutoa tai kovin suurta suuttumista tule. Mutta pieni pelko jonkinlaisesta valituksesta on olemassa. Aika vähäisiähän nää mun määrät silti on enkä usko, että minä kelloihin sillä tavalla onneksi hurahdan, että niitä kymmeniä tulisi ostettua tai että hinnat lähtisi lapasesta. Kattoa kun ei kellojen hinnoissa käytännössä ole. Ja kun nää tosiaan ovat juurikin myös verrattavissa siihen, että nainen puolestaan hankkisi kalliita koruja tai käsilaukkuja vaikka yhdellä korulla ja yhdellä käsilaukullakin pärjäisi. Meillä ei tosin rouva ole missään nimessä hurahtanut puolestaan sille tielle eli sellaista korttia on mun kotona paha alkaa kaivamaan.
-
Kelloketju
Se kalliimpi Citizen oli näköjään titaaninen mikä selittää sitä kovempaa hintaa. Hyvän näköinen tuo Orient myös.
-
Kelloketju
Jaa no, 719 eurolla löytyis myös eli melko yleisellä kelloliikkeiden ajoittaisella -25 % tarjouksella. Citizen Automatic Diver Super Titanium Blue rannekello NB6021-68L | Hovisepät verkkokauppa (hovisepat.fi) Tai 659 euroa kellot.fi kaupasta, joka hyvin pikaisella googlauksella myynee ihan aitoja kelloja ja on joku tanskalainen pohjoismaiden markkinoille keskittynyt verkkokauppa. Huonoja arvostelujakin löytyy toimitusajoista ja aspan vastaamisajoista mutta ei mikään varsinainen huijarikauppa siis kuitenkaan. Citizen Promaster Super Titanium Mechanical 200M Diver NB6021-68L NB6021-68L (kellot.fi)
-
Kelloketju
Sain aikaiseksi vähän googlata tuota toissasivun Citizeniä ajatuksena, että olisko siitä parempia kuvia joissa se kellotaulun röpelöinen mattatausta näkyisi paremmin. Huomasinkin sitten, että aivan uusin malli samasta kellosta on muuttunut ja mielestäni parempaan suuntaan. Kuvassa vasemmalla Citizenin sivuilta uusin malli, keskellä se joka löytyy Suomen kaupoista ja jonka röpelötaustaa vähän karsastin ja oikealla vielä tuo myynnistä jo poistunut Seiko, josta aikanaan haaveilin. edit. ah, mutta tuo uusin Citizen onkin sitten jo Seikon hintainen 959 eurollaan kun tuo keskimmäinen oli vain 350 euron tienoilla. Löysin mallinimellä googlaamalla sen nimittäin Keskisen kellosta. Citizen Promaster Mechnical Diver 200m NB6021-68L - Keskisen Kello Oy
-
Koska viimeksi ajoit?
Halusin töihin lakosta huolimatta. Junat kulkee niin fillarilla asemalle ja pyörä kyytiin niin pääsee toisessa päässäkin ajamaan 3 km siirtymän. Tähän aikaan mahtui hyvin parin lastenvaunun kaveriksi. Kotiin voi tehdä tiukempaa puoli neljältä Pasilasta.
-
Kelloketju
Joo, samaa katselin äsken tubesta, kun joku kertoi ihan sen kellon oman pahvikotelon kannen vahingossa helposti naarmuttavan kellotaulun lasia kantta sulkiessa. Teini-ikäiselle tyttärelle harkitsen lahjaksi vaaleansinistä Uranus-mallia.
-
Kelloketju
Mitä mieltä olette näistä Swatchin omega-yhteistyö Moonswatcheista? https://www.swatch.com/fi-fi/bioceramic-moonswatch.html Muutamat väreistä ihan hienoja. Alkuvaiheessa noita moitittiin kyllä siitä, että tietyt värit päästivät väriä eli hiki/rasva/kosteus liuotti kellon taustan muovista väriä ranteeseen. Käsittämätön moka kyllä ja en tiedä onko asiaa korjattu.
-
Kelloketju
Myös mun Seikossa on tuo 6-sarjan automaattikoneisto. Vähän kummastutti, että huoltaminen ei kannattanut, vaan halvempaa oli vain vaihtaa uusi koneisto. Töineen reilu 200 euroa (max 250, en muista tarkasti).
-
Terveys/ravinto - ketju
Tuli taas syötyä äsken liikaa buffetissa. Salaattia ja tuoretta ananasta alkuun. Ananaksesta iso plussa. Sitten susheja kymmenkunta. Seuraavaksi riisin kanssa muutamia lämpimiä ruokia. Ja lopuksi hintaan kun kerran kuuluu niin jäätelöä pari palloa.
-
Terveys/ravinto - ketju
Vaihdevuosiin liittyvä varsin hauska televisiosarja oli yleltä tullut ja Areenasta löytyvä Hormonit.
-
PC/IT ongelmat ja onnistumiset
Täytyy testata kun pääsen lounaalta takaisin koneen ääreen! Itse käytän sitä paljon, että kosketuslevyllä kahta sormea ylös tai alas liu'uttamalla saa vieritettyä näyttöä. Opin myös tunti sitten työkavereilta, että printscreen-napin ja kuvakaappaustyökalun kuvat tallentuu automaattisesti omaan kansioonsa (tiedostot->kuvat ja siellä näyttökuvat tms.).
-
Yleisurheilu
Just aloitin katsomaan. Alusta asti toki.
-
Kelloketju
Kun zoomaa, niin vähän tuossa kuvassa toi röpelöinen kellotaulun tausta tökkii. "Kauempaa" katsottuna parempi.
-
Kelloketju
Joo ei tullut koskaan hankittua. Toi Citizen on ainakin kuvissa hyvin vastaava. Livenä tuon Seikon kellotaulu oli kyllä hienon sininen. Pitää käydä tuo linkkaamasi malli jossain katsastamassa. Ja sen sun Tudor on kyllä upea.
-
Kelloketju
Toi oli noin 900 euron kello. Näköjään viidellä tonnilla sais aika vastaavan https://www.keskisenkello.fi/seiko-prospex-limited-edition-55th-anniversary-sla043j1?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA5L2tBhBTEiwAdSxJX4LKF8IVYhnZIkDQACdH_0_4oFp5INDoUqgFlKCQvY1b_GqoJLhdhxoCtTYQAvD_BwE
-
Kelloketju
Jatkan tän otsikon alla kun tuo elämän yksinkertaistaminen oli ehkä vähän väärä paikka kelloille. Eli tommi2 tällaista joitain vuosia sitten pitkään haaveilin. Tuohon kuvan kelloon on tosi vaihdettu ranneke. Tää sinitauluinen tulee oikeasti silikonilla ja mustatauluinen tuli metallisella. Olisin sellaisen metallisen sitten ostanut vielä erikseen mutta valinnut tän sinisen.
-
Elämän yksinkertaistaminen
Oikeasti yksinkertaistamista olis kyllä tää palstakin huomioiden harrastuksen ja varsinkin pyöräilyharrastuksen yksinkertaistaminen. Yksi pyörä mekaanisilla osilla tai tietty oikein puritaani jos olisi niin jousittamaton fiksi. Mutta mä nyt yritän pärjätä ja olla onnellinen mun neljästä pyörästä jotka kattaa enemmän kuin tarpeeksi tarpeeni. Sentään ladattavia osia niissä ei ole muuta kuin lamput jos ajaa pimeällä. Mutta joo, kyllä mä todella kaipaisin vähemmän esillä olevaa krääsää. Mua kuormittaa nähdä joka puolella kaikki pöytätasot täynnä papereita ja tavaroita. Muita perheenjäseniä ei selvästi läheskään samalla tavalla niin tilanne on hankala. En mä millään tahdo jaksaa ja ehtiä siivota jatkuvasti myös heidän jäljiltään ja päivän jos on tekemättä hulluna hommia niin tilanne räjähtää aina käsiin. Toinen mitä pitäisi henkisellä tasolla yksinkertaistaa (muuttaa ajattelutapaa) on kaikkialle kiirehtiminen. Miksi mä mietin aina niin tarkkaan minkälaisilla kulkuneuvojen yhdistämisillä pääsisinkään töihin tai sieltä kotiin nopeimmin. Mitä väliä sillä on jos on kotona 10-15 minuuttia myöhemmin jos ei ole varsinaisesti menoa minnekään jonne pitäisi keretä tiettyyn aikaan. Miksi katsoa aikataulua ylipäätään (jos kulkuneuvot kuitenkin menee esim noin 15 minuutin välein) tai että vaihtaessa bussista junaan ensin koko bussimatkan kyttää että ollaanko ajoissa juna-aseman lähellä ja sitten että ehdinkö juoksemalla siihen seuraavaan lähtevään junaan. Ja junassa sitten tutkii kannattaako jäädä pois pari pysäkkiä aiemmin ja vaihtaa taas bussiin vai ajaako pidemmälle ja vaihtaa sieltä bussiin vai kannattaako kuitenkin loppumatka lähimmältä juna-asemalta kävellä kun matka on vain 20 minuuttia ja bussin tulo ei ole varmaan. Ihan sairasta ja silti huomaan tekeväni sellaista.
-
Elämän yksinkertaistaminen
Mulla on jossain määrin ollut tuota tommille tuttua kellohimoa. Mutta kyllä se näköjään lopulta voi helpottaakin kun vain vitkuttelee ostamisen kanssa. Sama malli mitä kuolasi ja mietti ei ehkä olekaan enää mielessä moniin kuukausiin eikä välttämättä näytä edes enää aivan yhtä houkuttelevalta. Ja nyt on tainnut lopulta käydä niin, että se mun miettimä kello ei ole enää missään myynnissä. Siis uutena ainakaan. Mietin myös sitä, vaikka tää kuuluukin nyt kellokeskusteluun, että mitenhän noi mekaaniset kellot jumittuu jos ne seisoo näyteikkunassa 2-3 vuotta ilman käyttöä ja huoltoa. Kannattaako sitä vikaa kappaletta sieltä edes ostaa vaikka sen 20-30 prossaa alennuksella saisikin, jotta kauppias pääsis siitä lopulta eroon. Ja vai että reppuja olisi mm tarjolla Kiitos tarjouksesta mutta ehkä mä vedän tällä rei'itetyllä Ortliebillä kun on vielä ihan ehjä. Ja parista ylimääräisestä ei enää käytössä olevasta repusta pitäis kyllä itsekin päästä eroon. Mutta vain pari niitä on onneksi liikaa Toinen asia on noi mainitsemani takit. Mulla on siis tän ei hyvänä pitämäni uusimman ostan eli Mt500 takin edeltäjät parit edeltäjätkin tallessa ja satunnaisesti käytössä. Pitäis raaskii heittää pois mutta en ole onnistunut. Esim Muston purjehdushenkinen takki. Painava, ei myöskään kovin hyvin vettä hylkivä ja huonommin hengittävä kuin yleensä laadukkaat kuoritakit. Joku Muston oma kangas/kalvo kun en gore-versiota raaskinut silloin ostaa. No sen hyvä puoli on järkyttävän isot ja hyvät heijastimet joita on sitten ihan joka puolella takkia. Ja punainen väri + neonkeltainen huppu lisänä. Ei jää kovin herkästi pimeässä syysillassa se päällä koiraa ulkoiluttaessa auton alle. Tän tapainen mutta heijastimia lisäksi myös mm. olkapäissä
-
Punttiketju
Mulla 1-jakoinen mulle tehty ohjelma vei 15 minuutin lämmittelyineen 1h35 min ja se oli vähän liian rankka. Tai kyllä mä sitä tein mutta päivän vireestä riippuen loppupäässä urakkaa oli kyllä aika puhki. Noiden muistikuvien takia en ole uudelleen saanut aikaiseksi aloittaa samaa täyttä ohjelmaa tosissaan. Tein sitä 2-3 kertaa viikossa silloin. Lisäksi erikseen viikon aikana 3-4 kertaa leuanvetotreenejä ja dippejä kun yritin muscle uppia treenata. Nyt olen siitä samaisesta ohjelmasta tehnyt joitain osioita tai sitten kunkin liikkeen sen ohjelmassa olleen 3 sarjan sijaan 2-sarjan mittaisina. Ja kaikki säännöllisyys ja suunnitelmallisuus puuttuu. Menen salille sellaisena päivänä kun satun menemään ja aloitan tekee siellä jotain liikkeitä mitä nyt sattuu sitten tulemaan mieleen ja josta on pisin aika. Tai mikä sattuu huvittamaan. Ei kovin tehokasta. Tänään tein hieman lounastauolla kotona kyykkyjä ja yhden jalan maastavetoja noita kotoa löytyviä 12 kg kahvakuulia osin hyödyntäen. Illalla kun meen heittämään lasta harrastuksiin niin käyn kiskaisemassa hieman leukoja kaupungin salilla siinä hänen harrastuspaikan lähellä. Josko tällä kertaa muistais vain ottaa kaikki tarvittavat kamat mukaan. Viimeksi unohtu shortsit, sitä edellisellä kerralla se saliranneke mutta vaksi päästi onneksi armosta puntille.
-
Sähkö!
Okei. Kun en ollut asiaa seurannut olin ollut siinä käsityksessä, että aurinkopaneelien ostaminen ja asennuttaminen on kallistunut viimeisten muutamien vuosien aikana reilusti. Eli kun kustannukset ovat nousseet yleisesti (ja oliko kennoissa joitain tiettyjä kalliita komponentteja) ja kun sähkö on kallistunut niin aurinkopaneelien asennuttaminen yksityistalouksiin on muuttunut aiempaa(kin) kannattamattomammaksi. Eli toisin muotoiltua olin luullut, että tyyliin 5 vuotta sitten asennuttamalla olisi saanut teetettyä asian selvästi halvemmalla ja nyt olisi viimeiset vuodet voinut sitten nauttia edullisemmasta itse tuotetusta sähköstä (kun sähkö on ostettuna ollut kallista). Ja silti ilmeisesti se hankintakulu on niin suuri että, että takaisinmaksuaika järjestelmillä menee tosi pitkäksi jos edes tulee ikinä takaisin maksetuksi. No ei tämä omassa yhtiömuotoisessa asumisessa ole ollutkaan mitenkään ajankohtaista. Tai no, kyllä yhtiökokouksessa yksi kaveri puhui, että saattais olla järkevä laitattaa yhtiön rivi- ja paritalojen katolle paneeleita ja sitten hyödyntää sitä ja hyvinä aikoina sitä vois jopa sitten myydä. Mutta vaikea tuollaista päätöstä on saada aikaan useamman kymmenen asunnon yhtiössä.
-
Vituttaako?
Joo siis noin se just käytännössä tehdään että tilalle tuleva työtön työnhakija listalta pakosti otettava tyyppi laitetaan johonkin aivan muuhun tehtävään (johon hän soveltuu). Ja sitten siihen tehtävään josta vuorotteluvapaalle jäädään haetaan aivan muuta kautta pätevä kaveri tai kuten tässä meidän tapauksessa yritetään pärjätä vain ilman.
-
Elämän yksinkertaistaminen
Reppujen ostomäärät kuulostavat kieltämättä älyttömiltä. Mun viimeisin reppu on kolmisen vuotta vanha vedenpitävä ortlieb jonka kummallisuuksiin kuuluu ulkotasku, jonka vetoketju on vedenpitävä mutta muutoin taskun alueella kangas on rei'itetty!?! Mikä järki? Mutta yksi mitä tässä just tänään mietin on uuden kuoritakin osto. Ja heittäisin 2-3 edellistä vastaavaa samalla pois. En ole vielä löytänyt täydellistä ja seuraavaksi aion kokeilla jotain mallia Patagonian mallistosta. Esim. Enduran mt500 takki on ollut iso pettymys. Mutta olen jo pari kolme vuotta kärvistellyt sen kanssa. https://varuste.net/p104370/endura-mt500-waterproof-jacket-ii-mens?change_country=FI&change_currency=EUR&gclid=Cj0KCQiAwbitBhDIARIsABfFYILixh8wDhpUXGjGyLtW38Or4S9cfGsJSpsFkRhmt38lmskRAy63vvIaAhnfEALw_wcB Jotta hihat oli tarpeeksi pitkät piti ottaa iso (olikohan XL) koko mutta onhan tuo tosi väljä sitten muutoin. Suurempi pettymys on tuo ulkokankaan vettähylkivyyskäsittely. Vaikka kuinka kyllästää uudelleen (ja ei se uutenakaan hyvä ollut) niin vesi ei pisaroidu, vaan kangas imee sadeveden ja roiskeet nopeasti itseensä. Takki tuntuu kylmältä ja märältä ja hengittävyys heikkenee vaikka varsinaisesti se kalvo ei sitten ehkä vettä läpi silti päästäkään. Lisäksi vaikka olen pessyt ohjeiden mukaan vain 30 asteen hienopesussa niin osa teipatuista saumoista repsottaa ihan irti. Mulla on ollut kuitenkin myös takkeja jotka saa pestä 40 asteessa ja saumat pysyy liimattuina. Paras tähän mennessä käytössä olleista "sadetakeista" oli Haglöfsin laskettelutakki katergorian takki joka oli siis 3-kerros gore-tex takki jossa ei ollut täytteitä mutta mukavan tuntuinen nukkainen sisäpinta. Oli myös muutoin vähän jäykempää kangasta ja ei ihan kesätakki siis mutta kevääksi ja syksyksi jees. Siitä petti lopulta vetskari. Oli toki kangaskin kulunut kulutuskohdista mutta ominaisuudet muutoin vastasivat luvattua. Tuo takki oli kyllä mielettömän hintainenkin listahinnaltaan (490 euroa) varsinkin silloin vajaa 10 vuotta sitten. Itse sain sen huipputarjouksesta noin 350 eurolla.
-
Vituttaako?
Ei pahasti vaikkei työt esim niin nappaakaan. Hiljainen päivä ollut. Kohta sen sijaan voi alkaa ketuttamaan, kun meistä neljästä samaa työtä tekevästä yksi jää vuorotteluvapaalle puoleksi vuodeksi (korvaaja ei tule näihin hommiin vaan vajaalla mennään) ja yks toinen on ainakin jonkin aikaa muutoin poissa. No kuluupahan päivät nopeasti kun jatkuvasti on aivan liian kova kiire. Mutta luultavasti alkaa stressaamaan vaikka ei pitäis välittää vaan tehdä vain pää kylmänä sen mitä ehtii ja osaa.