Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Yön yli nukkuminen auttoi.
Ihan mielenkiinnolla odotan mitä tärkeää asiaa työkkärin tytöllä on mulle. Se vaan että pitääkö ottaa "turvamies" mukaan kun ovat tehneet sen "huoli-ilmoituksen" ....tuota, jos ihminen ei vastaa puhelimeen, pitääkö siitä heti tehdä joku katoamisilmoitus...vai voisiko soittaa 5 minuutin kuluttua uudelleen?

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

#¤% potenssiin miljoona. arrrggh.
Se eilinen puhelinhomma työkkäri/sosiaalitoimiston kanssa meni nyt niin oudoksi että pelottaa.
Soittajalle totesin että puppua puhetta liki kunnianloukkaus tai  ei liki vaan kunnianloukkaus. Ja jollekin tuntemattomalle työkkärin neitokaiselle mun terveyden- tai rahatilanteeni ei kuulu yhtään. Pystynkö maksamaan vuokran? onko käytössäsi lääkkeitä ja mitä? Ei kuulu sinulle.

Hyvin alkanu päivä meni ihan pilalle, otin kalapalaa jo pakkasesta mutta meni ruokahalu, teen keittoa. Äiteekin tuossa että "kuuntele nyt kerrankin..." joo kuuntelisi nyt itekin. En ole yhdenkään työkkäriläisen kanssa edes keskustellut, täyttäny vaan lomakkeet ja vieny ne.
Menisi huominen vaan äkkiä ohitte!

Kirjoitettu

En osaa sanoa näin äkkiseltään kuuluuko nuo tiedot työkkärille mutta voisin kuvitella että esim vuokran maksukykyä kysyessä voivat ohjata ihmisen muiden tukien piiriin jos niitä vaikeuksia on, kaikki ei välttämättä osaa oma-aloitteisesti niitä tukia hakea ja jos ei kysy ei voi tietää, mutta en tosiaan tiedä kuuluuko heidän työnkuvaansa.

Kirjoitettu

No pakko tästä on "avautua". Joku työkkärin tyyppi oli ilmoittanut Tampereen ( siis eikö tämän työttömyys-systeemin pitäny siirtyä kunnille, eli Pirkkalaan?) sosiaalitoimelle että olen itsetuhoinen.
Tämä kysymys oli yhdessä lääkärille viemässäni lomakkeessa, ja en todellakaan ole itsetuhoinen.
Niin paljon vielä tekemistä, lintujen opettelua, nahkiaisia, toivottavasti pystyn edes jotenkin osallistumaan kututalkoisiin ja kuvausprojekteja. Olen huonossa kunnossa, mutta olen nauttinut suunnattomasti lintujen tarkkailusta ja leppoisasta kävelystä. Pyörälenkit jännitti, että miten sujuu mutta nyt ei ole mitään kiirettä minnekään ja mitä pitempään on ulkona, sen parempi. ( tarviikin pyytää isää nostaan cyclon ylätelineelle kun ite en kylkivamman takia pysty ) jos kesällä pystyisi pyöräilemään? Voin kyllä olla pitempääkin tauolla, mutta olisi kiva jos lintukävelyille voisi mennä fillarilla.
Oli aika että olisin halunnu - mutta siittä on 8 vuotta, ja löydettyäni nahkiaiset, kututalkoot ja linnut sain myös takaisin elämänhaluni. Tämän kerroin lääkärille.
Äitee sanoo että lääkäri on tehny ilmoituksen, mutta kun lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus en usko hetkeäkään että olisi soittanu jonnekin Tampereen sossulle. Masentunut olen, kuka ei tässä tilanteessa olisi, mutta en todellakaan ole itsetuhoinen!
Kun siinä tekstiviestissä nimenomaan oli että "koska emme saaneet yhteyttä teihin puhelimitse, teistä on tehty huoli (tai joku hoiva) ilmoitus". Samaa sanoi myös henkilö jolle soitin ( puhelu tullut, soitin takaisin)

Olen täysin järkyttynyt, onneksi se Maretariumin reissu on vasta lauantaina, ja tämä naurettava täysin turha Tampereen työkkärissä käynti ohi.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Nickname kirjoitti:

En osaa sanoa näin äkkiseltään kuuluuko nuo tiedot työkkärille mutta voisin kuvitella että esim vuokran maksukykyä kysyessä voivat ohjata ihmisen muiden tukien piiriin jos niitä vaikeuksia on, kaikki ei välttämättä osaa oma-aloitteisesti niitä tukia hakea ja jos ei kysy ei voi tietää, mutta en tosiaan tiedä kuuluuko heidän työnkuvaansa.

En ole vuokralla, vaan omistan tämän kämpän. Yhtiövastike on about 220e, nousee toki kun tänne tehdään kaikenmaailman salaojitusta ja hissienkorjausta.
Tällä koulutuksella just ja just osasin hakea sairauspäivärahaa, jonka sainkin. Tottakai otan vastaan tuen, ja olen omastakin mielestä työkyvytön - masentunu ja väsyny, huonokuntoinen voi olla mutta ei se ole sama kun itsetuhoinen. Kuka EI masennu tai muserru jos: "kerää tavarasi ja häivy" ( työpaikalta) "peruspäivärahahakemuksesi on evätty", "et ole oikeutettu työmarkkinatukeen koska työllistyt yrittäjänä" Romahdin täysin...ja kyllä se tämänpäiväinen sossun soitto oli lievästi sanottuna järkyttävää kuultavaa #
Mutta kuten sanottu, paljon on vielä koettavaa ja tekemistä.
Olen nyt melki puoli vuotta ollu työttömänä, ja myöskin pyöräilemättä. Kolmena päivänä kun olin kuumeessa, ei ollu tekemistä kun ei pystyny. Tekemistä on, ja tuossa odottaa vaikka mitä projekteja. Ja luonto/lintulehtiä jotka on lukematta.
Ja jos jossain vaiheessa ei olisi mitään tekemistä, aina voi lähteä lintukävelylle ja lukea, tuossa on .....8 mapillista nahkiaistietoutta ( englanniksi) ja luontolehtiä voi aina lukea uudestaan.

Ja kun ne kulut on noin 1ke/kk ( jos en innostu ostaan nukkeja 3 on maksimi per vuosi) niin eit tässä vielä mitään hätää ole.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Masennus on ihan normaali tunne. Mutta mitä siitä tulisi, jos kaikille työttömyyden takia masentuneille alettaisiin maksamaan eläkettä ? Mutta miksi joillekin työttömyyden takia masentuneille kuitenkin maksettaisiin eläkettä ?

Entä voiko saamattomuus olla eläkeperuste ? Arvelen, että työkkärillä on oikeus 'ravistella' asiakkaita.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^ joo toi on hyvä, saamattomuus. Mutta oikeesti osaamattomuus. Omalta ex-alalta tarjolla vain etätöitä tietokoneella kotoa. Ei ole sellaisia valmiuksia. Isot YEL- ja potilasvakuutumaksut > ja sitten todetaan parin viikon jälkeen että ei oikein suju. Iso homma saada ne yrittäjätunnukset pois.
Julkisella puolella on potilasasioita, ja olen viimeiset 12 vuotta tehnyt vain ajokorttitodistuksia ja jotain reseptien uusintaa. En mä voi mennä tappamaan potilaita.
Ja masennukseni syitä on muitakin kun työttömyys.
Mutta olen ihan oikeasti yrittäny parhaani ja käyny kävelyllä, lintuja katsomassa, Elokolossa ja seurakunnan jutuissa.

Ja olen kyllä nyt totaalisesti eri mieltä, että muka "ravistellaan" asiakasta, joka on sairauslomalla ja kyllä se masennus nyt vaan paheni kiitos ihan ihme keksittyjen "keskustelujen" ( joita ei ole ollu) takia.
Samahan se oli entisessä työpaikallani, Rouva kirjasi nettisivuille että "käymme kehityskeskuteluja päivittäin" ....ei kertakaikkiaan kun ei olla keskusteltu ikinä. Joskus on hei! sanonu lähteissäni kotiin.

Tää oli tässä. Mä en ilmoittaudu työttömäksi, yritän saada sen työkyvyttömyyseläkkeen, ja jos ei, niin mennään tällä mitä on. Mä en oikeesti jaksa että pitää Tampreella käydä täysin turhissa työkkäritapaamisissa.
Kuka ottaa töihin kohta 60-vuotiaan joka ei tiedä eikä osaa mitään. Paitsi on yksi asia kun tiedän , mutta onko semmoisia työpaikkoja Suomessa olemassa?

Kirjoitettu

Se päiväraha taitaa olla liki 2x niin paljon, kuin sairauseläkkeesi.
Kaikilla vain ei ole varaa tuohon ja joutuvat täyttelemään TE-keskuksen tuntikirjoja saadakseen toimeentulon.

Kirjoitettu

^ ei ole, 5 euroa/arkipäivä "enempi" ja ei tartte hakea turhia työpaikkoja. Ja olen totaalisen ### työkkärin toimintaan, stressiä ei voi rahalla mitata.
Toimeentulotukea en saa, kun on oma asunto ja auto....

Kirjoitettu

Jollekin se satasen lisä kk-tilissä on paljon, lakkoilevatkin jo murto-osan pienempien korotusten puolesta, vaikka se tili jo moninkertainen peruspäivärahaankin nähden. Sen viitosen merkitys lienee n. 16% 

Muistelisin kuitenkin sinun puhelleen jostain 450 € luokkaa olevasta eläkkeestä, kun peruspäiväraha on n. 780 €/kk, silloin ero on n. 15€/pv.
Mutta joo, omia valintoja ja numeroita, eikä siinä mitään kun tietää eikä tule yllätyksenä. Eikä jatkuvana nillityksenä foorumilla.

Siellä on muuten myös mahdollista neuvotella 0 kpl hakemuksia / kk.

Mutta koskas voimme odotella työkkärireissun rapsaa?

Kirjoitettu

😄 ei tästä kansallista pska-päivää tullu, vaan pikemminkin pp- päivä ( selviää lintu-topicissa )
Ja mähän lupasin etten valita,( toki jokaiselle joskus tulee jotain että pska juttu mutta tulihan tehtyä...) kun esimerkiksi odotan huomista todella innokkaasti, ja kevättä lintujen osalta.
Ihan järkyttävää muuten ajella Rantaperkiön jälkeen, todennäköisesti kukaan ei aja oikein ja joka paikassa kääntymiskielto että pitipä kierrellä kun pois lähdettiin. 

Todella ikävä neitokainen työkkärissä. Siellä oli 2 muuta asiakasta joita kutsuttiin hymyillen, ja mun virkailija oli kun yleinen syyttäjä. Että olin toiselle virkailijalle kertonut olevani itsetuhoinen yms. potaskaa jota en todellakaan ole missään kenellekään sanonu nahkiaisten löytämisen jälkeen. 
Kerroin kyllä että on paljon mielenkiintoista tekemistä ja oppimista, linnut ja kalat sekä valokuvausharrastus, että valitettavasti en ole nyt "lähdössä" minnekään. 

Sanoin työnhaun irti. 
Siinä olisi pitänyt tehdä työnhaku/työllistymissuunnitelma, hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa ja käydä siellä kerran kuukaudessa raportoimassa. 
Kun tosiasia on että minnekään töihin pääse, en edes tiedä mistä hakisin ja ainoat oman alan työt on yrittäjänä etätöitä kotona. Ei ole sellaisia tietoteknisiä eikä muutenkaan, valmiuksia. 
Ja joku raja siinä stressaamisessakin on. En todellakaan ala käydä siellä kerran kuussa kuulusteltavana ja koko homma on muutenkin täysin turhaa. 

Työeläkettä on siis kertyny 453e/kk ja näinollen 65-vuoden iässä saan takuueläkkeen, tai ainakin tuon työeläkkeen. Säästöjä on jonkin verran, jos nyt ostaa sen 1-3 nukkea vuodessa eikä mitään sadantonnin autoa niin ihan näillä pärjäilen. Jos edes elän siihen asti kun olen aika huonossa kunnossa. 

> käypä lintuja-topicissa 🙂 

Kirjoitettu

No sekin tästä kivasta päivästä sitten. Soittelin äiteelle miten kävi...no sitten sä et saa mistään mitään.
Kuten sanottu, joku raja sillä stressaantumisellakin ja pskanjauhamisella on.
Ja joka kerta kun äiteelle soitan, niin aina on jotain "ruoka palaa pohjaan" tms. ei jaksa kuunnella ( kun yritin kertoa tämän päivän kivoista asioista )
Oletusarvohan oli että mistään en saa mitään, mutta ei prkl sentään mene tommoseen ^ mitä mainitsin.
Äitee pitää myös mun harrastuksiani ja inspiraatioita kuten nukkekuvat, kalat ja linnut, ihan hömppänä.
Ne on minulle tärkeitä asioita, niitten takia jaksan ja haluan elää! 🐟🕊 olen myös sitä mieltä että on tärkeää kuitenkin tehdä asioita ja jotain joskus ostaakin, kuin että kököttää kotona syödä veteen keitettyä puuroa ja juoda laihaa kaffia.

Aina kun äiteellekin soittaa, tulee viisaita neuvoja että älä sano sitä tai tätä. Mutta kun en ole yhdenkään työkkärivirkailijan kanssa jutellu, ainoastaan laittanu ne peruslomakkeet joissa ei nyt kysellä haluaako elää...vaan esimerkiksi että myös muun kuin "oman alan" työt käy.
Työkkärineitokainen myös kertoi että olen kertonut itsetuhoisuudesta toiselle virkailijalle, ja äitee on sitä mieltä että se lääkäri on kertonut. Kun siihen lomakkeeseen jossa on kohdat - olet ajatellu "sitä" niin ruksasin kohdan "en ole ajatellut sitä".

Mä lakkoilen myös vähintään viikonlopun yli. En soita sukulaisilleni.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

olet ajatellu "sitä" niin ruksasin kohdan "en ole ajatellut sitä".

No ainakin miehet ajattelee aina "sitä", oli teinikolli tai tälleen reilusti yli 50v jo. Ja varmaan muutkin siltä väliltä.

Kirjoitettu

^ kyseessä oli "oletko ajatellut tekeväsi itsemurhan" - no en. Miksi ihmeessä ostaisin nukkeja ja kameroita tai olisin BirdLifen ja Pilyn jäsen jos....
Mutta toki, toisessa kyselylomakkeessa ( näitä oli kiva - siis oikeesti kiva - täytellä ) kyseltiin seksielämästä, siihen ruksasin että ei kiinnosta ( kirjoittelin siihen selvennyksen että ei johtu masennuksesta vaan hyväksikäytöstä ja "r...." ja muutenkaan evvk )

Kirjoitettu

Pikkuisen, taannoin vuorolistaa rakentaessani unohdin Strade Bianchen. Pitää yrittää muistaa La Primavera ainakin (ja muutama muukin..) Toisaalta muutkin, ihan elämään liittyvät asiat täytyy ottaa huomioon.

edit. Milano-San Remo jäi jo tulevien yövuorojen jalkoihin, Paris-Roubaix on ehkä vielä hanskattavissa.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.