Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Mitä söit viimeksi?
Paikallisessa kiinalaisessa sushia ja lämpimiä. Jälkkäriksi vaniljajäätelöä ja friteerattua banaania siirappikastikkeella.
-
Mitä söit viimeksi?
Lohkeava jogurtti mustikka. Kohta on lounasaika ja aamupala oli syömättä niin tuollaisen vetäisin alle. Mä tykkään kyllä näistä Valion lohkeava tuotteista. Raparperista ja tästä mustikasta.
-
Mikä yllätti sinut viimeksi?
Noi on kyllä aina tosi iloisia ja isoja yllätyksiä kun huomattavan vanha auto meneekin yllättäen katsastuksesta läpi vaikka odotti vaikka mitä murhetta. Perikunnan vanhan 2002 VW golfin kanssa kävi tuolleen tuossa ehkä 5 vuotta sitten. Sittemmin löytyikin myöhemmässä katsastuksessa (pari vuotta sitten) niin isoja ongelmia että autosta piti luopua.
-
Mikä yllätti sinut viimeksi?
Hälytysjärjestelmiä kauppaavat myös ovelta ovelle mikä on vähän epäilyttävää. Ja ovella kysyvät, että onko teillä jo jonkin toisen firman hälytysjärjestelmä. Mitä hittoa se heille kuuluu. Ja luulisi nyt varsinkin heidän tietävän ettei sellaisia tietoja kerrota ovella kaupusteleville hyyppäreille oli kuinka nätit firman vaatteet ja joku kaulalappu tahansa.
-
Punttiketju
Leuanvetoon tulee yllä kerrotun takia nyt vähän taukoa. Mutta pitkää ei toivottavasti, kun olen työkaverin kanssa lyönyt pienen leikkimielisen vedon siitä kumpi saa ensin leuan 25 kg lisäpainon kanssa. Häviäjä tarjoaa toiselle oluen syyskuussa työristeilyllä. Viikonloppuna koitin ekaa kertaa mitä 25 kiloa jaloissa tarkoittaisi. Lähti se leuanveto liikkeelle mutta kädet meni vain vähän yli 90 asteen koukkuun. Johonkin pään yläosan tienoille siis tanko eli leuan alle on vielä matkaa. Nenästäkin leukaan tuntuu olevan välillä pitkä matka.
-
Punttiketju
Venäytin sitten eilen selän rinnallevedossa. Selässä pito varmaan petti vaikka nostettavapaino oli vasta pieni, olikohan 40 kiloa. Otin buranaa ja hieroin Voltarenia. Ja lähdin 2 tunnin pyörälenkille, kun kerran olin luvannut kaverin kanssa mennä. Yöllä sitten nukuinkin suht huonosti, kun kyljeltä toiselle kääntyminen oli tuskaista. Aamulla en meinannut päästä ylös ja sukkien ja kenkien pukeminen oli hankalaa. Särkylääkettä naamaan ja liikkeelle niin nyt on vähän parempi. Tuntuu, että se on enemmän lihas kuin mikään nikama/välilevy joten toivon, että se tuosta paranee suht pian. Meni tuosta alaselän oikealta sivustalta jotenkin.
-
Viimeisin hankintasi?
Hain toimistotarvikevarastosta ns. mustan kirjan eli mustakantisen vihon, jossa on sivuilla ruudut ja reunoista kun vihkoa katsoo, niin väri on punertava. Mutta kaikki on muuttunut. Musta kansimateriaali ei olekaan enää sellaista vahapintaista vaan tavallista pahvia. Ei tule luultavasti kestämään taivuttelua sitä mitä sivuja riittäisi täytettäväksi. No saa nähdä tuleeko tätä käytettyä mutta ajattelin testata miten vanhamallinen asioiden muistiin kirjoittaminen toimisi. En ole oikein päässyt sinuiksi OneNoten yms kanssa. Toisaalta käteen tulee luultavasti kramppi parin käsin kirjoitetun lauseen jälkeen eli ei tääkään tule toimimaan.
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Haittojen kohta b) nyt on ihan sama mutta kohta a) kieltämättä ikävä. Ei muutamaa kymmentä metriä enempää (kahvilan terassilta sisälle tiskille) kyllä voi ja viitsi kävellä.
-
Viimeisin hankintasi?
Selkäkivun. Venäytin sen salilla. Otin buranan ja lähden pyörälenkille. Saa nähdä miten aamulla pääsee ylös.
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Mä mietin vaihtaisko parkkipyörään 27.5 takakiekon ja toisaalta vaihtaisko siihen 2.4 leveän vähän rullaavamman renkaan vai pitäiskö ton 2.6 Magic Maryn joka on tosi pullukka. Taika Maria puoltaa isompi renkaan halkaisija (korkeus), joka kompensoi pienempää kehää fillarissa joka ei ole oikeasti mulletiksi tarkoitettu. Mutta ajo-ominaisuuksilta tykkään enemmän 2.4 leveistä. 2.6 on vähän epämääräisempi.
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Toi teidän meininki kuulostaa kyllä todella raivostuttavalta. Jaksamista.
-
Sääkeskustelut
Täällä on tullut muutamia pienehköjä ukkoskuuroja. Yöllä mm piti miettiä sulkeako ikkunat jottei sada sisälle mutta toisaalta halus tuuletusta kuumuudessa. Sateet tuli sitten niin tyynellä tuulella ettei ongelmaa ollut. Välähdyksiä ja jyrinää kyllä piti muutamaan kertaan. Nyt päivälläkin jyrisi ja aamupäivällä hetken satoi kevyesti. Ja kyllä, nyt on sitten tulleet myös hyttyset.
-
Yleisurheilu
Olikos se reilu viikko niin alkaa em-kisat. Suomi mukana isolla joukkueella.
-
Vituttaako?
Ei ehkä auta tähän mutta joskus naapurin Volvossa ilmeni samaa ongelmaa ja sieltä lähti kivi kun käänteli ohjauksen vuorotellen ääriasentoihin pari kertaa.
-
Sääkeskustelut
Meinasin mennä tänään bike parkkiin ajamaan mutta käytyäni koiran kanssa kävelyllä ja otettuani pari juoksuaskelta, jotta ehdin takaisin kotiin ja etäpalaveriin niin olin läkähtyä. Tosi tukala sää. Turun suunnassa kuulemma ukkostaa mutta täällä on sitä ns. ilmassa siinä mielessä että on kuumaa ja tukalaa. Päätin just jättää bike parkin väliin. Täydessä sotavarustuksessa hikoilu olisi mieletöntä.
-
Vituttaako?
Siinä mun esitteessä oli tällainen Ferrari. Campan record 10s on kyllä erinomainen. Mulla oli sellainen kanssa omassa Colnagossa. Sen pyörän rungon hajottua 2016 (auton katolla) osa niistä osista on siirtynyt vaimon "työmatka-crossariin" jossa ne ovat edelleen.
-
Vituttaako?
Huh. Tänään jo nyt aamulla ulkona +25 ja sisällä "työhuoneessani" +28 tässä vaiheessa. Siirryin terassille varjoon. Toimistolla olis +22. Ja kahviseuraa.
-
Mikä yllätti sinut viimeksi?
Otaniemen ymmärrän. Mutta tosiaan jompi kumpi uusi kallis kulkupeli olis ehkä riittänyt. Ehkä se ratikka vai mikä sen nyt on. Monelle nämä (varsinkin metro) huononsi liikenneyhteyksiä kotoa Helsingin keskustaan. Ennen esim meiltä Keski-Espoosta pääsi kotikadulsta suoralla nopealla bussiyhteydellä Helsingin kampin linja-autoasemalle eli käytännössä aivan keskustaan. Aluksi bussi muuttui niin, että sillä piti kulkea Espoon Matinkylään jossa vaihtaa metroon. Bussin kurvailu Matinkylän bussiasemalle ja metroon vaihto sekä metron kurvailu mm juuri Otaniemen kautta aiheuttaa sen, että matka-aika hidastui keskustaan n. 20 minuutilla. Siis noin puolesta tunnista n. 50 minuuttiin. Ja matka ei ole yhtenäinen vaan siihen tulee näitä vaihtoja. Sittemmin tilanne muuttui vieläkin huonommaksi. Tuo bussi ei kuljekaan enää Matinkylään vaan sinne ajaa kauempaa kotoa isomman tien varresta kulkeva bussi. Olenkin siirtynyt käyttämään junaa vaikka juna-asemalle on matkaa huomattavasti enemmän kuin bussipysäkeille. Jos asut aivan metrolinjan varrella tai junaradan varrella niin homma toimii. Paitsi, että juna menee 5 viikoksi kokonaan pois käytöstä tässä kesällä.
-
Vituttaako?
Mikä osasarja sulla olikaan Ferrarissa? Campagnolon 10-vaihteista Recordia? Se on kyllä upea pyörä. Mulla on samoilta vuosilta tallessa Colnagon paperinen esite, jossa Ferrari-malli oli näytillä. Voi olla ettei just sama vuosikerta mutta ei sitä mahdottoman pitkään ollut myynnissä.
-
Vituttaako?
Heh, toi on totta. Mutta tänään on työpaikan kuntosalilla mun vakiojumppa jossa käyn. Ja tänään ei pitänyt sataa! edit. Ja mulla on täysi vaihtovaatekerta onneksi töissä aina varalla. Noi matkalla kastuneet farkut eivät nimittäin olisi varmaan kuivuneet koko päivänä. Olivat aivan läpimärät.
-
Vituttaako?
Vettä ei pitänyt sataa mutta sitä tuli kaatamalla kun astuin ulos junasta ja menin loppumatkan 3 km sähköpotkulaudallani töihin. Puhdastahan se sadevesi olisi ollut mutta yhdessä tunnelissa autokaistalta autoilija heitti parikymmentä litraa kuraisempaa vettä päälle. Ei ole ennen käynyt noin. Joskus tullut vähän roiskeita kengille mutta nyt tuli kaulaan saakka vettä rinnuksille kuin saavista heittäen.
-
PC/IT ongelmat ja onnistumiset
Jes. Nyt muistin testata tuota ja onnistui!
-
Vuoden eka
Kamiinaa kotateltassa kun testasin tuossa keväämmällä niin todella kuumaksi tulee piippu sieltä teltan katon läpiviennin kohdalta. Pelkäsin kankaan vaurioituvan kohdasta jossa se ottaa läpiviennin suojaputkeen kiinni. Tässä piipun läpiviennin suojana on tällanen 2x kolmella ruuvilla piipussa kiinni oleva lieriö mutta ihmeen kovin lämpeni sekin siis.https://www.erikoistukku.fi/product/6050/gstove-kamiinan-piipun-lamposuoja-50cm?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwu8uyBhC6ARIsAKwBGpR6QR39x_qfkMCR3T3g2edNed5H6V7fEemAkVi9LVaRo3lqH_cZUlgaAh9vEALw_wcB Jos alimmaisessan piipunpätkässä eli lähinnä kamiinaa on tällainen vedonsäätö, niin laittamalla sitä pienemmälle palotapahtuma hidastuu ja onko piippu silloin viileämpi? Alimmainen osa ennen säätölevyä tosin ehkä vastaavasti kuumempi kun palokaasut osin jarruttaa sen edessä... kokonaan kiinni se ei tietty siis mene jotta savu pääsee kulkemaan mutta kiinni asennossa siinä on piipun tukkeena levy poikittain ja levyssä 4 kolikkomaista reikää. Auki-asennossa levy pystyssä ja ilma virtaa vapaasti. https://www.erikoistukku.fi/product/6252/gstove-airflow-controller-vedonsaadin
-
Puhelinkojeasiaa
Poika kans sanoi, että oli eilen isoin ja kirkkain salama minkä oli koskaan nähnyt. Muutoin ukkonen ja sademäärä meillä päin Espoossa ei ollut mahdottoman iso.
-
Mikä biisi soi?
Country-biisi Dashan Austin soi radiossa ja aloin ihmettelee erikoista sanoitusta kertosäkeessä. Ihan selvästi lauloi "Did your boobs stop working..." Meinasin että lauloi jonkun kilpailevan naisen tissi-iskemisen lakanneen toimimasta tms. No kunnolla sanat katsottuani ja nyt useamman kerran biisin kuunneltuani tajuan mistä oikeasti oli kyse. Mutta kuunnelkaa nyt, ihan selvästi boobsit lopetti workkimasta 😀