Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu
33 minuuttia sitten, VesaP kirjoitti:

Juu, on hiirikäsi. Vika tuli ihan muulla kun hiirellä tosin, mutta ei varmaan auta sen paranemisessa nyt sitten kun siirrän bittejä päivät pitkät tällä kipeellä kädellä.

Pitää silmäillä neuralinkin tarjouskoria silloin tällöin. Entä vasemmalle kädelle mouse joystick ?

Voisin harkita itsekin, jälkimmäistä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
41 minuuttia sitten, VesaP kirjoitti:

Juu, on hiirikäsi. Vika tuli ihan muulla kun hiirellä tosin, mutta ei varmaan auta sen paranemisessa nyt sitten kun siirrän bittejä päivät pitkät tällä kipeellä kädellä.

Niin arvelinkin. Taannoin onnistuin saamaan t-kpään ja hiirikäden samaan raajaan. Tuolloin lähti hiiret mäkeen, mousetrapper kehiin toipumisen jälkeen.

Kirjoitettu

Ei stana sentään, kerron äiteelle että sain peruspäivärahan...joo voi kauheeta, kuule kohta menee kaikki kun saan sairauspäivärahaa, tästähän sua veljeni Jukka varoitteli...että kaikki menee. Jaa mitkä kaikki?
Kun se peruspäiväraha on myönnetty 4.10. - 30.10 2024 ajalta. Jolloin olin työtön ja vailla mitään etuutta.
Lääkärissä kävin 30.12. 2024 ja sen jälkeen sairauspäivärahaa maksettu. Nämä ei ole päällekkäiset tukiaiset. Seuraava lääkärikäynti on 18.3. ja jos saan jatkoa sairaupäivärahalle tottakai ilmoitan Kelaa tilanteen.
Perhana sentään kun sukulaiset ( ja joskus palstalaisetkin) tietää mun asiani paremmin kuin minä ite.

Tarvii tässä kohta jonkun edunvalvojan kun en näköjään tiedä enkä ymmärrä mitään enkä varsinkaan osaa mitään...

Kirjoitettu

😄  kas, jäsen "alpensau" ei ole nyt ollu hereillä ja kommentoinu. 
No, siinä on kuitenkin noin 2kk ennen sairauspäivärahaa, joten tein oikaisupyynnön työttömyysajalta marras-joulukuulta. 
Olen nyt kipeenä ( kuumeessa) mutta heti kun pystyn vien kirjeen Pirkkalan Kelan toimipisteeseen.
Ei se mitään ota jos ei annakaan mutta kannattaa yrittää, kyllä mulle jotain 1ke kelpaisi...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Lievästi. Jostain syystä mennyt jotenkin jumiin tms vasemman kankun yläosan ja alaselän välinen alue. Pitää linkkaamalla kävelläkin kun ei kestä vasenta jalkaa liikuttaa normaalisti ja jomottaa koko ajan. Mutta huomasin jo pari päivää sitten että se ei haittaa pyörällä ajoa joten ajetaan pyörällä. Melkein vähiten koskee kun ajaa satulasta istuen versus kävely tai seisominenkin paikallaan. 🙂

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
4 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

😄  kas, jäsen "alpensau" ei ole nyt ollu hereillä ja kommentoinu. 

Siinä sen nyt näkee. Perinteinen "näytellään loukaantunutta ja paheksutaan" jos toinen kommentoi ja sit kun ei kommentoi niin ollaan jo naama mutrulla että höh, miksi se ei mua huomaa ja kommentoi. 😘

Kirjoitettu

^ tsemiä...tai sitten ei, mä en kyllä ole näytelly mitään vaan kertonu miten asiat on, koen jäsen "alpensau":n vastausviestit ...mikäs se sana on...stalkkaamisena ja menee jo huumorin puolelle kun joka mun asiaan pitää kommentoida. No näköjään kiinnostaa mutta suosittelen että hanki oma elämä, käy ulkona vaikka kävelemässä.
Mulla pyöräily ei suju, kyljet kipeytyi ja oikea kylki ihan levossakin kipee. Kävely on ollut paras ulkoilumuoto mulle.
Eniten harmittaa jos en tämän kylkivamman takia pääse kututalkoisiin....tai voihan siellä olla pari tuntia tehdä jotain kevyttä, ruokailuun asti niin ei tartte enää kotona mitään laitella.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Ylimääräinen yhtiökokous illalla. Ei yhtään jaksais mutta asia on tärkeä. Talonyhtiömme on seurakunnan vuokratontilla ja nyt 20 vuoden vuokrasopimuksen kohdalla on tontinvuokran tarkistushetki (indeksillä se on korottunut koko ajan väliajankin). Nyt maanomistajan (srk) esittämä korotus on meistä kohtuuttoman suuri ja enemmän kuin käypään arvoon korotus. Asian vieminen riita-asiana eteenpäin maksaisi paljon (n. tonni per asunto) mutta toisaalta tekisi mieli viedä, koska iso on vaadittu korotuskin ja ketutttaa. Vaadittu korotus vuokraan on omalla kohdalla n. 140 euroa kuukaudessa lisää ja hoitovastike oli valmiiksikin erittäin korkea (pitkälti juuri siksi, että ilman korotustakin tontinvuokran osuus vastikkeesta on useampi satanen). Ei ole halpaa omistusasuminen vuokratontilla olevassa rivitalo-paritaloyhtiössä, kun tonni kuussa menee vastikkeeseen (sis. lämmityksen, veden ja autopaikan, jätehuollon, huoltoyhtiön ym mutta käyttösähkö täytyy maksaa vielä erikseen itse).

Kirjoitettu
17 minuuttia sitten, Densen kirjoitti:

Ylimääräinen yhtiökokous illalla. Ei yhtään jaksais mutta asia on tärkeä.

Tuosta ikeestä ei taida päästä kuin laittamalla tupa vaihtoon. Ootko harkinnut Kirkkonummea ?

Kirjoitettu

Sielunpaimenten bisnessiipi on kyllä armoton.
Tuosta hinnankorotteluista on saanut aina kautta aikain  toisinaan kuulla. 
Siellä on tilaisuuden tullen aina käännetty vuokralaisen toinenkin housuntasku.
Itse en ikinä ryhtyisi minkäänlaiseen vuokrasopimukseen seurakunnan kanssa, vievät kyllä sen viimeisenkin roposen vailla pienintäkään omantunnon tuskaa.

Kesäositteessa tekivät saman tempun kymmenkunta vuotta sitten ja nyt heittivät lähetystyön kirppari-kahvilan pihalle vuokratiloista, koska heidän mielestään rakennus oli huonokuntoinen (60-luvun lopulla rakennettu ostoskeskus) ja selittelivät kiinteistön remonttitarpeella vaikka tässä vuokralainen, ei omistaja.
Kyseessä oli kylän näköalapaikka kylille siellä viihdyttiin "päivystämässä" ja maailmaa parantamassa.
Tilat eivät edes olleet suuren suuret, hyvä että sinne mahtu edes kahvittelemaan, reilu puolen kymmentä kerrallaan. Muutoin tiloihin oltiin tyytyväiset.
Kaksi huonetta, yhteensä ehkä 25..30 m2, mutta liian kova vuokrakulu seurakunnalle, vieläpä vanhassa rakennuksessa.

Seurakunnan vastavalmistuneisiin parmeisiin tiloihin kirppariväelle ei kuitenkaan katsottu olevan asiaa, eikä uutta korvaavaa tilaa ei annettu.  
Siellä tämä kylän lennonjohto nyt sitten nököttää tyhjillään ja etsii uutta vuokralaista.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Sääliä ja armoa saa sunnuntai aamupäivisin, kun tulee kuuntelemaan saarnaa. Muulloin pyytäjät käännytetään.

Miten olisi joukkoeroaminen ko. seurakunnan kirkosta ? Muitakin on olemassa, mm. vapaakirkko.

Kirjoitettu
16 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Tuosta ikeestä ei taida päästä kuin laittamalla tupa vaihtoon. Ootko harkinnut Kirkkonummea ?

Aktiivisesti ei ole uutta etsitty ja nyt vuokrankorotuksen jälkeen myyminen olis entistä hankalampaa. Mun ja vaimonkin työt mahdollistais kyllä muuton ihan mihin vain Suomessa. Ystävät ja sukulaiset taas toisaalta täällä etelässä. Esim Kirkkonummi -Lohja suunta ei siinä mielessä olis vielä toki ongelma. Lasten harrastukset ja nuorimman koulu suurimmat esteet nykyseuduilta pois muuttamiseen. Muutaman vuoden päästä kun kotiin jää vain nuorin skidi ei nykyinen asuntomme ole enää järkevä pohjaratkaisunkaan puolesta ja silloin kannattais varmaan oikeasti muuttaa. 

Kirjoitettu
21 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Sääliä ja armoa saa sunnuntai aamupäivisin, kun tulee kuuntelemaan saarnaa. Muulloin pyytäjät käännytetään.

Miten olisi joukkoeroaminen ko. seurakunnan kirkosta ? Muitakin on olemassa, mm. vapaakirkko.

En tiedä moniko yhtiömme ihmisistä kirkkoon kuului mutta eiköhän tämä tontinvuokran korotusasia saanut useamman asiaa miettimään tai eroamisen toteuttamaan. Itse tein ratkaisun ennen vuodenvaihdetta tämän asian tultua tietoon. Meidän asunnon osuus tontinvuokrasta oli n. 290 euroa/kk tähän asti mutta nousi nyt 430 euroon.  Maksan siis yli 5000 euroa kirkolle ilman verojakin vuodessa.

Se muuten joutuuko maksamaan kirkollisveroa eli kuuluuko kirkkoon katsotaan vuoden 1. päivän tilanteen mukaan. Verkossa voi hoitaa eroamisen pätevästi siis 31.12 ja halutessaan 2.1 voi aina liittyä takaisin. Jos siis haluais kuulua kirkkoon 364 päivää vuodesta muttei maksaa niitä satoja ja satoja euroja kirkollisveroa. 

Kirjoitettu

Aamuyöllä ketutti taas aika tavalla, nuo saakelin aurakuskien torvelot oli auraamassa vaikka lunta oli illalla satanut huimat 5mm ja aamulla oli plussalla... ryystivät sitten sitä hiekotettua asfalttia varmaan puol tuntia tuossa asunnon vieressä, ihan jumalaton metele, tekis melkein mieli tehdä valitus kaupungille väsyttää sen verta paljon tällähetkellä.

Kirjoitettu

Mä erosin kirkosta jossain vaiheessa about 20 vuotta sitten, ihan kirkollisveron takia.
En voinu olla. Tunsin valtavaa tuskaa ja koin pettäväni Luojan - mä liityin takas. Kirkkoherra vielä soitti mulle ja kiitti että tulin takaisin. Kerroin syyt, ja kiitin.
Kuten sanottu, olen tullu tosi paljon herkemmäksi ( jota olen ennenkin ollut) ja itku tulee sekä surusta, huolesta mutta myös kun tuolla luonnossa näkee vaikka punatulkkupariskunnan, tai mustarastas tulee viereen...tai pystyy auttamaan lähimmäistä jolla oli hieman ongelmaa tuolla kävelytiellä...( pieneltä pojalta meni pyörästä ketjut paikoiltaan, ja laittelin paikalleen ja toivottelin turvallista matkaa, hienoa myös että pojalla oli pyöräilykypärä ) olin niin iloinen että pystyin auttaan!

On päiviä, huonoja mutta onneksi mukaan mahtuu myös hyviä ja silloin tärkeää on ~
että osaa iloita 🙂 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.