Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 202517. Loka Kirjoittaja Noh, googletuksella kellon koneistosta "service interval for a Valjoux 7750 movement is every 3 to 5 years." Huolto maksaa about 500e... taitaa olla kuitenkin alle tonnin kello, niin pistää miettimään että kannattaako. Itellä on 1 automaatti, joka ei ole käytössä hajonnut (5 olen saanut rikki, näistä vain yksi vähän niinku testimielessä), mut sitä pidänkin vain "parempana kellona" ja aika harvoin. Nykysin G-shock useimmin hanskassa. Mulla kalliimpien kellojen hankinta hyytyi just tohon. Kvartsit on ihan kivoja. Muokattu: 17. Lokakuuta, 202517. Loka, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 202517. Loka 8 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: Noh, googletuksella kellon koneistosta "service interval for a Valjoux 7750 movement is every 3 to 5 years." Huolto maksaa about 500e... taitaa olla kuitenkin alle tonnin kello, niin pistää miettimään että kannattaako. Itellä on 1 automaatti, joka ei ole käytössä hajonnut (5 olen saanut rikki, näistä vain yksi vähän niinku testimielessä), mut sitä pidänkin vain "parempana kellona" ja aika harvoin. Nykysin G-shock useimmin hanskassa. Mulla kalliimpien kellojen hankinta hyytyi just tohon. Kvartsit on ihan kivoja. Juu, ei korjauteta. Rouva oli jo tilannut itselleen Puisen kvartsin
Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 202517. Loka https://www.keskisenkello.fi/citizen-promaster-marine-automatic-diver-orange-ny0120-01z Tommoinen "halpis" polttelis vähän arkikelloksi. Toisaalta mulla on yleensä urheilukello ranteessa. Olen kyllä koittanut päästä siitä eroon ja silloin Manta Ray on arkikellon virkaa ihan hyvin hoitanut, mutta miten tästä ostamisen tarpeesta pääsee eroon?
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Rouvan puinen kvartsi saapui, 10th anniversary 240/500, mukana myös hirvennahkainen vaihtoehtoranneke. Tuo taulu on oikeasti todella nätti burgundin punainen. edit. josko lisäkuva toisi värin paremmin esiin. Muokattu: 25. Lokakuuta, 202525. Loka, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 20251. Joulu Tissotin krono kohtuuhintaan (?) : https://www.konkurssihuutokauppa.fi/nettihuutokauppa/123773/tissot-couturier-automatic-chronograph-t035627full-set Huuto menee poikki muutaman tunnin päästä. Ilmeisesti about tonnin tiuku Suomessa.
Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 20254. Joulu 21.9.2025 klo 00.14, Köfte kirjoitti: Palataan vielä tähän niiltä osin, ettei titaanin ihokosketus ainakaan vielä ole aiheuttanut ongelmia. Pidän kotona ranteessa jatkuvasti koemielessä, töissä on pakko luopua. Titaani on yhä hyvä ratkaisu. eli ei teräskelloja/nahkarannekkeita päivittäiskäyttöön.
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20255. Joulu 1.12.2025 klo 15.55, concorde kirjoitti: Tissotin krono kohtuuhintaan (?) : https://www.konkurssihuutokauppa.fi/nettihuutokauppa/123773/tissot-couturier-automatic-chronograph-t035627full-set Huuto menee poikki muutaman tunnin päästä. Ilmeisesti about tonnin tiuku Suomessa. 330 eurolla näkyi menneen. Ei paha hinta. Ja krono puuttuisi omista kokoelmista mutta tuo malli ei jotenkin ehkä ole omaan makuun se ihan tyylikkäin. En nyt ala googlaamaan esimerkkejä että mikä olisi, koska saattaisi kellohimo taas nostaa päätään. Olen todennut onnekseni, että kyllä se aina myös ohi menee kun tarpeeksi kauan odottelee. Muutamat kellot olen onnistunut olemaan ostamatta sillä taktiikalla. Tyyliin 3 vuoden kuluttua vastaava kello ei enää saa aikaan ostamishimoa. Maku varmaan jotenkin muuttuu. No esimerkkinä vaikka pukukellosta tää Nomos Glashütten Tangente. Ok, on hieno edelleen muttei sillä tavalla että 2400 lattaisin rahaa https://nomos-glashuette.com/en-fi/tangente/tangente-38-date-130
Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 202511. Joulu Aloin selvittämään nurkissa olleen Eternan mallia ja arvoa. Koneisto lienee sarjanumeron perusteella vuodelta 1925, kuori on vanhempi. Tehdas käytti kuoria uudelleen. Aikaraudan halkaisija on vain 35 mm, mikä sai tekoälyn pasmat sekaisin. Xai keksi väittää sitä rannekelloksi. Pitänee laittaa mailia tehtaalle kuvien kanssa. Kello käy, mutta vetonupin viisarinsäätö ei reagoi. Muokattu: 11. Joulukuuta, 202511. Joulu, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 10. Tammikuuta10. Tammi Älykello, nyt hölistään tästä. Tulossa myyntiin n. 200 € hintaan. Tälle luvataan toiminta-aikaa 1-2 vko käytöstä riippuen. Eipä sillä, että olisin hankkimassa, mutta tuo viisarinäyttöisyys ja selkeys tuossa miellyttävät, vaikka selkeämmät senioritason kontrastierot tuossa saisi olla. Ja voihan sieltä sellainenkin löytyä, kun löytyy yli 350 erilaista kellotaulua 🤭 https://suomimobiili.fi/oneplus-watch-lite-alykello-julki/
Kirjoitettu 19. Tammikuuta19. Tammi Festina Chrono Bikestä on näemmä paristo kyykähtänyt. Pitänee käyttää huollossa, kun seuraavan kerran hortoilee maalikylille ihmisten aikoihin. Enhän minä tuota enää käytä säännöllisesti, kun iho ei pitänyt metalliseoksesta. Välillä toki voi pitää ranteessa. Se titaanihalpis lahjuksena oli hyvä keksintö.
Kirjoitettu 20. Tammikuuta20. Tammi Vaimomme aikanaan lahjaksi ostamastani Certina patterikellosta on myös paristo loppunut jossain kohtaa syksyä. Mietin jaksanko käydä siihen sitä vaihdattamassa, kun ei hän sitä käytä eikä patterin loppumista siten ole itse huomannut. Tällainen kyseessä. https://watchard.com/media/catalog/product/cache/3/image/1320x1584/z/e/zegarek-damski-certina-ds-first-lady-chronograph-moonphase-c030-250-11-106-00.webp
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi ˄ En tiedä patterin vaihdosta, mutta onpa hieno kello! Mikä tuo alin pieni viisari on? Muokattu: 22. Tammikuuta22. Tammi, käyttäjä: Vierringe
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi Kirjoittaja Näköjään pikagoogletuksella yli 600e kello. Pistä lihoiksi ja osta ittelles uutta rautaa ranteeseen?
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi Joskus viimevuosituhannen lopussa ostin työretken paluulennolla heräteostoksena Rouvalle värikkään ja ihan kohtuuhintaisen Swatch rannekellon. Tuliaiseksi, kuten joskus aikanaan oli aina tapana. Tämäpä ei tuota suostunut laittamaan ranteeseensa kertaakaan, piti sitä kai lasten helynä. Kello tuli muuten hiljan vastaan jostain laatikon uumenista, vähän oli väriänsä päästänyt, tai aika paljonkin. Mihinkähän tuo joutui, kun piti kai restauroida tai jotain. Muokattu: 22. Tammikuuta22. Tammi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi 12 tuntia sitten, Vierringe kirjoitti: ˄ En tiedä patterin vaihdosta, mutta onpa hieno kello! Mikä tuo alin pieni viisari on? Kiitos. Niin minunkin mielestä mutta ei ilmeisesti rouvan. Alin viisari on sekunnit. Se pyörii koko ajan. Iso sekuntiviisari taasen pyörii vain silloin, kun pistää ajanoton päälle (chrono-kello). Ja ajanoton minuutit ja tunnit oikealta ylhäältät. Ja sitten on lisänä tuo kuunkierto. Muokattu: 22. Tammikuuta22. Tammi, käyttäjä: Densen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään