Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Mitä söit viimeksi?
Illalla 2 sämpylää. Aamiaiseksi sai riittää lasi vettä ja 2 kuppia kahvia.
-
Viimeisin hankintasi?
Tilasin / sovin huollon kahdelle takaiskarille. On tuo kyllä melko kallista. Toinen 159 euroa ja toinen 169. Hinnat nousseet noissakin entisestään. 120 euroa oli vielä joku vuosi sitten. Keulahuollon osaan ja pystyn tekee onneksi itse. Toki se ottaa aikaa pari tuntia vähintään kaikkine valmisteluineen ja onhan ne öljyt, parit työkalut ja tiivistesarjatkin maksaneet. Vuosihuollon tiivistesetti voi olla hyvinkin 30 euroa.
-
Mitä teet seuraavaksi?
Mulla olis vapaarullat. Saaneet olla laatikossa ainakin 3 vuotta. Sitä ennen käytin niitä huimat 2 kertaa talvessa keskimäärin. Parvekkeella tosiaan tarkenis varmaan hyvin ajella.
-
Sekalaiset pikkukysymykset
Mulla ei ole mitään sivubisneksiä mutta yksi työkaveri esim vetää noin kerran viikossa spinning-jumpan kuntosalilla. Saa siitä urheilijana itse treenin samalla ja lisäksi palkkaa. Kun lapsiakaan ei ole hänellä aikatauluja sotkemassa niin joustavan työajan päivätyölle, omille treeneillä ja pienellä treeneihin sopivalle sivuduunille on hyvin aikaa. Kuinka kätevää.
-
Vituttaako?
Keskustelu on ollut hieman yksipuolista eli kaikille varmasti sopii lopettaa 😀 Ja mitä nyt Alpensau vähän kommentoi niin ulkopuolisesta katsottuna kaikella hyvällä. Oman ketutuksen suhteen mulla kohtalaisen hyvä aamu. Nukuin sentään jotenkuten, alkava viikko ei niin ketuta kun työkaveri palaa avuksi jne. Flunssakin menossa parempaan suuntaan edelleen mutta en ole harmi kyllä vielä utheilukunnossa. Lonkka edelleen myös sinisenä hiihtolomalla laskettelurinteessä kaatumisen jäljiltä.
-
Mitä katselit TV:stä viimeksi?
Viimeksi hiihtoa, nyt yleisurheilua. Hiihtoa ennen ampumahiihtoa.
-
Mitä säädit tai asensit viimeksi? -Huolto topic-
Kasasin pyörän ja ei sitä pykimistä huomaa. Nyt pitäis käytättää vielä takaiskarit kahdesta pyörästä huollossa. Niin ja huoltaa keulat itse. Keulahuollon taidan tehdä parvekkeella vasta sitten kun lämpötilat on ulkona +10 luokkaa. On sitten mukavampi puuhastella.
-
Mitä säädit tai asensit viimeksi? -Huolto topic-
Joo laakerien sisään prässäämiseen mulla on kaupallinen edullinen ohjainlaakerin asentamiseen tarkoitettu diy-setti, jota modasin kotoa löytyvillä prikoilla ja mm stemmin spacerilla. Pari laskeria piti ulospäin naputella tuurnalla (se maksoi 2,90 lähikaupassa) kun en malttanut ja viitsinyt tuollaista kaupallista expander-ulosvetäjää tilata. Nyt on homma valmis mutta kaksi laakereista liikkuu vähän pykien. Naputtelin kerran testiksi irti ja irrallaan ne toimii moitteetta. Eli tuo laakeripesä johon ne puristetaan pyörän linkkuun on ilmeisesti niin ahdas, että puristaa rakennetta kasaan ja kuulia ahdistaa. Mietin jätänkö vain tuollaiseksi vai irroittaisinko uudelleen ja koittaisin hiekkapaperilla hioa pesiä väljemmeksi.
-
Viimeisin nauttimasi olut.
Tuplaviipale limeä sekaan saa sen tosiaan maistumaan varsin käypäiseltä.
-
Viimeisin nauttimasi olut.
Alkoholiton Becks blue oli viimeisin olut. Sen jälkeen kylläkin ihan tavallista punkkua vielä myöhemmin illalla.
-
Mitä säädit tai asensit viimeksi? -Huolto topic-
Mun viimeisin asennus on linkuston laakerien vaihto-operaatio täpäriin. Vähän vaikeuksia ollut diy-työkaluilla. Huomenna jatkan.
-
Mitä säädit tai asensit viimeksi? -Huolto topic-
Jep. Ei kivaa. Renkaan tiputtaminen hyllyltä voi olla todella hankalaa. Skeittilaudan kärjellä painaminen koko vartalon painoa hyödyntäen osoittautunut mulla tehokkaimmaksi. Vanne siis kyljelleen matolle, lauta pystyyn ja kärki poikittain vanteen juureen renkaan kylkeä vasten. Laudan toisen pään trukeista/renkaista kiinni ja ylävartalon painoa hyödyntäen painelee renkaan irti hyllyltä kohti vanteen keskiuraa. Mutta nyt siirryin viime vuoden loppukaudesta dh-kumeihin ja vahvimpaan dt:n kehään (fr541) ja heivasin 100 euron insertit hittoon kun ei niillä ja DD-kumeillakaan vanteet kestäneet. Ja kun rengastyöt oli niin tuskaisia. Okei, kestäis vanteet ne jos painetta lisäis mutta ei sitä mahdottomasti voi laittaa koska pito ja mukavuus kärsii. 26-27 psi takarenkaaassa mulla parkkiajossa.
-
Yleisurheilu
Joo ilmeisesti ei ollut päästä kiinni vaan jalasta. Toivottavasti sellainen vaiva joka muutamien viikkojen levolla ja kuntoutuksella tulisi hyväksi. Mitään leikkausta vaativaa ei tälle kesälle paranisi ottaa.
-
Viimeisin hankintasi?
Minä ostan myös usein niitä pikkupulloja. Mukavasti jo valikoimaa niissäkin.
-
Viimeisin hankintasi?
Kuohari, 2 punkkua ja yksi viski. Reilu satanen tuli hintaa josta viski tais napata melkein 60 euroa. Viineiksi tuttu Norton Privada. 2021 vuosikerran pitäisi näköjään olla hyvää viinilehden mukaan. https://viinilehti.fi/viinit/432417-norton-privada-2021/ Edellinen ei ollut mielestäni hintansa tai entisen laadun väärtti. Uusi kokeilu on tämä chileläinen. https://viinilehti.fi/viinit/914617-cono-sur-single-vineyard-block-21-pinot-noir-2021/ Cono sur sinänsä valmistajana tuttu. Heillähän on hyvää."polkupyöräviiniä". https://viinilehti.fi/viinit/cono-sur-gran-reserva-organic-cabernet-sauvignon-2018/
-
Yleisurheilu
Nyt näyttää hyvältä. Johdossa kohti vikaa lajia. Hopealle vissiin pitäis päästä normisuorituksella kasisatasella! Kakkosena niukasti nyt oleva menee ohitse noin 10 s paremmalla tasollansa. On kyllä hienoa seurata. Suomalainen nainen ei ole voittanut koskaan mitalia mm hallikisoista ja edellinen ukkokin sai mitalinsa 29 vuotta sitten (kulta kuulasta). Keväällä sitten em-kisat ja loppukesästä olympialaiset!
-
Yleisurheilu
Hienosti lähtenyt 5-ottelu Sagalla käyntiin. Äsken ylitys korkeudesta 179 cm mikä on vain sentin alle hänen oman ennätyksensä. Nähtiin jopa pieni tuuletus ja hymynkare onnistuneen suorituksen jälkeen mikä on Sagan tietäen suorastaan huvittavaa. Vielä yrityksiä sitten entistäkin korkeammalta jonka jälkeen kohti Sagan bravuuria kuulaa.
-
Mitä odotat?
Lumien sulamista ja +10 - +22 välisiä lämpötiloja. 18-22 astetta riittäis ihan koko kesäksikin.
-
Punttiketju
Kotisalille ei ole tilaa meilläkään. Ja kaupungin ilmaiset ulkokuntoilupaikat eivät kyllä aja ihan asiaansa ja eivät tietty toimi talvella juurikaan. Tällä harkitsemallani salilla saisi pelkän salikortin 45 eurolla (kun ryhmäliikunnan kanssa se on se 55 euroa). Tai vain arkipäivisin päiväsaikaan voimassa olevan salikortin 40 eurolla. Spinning mm. erityisesti kyllä vähän kiinnostaisi niin mietin tuota kalleinta 55 euron vaihtoehtoa. Mutta aivan hullun hinnan kuulin tällä viikolla lounaalla ollessani. Viereisessä pöydässä istui kaksi n. 35-vuotiasta miestä jotka puhuivat salikorteistaan. Toinen maksoi 450 euroa kuukaudessa kuntosalitreenistään johon sisältyy se kuntosalin käyttöoikeus ja yksi personal trainer tunti (varmaan tosiasiassa 50 minuuttinen) viikossa.
-
Punttiketju
Toivottavasti oli selvisit säikähdyksellä versio! Mulla on ollut taukoa kuntoilusta reilu viikko flunssan takia. Tänään tuntuu vähän olevan menossa ohitse. Eilen jo päätin pitää tänään sairaslomapäivän jos tilanne on sama tai huonompi kuin eilen mutta aavistuksen parempaan suuntaan ehkä yön aikana meni. Nyt olis myös aika tehdä päätöksiä kuntosalivalintojen suhteen. Mulla on tällä hetkellä voimassa vuosikortti kaupungin saleille (lähin 2 km päässä) 190 euroa/vuosi sekä toistaiseksi voimassa oleva sopimus työpaikalla toimivaan kuntosaliketjun yksityiseen saliin johon kuuluu myös ohjatut liikunnat (25 euroa / kk). Älyttömän halpoja siis vaikka molemmat ovat käytössä. Nyt kuitenkin kaupungin vuosikortin loppuessa mietin vaihtaisinko tuohon kotia lähimmillä yksityiselle salille (1,3 km päässä). Vaihto ehkä erityisesti siksi, että vaimo on siellä jäsenenä muttei käy kun hänen ystävänsä lähtee niin harvoin mukaan. Josko lähtisi jumppiinsa tai kuntoilemaan kun minäkin samalla sinne "esimerkkinä" ja seurana kulkisin. Olisi tarpeen hänelle. Plussana myös se, että siellä olis spinning-tunteja joita ehkä olis ihan hyvä talvella käydä vaikka kerran viikossa "suorittamassa". Iso miinus tietenkin se hinta. Joku 55 euroa kuukaudessa kai maksaisi mikä ei toki ole edelleenkään kalleimmasta päästä yksityisistä saleista. Huonona puolena myös se, että töissä käydessä en sitten voisi käydä siellä duunin salilla. Sen siis pistäisin säästösyistä toki poikki samoin kuin en uusisi kaupungin vuosikorttia.
-
Mitä joit viimeksi?
XO Meukovia kurkkulääkkeeksi.
-
Yleisurheilu
Viikonloppuna sitten halli mm-kisat. Kattavat lähetykset ylellä.
-
Viimeisin hankintasi?
Pillusuihku 😃 Käärijä taisi käyttää myös termiä pyllypuhelin.
-
Vituttaako?
Joo. Flunssassa olen mutta saikulla ei pysty/kehtaa olla kun just tällä viikolla olen ainut paikalla. Ens viikolla sentään toinen palaa hiihtolomalta vaikka pari muuta onkin edelleen pidempään poissa. Vahvuus siis 1/4 josta minä olen se ykkönen.
-
Kelloketju
Tuo on tyylikäs.