Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 20251 vuosi Joo. Auto lähinnä, sit duunit ja oikeestaan kaikki muukin. Onneksi paketteja tulossa.
Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Ei just nyt. Ei edelleenkään vaikka olenkin jo huppelissa. Lomaviikko ja paskat kelit. Kerkee hinkata pyörää myöhemminkin. Tai no. Jatkan kävelyä heti ku krapula sallii. Sit joskus ketjut kireelle ku kelit paranee. Muokattu: 7. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 20251 vuosi Vähän. Piti käydä Kofeiinikomppaniassa hankkimassa parempaa papukahvia sunnuntaiaamujen sulostuttamiseen. Tuli sitten vähän muuttujia, jolloin asia unohtui, kun muuta asiaa keskustaan ei ollut. Eihän tuosta nyt elämä kiville karahda sinällään.
Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Ei. Nyt kun tullut kesä, alkaa kauden 2025 reenit rullata. Loppuu lusmuilu! Pyörä on jo pakattu! Disclaimer: Pakkaan pyörän siis jo vaikka 2h lenkille. Pakkaus tarkoittaa Tailfin perälaukun laittoa tarakalle ja ajotietokoneen ja valojen ripustamista kyytiin. Perälaukussa kulkee kaikki romut mitä mukana tarvii, en pidä mitään ajopaidan/takin taskuissa koskaan. Muokattu: 24. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 20251 vuosi Työasiat kyllä pisti tällä viikolla vähän ketuttamaan. Tavallista kiireellisempää muutoinkin mutta lisäksi viidestä tekijästä vuodenvaihteessa lopetti yksi ja nyt selvisi, että parin viikon päästä alkaen loppuvuosi mennään vielä yhtä vähemmällä. Mutta en mä (vielä) varsinaisesti stressaantunut tai kuormittunut ole. Tällä hetkellä vain ärsyttää. Mutta pitää yrittää olla jatkossakin stressaamatta. Tekee sen mitä saa tehtyä ja koittaa priorisoida. Pitkää päivää on turha alkaa tekemään, koska ylitöistä ei makseta. Niistä kertyis vain yks-yhteen saldoa jota ei ole sitten aikaa pitää vapaina. Ja kun saldot ei saa ylittää joitain kymmeniä tunteja muutoinkaan.
Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 20251 vuosi No kieltämättä. Mukavaksi puuhaksi varattu kiekkojen vaihto osoittautui helvetiksi taas... etukiekon jarru laahasi tyyliin "en pyöri yhtään" ja onneksi löysin noin puolen tunnin tonkimisen jälkeen toisen sovitteen ja sain sen pelaamaan. No takakumi olikin tyhjentynyt. Vaihdoin sisurin ja puhkesi taas... enää 1 uusi sisuri jäljellä, sitten ruvetaan paikkahommiin. Vittu noita tubelesskumeja, eivät mene vanteelle sitten millään ja kun menevät niin sisuri välissä ja puhki. Toki sinänsä "rentouttavaa" ettei duuni vituta yhtään nyt. edit; kolmas kerta toden sanoo.Pari tuntia ilmat pysyneet. Kävin 15min koeajolla. Eipä tuo kummonen ollut, mietin että pitäskö laitta läskikumit takaisin. Mennään nyt lopputalvi näillä. Eihän tähänkään mennyt kuin melkein 300e... välillä käy mielessä että josko jättäis fillarihommat tyystin, pitäis jonkun koslan millä ajais kauppaan ja töihin. Muokattu: 25. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 20251 vuosi Tuolla toit mieleeni sen, että mulla on "työmatkamaasturissa" takakumi edelleen paikkaamatta. Se on ollut tubeleksena mutta edellinen lenkki päättyi siihen, että rengas suhisi litkua ulos. Kotiovella ihme kyllä vasta. Laittaisko vaan sisurin suosiolla lopputalveksi.
Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 20251 vuosi Mä olen taas miettinyt tubleksia. Tuntuu savotalta laittaa noi ja jos jotain tapahtuu tienpäällä, tekemätön paikka. Tosin näissä tubelesskumeissa+vanteissa usein myös sisurin vaihto on tekemätön paikka, kumi kun vaatii sen skeittilaudan tms. irrotakseen ja mun taidoilla menee toi 3 sisuria/vaihto kun puhkon aina parit siinä asentaessa. Ilmeisesti tubelekseen täytyy vuosittain ainakin lisätä litkua? Jossei tarvis, niin ehkä siirtysin tollaseen. Siinä mielessä hyvä että yön yli on nyt ilmat pysyneet eilisessä turailussa... josko näillä pärjäis? Mulla esim. matka ja lenkkipyörissä on useimmissa tosi vanhahtavaa tekniikkaa, jotta sisurinvaihto onnistuu tien päällä. Vaihdoin yhden kaverin ysärimaasturiin sisurin niin ei tarvinnut mitään työkaluja (no, pumpun) tohon hommaan ja se oli 2 minuuttia. Muokattu: 26. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 20251 vuosi ^ Annan ääneni vanhalle tekniikalle, helppoja korjata ja säätää, osat halpoja jne. mulla varmaan ajo määrät pienempiä ja senkin takia vähemmän turattavaa ja säädettävää pyörissä mutta kuitenkin jos vertaan entiseen Konaan missä oli mm. levyjarrut niin aina kun käytit kiekon irti ne laahasi ja joutui säätämään, ei ole ollut tuota ongelmaa vannejarrujen kanssa Hahannassa tai jos kerran vuoteen on ollut niin pyöräyttää ruuvia puoli kierrosta toiselta puolen ja taas toimii.
Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 20251 vuosi Mä laiton yhteen pyörään V-jarrut ja niissä oli yllättävän paljon säätämistä aluksi.. en muistanutkaan. Toki vähän vippaava vanne aiheutti tätä 😄 Mut joo, ei huono idis et harrastuspyörät olis retroa, mä kun en aja aikaa vastaan tai muutenkaan tavoitteellisesti. Osien saatavuus voi sit olla ongelma, mut tuonee oman viehätyksensä myös. Kattelin olisko tuolla parempia ketjuja tälle, Wanhoja pyöriä löytyy... ei noi mun kuitenkaan varmaan mene ihan siihen... 2000-luvun runkoja kaikkki paitsi 1, uusin mulla on ilmeisesti 2020-luvulta, muut 2000 tai 2010. Jos oli joku sopiva ketju tälle jorinalle, vinkatkaa.
Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 20251 vuosi Tuossa kun kunnostin vanhan hybridin ja sinne uudet V-jarrut ja palat niin herra isä, että tuli mukavan pehmyet ja tehokkaat jarrut vs. Cyklon levyjarrut, johon olen päivittänyt pykälää isomman roottorinkin tehottomuuden tähden. Levarit toki toimii myös räntä ja vesisateessa, mutta pakkoko sitä on silloin sinne lähteä sotkemaan. Paitsi Klaukkala, jossa sataa aina :D Muokattu: 26. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 20251 vuosi Aamupäivällä kyllä hieman, kun asentelin tubeless-rengasta maasturiin. Lopulta nousi vanteelle mutta litkuja mm sai hieman siivoilla. Ja kun puutarhaletkua ei viitsi käyttää näin talvella oli homma hankalampaa.
Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 20251 vuosi Juu lievästi tai ainakin "esivitutusta" noista uusista kiekoista fättiin... tajusin vasta eilen että mitä tuli kokonaishinnaksi kumien ja sisurien kanssa ja samalla että tollasilla vanhoilla fättinavoilla noi on yhtä yleisiä kun tulta syöksevät porsaat, eli jos fätin myyn, mitään niillä en tee, mutta kaksilla kiekoilla pyyntihinta pitäisi lähes tuplaantua, toisaalta jos antaa vaan yhdet kiekot mukaan, niin jää tollaset oudot nurkkiin pyörimään. Napojen vaihto ei liene kannattavaa jossei osaa itse tehdä rakentelua.. voishan tota kokeilla. Ja ei noi nyt lumessa kulje mitenkään ihmeellisesti. edit: sitten jos nyt opin että plussapyörääkään en tarvi, niin tässähän säästi 😄 Muokattu: 26. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tommi2
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään