Käyttäjän Densen kaikki viestit
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Vaikutti Salminen aika huonokuntoiselta noin ylipäätään.
-
Mikä yllätti sinut viimeksi?
Haluaisin ostaa 2 kpl 5 euroa maksavia pieniä, kevyitä "tuplakoukkuja". https://zpacks.com/products/double-hook-apparatus-1 Niitä myy vain tää jenkkiläinen firma. Mutta toimituksineen Suomeen maksais yli 50 euroa plus vielä Suomen alv päälle. Nuo painaa varmaan 20 grammaa maksimissaan per kappale ja mahtuis kirjekuoreenkin. Jos olis joku koneistaja niin vois varmaan tehdä itse alumiinista tai sitten jollain 3d tulostimella kai vois tehdä muovista jos osais ja olis välineet. Laitoin firmalle kyssäriä että löytyiskö jälleenmyyjiä Euroopasta. Sain parissa tunnissa vastauksen mutta siinä oli lueteltu joku saksalainen "retkeilyseura" eikä kauppa, tanskalainen nettikauppa jonka sivustoa selailimeni sanoi vaaralliseksi, kiinalainen kauppa (niin ikään tietoturvattomaksi ilmoitettu) sekä kauppa Australiassa! Pitää ehkä yrittää etsiä sopivaa rautalankaa ja taivutella vähän vastaava tuplakoukku itse.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Ja sori Tommi. Tää tosiaan meni Linnanjuhlista puhumiseksi vaikka tarkoituksesi oli ilmeisesti ihan muusta puhuminen.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Vaihdoin hetkeksi kolmoselle. Haastateltiin Diandraa mutta hänen haastattelu keskeytettiin/lopetettiin vähän tökerösti kun haastatteluun saatiinkin vierestä Kalle Rovanperä. Aloitti vielä sen sitten just sanoilla "nyt me saatiin haastatteluun kenties illan odotetuin vieras...".
-
R.I.P
Lapsille soitin just uutisen kuultuani M.A. Nummisen miten saisi rikki kookospähkinän jossa Pedro soittaa ja heittää hauskoja välikommentteja.
-
Mitä maksaisit tästä? Tekisitkö kaupat? Yleinen topic
Mua vähän riipaisi tuohon 500 euroa maksavaan ps5 pelikoneeseen ostamani laitetta itseään kalliimmat virtuaalilasit. Listahinta niissä n. 600 euroa mutta s-kaupan alennuksien ja bonuksien kanssa maksoin käytännössä n. 530 euroa. Pelkään mitä rouva sanoo kun näkee ne pukin kontista paljastuvan ja jos älyää kysyä hintaa tai selvittää sen itse. Mutta samaa laitetta kaupataan giganteissa tai vastaavissa palautustuotteina reilulla viidellä sadalla tai jos jengi myy yksityisesti esim vuoden käytettyä 450 eurolla niin kyllä minä todellakin uuden aina ennemmin ostan. Käytetty maantiepyörän runko tai vastaava sopivaan hintaan vois olla hyvä hankinta mutta noin yleisesti en ymmärrä käytettyjen ostoa marginaalisella esim 20 % alennuksella uuden hintaan verrattuna. Kirppiksellä käyminen vaatehankintoihin on myös nou nou. Tai sitten niitä pitäis pystyä pesemään ensin 60 asteessa...
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Käristys syöty ja kuohari juotu. Juhlat jatkuu. Mutta itseäni väsyttää. Huomenna olis paitsi työpäivä niin myös rankka jalkajumppa salilla klo 11. Vajaa pussi sipsiä tuossa tuli myös syötyä. Silmät turvoksissa siis aamulla.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Mitäs meinaatte syödä tänään? Jotain juhlallisempaa? Onko ehkä vieraita tulossa. Me on joinain vuosina kutsuttu 1-2 perhettä kylään mutta tänä vuonna ei. Ruuaksi aletaan kohta laittamaan poronkäristystä ja perunamuussia. 30 euroa oli 2 pakettia käristystä. Ei ihan joka päivä viitsi tosiaan. Sekaan laitetaan yksi paketti pekonia. Hmm. tummaa vahvaa oluttakin (porter) olen tainnut joskus lorauttaa. Nyt sitä ei ole. Ai ai. Ruokajuomaksi on tänään vettä, maitoa ja normaalista poiketen myös Coca-Colaa. Normisellaista. Viinejäkin ostin eilen mutta joulua ajatellen vasta. Yks kuohari on jääkaapissa ja sitä saatetaan rouvan kanssa ottaa myöhemmin illalla. Anna de Codorniu merkkistä joka kestosuosikkimme.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Noita kulkee välillä kaupungilla edellä ja on huvittavaa seurata kun niitä joutuu noin 5 askeleen välein vetäisemään vähän ylöspäin. Viimeksi Pasilan asemalla kulki tällainen kaksikko edelläni niin tuli hetki ihmeteltyä. Jotain lukioikäisiä.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Katselin paraatia päivällä. Toteutus ei ollut on onnistunein. Hävittäjien ja kopterin ylilentoa ei saatu kuvattua kovin hyvin. Just kun olivat tulossa lähemmäksi siirtyi kuva pois. Mietin eikö kameran jalusta antanut mahdollisuutta kuvata tarpeeksi yläviistoon. Ajoneuvot taas kuvattiin lähinnä etuviistosta josta monet näytti samalta. Selostaja ja asiantuntijakin sekoili siitä mikä tykki tai raketinheitin on tulossa ja just kun kuvaan saapuu ajoneuvon peräpääkin niin siirryttiin taas jo seuraavaan. Toimittajan kysymykset asiantuntijalle olivat myös välillä vähän typärän tuntuisia ja väärin ajoitettuja. Erikoinen yksityiskohta oli asiantuntijan ääni joka kuulosti aivan Aku Hirviniemeltä.
-
Mielipiteitä erilaisista asioista lyhyesti
Minä lähetin avautumisviestin ja soittivat takaisin. Mutta lähinnä pahoittelivat asiaa ja sanoivat ymmärtävänsä. Kerroin myös työkaverin perheelle tarjotuista niin ikään uusista saman firman tuotteista jotka olivat useamman sadan halvempia eli korotus oli paljon pienempi heillä. Puhelimessa sanoi sen sitten olleen jokin erikoistarjous mutta että meille ei voinut tarjota samaa. Ainoa minkä teki oli puhelinliittymä puolelts tutun vanhojen asiakkaiden kyykyttämisen korjaus eli kun jätin voimaan vain tapaturmavakuutuksen, niin alensi sen hinnan (vasta otettuani asian esiin) vastaamaan uuden vakuutuksen ostajan hintaa. Meille kun tarjosivat osana uusittua terveysvakuutusta sitä tapaturmaa reilulla sadalla eurolla ja kun itse menin testaamaan saman ottamista uutena vakuutuksena oli hinta vajaa 80 euroa.
-
Mitä katselit TV:stä viimeksi?
Eilen illalla vaimon ja pojan (17) kanssa Top Gunin. He eivät orkkista olleet nähneetkään ja hämärästi muistin vain itsekin. Kohta vois tsiigata sitten sen uuden version. Nelosen jostain plus tai vastaavasta paikasta sen kai vois katsoa ottamalla 7 päivän ilmaisen kokeilujakson jonka sitten irtisanoisi. Nyt istun sohvalla aamukahvia juoden nuorimman seurassa kun hän katsoo Ylen tän vuoden joulukalenteria. Katsellaan kaikki 6, toki vain 10 minuutin jaksoa putkeen.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Kaksi telkkaa on noin yleisesti ottaen kyllä hyvä. Usein pakenen makuuhuoneeseen katsomaan kakkostelkasta jotain itseäni enemmän kiinnostavaa kun rouva tai lapsi katsoo olkkarissa omiaan.
-
Vaihtoehto Linnanjuhlille
Minä varmaan katselen juhlia rouvan kanssa. En silleen nenä kiinni ruudussa vaan telkkari taustalla päällä ja muuta puuhaillaan samalla tilanteen mukaan. Mä näin kanssa ylen jutun siitä 17-vuotiaan suunnittelemasta ja valmistamasta puvusta. Kyllä minä arvostan vaikka ei nyt tietenkään voi vielä olla se hienoin puku ja pärjätä huippusuunnittelijoille.
-
Mielipiteitä erilaisista asioista lyhyesti
Taisin tästä joskus avautuakin mutta meillä Lähitapiola irtisanoi myös koko perheen sairausvakuutukset. Just myös ne lapsille ennen syntymää otetut. Nuorimman alakouluikäisen lapsen kohdalla tarjotun uuden "vastaavan" tuotteen hinta oli törkein. Paitsi että omavastuu nousi 150-》200 niin vuosimaksu olis hypännyt 300 eurosta yli 700 euroon. Irtisanottiin kaikki. Sillä summalla käyttää aika monta kertaa tarvittaessa jotakuta yksityisellä. Perusterveitä kun lähtökohtaisesti ovat.
-
Hiihtojutut
Miten oletteko seuranneet ampumahiihtoa. Aika huono tilanne on sielläkin just varsinkin naisten puolella. Ampumaan voi oppia ja parantaa mutta jos hiihtovauhti jää minuttitolkulla nopeimmille niin ei se siitä koskaan taida kovin kummoiseksi nousta. Okei, Kaisakin joka lopulta oli maailman parhaita hiihtovauhdissa, kehittyi nopeaksi vasta vähän myöhemmin mutta joku Venla Lehtonen (28 vuotta) ja Suvi Minkkinen (28 vuotta) ja Erika Jänkä (28 vuotta) ovat jo sen verran hiihtäneitä ja sen ikäisiä ja jos vauhti on tuo niin mitallisijoja tai edes sijoituksia 10 joukkoon ei tartte varmaan koskaan odotella.
-
Hiihtojutut
Ja vaikka Krista ja Kerttu olisivat olleet mukana niin tulos ei olisi tainnut juuri kummoisempi olla, jos katsoo edellisten päivien ja viikkojen kisoja. Todella ongelmissa vaikuttavat olevan. Osasyynä ehkä välineet mutta ei kuntokaan ole nyt (vielä) kohdillaan.
-
Mitä teet seuraavaksi?
Lounaalta tulin ja nyt pitäis mennä 3 minuutin päästä parin tunnin Teams-kokoukseen. Arvatkaa jaksaisinko.
-
Hissitolpat
Mulla on BikeYoke Revive toiminut hyvin kolmatta vuotta. Se tuli Propain Spindriftin mukana. Nyt se on Yt Izzossa ja Propainissa taas tuo Yt:n mukana tullut tolppa. Yt:n tolppa kun oli vain 150 mm pituinen ja BikeYoke on 185 mm. Alamäkipyörässä tuo 150 mm riittää kun olen asentanut sen tavallaan sen noin 3 senttiä liian alas mutta eihän sen siellä tehokkaimmassa polkemiskorkeudessa tarvitse bike-parkissa koskaan olla. Izzossa taas saan nyt tuon 185 mm myötä satulan tarpeeksi ylös ja toisaalta tarpeeksi alas eli enemmän pois tieltä kuin 150mm tolpalla sain. 200 millinenkin kyllä kävisi.
-
Mitä söit viimeksi?
Suklaarasian toisen kerroksen ja pari retiisiä 😀
-
Oletko vastaanottanut paketin?
Tämä on nyt haettu ja paketoitu lahjakääreisiin. Samalla paketoin 3 muuta pakettia puolestaan rouvalle. On tuo kovaa hommaa. Laitoin vielä ihan nauhaakin ympärille käherryksineen. Samaiselle pojalle pitäisi keksiä vielä kyllä joku lahja ettei jää niin paljon vähemmäksi paketit kuin sisaruksilla.
- Punttiketju
-
Mitä söit viimeksi?
Tortillasipsejä ja itse tehtyä tuoresalsaa.
-
Hissitolpat
Tsemiä. Mulla on kestänyt toisen korjauksen jälkeen. Silloin kiristin enemmän ja laitoin tosiaan lukitetta kierteisiin.
-
Mikä biisi soi?
Get a Haircut