Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi Vähän harmittaa, kun kahvi- ja levykaupat jäivät paitsioon tältä päivältä.
Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ja harmittaa kun tein töitä kuskatessani kuvaustarvikkeita rannalle, ja sitten ne kuvat on ihan pskoja. Ei jatkoon. Antaa olla. Seuraavat kuvat kesällä Turun saaristossa, ja sitten se on siinä. Tämä harrastus, nukkekuvaus, oli tässä.
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ei ole todellista, sitä odottaa koko päivän Kauniit ja Rohkeat - ja sitten ottaa päiväunet ja ohjelma jää välistä. Tulee se huomena klo 10.30 uusintana, mutta kun klo 11.00 olisi virrenveisuu ja hartaus seurakunnan taholta, ja haluaisn mennä sinne. Ja kun kävely on hieman hidasta niin ....no, käyn ny ensin lääkärissä aamukasilta, ja siinäkin on haastetta sillä olen tottunu nukkumaan merisään jälkeen jotain aamuysin saakka....
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Mee katsomo.fi ja kato sillon kun kerkeet tai jaksat. Ontopic: No ei viduda nyt! Kävin upsin paketin servicepointista (se vitutti) mut viereisessä talossa on onneksi A-kauppa...
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ ei näy. Tosin, KR jauhetaan sitä samaa pskaa viikkotolkulla....mutta kun tässä elämässä on muutama "tähdellinen" asia niin sitten menee sivu suun. Mutta nukkumine vs. KR niin nukkuminen on ihmisen parasta aikaa, ja jopa kivutonta aikaa.
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Juuri nyt, tempokisu kirjoitti: niin nukkuminen on ihmisen parasta aikaa, ja jopa kivutonta aikaa. Myös kivassa huppelissa oleminen toimii, unohtaa ees hetkeksi että alaselkä on tulessa kivusta about koko ajan...
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi 3 minuuttia sitten, VesaP kirjoitti: Myös kivassa huppelissa oleminen toimii, unohtaa ees hetkeksi että alaselkä on tulessa kivusta about koko ajan... No joo, kävin kauppareissun jälkeen ostaan vadelmalikööriä "Namu". No "huppelissa" olen ollu ehkä 3 kertaa elämässäni, en hae sitä olotilaa vaan ihan että "on hyvänmakuista".
Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 20251 vuosi Todella hienoa että lääkärini vielä soitti tunteroinen+ sitten. Tk:ssä on palautelaatikko, unohdin laittaa, mutta annoin kiitospalautteen henkilökohtaisesti. Siis tämä lääkäri on kertakaikkisen ihana ja ymmärtäväinen ihminen, ja osaa asiansa, ollut ilo asioida! Harmillista on se että tämä lääkäri ei ole enää syksyllä töissä tk:ssa joten "joudun" jonkun toisen pakeille. No, sairausloma jatkuu nyt syyskuun loppuun, laitan todistuksen Kelaan ja kun alkuperäinen ajatus olikin että mennään näillä jos takuueläkeikään 65v eletään.
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi Teilläpäin taidetaan jakaa melkoisen kevyesti sairaslomia ? Onko työpaikan meno alta nykyään sairaus ? V*tutus on ihan normaali tunne siinä missä ilokin vai onko sillekin nykyään sairauskoodi ? Ei muuten, mutta kun mä epäilen, että järjestelmä vuotaa vähän joka suuntaan. Kerättävät verot ei riitä kaikkeen kivaan. Muokattu: 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ No kääk! apua! miten joku voi olla noin julma ja erityisesti tietämätön ( no on koulutuksesta sentäs jotain hyötyä...). Masennus on todellista, ja sairaus siinä missä joku ohimenevä flunssakin. Elämänhalua ei ole, mutta minä en ole se joka mun elämästäni päättää, se on Jumalan asia ja minä en niitä hommia hoida. Näin sanoin myös lääkärilleni, enkä todellakaan ole itsetuhoinen sillä mietin että ensi vuonna sitten niitä lintukuvia... Työpaikan meno....mutta se millä tavalla se tehtiin ja miten työkkärissä kohdeltiin oli jotain aivan käsittämättömän järkyttävää. Ja mietipä sinä ylitietävä onko lemmikin kuolema syy sairauslomaan? aiemmin mielestäni ei ollut, mutta kyllä on, perheenjäsenen poismeno on aivan kamalaa. Se, että ei pärjänny jossain kilpailussa sensijaan ei ole syy sairauslomaan. Nykyisillä "tuloilla" ei paljo veroja tarvi maksaa. Mutta luontokokemukset, ne on olleet kaiken tämän arvoista. Mietipä jäsen "alpensau" - oletko nähny lintujen parittelua ( harakat ja palokärjet), tai nahkiaisten kutua ja kutumunien vapautusta? Nämä olleet (mun) elämäni hienoimpia kokemuksia, siinä jotkut suomenmestaruudet kalpenee.... Ja totesin lääkärillenkin että jos ihmiselle ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa, niin minähän olen todella vahva, ja jos olen täällä vielä vuoden kuluttua olen Suomen Suurin Selviytyjä. Suurin toiveeni on että pystyisin kävelemään normaalisti. Pyöräily saattaa olla menetetty harrastus. Muokattu: 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi 3 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Teilläpäin taidetaan jakaa melkoisen kevyesti sairaslomia ? Onko työpaikan meno alta nykyään sairaus ? V*tutus on ihan normaali tunne siinä missä ilokin vai onko sillekin nykyään sairauskoodi ? Normaali kilpailutilanne, kun on pakko olla paras kaikessa, myös ilmeisesti huonosti menemisessä ja elämän kolhimaksi tulemisessakin. Aina vaan löytyy joku, jolla oikeastikin menee kehnommin ja sitä, kuten muutakaan jatkuvaa kilpailua parhaudesta ei pää eikä kehokaan kestä pitkässä juoksussa. Kuten joku palstalainen taannnoin kommentoi, täällä on muitakin, joita elämä on potkinut aamutossua raskaammilla jalkineilla. Ylös on kuitenkin noustu, eikä jääty kotiin ruikuttamaan ja keräämään sääliä.
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi 1 tunti sitten, Köfte kirjoitti: Normaali kilpailutilanne, kun on pakko olla paras kaikessa, myös ilmeisesti huonosti menemisessä ja elämän kolhimaksi tulemisessakin. Aina vaan löytyy joku, jolla oikeastikin menee kehnommin ja sitä, kuten muutakaan jatkuvaa kilpailua parhaudesta ei pää eikä kehokaan kestä pitkässä juoksussa. Kuten joku palstalainen taannnoin kommentoi, täällä on muitakin, joita elämä on potkinut aamutossua raskaammilla jalkineilla. Ylös on kuitenkin noustu, eikä jääty kotiin ruikuttamaan ja keräämään sääliä. 🤣🤣 no on niin taivahan tosi. Just toi kun en enää jaksanu niitä kympin arvosanoja niin menin lääkikseen Tampereelle kun oli vaan hyväksytty/hylätty ( ja tuli 3 hylkyä, tenttejä oli about 200) ja juuri eilen kävinkin lääkärissä, ja totesin että kipu kalvaa sisuskaluja. En mä sääliä ano, enkä ruikuta vaan kerron miten kävi ja todellakin yritän parhaan! ja selviän! Tänäänkin kävin linturuokinnallani ( hitaasti tallustaen) ja oli niin hienoa hengittää ulkoilmaa, ja siellähän se palokärkikin naputteli, ja pikkuvarpunen ihan vieressä sekä mustarastaita. Voi että ihanaa 🙂 Jos ja kun on viimeisen 2 vko aikana kokenu elämän hienoimpia luontokokemuksia ( palokärkien parittelu ja nahkiaisten kutu ja munien vapautus) niin mieti nyt ite. Sun ongelmasi on se että aina pitää halveksia ja kiusata mua, jos saat siitä tyydytystä niin aika noloa. Mä sensijaan olen kovaa tekoa ja osaan iloita elämän pienistä mutta sitäkin hienoimmista asioista. Muokattu: 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu nahkiaisten
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi Polvi on entistäkin kipeempi. Saa koko päivän pitää kylmäpussia siinä. Kylällähän se kortisonin mukana tullu puuduke auttoi - hetken. Mun pyöräilyt on pyöräilty. Ukkini ( r.i.p.) kävelykepillä nyt köpöttelen. Rappusissa meneminenkin on "taidetta". Tuossa juuri varhaisaamuradion juontaja totesi että ei kovin kiva tilanne kun lääkäri nauraa sulle. No ei ihan ole nauranu, mutta halveksinu - juuri tämä entinen kunnan ylilääkäri joka pitää huomena Elokolossa esitelmää "liike on lääke", menisinkö sinnä tän kävelykepin kanssa että oisiko antaa hyviä liikuntavinkkejä? Sensijaan aikoinaan työkkärissä ( 25 v sitten ) kun kerroin että ottaisin vastaan muun kuin oman "alani" töitä, niin nauroivat, oikeesti. Samoin kun olin Mouhijärven terkkarissa työhaastattelussa, nauroivat ja haukkuivat kun tulin sinne "pelleilemään" ja hukkaamaan heidän arvokasta aikaansa. Ikinä en ole työssäni nauranu jos asiakas/potilas kertoo ongelmistaan, olen yrittäny mikä on hyvää ja asiat selviää. Itelle sitä on nyt hieman vaikeampaa uskoa. Muokattu: 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi #¤% mä rakastan vanhempiani ja arvostan ja olen todella kiitollinen kaikesta avusta mitä olen saanu. Mä soitan äiteelle ja kerron tämän. Minä en kiitosta kaipaa.....lopetan puhelun että anteeksi että vaivasin. Mikä äiteetä vaivaa? on ite laihtunu ihan samanlailla kun minäkin, ja jos ihminen kiittää ja toinen siinä että haista pska. Odotan todellakin että pääsen psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille, meinaan mennä myös diakonin juttusille. En voi käsittää, että kunnan työntekijä kiittää kun käyn viemässä ruokaa linnuille, ja sitten äitee pitää sitä ihan rahanhukkana ja pskana, söisit ite enemmän. Kuten myös, kuten sanoin en ollu tunnistaa äiteetäni kun oli laihtunu niin paljon. Enkä mene kuunteleen Ekokoloon "liike on lääke" sillä asian vetäjällä on itelläänkin selkeesti ollu ongelmia. Käyn mieluummin tallustelemassa kepin kanssa linturuokintapaikalleni. Ja pitää se verenpainelääkekin käydä hakeen huomena, sekin piti lapulle pistää että muistan. Mikä "#¤ voi olla jos ihminen kiittää, niin siitä(kin) tulee vaan haukut. Mä en sinne pääsiäisenä mene, oon kipeenä. Auto on kyllä ihan pskanvärinen, tosin on naapuriautokin. Kyllä se pesu olisi hyvä, mutta mun on jalkani takia vaikee irroittaa se radioantenni, kun en ylety vaan pitää "voimistella". Jos ei olisi ollu 8.3. Maretariumia, olisi aika pirun vaikeeta jaksaa. Ja ehkä pitäisi vaan tilata aika Terveystalon ortopedille tän jalan tiimoilta. Sillä mun suurin toiveeni on pystyä käveleen normaalisti.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään