Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ mutta kun on avattu, antaa olla ei se tässä konkurssissa mitään .... voi käyttää päälykantta vaikka nukkekuvan taustana, tai muuten vaan hienona koristeena.
Tilasin saman levyn Sonata Arctican omilta sivuilta, nimenomaa CD. 20e.

Mutta tämä työkkäri. Soitin asiointipalveluun, erittäin asiallisesti puhuin ja kyselin minkälainen sairauslomatodistus pitää olla että tapaamisen voi peruuttaa? ei voi ottaa kantaa.
Eikä mihinkään muuhunkaan voinu ottaa kantaa, eikä voinu antaa mun "omavalmentajani" puhelinnumeroa.
Sillä tuossa viimeisimmässä tekstiviestissä ( yritin soittaa siihen numeroon, ei onnistu) että tapaamisessa pohditaan kuntoutusta ja sairausajan päivärahahakemusta.
No joo mä oon tyhmä, mutta tottakai mä hain sairauspäivärahaa!  Kuntoutusta!?! voi pahaapäivääsentään...mä muistan kun aikoinani hain ja sain työkyvyttömyyseläkkeen 24 vuotta sitten, tk:n ylilääkäri totesi mulle rehellisesti että kaikkein parasta olisi jos saisit näihin kaikkiin pskajuttuihin käytetyn rahan itellesi.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
soitettu te-toimistoon

Kirjoitettu

^^  "Pohditaan kuntoutusta". Aivan, mitä siinä on ihmeellistä? Näin menetellään kaikkien mudenkin kanssa, miksi juuri sinun kohdallasi tätä ei kuuluisi tehdä?

Työkkärin tädit ovat kiireisiä, puhelin päällä koko ajan ja minuuttiaikataulu. Laita siihen numeroon tekstari, kuten ovat alkujaankin opastaneet, ottavat sitten yhteyttä. Hommat sujuu kyllä, kunhan tekee kuten on pyydetty. Mutta on myös vaikeampi tapa, jossa voit vain hävitä. 

Kirjoitettu
10 minutes ago, Jopotuinen said:

Mutta on myös vaikeampi tapa, jossa voit vain hävitä. 

Yleensä kun ihminen alkaa vetää 7:ttä kynppiä, yleinen elämänkokemus kertoo mitä tarkoittaa pienimmän riesan tie. Joillekin on  tietysti ylivoimaista ymmärtää, että ei olekaan maailman napa ja aurinko ja sitten tulee tyhmää juttua suusta.

Kirjoitettu

^^ ja ^ voi herrajumala sentään teitäkin. Concorde, paketti on avattu, kuten sanottu ei se tässä konkurssissa mitään meinaa. Hieno levynkansi kummiskin.
Ei siihen numeroon voi laittaa tekstiviestiä ( ei mene), eikä kyseinen numero edes vastaa. Soitin TE-palvelun asiakaspalveluun, "ei voi ottaa kantaa". Hei haloo, kuntoutusta - no siinähän sitä olisikin pohdittavaa....palan halusta tietää millaista kuntoutusta ( naurua itkun lomassa )
Ja mitä sinäkin jäsen "mgcc" , mistä ihmeestä tommosta pskaa suollat;  niinkun "maailman napa" ja "aurinko", no mä olen maailman musta aukko jonne aurinko ei todellakaan paista.
Tuntuu sinullekin ylivoimaista ymmärtää että jollain ihmisellä on oikeesti paha olla ja masennus. No, jos on syntyny kultalusikka suussa niin se voi olla hieman vaikeeta ymmärtää että joillain asiat ei ole hyvin. Mieti, saat reilu 5 vuoden kuluttua ( jos sinne asti elää) takuueläkkeen ja siihen asti pärjättävä sillä mitä tililläsi on.

En minä tätä häpeä, tunnistan ja tunnustan tilanteeni ja yritän kaikin tavoin mitä pystyn, pärjätä. Ei ole puolta miljoonaa euroa tilillä, mutta enempi kuin ikänä elämässäni. Ei se rahaan kaadu, mutta toi työkkärin nöyryytyttäminen....on itse asiassa että tekevät ite ittensä halveksuttaviksi.
Meen sinne tapaamiseen, ja kysyn että mitä asiaa, minkä takia tänne piti tulla? oikeastaan kiinnostavaa tietää.
Neuvontaa sairauspäivärahan hakemiseen...niin, eihän tällä koulutuksella osaa ite hakea sairauspäivärahaa...

Sitä vaan tietää mikä on mahdollista ja mikä ei. En tule saamaan mistään mitään töitä, ja sairauslomani jatkuu. Tai sitten mä vaan poistun tästä pskasysteemistä, elelen sen mitä jakselen ja se siittä sitten.

Ja mode nyt armoa, minä en valita, kerron vaan miten asia on ja mikä v***ttaa ihan äärettömästi, jo lyötyä lyödään ja nöyryytetään aika kovalla kämmenellä.
En olisi tätä postausta halunnu laittaa, mutta em. palstalaisten kommentit on lievästi sanottuna asiattomia.

Elämä on lainaa. Kannattaa sanoa lähimmäisilleen miten tärkeitä ovat ja kiittää! Aiemmin olen inhonnu halaamista, mutta nyt  jos tavataan niin halataan. Ja kannattaa tehdä se mitä haluat ja mihin pystyy nyt - eikä "sitten kun". 

Spider5.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Joo, provosoituminen kannattaa aina. Varmasti ilolla ojentavat auttavan kätensä vieläkin pidemmälle, kun on nuin herttainen lähestymistapakin. 
Siinä tunnin leppoisassa rupattelutuokiossa kuulevat murheitasi ja kertovat kyllä millaista kuntoutusta on tarjolla, tai mahdollisesti saatavilla - kuultuaan sinua ensin.
Ja jollei sopivaa jumppa ole tarjolla, niin sitten ei. Ei sieltä ketään osoiteta tai lähetetä mihinkään hoitoon. Kyseessä on yhteinen mietintäsessio, mitä eduksesi voitaisiin tehdä ja eri käytettävissäsi olevia vaihtoehtoja. 

Eihän lääkäriinkään mennä täydessä kiukussa mesoamaan, että mitä siinä turhia kyselet ja täällä turhaan juoksutat, kun et mitään edes tiedä. Minä kyllä tiedän ihan tasan tarkkaan omat vaivani ja anna nyt vaan ne pillerit ja sillä hyvä.

Kirjoitettu

^ hei kuule, kyllä niitä asiakkaita on ollu, mutta mainitsemasi toimintatapa johtaa siihen että - ei tule reseptiä.

Menin, ja menen aika nöyränä lääkärille 18.3. ja pyydän jatkoa sva:lle, uskoisin että saan sillä tilanne on pahentunut. Kerroin tilanteeni, ja lääkäri itse halusi kirjoittaa verenpainelääkkeet ja kolesterolilääkkeen, sekä pahan päivän varalle diapamit ( pieni paketti) joita tarvitsin kun äiteeni joutui sairaalaan. Se minkä pyysin oli burana-paketti.
Mun asiat ei lääkkeillä parane, nyt on huolien ja sairastelun ( kuume, masutauti) takia verenpaineet ollu ihan tapissa, otan sen puolikkaan aamulla ja illalla kuten ennenkin.

Mä voin isesseni huutaa "##%& mutta noihin tapaamisiin menen asiallisesti, toki lääkärille kerroin asiani, mutta työkkärissä on kyllä kysyttävä että teillä on minulle asiaa? 😄"yhteinen mietintäsessio"
Mun koulutuksella ei nyt paljoo tiedä, mutta kyllä tämä sairausloman jatko ja mahdollisesti työkyvyttömyyseläke on se mikä toteutuu, kuten aiemmin maininnutkin, kyllä psykiatri niitä diagnooseja laittaa. Eikä mun tarvi edes näytellä masentunutta ( kuten 24 vuotta sitten).

Mutta kyllä mä sanoisin että paras lääke kaikkeen on ulkoilu! Tässä kun oli kuumetta ja masutautia, käväisin autolla viemässä edellispäivänä linnunruokailut, ja nyt kävin kävellen ja miten ihanaa oli hengitellä ulkoilmaa ja katsella sekä kuunnella lintuja
.
Joka päivä olen venytelly ja tehny kyykkyjä (omapainolla) pyrin myös tekeen edes tuon 2km lenkin linturuokinnalle ja takas. Menihän se tuossa jokin aikaa sitten 15km kävely, mutta sairastelujen jälkeen pitää ottaa kepeemmin.

Kirjoitettu

Aivan, tuo oli vertauksena sinne työkkärin vastaanotolle - ei tule korvauksia!

Mutta hommiansa nuo tekevät ja tarkoitus selvittää asiakkaan tilanne perin juuri ja etsiä keinoja millä asiakas saisi niitä hommia, tai edistäisi työnpaikan hakua.
Muunlainen tulos heidän näkökulmastaan on aina epäonnistuminen.

Terveyspuolellahan se olisi sama kuin lääkärivastaanoton lopettaminen, koska on jo niin vanha ja kuolee kumminkin melko pian.
Kyllä siellä työkkärissä haluttaan tukea asiakkaan työnhakua aina sinne kiikkustuoliin asti ja pidemmällekin.. 

Kirjoitettu

^ 😂 hei nyt jotain järkee....tai tilannetajua. Ai että millä tai mistä mä, kohta 60-vuotias "ei tiedä mitään ei osaa mitään" mistään töitä saa. Yrittäjäksi etätöitä kotona ei nyt vaan ole sellaisia valmiuksia. Hyvä jos edes tiedän mitä on etätyö....
Hömpämpömppää että työkkarissa halutaan "tukea asiakkaan työnhakua" olen asioinu työkkärissä ....jo vuonna 1992, kerroin että myös muu kuin oman alani työt käy. Virkailija nauroi ( siis oikeesti nauroi ) että miten sä kuule luulet saavasi muun alan töitä? no, yritin kummiskin.
Olen ollu töissä lehdenjakajana, baarissa töissä, herneitä ja mansikoita poimimassa, lääkärikeskuksen vastaanotossa/ ajanvarauksessa, kirurgin apulaisena, pianonsoiton opettajana Valkeakosken musiikkiopistossa, ja opettajan sijaisena Pälkäneen ala-asteella. Sekä tehtaalla "lähettityttönä", tuonti/vientisihteerinä ja "varastomiehenä". Näistä tuo viimeisin oli paras työpaikka ikinä. Koska työkaverini oli miehiä.
Se on ihan sama urheilun kanssa; ukot tukee toisiaan jos joku lähtee väärään suuntaan niin me pysähdytään ja haetaan kaveri mukaan ( ikämiesten kanssa ajellu) , akkojen kanssa ne muut naureskelee että saatiinpa toi pois pelistä  ( tämäkin koettu ).

i-kirjaimet väärässä paikassa

Kirjoitettu

🙂 ja perjantaina meen sinne työkkäritapaamiseen - mutta lauantaina on Maretariumin reissu. 
Eli ei todellakaan enää v***ta. Se on pieni asia, mutta iso asia pienelle ihmiselle.

Ja just tuli viesti että se mun A-marketista tilaamani lintuputeli on noudettavissa. Sisältö tulee samaan rahaan, putelin takia ostin.

Kirjoitettu
15 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

...Sekä tehtaalla "lähettityttönä", tuonti/vientisihteerinä ja "varastomiehenä". Näistä tuo viimeisin oli paras työpaikka ikinä. Koska työkaverini oli miehiä.

Käsipääte on yksi helvetinkone. Tekstikoko voi olla 8:n luokkaa.

Kirjoitettu
13 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Käsipääte on yksi helvetinkone. Tekstikoko voi olla 8:n luokkaa.

Tällä koulutuksella en ymmärrä.

Enkä muutenkaan. Ei piruvie sentäään, kävin viemässä roskat ( sekajäte, paperi, biojäte) enkä ottanu puhelinta mukaan.
Kas, sillä välin työkkäristä oltiin soitettu, ja koska en vastannu, niin ollaan nyt tehty minusta "huoli-ilmoitus"
Soitin heti takas numeroon josta soitto oli tullu, niin ei pystytty kertomaan mitään. Että kun ei puhelimeen vastattu, on tehty huoli-ilmoitus. Tää on ihan absurdia, ihminen voi olla vaikka olla autolla, eikä siinä ( mun mielestä) puhelimeen vastat, tai vaikka vessassa.
Virkailija joka puheluuni vastasi, ei pystyny edes kertomaan että mihin kellonaikaan se mun tapaaminen työkkärissä on.
Totesin että on syytä olla tosi tärkeetä asiaa että täältä sairauslomalaisen pitää kyydillä sinne tulla.

Kyllä tää nyt tässä oli. Mä käyn siellä työkkärissä ja se siittä. Lauantaina meen Maretariumiin haistattelen pskat työkkärin tytöille. ( siellä muuten ei ikinä vastaa miespuolinen)

Kirjoitettu

😄 no ihan varmana kerron; harjoittelen tässä, että teillä on kuulemma minulle todella tärkeää asiaa ..Olen pahoillani että juuri sillä hetkellä kun soititte, käväisin viemässä roskat eikä ollut puhelinta mukana...
( ja jos te oikeesti olisitte huolissani minusta niin olisitte perunu tämän täysin turhan tapaamisen, kun osaan sitä sairauspäivärahaa itekin hakea....tämän siis jätän sanomati, vaikka totuushan se on, ei kukaan tuntematon virkailija ole minusta huolissaan...)

Mutta se mitä mä odottelen, se on lauantai ja Maretarium. Jää nyt sitten sekin ruoka-apujonotus väliin ( viime lauantaina oli kuumetta...) 

tarkennus

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.