Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Vituttaako?
Tän illan sää on kyllä Espoossa masentava. Kiva valkoinen lumipeitenon +3 lämpötilan ja tihkusateen myötä loskaa. Ja suolaloskaa.
-
Viimeisin hankintasi?
Huh kuinka hieno setti. Vaan on siinä varmaan tosiaan selittämistä Itse olen käyttänyt ihan liikaa aikaa viime viikkoina GT7 pelin pelaamiseen pleikkavitosella. Joululahjakontissa on ratti ja polkimet. Nyt menty ohjaimella.
-
Vituttaako?
Hieman. Heräsin pääkipuun kuuden jälkeen (vajaaseen seiskaan olis saanut nukkua) ja kävin nappaamassa buranan ja kömmin takaisin peiton alle. Kun oli noustava lopullisesti oli pääkipu onneksi jo vähän helpottanut mutta väsyttää eikä työnteko nappaisi. Lykkään kalenterin muistutuksia tehtävistä asioista eteenpäin. Kympiltä alkaa kokous jossa kamerat päällä niin pitää yrittää piristyä. Aamupalaakaan ei tee mieli, vain pari kuppia kahvia ja vettä on tullut juotua. Se nyt on sinänsä ihan normaali aamujeni ongelma.
-
Punttiketju
Itse käyn työpaikan salilla lounasaikaan ja siellä on yleensä vain 1-3 muuta. Ja sali on iso. Sitten mulla on puolivuotiskortti myös kaupungin salille ja olen ihmetellyt miten sekin on niin hiljainen jopa ilta-aikaan. Isohko kuntosalin puoli, vieressä toinen iso kuntosalihuone, joka on vapaana myös usein (jos mikään seura ei ole varannut sitä) ja sitten on vielä yleisurheilu/crossfit alue joka sekin monesti täysin tyhjänä päiväsaikaan arkena ja viikonloppuna. Joskus käynyt myös Espoon Tapiolassa toisella kaupungin salilla (sama kortti käy) lauantaisin klo 12-13 välillä jolloin lapsella on oma harrastus samoilla kulmilla. Sielläkin oli esim viimeksi 1 ainoa muu käyttäjä paikalla. Joskus ollut jopa 3 henkilöä muttei enempää. Ruuhkainen sali ei itseänikään enää nykyisin kyllä nappaisi. Duunipaikan sali on hieman liian vilkas, jos vasta klo 16 jälkeen menee kun kyseisen kiinteistön toisen ison vuokralaisfirman porukka saapuu paikalle. Heillä ei liukumat/työt ilmeisesti niin mahdollista päiväajan treeniä. Pahimaan korona-aikaan (työpaikan sali oli pari-kolme kuukautta kiinni) harkitsin itsekin levytangon ja painojen ostamista mutta tulin toisiin ajatuksiin kun näin hinnat. Ostin vain pari kahvakuulaa ja ne ovat jääneet aikalailla käyttämättä.
-
Sähköpyörän hankinta työmatkalle yksityishenkilönä
Tällä hetkellä valtion tarjoamaa etua ei taida olla. Välillä on ollut kampanjoita joissa auton romuttamolle vievä on saanut uuden vähäpäästöisen auton tai sähköfillarin hankintaan tukea. Pari tonnia muistaakseni. Mulla on sama tilanne ettei työnantaja tue pyöräilyä eikä sitä ole näköpiirissäkään. Autoilua tuetaan tarjoamalla käypää hintaa edullisempaa pysäköintimaksua. Myös tupakointia tuetaan siinä mielessä, että röökitauolla saa käydä työajalla rajattomasti. Aikanaan käytössä ollut tyky-tunti eli tunti liikuntaa työajalla on poistettu ohjelmasta. Samoin se, että työnantaja tuki muutamalla eurolla hierontakäyntejä. Minulla matka on töihin 20 km suuntaansa ja 5 km matkasta olis Helsingin ydinkeskusta-ajoa. Työmatkapyöräily on jäänyt. Kun duuni oli ennen 15 km päässä ja reitti mukava, kävin pari kertaa viikossa pyörällä duunissa. Sähköpyörällä saattaisin ajaa nykyistäkin matkaa. Pitkät lokarit ja tavarat sivulaukuissa tyylisellä. Ja vedenpitävää ja lämmintä vaatetta voisi pukea ja ajaa silti kevyellä temmolla suuremmin hikoilematta mutta sähkötöntä nopeammin. Ja julkisia nopeammin. Julkisilla mulla menee duuniin n. tunti, pyörällä vähän päälle silloin kun olen testannut. Mitään vauhtiajoa (työmatkatempoa) en jaksa vääntää. Ja täytyy sanoa, että työmatkapyöräily vanhaankin duunipaikkaan oli kuitenkin useamman asteen ikävämpää kuin pyöräily harrastuslenkeillä ajoi sitten kotiinpäin tai töihin. Jotenkin se mieli on sellainen. Plus reppu selässä.
-
Trek ulkomailta?
Voi olla, että joku kauppa lähettää mutta jopa Suomen sisällä ollut niin, että Oulun Pyörä Suvala ei ollut enää yhtään kiinnostunut palvelemaan minua kun heille selvisi etten ole oululainen. Eli eivät olisi kuulemma edes voineet myydä minulle espoolaiselle pyörää jos tilaisin sen heiltä myöhemmin etänä. Pyörä pitäisi noutaa henkilökohtaisesti. Olisin tosiaan halunnut koeajaa jotain Trekin mallia vaikka koko ei olisi ollut luultavasti minulle oikea ja oikeaa kokoa olisi tullut saataville ja tilattavaksi vasta myöhemmin. Kun kerroin olevani muualta, niin myyjä käveli pois palvelemaan muita ja koeajamaan ei tarttenut lähteä.
-
Ketään fillarifoorumista siirtymässä tänne?
Terve. Jaskaoja f-foorumin punttikeskustelusss mainitsi äijien siirtyneen tänne. Sanoi hyvien tyyppien olevan tervetulleita oletettavasti. Rohkenin kirjautua. Tosin uudella nimimerkillä Densen (toisaalla kauris). Ps. Tää kuvien liittäminen on kyllä kätevää. Vaivalla väänsin pienoismallit otsikon alle kännyllä [img]jpg[/img] merkkejä kun kuva jo ilmestyikin
-
Pienoismallit
Kävin serkun lapsen synttäreillä viikonloppuna ja minut yllätti ja ilostutti heidän 16-vuotias tyttö (synttärisankarin isosisko) joka esitteli minulle ylpeänä itse kokoamaansa f-16 pienoismallia. Oli tosi hyvin koottu ja maalattu. Itsekin sitten kertoilin ja näytin kännyltä kuvia omista vastaavista. [
-
Punttiketju
Fillarifoorumin nimimerkki kauris tässä päivää! Tänään käyty salilla. Jalkapäivä. Huomenna tai ylihuomenna sitten leuanvetopainotteinen treeni. Kovimmalle jalat joutuu torstaisin ryhmäliikunnassa, jonka otsikko on tasapaino ja kategoria kevyttä ja helppoa. 45 minuuttia painetaan kahvakuulat lisäpainoja ja ilman askelkyykkyjä, yhden jalan kyykkyjä, maastavetoa, steppilaudalle yhdellä jalalla hyppyjä jne. Toissaviikon treenin jälkeen jalat olivat kipeät vielä maanantaina! Nyt ajattelin, että tällainen pieni välitreeni vois olla hyväksi ennen seuraavaa torstaita taas. Mutta pyöräilläkin pitäisi. Millehän päiville ne lenkit ajoittaisi. Nuo kelit on vähän hankalat vaikka maastossa esim ihan hauskaa on nytkin. 3 h ajo viikossa minimitavoite. Salilla sitten miten sattuu päälle. Pari vuotta olen treenannut 2-3 kertaa jopa parhaimmillaan viikossa muscle uppia mutta nyt olen alkanut tiedostamaan etten tule sitä koskaan ilman kuminauha-avustusta saamaan. Merkittävä kehitys alkoi hiipumaan vuoden kohdalla ja nyt on tullut jopa takapakkia kun vähänkin olen vähentänyt harjoittelua. Leukoja meni parhaimmillaan 13 ja myötäotteen lisäpainoleuka 25 kilolla. Muscle uppiin tartti silti silloinkin keskivahvan kumpparin. Ihan ohuen avustuksella edes ei mene saati kokonaan ilman.