Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

Jotenkin tuli tuossa kiesin konffauksia säätäessä ikävä analogia-ajan kulkuneuvoja. Mukaviahan nuo tingeltangelit ovat, mutta moniko niistä on oikeasti tarpeellinen... En siis puhu turvallisuusasioista.

Suurinosa vain hajoavia turhakkeita minkä korjauksesta saat sitten maksaa itsesi kipeäksi, olen itse tullut siihen tulokseen että mitä vähemmän varusteita sitä kivempaa autoilu on, käytännössä itselleni riittäisi ilmastointi, kaikki muu on aika lailla turhaa ja vaan bonusta kuten esim. peruutustutka joo se on kiva kun sellanen on mutta en mä sitä oikeesti tarviis, autoilu on myös yllättävän halpaa kun ostaa ns. "karvalakki" mallin.

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ Vanhuksessa oli vakkari, ilmastointi ja kaikkea pikkusälää vuosituhannen alusta. Totuttelen vasta peruutuskameran käyttöön, peilit kuitenkin vaikuttavat ympäristön havainnoinnin kannalta mukavammilta. Tuossa poistuvassa rotiskossa takalasin pyyhkijän hajottua sivupeilit olivat aika rock.

edit. natsipakastimeen (aka VAG TDI) olisin ehkä halunnut Webaston/Eberin avuksi pahimpaan talveen kaupungissa, entinen type3-kuski on karaistunut yksilö... Tässä hankitussa on 5kW Weba kauko-ohjauksella, esikeittää myös moottorin. Pientä päänraapimista aiheutti eloton laite koslan uumenissa, kaken pariston vaihto korjasi ongelman, lohikärmes ryhtyi hönkimään.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
5 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Kävin viikko sitten koeajamassa BMW i4 M50. Saattoi olla virhe. On muikea kampe.

Saattoi olla virhe  Luurista käsin tähän saisi kivoja hymiöitä, kuten sydänsilmät ja läpyttelevä setelinppu.

Ei sinällään, kävin minäkin taannoin Alfan Giulian QVn kokeilemassa; oli virhe. Perhe-elämän ja omakotitalo-asujan realiteetit siirtivät hankinnan unelmien puolelle.

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Itse olen kytkenyt suurimman osan dingelidangelit pois. Analogisen viisariauton kaipuu se on täälläkin. Kaukovaloavustin, tai oikeammin matriisivalot, niistä olen pitänyt.

No siis näähän on ihan parhautta, jos ajaa pimeässä yhtään enempää, vaikka mulla ei ole kuin noiden esiaste eli varjostavat xenonit niin ei tule enää autoa, jossa ei ole adaptiivisia kaukovaloja. Turvallisuustekijäkin, kun pientareet jää valaistuksi, vaikka edellä joku menisikin tai tulee vastaan.

Ainakin parilta melko varmalta porokolarilta olen noiden ansiosta säästynyt. On/off kaukovaloilla ei olisi nähnyt niitä tielle tulevia poroja, mutta adaptiiviset kaukovalot valaisi oikean puolen pientareen vastaantulijasta huolimatta.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu
1 minuutti sitten, IncBuff kirjoitti:

No siis näähän on ihan parhautta, jos ajaa pimeässä yhtään enempää, vaikka mulla ei ole kuin noiden esiaste eli varjostavat xenonit niin ei tule enää autoa, jossa ei ole adaptiivisia kaukovaloja. Turvallisuustekijäkin, kun pientareet jää valaistuksi, vaikka edellä joku menisikin tai tulee vastaan.

Joo! Käyttöä odotellessa, kun tuohon on nyt mahdollisuus. Harmillisesti päivitin vanhaan juuri 300k vähemmän piestyt lasiumpiot uusilla Osramin NightBreakereilla.

Kirjoitettu
2 minuuttia sitten, Köfte kirjoitti:

Joo! Käyttöä odotellessa, kun tuohon on nyt mahdollisuus. Harmillisesti päivitin vanhaan juuri 300k vähemmän piestyt lasiumpiot uusilla Osramin NightBreakereilla.

Octavian matriisiledejä on kyllä kehuttu monessa paikassa. On se kyllä niin mukavaakin ettei tarvitse räpsytellä.

Kirjoitettu
32 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Octavian matriisiledejä on kyllä kehuttu monessa paikassa. On se kyllä niin mukavaakin ettei tarvitse räpsytellä.

Velipojan perheessä on työsuhteella vastaava kulkine ja rouva on heittänyt vuokrakalustolla talvella työmatkoja pitkin kalottia. Kokemukset vaikuttivat hankintaan.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Aika normaalista poikkeavaa autokantaa tuli vastaan tänään kotimatkalla. Noin vartin ajossa vastaan tuli Volvon XC90, jossa autonomisen ajon lidarit ym. katolla, yksi Ferrari, uudenkarhea coupe-Bentley, Maybachin maasturi, AC Cobra(!), alkuperäinen Opel GT, Concorde (😎) - merkkinen kivitalon kokoinen matkailurekka ja tapiksi vielä Datsun 100A 😄

Kirjoitettu
15.8.2025 klo 19.31, Köfte kirjoitti:

Saattoi olla virhe  Luurista käsin tähän saisi kivoja hymiöitä, kuten sydänsilmät ja läpyttelevä setelinppu.

Ei sinällään, kävin minäkin taannoin Alfan Giulian QVn kokeilemassa; oli virhe. Perhe-elämän ja omakotitalo-asujan realiteetit siirtivät hankinnan unelmien puolelle.

No nuo on taas eri pelejä. Eihän tuo i4 M50 mikään oikea M-Bemari ole ja sellaisen saa vähän käytettynä alle uuden sähköskodan hinnan. Ylläpitokaan ei pitäisi konkurssiin viedä, kun ei siinä mitään eksoottista ole kuten oikeissa M-Bemareissa tai neliapila-Alffoissa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, hyvinkin replica / kitti , mutta eipä noita siltikään tuu kovin usein täällä meillä päin vastaan

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tänään pasuunalla käynti Kärkölässä. 4 ihmistä ja kamat ja reilu 300km.  Keskikulutus 4,3l + 2,4kWh / 100km.  Pienellä toi kulkee kyllä...

• 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Autonvaihtodilemma...

Passatin vois päivittää, mutta mihin?  Toi on siis 2020-mallinen ja 65tkm ajettu, eli vaihtoautona varmaan ihan haluttu vielä, kun akkutakuuta on 3v/100tkm jäljellä. Ja mikä parasta, fyysistet knapit pitkin ohjaamoa.  Hintaahan tuolla ei liene kuin parinkympin nurkilla.

Uudemmat pasuunat on sillä prkleen hipaisuratilla, samoin kuin ID:t (ellei osta 2025 tai uudempaa mallisarjaa), joka on aika showstopper.  Tuohon ei viitsis laittaa kuin max 30t€ näillä meidän kilometreillä.

Nettiautosta kun hakee bensa/hybridi , farkku, min 2023, max 30tkm, max 30t€ , niin puskee vaan corollaa, focusta ja jotain vastaavan kokoista kiaa. Oli siellä yksi Octavia.  Sähkövehkeistä löytyy joku MG.  Mutta aika downgradea passattiin nähden.

SUViosastolta löytyy yarista ja korealaisia. on siellä näemmä yksi patteri-Lexus, mutta sen latausarvot on  ihan kuraa (max 50kW). Yksi Ioniq5 ja yksi Ioniq6 (susiruma) löytyy...  Aika ohkanen tarjonta siis sellaisista autoista jota oikeasti haluais... 

Pitäishköhän vaan jatkaa vielä vuosi tuolla...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.