Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu
7.3.2025 klo 18.33, tempokisu kirjoitti:

...toisessa kyselylomakkeessa ( näitä oli kiva - siis oikeesti kiva - täytellä ) kyseltiin seksielämästä

Ehkä heillä olisi ollut valmiuksia täydentävää kurssitusta. Ei kai sitä ihmisten yksityisasioita turhaan kysellä. Sori iso hymiö...Haha

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ oli oikeasti niin järkyttävä tekstiviesti ja se sosiaalitoimiston tyttelin sekä työkkärin tyttelin kertomat että eihän tässä nyt muuta mahdollisuutta ollut kun peruuttaa koko juttu. Jos jo heti tässä vaiheessa aletaan keksimään pskanjauhantaa, saisi koko ajan olla varuillaan ja pelätä mitä sieltä taas tulee.
Joo äitee ja veljeni neuvoivat että olet nöyrä ja....kyllä sitä ihminen huomaa missä vaiheessa peli on menetetty ja sanoo suorat sanat.

Ja anteeksi, mulla menee vähän pitempi aikaa käsitellä joku asia. Nyt on tullu ensinnä "kerää kamasi ja häivy" työpaikalla, sitten "peruspäiväraha evätty" ja nyt tämä että olen kertonut olevani itsetuhoinen. Haloo! jos olisin niin en kai mä sitä jollekin työkkärin tytölle kertoisi, enkä muutenkaan kenellekään.
Joo, niin muuten soitinkin torstai -aamuna työkkäriin mutta kysyäkseni että mihin aikaan se mun tapaamisaika huomena on. Eikä osattu sanoa, ei näy.
Masentunu voi olla, mutta ei siten että pelkää joka päivä mitä sieltä taas tulee. Kas kun ei tänäänkään ollu puhelinta mukana kun kävelin lintupaikalleni.

Nämä jalka- ja kylkikivut kyllä harmittaa, mutta olen niin iloinen että eilen näin nahkiaisia ja kutua, perjantaina antoisa lintukävely. Pyöräilystä tulee todennäköisesti välivuosi, mutta ei se nyt enää harmita.

Kirjoitettu

Luulen, että koko Pirkanmaalla on jotain tutinaa nuista tuhoisuusjutuista... miksi?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^ miksi mä sitten olisin BirdLifen vuosilahjoittaja ja Pilyn jäsen? Kuvaprojekteja tuossa vaikka miten, ja ensi kesänä käyn Turun saaristossa kuvaamassa.
Ja jättäisin säästämäni rahat käyttämättä? Ei ole mitään aikeita "lähteä", kyllä Luoja sen homman hoitaa sitten kun on "aika".
Työkkärin toiminta saattaa kyllä auttaa B-lääkärintodistuksen kanssa, sillä olen oikeesti järkyttynyt.

Kirjoitettu

Kysehän ei ole siitä, vaan mitä on milloin mihinkin huudellut. Työkkäri- ja terveysihmiset ottavat nämä tosissaan jo virkansa velvoittamina. Ja voihan olla, että työkkärin täti on myös fillaristi ja on FF tai FK foorumeilla viihtyvä?

Ja jos sitten työkyvyttömyyseläkkeelle, niin jotainhan sinnekin pitää olla, pelkkä kipee polvi ei riitä, tai se, ettei omasta mielestä osaa mitään.

Onko muuten nyt niin, että olet täysin tyhjän päällä?
Voiko siis tulla tilanne, ettei sairauspäivärahaakaan makseta, jos ei ole työnhakija? Eli sairauspäivärahan maksuperuste on olla saikkella TE-keskuksen hommista?
Luultavasti ei näin, mutta mahdollistahan on sekin tulkinta, koska muutoinhan kotirouvat voisivat aina hakea päivärahaa flunssan iskiessä.

Kirjoitettu

En ole sanallakaan sanonu työkkärille mitään terveystietojani, vain milloin jäin työttömäksi, mitä töitä tehny ja että olen sitä vaadittua yhtä työpaikkaa 29.01 2025 hakenu. Tai kahta, mutta kuten sanonu noin sata kertaa että etätyö kotona yrittäjänä ei vaan ole mulle teknisesti eikä tiedollisesti mahdollista.
Mutta en ole itsetuhoinen, elämänhaluni palautui kun löysin nahkiaiset, ja sitten linnut. En voi käsittää miten tämmöinen asia on työkkärille jostain putkahtanu?

Sairauspäiväraha on eri kun työttömyys, keskusteltiin tästä lääkärini kanssa. Ja sairauspäiväraha on myönnetty 31.3. asti, sen jälkeen vaaditaan B-todistus. Lääkäriaika 18.3.
Ja erittäin hyvin tiedän että jostain kiputiloista ei saa eläkettä, mutta psyykkisistä asioista se on helpompaa, olen aikoinani vuosituhannen vaihteessa ollutkin työkyvyttömyyseläkkeellä. Ja tottakai olen masentunu, mutta tällä hetkellä myös tosi järkyttynyt, ja itse sanoisin että en ole työkykyinen.

Ja JOS olisin halunnu, on ollut 3 tilannetta että ollut epätodennäköisempää että jään henkiin, äiteelle oli jo sanottu että " ei elä yli viikonlopun". Siitä on nyt 30 vuotta.
Mietin noina kolmena kertana, että ei elämä voi olla pelkkää kipua, kiusaamista, köyhyyttä ja kärsimystä. Halusin että saan elämästä hyviäkin kokemuksia, pelkkä joku juoksun Suomen Mestaruus ei sitä ollut. Jos olisin halunnu luovuttaa, se olisi ollut helppoa, luovuttaa vaan. Mutta mä päätin taistella.

Enkä mä nyt sanoisi että olen tyhjän päällä, olen ollut kaukaa viisas ja säästäny "pahan päivän varalle", joka tosin on nyt "pahojen vuosien varalle". Alunperin laskin säästöjen varaan, jos jotain tukea jostain saa se auttaa, mutta en siis odota mitään.
Ja auttaahan tuo ruoka-apu, seurakunnalta voi hakea ruoka-apua 3 kertaa vuodessa + jouluapu.

Mutta ei mun ^ pitäny, harmittaa että ei nahkiaiskuvat oikein onnistunu. Maretariumissa on sellaiset valo/pimeä olosuhteet että hyvin vaikeeta. Tosin tärkeintä oli nähdä ja kokea, ja todellakin hieno kokemus 🙂 ~ ~ 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
se asia!

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Dansken uusi mobiilipankki on totaalisen perseestä. Ennen riitti normaalisti kun esim uutta laskua syötti niin joko sormenjälki tai pelkkä sormella swaippaus laskun hyväksyntään. Nyt heittää kännykän mobiilipankista fukin webbiselaimeen ja pitää siellä kirjautua käyttäjätunnuksella ja salasanalla jonka jälkeen pitää vielä Danske ID:lla hyväksyä nettipankin pyyntö jonka jälkeen tulee "palataan mobiilipankkiin" teksti ja sitten voi vasta hyväksyä uuden laskunsa. Aivan totaalisen paska uusi "parempi" systeemi taas kerran. Ennen toimi normaalisti kuten kännykkäpankin pitääkin toimia. Vttu. Äänestäisin jaloillani mutta liian vaivalloista vaihtaa pankkia. Ja esim toi DB on toiminut aina kun esim Nordea on jumissa nykyään kokoajan, myös OP on pätkinyt uutisten perusteella. Toi niiden uusi appi vain on totaalisen hanurista. Prse.

Kirjoitettu

^ OP:lla tunnistautuminen ensin normaalisti avainlukulistalla, sitten laskun hyväksyntä ja se numero tulee tekstiviestinä. Onneksi laskuja ei tule kovin paljoo...( lähti myös isot YEL ja potilasvakuutus pois)
OP on kyllä minulla toiminut aina ongelmitta.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^No jo on vaikeeta tuokin jos pitää jotain ihme listoja vielä vuonna 2025 kaivella ja naputella ja sit vielä tekstiviestiäkin perään. Ei jatkoon. Danskella pääsi eroon noista avainlukulistoista jo 10v sitten about.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

No mulla kun ei ole muuta kun aikaa niin ei haittaa yhtään, ja ihan helppoa ( tosin saisi mennä ilman sitä erikseen hyväksyntää..). Yllätys oli kyllä se että ebay/etsy-ostot menee jo ilman tunnistautumisia. Ehkä siellä ollaan jo tunnistettu mut...

Mutta suuret on murheet sulla, tsemiä 😄 
Mä toivon että voisin joskus kävellä normaalisti ja ehkä pyöräillä. Ja se B-todistus.

Kirjoitettu
58 minuuttia sitten, VesaP kirjoitti:

^No jo on vaikeeta tuokin jos pitää jotain ihme listoja vielä vuonna 2025 kaivella ja naputella ja sit vielä tekstiviestiäkin perään. Ei jatkoon. Danskella pääsi eroon noista avainlukulistoista jo 10v sitten about.

No ei tartte OP:llakaan mitään ihme listoja, kun on ottanut mobiilitunnistautumisen käyttöön. Toimii biometriikalla tai pin-koodilla ihan miten haluaa. En edes tarkkaan tiedä minkä laatikon pohjalla oma tunnuslukulista on.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Valitin tuota DB:n uutta softaa Google Play kaupassa niin about samantien joku vastas DB:ltä että pahoittelut jos tuntuu vaikealta nyt maksun hyväksyminen mutta ovat ottaneet KOLMIVAIHEISEN hyväksymisen käyttöön tietoturvasyistä. Ja luonnollisestihan jotta pääset ensin koko mobiilipankkiin niin sinun täytyy ohittaa hyväksytysti ensin itse puhelimen salasanat ja sormenjäljet, sen jälkeen DB mobiilipankin tallennettu sormenjälki ja sit ennen riitti tämän jälkeen sormenjäljellä tai sormella sivulle swaippaamalla laskun hyväksyminen. Nyt tuossa viimeisessä kohtaa aukeaa erilliseen ikkunaan kännykän oletusselain ja sit naputtelet manuaalisesti 8 numeroisen käyttäjätunnuksesi ja neljä numeroisen salasanasi ja sen jälkeen täytyy klikata hiirellä "lähetä" nappia jonka jälkeen hetken päästä kännykän Danske ID sovellus piippaa, joka täytyy taas aukaista omalla sormenjäljellä, ja sieltä sit taas sivulle swaippaamalla hyväksyä pyyntö kirjautua verkkopankkiin jonka jälkeen hetken raksutuksen jälkeen ruudulle tulee viesti "siirrytään mobiilipankkiin" ja jonka jälkeen sitten laskun saa hyväksyä swaippaamalla tai sormenjäljellä.

VITUN helppoa! Voi sanoa V-sanan kun ollaan Vitutusketjussa. Vittu.

Edit: Ainiin, ja sit jos huomaat tuon koko ruljanssin jälkeen että pitikin laittaa vaikka eri eräpäivä niin menet muokkaamaan maksua niin sama ruljanssi edessä, verkkopankkiin hyppääminen, salasanonen syöttö, danske id:n aukaisu ja hyväksyminen ja takaisin mobiilipankkiin siirto ja kas, saat muuttaa eräpäivän vaikka seuraavaksi päiväksi. Joka pitää taas hyväksyä erikseen sit...

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

😂 mulla kun on Nokia 6555 niin ei paljo mobiilitunnisteta. Mutta ei haittaa ^ vesan menetelmä kuulostaa tosi monimutkaiselta, ihan samahan se on jos vahinkossa laittaa maksun "heti" ( kuten mulle viimeksi kävi) kun se maksu pitää kummiskin maksaa. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.