Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Minä äänestin kirkkoa jaloilla joskus 10..15 vuotta sitten. Pontimena oli juurikin tuo uusi seurakuntakeskus, joka lopulta valmistui pari vuotta sitten.
Sitä edelsi monivuotinen vääntö ja riitely hulppean laitoksen tarpeellisuudesta 1000 asukkaan kuntaan ja vanhan puurakennuksen purku kirkonkylän keskustasta, jossa tuolloin tuo kirpparikin majaili.
Rakennuksen purkamisesta riideltiin aina korkeinta hallinto-oikeutta myöten.

Voidaan sanoa, että lähetystyön kirppariväki joutui kirkon vainon kohteeksi. Kirppari tuki mm. Rouvan kaverin siskon toimintaa lähetystyöntekijänä Israelista. Sitä kautta tuo yhteisö läheinen.

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Ei prkl sentään miten on tehty vaikeeksi tää työkkärin toiminta.
Kuten mainittu, on lääkäriaika samaan aikaan kun kutsu jonnekin 15km päässä olevaan työkkärin toimipisteeseen keskustelemaan työnhakutoiveistani, osaamisestani ( just joo kun en osaa mitään...) ja koulutusmahdollisuuksistani ( haloo, katsokaa nyt mun sos tunnustani että tässä olen kohta kuuskymppinen)
Pitää toimittaa ajantasainen lääkärintodistus...mä en osaa sitä netin kautta laitella, soittelin asian tiimoilta. No onneksi sen todistuksen voi toimittaa Pirkkalan toimipisteen kautta. Siellähän mä jo tänään kävinkin kun Kelalle laittelin ilmoitusta että työttömänä ansiottomana myös viime marras-joulukuun.

Ihan on persiistä nää työkkäri-kela hommat.
Eikä tartte ihmetellä miksi verenpaineeni on ihan tapissa.

Kirjoitettu
16 hours ago, Jopotuinen said:

Minä äänestin kirkkoa jaloilla joskus 10..15 vuotta sitten.

Joku 40 vuotta sitten. Tarkkaan en muista, mutta silloin vielä piti keskustella jonkun seurakuntadirikan kanssa. Joskus tulee mieleen tai siemensiin, paljonkos kirkollisverossa on säästänyt ja missä se säästö on talletettuna (sama juttu spaddun ja brenkun lopettamisien kanssa)?

Kirjoitettu

Senhän on voinut käyttää sielunsa hoitoon, niin voi hyvällä omalla tunnolla todeta sen menneen hyvään tarkoitukseen.

Jos olisikin laittanut tuon menemään johonkin sijoitus talletukseen, sitä olisikin jo aikas rikas. Vaan siinäpä riski, että saldolukemiin rakastuu, eikä tule tuhlatuksi ja jotkut toiset riemuitsevat, eikä loppupeleissä itselle ole edes sitä loppusijoituspaikkaa kirkonmaalla.

Itsellä suunnitelma, ett kun jää kokonaan eläkkeelle, niin sitten takas seurakuntaan ja varaus määräaikaisesta sijoituspaikasta.

Kirjoitettu

Koko ihminen jpk ja kuumetta se 39.
Vien kirjeen työkkärin toimipisteeseen ensi viikolla, myös huomisen ruokajonottaminen jää.
Jospa pystyisi huomena käymään kaupassa autolla, kaikki loppu.Onneksi ostin toissapäivänä useamman jaffapullon.

> takas nukkumaan

Kirjoitettu
3 hours ago, Jopotuinen said:

eikä loppupeleissä itselle ole edes sitä loppusijoituspaikkaa kirkonmaalla.

Itsellä suunnitelma, ett kun jää kokonaan eläkkeelle, niin sitten takas seurakuntaan ja varaus määräaikaisesta sijoituspaikasta.

Hautaustoimilaki kyllä antaa mahiksen kirkosta eronneellekin päästä seurakunnan ylläpitämään hautausmaahan. Kun on kastettu joskus, niin siunauskin onnistuu jos sitä haluaa. Kastamattomat pääsee helvetin ensimmäiseen piiriin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kyllä. Asensin muutama päivä sitten Win11 24H2 päivityksen niin oo ollu ku ongelmia Tacxin ANT+ mokkulan kanssa. Toimii, ei toimi, toimii ja nyt taas ei toimi... Ei pääse siis traineroimaan. Tilasin jo Garminin oman Ant tikun mut nyt meni hermo niin ajan pyöräkamat päällä rollbakkiä 23H2 versioon. Katotaan alkaako tikku taas toimii ja kauanko tässä kestää. Vittu.

20250228_165458.thumb.JPG.c1fc9b3c09ed85f63f849fcc978fadfb.JPG

Kirjoitettu

Mä olen tehnyt kirjallisen ohjeistuksen, tai toivomuksen miten mun lähtö hoidetaan ( tuhkaus, ja minne ne tuhkat viedään, sinne vaan ei siinä kukaan ole valvomassa kun kourallisen tuhkaa heität...). Kuolinilmoituksen tein myös sen tekstin ( eikä ole surullinen teksti ) monilla on siellä valmiiksi kopioitu teksti "nyt olet vapaana ja mukana tuulen...." "niin väsyneenä loppumatkan kuljit". Persoonallinen teksi joka kertoo jotain menehtyneestä ihmisestä ja hänen elämästään on mun mielestä parempi.

No on meitä muitakin hössöjä, olen nimittäin Lordin kanssa ihan samaa mieltä, mieluummin elää 5 vuotta kun kituuttaa 20vuotta.

Terveyskirjasto kutsuu sepelvaltimotautia yhdeksi Suomen tärkeimmistä kansantaudeista. Tauti on parantumaton, mutta sitä voidaan hoitaa esimerkiksi terveellisillä elintavoilla. Sairaus voi johtaa kuolemaan.

Se ei Mr. Lordia huolestuta. Hän tahtoo elää elämäänsä juuri siihen tyyliin, kuin itse tahtoo. Sillä ei ole väliä, vaikka elämä jäisikin lyhyeksi. Hän elää hetkessä.

– Minusta olisi aivan hirveää tehdä jotain sellaista, mistä ei tykkää ja aina olisi paska fiilis. Sitten eläisin 105-vuotiaaksi ja vituttaisi, kun ei tullut tehtyä yhtään kivaa asiaa, hän tuumii.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
22 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Vittu.

Joo, vitut se toiminut. Sain sisällä toimimaan windows rollbackin jälkeen mutta kun kannoin läppärin ulos, ei enää toiminut. Luovutin. Ajoin Garminin ohjaamana ainoalla yhdellä asetuksella millä se suostuu toimimaan yleensä jonkin aikaa edes pätkimättä reilun tunnin urku auki kun vitutti kympillä.

Noh, Nyt kävin postista Garminin ANT+ donglen ja ainakin heti ensiyrittämällä keittiön pöydällä testatessa toimi loistavasti. En kerennyt vielä edes asennusviiniä avata. Stna. No, ehkä avaan silti ja painun sohvalle katsomaan klassikkokauden aloitusta!!!1!

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei vituta. Tämä asennusviini mitä en olis tarvinnutkaan on varsin maukasta.

Kirjoitettu

Huomenta ja hampaiden kalinaa...nyt ^^ en kyllä ymmärrä, aikoinaan kyllä tein lämmittelyä ennen kisoja semmoisella vempaimella johon fillari kiinnitetään, mutta eihän siinä sen kummempaa tarvittu, ja nyt 24 vuotta myöhemmin se(kääk) ei onnistu ilman jotain tietoteknistä ??? mikälie.

Kiitos kuumeen jäi katsomatta miesten yhdistelmähiihto, ja sitten kun otin kuumelääkettä ( Burana sekä Panacod kun lihakset tosi kipeet) innostuin laittelemaan yhtä nukkea....kaikki jäi levälleen keittiön lattialle enkä jaksa korjata, olkoot siinä.
Yritän pysyä hereillä merisäähän.

Aamulehden sääennuste näyttää auringonkuvia ti-ke, tämä tietokoneen alakulman tiedote että lunta keskiviikkona. No jos se on pohjoiseen? 
Toipuisi nyt että pääsisi srk tilaisuuteen ja keskiviikkona on levyraati.
Mitään muita oireita kun kuume ja lihaskipu ei ole, ei nuhaa yskää tahi kurkkukipua. Kovasti kyllä janottaa. Ruoka ei maita, laitoin kaikki kalapalaat pakkaseen.

Kirjoitettu

Yövuoroista palautuva zombie kävi ruokakaupassa. Ostin epähuomiossa aamumehuksi ananaksen sijasta omenaa. Omena-allergikkona ei ehkä aivan paras harhavalinta...

Kirjoitettu

Just kun on kuume laskenu....iskee masutauti. Yritin aamupalaa, 3 kertaa pöntöllä ( yläkautta)
Eipä tarvi miettiä meneekö seurakunnan tilaisuuteen vai Elokolon levyraatiin. Tekee tosi hyvää painonhallintaprojektille...
t. 43kg

ps. pakko viedä roskat....piti olla selkeetä ja ehkäpä jopa aurinkoista ja aattelin että saisin kuvattua...räntää sataa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Voi kaikki mailman kirosanat sentään #¤%&
Olen sairauslomalla. Joku pskan tapaaminen työkkärissä Tampereella paikassa jonne on linja-auton jälkeen 5km kävellen, toimitin oman selvityksen sekä kopion ( alkuperäisen pidän itelläni) sva-todistuksesta, niin ei kelpaa ##.
Jumankauta sentään mikä tää on että sairas ihminen joutuu tuleen joko taksilla tai isä kuskaa mun täysin tyhjänpäiväseen tapaamiseen ja keskusteluun "työnhakutoiveistani ja koulutusmahdollisuuksistani"

Onneksi tässä sentäs äiteelle soittelin niin en sano ns. suorat sanat, vaan kerron tilanteestani, aikaa varattu 60min, siinä kuule ei mene kun 5minuuttia kun kerron miten asia on.

Ja sitten vielä voi itku sentään, kummityttöni oli viulunsoittokilpailussa, ja ei pärjänny. Ja nyt ei maita ruoka eikä juoma, eikä laskiaispulla, itkee vaan 😢 ja mä niin ymmärrän, veli laittoi viestiä että älä soita tai laita viestiä, ei hyvä hetki.

Kirjoitettu

Just. Tämäkin nyt sitten vielä; Tilasin Sonata Arctica CD - tuli vinyyli.
Antaa olla, who failed the most....

Tämä on hienon näköne levy, jos jollain on semmoinen vanhanmallinen levysoitin, saat tämän ilmaseen hakemalla, tai postikulun hinnalla ( 11,50e) tosin avasin senverta että olisiko kuitenkin cd, mutta ei ollu.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.