Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Densen

Jäsen
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Käyttäjän Densen kaikki viestit

  1. Illalla 2 sämpylää. Aamiaiseksi sai riittää lasi vettä ja 2 kuppia kahvia.
  2. Tilasin / sovin huollon kahdelle takaiskarille. On tuo kyllä melko kallista. Toinen 159 euroa ja toinen 169. Hinnat nousseet noissakin entisestään. 120 euroa oli vielä joku vuosi sitten. Keulahuollon osaan ja pystyn tekee onneksi itse. Toki se ottaa aikaa pari tuntia vähintään kaikkine valmisteluineen ja onhan ne öljyt, parit työkalut ja tiivistesarjatkin maksaneet. Vuosihuollon tiivistesetti voi olla hyvinkin 30 euroa.
  3. Mulla olis vapaarullat. Saaneet olla laatikossa ainakin 3 vuotta. Sitä ennen käytin niitä huimat 2 kertaa talvessa keskimäärin. Parvekkeella tosiaan tarkenis varmaan hyvin ajella.
  4. Mulla ei ole mitään sivubisneksiä mutta yksi työkaveri esim vetää noin kerran viikossa spinning-jumpan kuntosalilla. Saa siitä urheilijana itse treenin samalla ja lisäksi palkkaa. Kun lapsiakaan ei ole hänellä aikatauluja sotkemassa niin joustavan työajan päivätyölle, omille treeneillä ja pienellä treeneihin sopivalle sivuduunille on hyvin aikaa. Kuinka kätevää.
  5. Keskustelu on ollut hieman yksipuolista eli kaikille varmasti sopii lopettaa 😀 Ja mitä nyt Alpensau vähän kommentoi niin ulkopuolisesta katsottuna kaikella hyvällä. Oman ketutuksen suhteen mulla kohtalaisen hyvä aamu. Nukuin sentään jotenkuten, alkava viikko ei niin ketuta kun työkaveri palaa avuksi jne. Flunssakin menossa parempaan suuntaan edelleen mutta en ole harmi kyllä vielä utheilukunnossa. Lonkka edelleen myös sinisenä hiihtolomalla laskettelurinteessä kaatumisen jäljiltä.
  6. Viimeksi hiihtoa, nyt yleisurheilua. Hiihtoa ennen ampumahiihtoa.
  7. Kasasin pyörän ja ei sitä pykimistä huomaa. Nyt pitäis käytättää vielä takaiskarit kahdesta pyörästä huollossa. Niin ja huoltaa keulat itse. Keulahuollon taidan tehdä parvekkeella vasta sitten kun lämpötilat on ulkona +10 luokkaa. On sitten mukavampi puuhastella.
  8. Joo laakerien sisään prässäämiseen mulla on kaupallinen edullinen ohjainlaakerin asentamiseen tarkoitettu diy-setti, jota modasin kotoa löytyvillä prikoilla ja mm stemmin spacerilla. Pari laskeria piti ulospäin naputella tuurnalla (se maksoi 2,90 lähikaupassa) kun en malttanut ja viitsinyt tuollaista kaupallista expander-ulosvetäjää tilata. Nyt on homma valmis mutta kaksi laakereista liikkuu vähän pykien. Naputtelin kerran testiksi irti ja irrallaan ne toimii moitteetta. Eli tuo laakeripesä johon ne puristetaan pyörän linkkuun on ilmeisesti niin ahdas, että puristaa rakennetta kasaan ja kuulia ahdistaa. Mietin jätänkö vain tuollaiseksi vai irroittaisinko uudelleen ja koittaisin hiekkapaperilla hioa pesiä väljemmeksi.
  9. Tuplaviipale limeä sekaan saa sen tosiaan maistumaan varsin käypäiseltä.
  10. Alkoholiton Becks blue oli viimeisin olut. Sen jälkeen kylläkin ihan tavallista punkkua vielä myöhemmin illalla.
  11. Mun viimeisin asennus on linkuston laakerien vaihto-operaatio täpäriin. Vähän vaikeuksia ollut diy-työkaluilla. Huomenna jatkan.
  12. Jep. Ei kivaa. Renkaan tiputtaminen hyllyltä voi olla todella hankalaa. Skeittilaudan kärjellä painaminen koko vartalon painoa hyödyntäen osoittautunut mulla tehokkaimmaksi. Vanne siis kyljelleen matolle, lauta pystyyn ja kärki poikittain vanteen juureen renkaan kylkeä vasten. Laudan toisen pään trukeista/renkaista kiinni ja ylävartalon painoa hyödyntäen painelee renkaan irti hyllyltä kohti vanteen keskiuraa. Mutta nyt siirryin viime vuoden loppukaudesta dh-kumeihin ja vahvimpaan dt:n kehään (fr541) ja heivasin 100 euron insertit hittoon kun ei niillä ja DD-kumeillakaan vanteet kestäneet. Ja kun rengastyöt oli niin tuskaisia. Okei, kestäis vanteet ne jos painetta lisäis mutta ei sitä mahdottomasti voi laittaa koska pito ja mukavuus kärsii. 26-27 psi takarenkaaassa mulla parkkiajossa.
  13. Joo ilmeisesti ei ollut päästä kiinni vaan jalasta. Toivottavasti sellainen vaiva joka muutamien viikkojen levolla ja kuntoutuksella tulisi hyväksi. Mitään leikkausta vaativaa ei tälle kesälle paranisi ottaa.
  14. Minä ostan myös usein niitä pikkupulloja. Mukavasti jo valikoimaa niissäkin.
  15. Kuohari, 2 punkkua ja yksi viski. Reilu satanen tuli hintaa josta viski tais napata melkein 60 euroa. Viineiksi tuttu Norton Privada. 2021 vuosikerran pitäisi näköjään olla hyvää viinilehden mukaan. https://viinilehti.fi/viinit/432417-norton-privada-2021/ Edellinen ei ollut mielestäni hintansa tai entisen laadun väärtti. Uusi kokeilu on tämä chileläinen. https://viinilehti.fi/viinit/914617-cono-sur-single-vineyard-block-21-pinot-noir-2021/ Cono sur sinänsä valmistajana tuttu. Heillähän on hyvää."polkupyöräviiniä". https://viinilehti.fi/viinit/cono-sur-gran-reserva-organic-cabernet-sauvignon-2018/
  16. Nyt näyttää hyvältä. Johdossa kohti vikaa lajia. Hopealle vissiin pitäis päästä normisuorituksella kasisatasella! Kakkosena niukasti nyt oleva menee ohitse noin 10 s paremmalla tasollansa. On kyllä hienoa seurata. Suomalainen nainen ei ole voittanut koskaan mitalia mm hallikisoista ja edellinen ukkokin sai mitalinsa 29 vuotta sitten (kulta kuulasta). Keväällä sitten em-kisat ja loppukesästä olympialaiset!
  17. Hienosti lähtenyt 5-ottelu Sagalla käyntiin. Äsken ylitys korkeudesta 179 cm mikä on vain sentin alle hänen oman ennätyksensä. Nähtiin jopa pieni tuuletus ja hymynkare onnistuneen suorituksen jälkeen mikä on Sagan tietäen suorastaan huvittavaa. Vielä yrityksiä sitten entistäkin korkeammalta jonka jälkeen kohti Sagan bravuuria kuulaa.
  18. Lumien sulamista ja +10 - +22 välisiä lämpötiloja. 18-22 astetta riittäis ihan koko kesäksikin.
  19. Densen vastasi VesaP:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Kotisalille ei ole tilaa meilläkään. Ja kaupungin ilmaiset ulkokuntoilupaikat eivät kyllä aja ihan asiaansa ja eivät tietty toimi talvella juurikaan. Tällä harkitsemallani salilla saisi pelkän salikortin 45 eurolla (kun ryhmäliikunnan kanssa se on se 55 euroa). Tai vain arkipäivisin päiväsaikaan voimassa olevan salikortin 40 eurolla. Spinning mm. erityisesti kyllä vähän kiinnostaisi niin mietin tuota kalleinta 55 euron vaihtoehtoa. Mutta aivan hullun hinnan kuulin tällä viikolla lounaalla ollessani. Viereisessä pöydässä istui kaksi n. 35-vuotiasta miestä jotka puhuivat salikorteistaan. Toinen maksoi 450 euroa kuukaudessa kuntosalitreenistään johon sisältyy se kuntosalin käyttöoikeus ja yksi personal trainer tunti (varmaan tosiasiassa 50 minuuttinen) viikossa.
  20. Densen vastasi VesaP:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Toivottavasti oli selvisit säikähdyksellä versio! Mulla on ollut taukoa kuntoilusta reilu viikko flunssan takia. Tänään tuntuu vähän olevan menossa ohitse. Eilen jo päätin pitää tänään sairaslomapäivän jos tilanne on sama tai huonompi kuin eilen mutta aavistuksen parempaan suuntaan ehkä yön aikana meni. Nyt olis myös aika tehdä päätöksiä kuntosalivalintojen suhteen. Mulla on tällä hetkellä voimassa vuosikortti kaupungin saleille (lähin 2 km päässä) 190 euroa/vuosi sekä toistaiseksi voimassa oleva sopimus työpaikalla toimivaan kuntosaliketjun yksityiseen saliin johon kuuluu myös ohjatut liikunnat (25 euroa / kk). Älyttömän halpoja siis vaikka molemmat ovat käytössä. Nyt kuitenkin kaupungin vuosikortin loppuessa mietin vaihtaisinko tuohon kotia lähimmillä yksityiselle salille (1,3 km päässä). Vaihto ehkä erityisesti siksi, että vaimo on siellä jäsenenä muttei käy kun hänen ystävänsä lähtee niin harvoin mukaan. Josko lähtisi jumppiinsa tai kuntoilemaan kun minäkin samalla sinne "esimerkkinä" ja seurana kulkisin. Olisi tarpeen hänelle. Plussana myös se, että siellä olis spinning-tunteja joita ehkä olis ihan hyvä talvella käydä vaikka kerran viikossa "suorittamassa". Iso miinus tietenkin se hinta. Joku 55 euroa kuukaudessa kai maksaisi mikä ei toki ole edelleenkään kalleimmasta päästä yksityisistä saleista. Huonona puolena myös se, että töissä käydessä en sitten voisi käydä siellä duunin salilla. Sen siis pistäisin säästösyistä toki poikki samoin kuin en uusisi kaupungin vuosikorttia.
  21. XO Meukovia kurkkulääkkeeksi.
  22. Viikonloppuna sitten halli mm-kisat. Kattavat lähetykset ylellä.
  23. Pillusuihku 😃 Käärijä taisi käyttää myös termiä pyllypuhelin.
  24. Joo. Flunssassa olen mutta saikulla ei pysty/kehtaa olla kun just tällä viikolla olen ainut paikalla. Ens viikolla sentään toinen palaa hiihtolomalta vaikka pari muuta onkin edelleen pidempään poissa. Vahvuus siis 1/4 josta minä olen se ykkönen.
  25. Tuo on tyylikäs.

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.