Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Mitä säädit tai asensit viimeksi? -Huolto topic-
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Sympaattisen näköinen 😀
-
Koska viimeksi ajoit?
Kova aloitus. Mä ajoin samassa sumussa ja vesisateessa vain 50 minuuttia ja se oli ihan tarpeeksi.
-
Sekalaiset pikkujutut
Oolrait. Eli kannattaa täälläkin viedä kuva jonnekin muualle (Pinkbike mulla käytössä esim) ja liittää linkitettynä kuvana, jos haluaa kuvan säilyvän. Toki voin myös poistella noita liitteitäni kun on siellä suurin osa jälkikäteen turhia.
-
Sekalaiset pikkujutut
Mietinkin, että ihan kuin aiemmin olisin saanut selvästi isompia kuvia laitettua. Ja nyt enää pienen pieniä. Mutta ajattelin, että se liittyi viimeisimpään päivitykseen. Olin näköjään käyttänyt 97 MB ja nyt tilaa on 195 MB. Eli ennen tilan tuplausta mulla oli nuo liitetiedostot täynnä. Jos nyt poistan sieltä omista tiedoista liitteitä niin häviääkö ne näkymästä niistä keskusteluista joihin olin kuvat laittanut? Osalla ei ehkä ole mitään väliäkään mutta muuttaahan se keskustelujen luonteen jos kuvat joista kirjoitettu ja joita on kommentoitu katoaa.
-
Mikä yllätti sinut viimeksi?
Siis missä päin on itikoita liikkeellä?
-
Minkä esityksen kävit katsomassa viimeksi?
Työkaverien ja muiden baarissa olleiden karaoke-esityksiä puoli kolmeen saakka. 8.30 aamulla sitten luennot jatkui. Hieman väsyttää.
-
Mitä joit viimeksi?
2 tuntia sitten kahvin. Ja nyt hirveä jano. 2 tuntia kuunneltu auditoriossa johdon puheita tauotta.
-
Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)
Ns. Kota/laavuteltta https://varuste.net/p72843/helsport-varanger-camp-4-6-ulkoteltta-keskisalko
-
Pienoismallit
Pojan (8) kaveri kävi kylässä ja toi yllättäen hänelle pienoismallin lahjaksi. Nyt onnellisena kokoilee sitä. Olikin joululahjaksi jo toivonut uutta koottavaa muttei ollut pukki tuonut. II-maailmansodan Mustang mk.3 potkurihävittäjä.
-
Mitä joit viimeksi?
https://www.alko.fi/tuotteet/432417/Norton-Privada-2021/
-
Mitä säädit tai asensit viimeksi? -Huolto topic-
Voi olla osin tuotakin (vedättämistä) mutta toisaalta polkupyörässä massat on niin pieniä (ja halutaan pitää kevyinä), että keulan osien täytyy toimia tosi pienellä kitkalla hyvin. Toleranssit tarkkoja ja voitelun täytyy olla hyvää ja tiivisteiden liukuvia. Moottorivoimalla liikuttaessa ja pyörän massan ollessa moninkertainen riittää jousituksen hyvään toimintaan sellaiset rakenteet ja tiivisteet jotka itsessään ovat tiukempia ja siten huoltovapaampia. Ne toimivat silti siinä käytössä tarpeeksi smoothisti. Moottorivehkeistä mulla ei ole kokemusta mutta maastopyörässä keulan parantuneen toiminnan huomaa kun lähtee ekalle lenkille öljynvaihtohuollon (sis. tiivisteiden putsauksen ja uudet vaseliinit) jälkeen.
-
Sekalaiset pikkujutut
Mikä sen liitettävän kuvan koon pitäisi oikeasti olla? Mun mielestä se vaihtelee. Välillä pitää olla tosi pieni. Nyt sanoi, että 87 kb. @Sulo
-
Sääkeskustelut
Tulispa jo kevät. Edes +10 lukemat.
-
Mitä söit viimeksi?
Itse tehtyjä pinaattilettuja. Tein rullia sitten niistä joihin täytteeksi tonnikalaa, puolukoita, punasipulia ja raejuustoa.
-
Viimeisin hankintasi?
Izzon foxi odottaa minullakin tutustumista. Öljyt perushuoltoon ja jonkun tiivistesarjan jonkin tasoiseen huoltoon olen ostanut. En muista nyt minkä setin. Vaimenninpuolen ohjetta en ole vielä itsekään sen osalta tutkinut tai jos aikanaan olen niin olen jo unohtanut. Pitääkin tulostaa se töissä ihan paperille niin ei tarvii rasvaisilla sormilla tökkiä pädin näyttöä tms. No ehkä videokin kannattaa ekalla kertaa katsoa selkeyden vuoksi.
-
Mikä ihmetyttää juuri nyt?
Kaikesta muusta samaa mieltä mutta tuo, että humalatila alentaisi syyllisyyttä rangaistusta vähentäen autolla jonkun kuoliaaksi ajaessa ei toki pidä paikkaansa. Mutta naurettavan pienet korvauksethan sitä tulee niistä maksettavaksi joka tapauksessa, kun yliajosta tulee tuomio kuolemantuottamuksesta ja siitä selviää yleensä sakoilla tai enintään törkeissä ehdollisella (jolla ei ole suurta merkitystä). Kun ne "tappajat" ovat usein tulottomia on yhden päiväsakon summa minimissään ja tuomiot siten satasia tai enintään tuhansia. Ja niitäkään ei välttämättä saada perittyä. Olin reilu parikymmentä vuotta sitten töissä vakuutusyhtiössä moottoriajoneuvokorvausosastolla jossa korvailtiin henkilövahinkoja. Siellä humalatila kuskilla vaikutti siten, että varsinkin kasko-vakuutuksesta tehtiin vähennyksiä reilummin. Tyyliin vain 1/3 korvauksesta maksettiin oman auton vaurioista. Olisko joskus evätty kokonaankin. Itse tosiaan henkilövahinkopuolella ja siellä vähennys oli pienempi. Tyyliin 2/3 sairauskuluista yms. korvattiin vaikka kuinka olisit itse aiheuttanut kännitörttöilyillä. Itse olisi ankarampi jos saisin ohjeet kirjoittaa.
-
Viimeisin hankintasi?
Uusin hankinta on kaksi paria Asicsin juoksutossuja intersportin -25 % alesta joka parhaillaan voimassa. Kaksi siksi, että otin kahta kokoa joista palautan epäsopivan. Tartti toki kahdet tunnukset, kun alennus koski vain yhtä paria. Totesin etten lähde kauppoihin sovittamaan vaan tilasin kotiin, koska yhdessä lähiliikkeessä oli yhtä kokoa ja toisessa toista. Helpompi vertailla kahta kokoa vierekkäin kotona. Malli on minulle uusi tuttavuus Novablast 4. https://www.intersport.fi/fi/tuote/asics-asics-novablast-4--miesten-juoksukengat-juoksukengat-56588633/?color=LIME&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxaCvBhBaEiwAvsLmWEwJKLV9gmURBpUQIvt5v2vlIpye8FDZ0aeyqKc1Co7sx96Se5pAgBoCwuoQAvD_BwE Olin tosin tylsä ja tilasin mustat enkä tuollaisia päheitä vihreitä. Ja tarvitsen siis ehdottomasti juoksukengät. Juoksin kuitenkin viime kesänäkin 2 tai 3 hölkkälenkkiä Ja vanhat kengät puristavat varpaista. Ihme kutistujia (jalka leventynyt tosiasiassa varmaan).
-
Viimeisin hankintasi?
Minä olen tehnyt sen keulan täyshuollonkin itse. Siinä se jo melkein menee samalla vaivalla kun kerran alaputket on irrottanut, työtilan kasaillut, työvälineet öljyineen ja puhdistustarvikkeineen hakenut jne. Siis verrattuna siihen perus ns. 50 h huoltoon. Täyshuollossa tulee siis lisäksi keulasta vähän toki riippuen sen vasemman alajalan ilmaruodon irrotus ja sen osien putsaus, puhdistus ja parin o-tiivistysrenkaan vaihto. Vaimenninpuolella taas on keulakohtaisia eroja. Mutta senkin jos avaa, putsaa vaihtaa parit o-renkaat jne. Vanhemmissa keuloissani vaihdan vaimentimen öljyt (yläkautta) ja Pikessa taas olen ilmannut sen öljyn paisuntarakon. Nyt uusimpaan zebiin en ole täyshuoltoa vielä tehnyt ja ulkoa muista mitä sille piti vaimenninpuolelle tehdä (muistelen että ihan kaikkea ei "turhaan" kannattanut edes normaalisti).
-
Mitä joit viimeksi?
Mä hain uuden pullon 10 vee Lapparia pari päivää sitten. Edellinen oli jostain syystä tyhjentynyt. Uusi ei vielä onneksi. On korkkaamatta.
-
Mitä joit viimeksi?
Holittoman oluen kalan ja perunoiden kanssa päivälliseksi.
-
Viimeisin hankintasi?
Nojuu, autohuollot toki maksaa. Ja autoon kun en itse osaa/uskalla/pysty tekemään juuri mitään. Öljyt voin tarkistaa, pissahenkilöön lisätä vettä, avaimen pariston vaihtaa ja renkaat vaihtaa. Pyörät huollan ja tarvittaessa osat vaihdan tuota takaiskarin vuosihuoltoa lukuun ottamatta.
-
Mitä söit viimeksi?
Lidlin rommirusinajäätelöä.
-
Vituttaako?
Sain lähetettyä takaiskarit kahdesta pyörästä huoltoon sujuvasti. Piti mennä toimistolle ihan töihin niin sai sieltä postihuoneesta haettua vähän pakkausmateriaalia. Kun vielä firman autotallin portinlukija ei toiminut niin sai painaa info-painiketta ja portti avattiin manuaalisesti. Tämä oli siis vain hyvä, koska niiltä päiviltä ei tule parkkilaskua. Se vain vähän ketuttaa kyllä, että kahden pyörän iskarihuollosta tulee sitten kohta se lasku 159+169 euroa. Ja aavistuksen myös se tässä ärsyttää, että flunssaa on edelleen sen verran ettei urheilla viitsi. Joudun kohta heittämään lapsen hänen treeneihin ja siinä olis tunti luppoaikaa jona aikana voisi käydä salilla. Mutta nyt ei jaksais ja viitsis. Nukkuisko vain autossa päikkärit.
-
Mm. Crc, wiggle, bikester selvitystilassa
Ja luin, että wigglen on ostanut joku yhtiö eli senkin toiminta jatkunee.