Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Kisuhan vois alkaa hyönteislääkäriksi, ei varmaan kauheesti haittaisi jos potilas menehtyisi ja hyönteisen anatomia lienee yksinkertaisempi. 

ChatGTP tiesi: Jos hyönteiset ovat esimerkiksi lemmikkejä (kuten lemmikkisirkkoja, tarantuloita tai muita eksoottisia lajeja), voit tarjota niille hoitopalveluja ilman erityistä eläinlääkärin lupaa. Tähän ei yleensä vaadita virallista tutkintoa, mutta asiaankuuluvasta koulutuksesta (kuten entomologiasta tai hyönteisten biologiasta) on hyötyä.

Jos aiot käyttää lääkkeitä hyönteisten hoidossa, selvitä lainsäädäntö koskien lääkkeiden käyttöä ja myyntiä. Suomessa lääkkeiden määrääminen ja käyttö eläimille on yleensä eläinlääkärin valvonnan alaista, mutta hyönteisten kohdalla tämä voi olla vähemmän säänneltyä.

No tässähän selvisi, kai sitä nyt ihmislääkemääräämisluvilla voi hyönteisile määrätä lääkkeet. Nyt vaan toimitila pystyyn ja joku muovi-öttis ovelle asiakkaita houkuttelemaan. 

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ ne menee e-resepteinä, eikä ole ensinnäkään kortinlukijaa, eikä e-reseptiohjelmaa enkä hanki.
Kuten sanottu, olen niin masentunu ja rikki että pyydän - ei yhtään näsäviisastelua tai tekotaiteellista kökköilyä "toimitila pystyyn" jos mulla olisi varaa perustaa yritys ja toimitilat, mun ei tarvisi tehdä sitä.
Juuri nyt( itkettyäni lattialla pari tuntia) mietin että pska, mun unelmani on nähdä Pacific lampreyitä ja rahan puolesta se on ihan mahdollista. En mä sitä unelmaa hautaa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
23 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

itkettyäni lattialla pari tuntia

Jotain realiteettia näihin juttuihin hei. Sama kuin se mikäs se oli että ilman kipuja olis mennyt 20sec/kierros kovempaa juoksu aikoinaan jne. Et varmasti itkenyt lattialla kahta tuntia oikeasti. Tai olis juossut 20sec kovempaa per kierros (joku tais laskea että ko vauhdilla olisit alittanut miesten maailmanennätyksen jo tms).

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

^ no sen kisan ( Ruåtsi-maaottelu)jälkeen itkin kyllä koko ajan,yritin selittää toimittajille että itken kun ei pysty käveleen, mutta mitäpä Aamulehti kirjoittaa "Kristiina itki kakkosijaansa" sain myös haukut seuralta kun olin huono häviäjä ( no niin olen, mutta nyt ei ollu se asia )
Laittakaa joku terävä kivi , nasta tms jalkapohjaa vasten ja yrittäkää juosta kymppi. Menee ihan jonkii verran hitaammin kun ilman kipuja. Jos et kokeile, niin älä siinä ala kyseenalaistamaan. Kyllä siinä aika monta sekuntia per kierros häviää.

Ja olen kyllä ihan oikeesti itkeny joka ainut päivä monta tuntia ja kiitos selkäkivun tuossa lattialla  on helpompi olla. Kävelylenkeilläkin on itku tullu.
Stna sentään olen pitäny sua Vesa kivana tyyppinä mutta eihän hyvätuloiset/ työssäkäyvät pysty käsittään mitä se on kun kaikki on menetetty;  mieti että menetät työn, työkyvyn, terveyden ja sun pitää tulla toimeen 6 vuotta sillä rahalla mikä on sun tilillä, ja senkin jälkeen on tulossa takuueläke about 900e/kk, ja siittäkin menee jotain veroja.

Tämä on ihan oikeasti elämän musertava katastrofi, olen ihan jaksamiseni äärirajalla - jaksan nyt ensi viikon kun käyn Nakkilassa ja tulee sitten syötyä ( muuten ehkä ei) ja lokinpesän korjaamisen takia jaksan ensi talven.

Kirjoitettu

Ja kuten nukkefoorumilla, ensin annetaan ystävälleni bannia ( tuki minua) ja sitten kun ystäväni menehtyi, kiiteltiin kun oli niin hieno ihminen...

Ette sitten vttu tee samaa, vaan että hyvä kun toi pska lähti pois. Kaikille parempi.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
5 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Stna sentään olen pitäny sua Vesa kivana tyyppinä

Olen minä ihan kiva tyyppi. :) Livenä ehkä vanhahko äijän käppänä mutta täällä palstalla näppäimistövirtuoosi joka latelee enemmän tai vähemmän järkevää tekstiä eetteriin. Yleensä kait vähemmän järkevää mutta tekstiä nyt kuitenkin. Jotta palsta pysyy eloisana ja hengissä. Eihän sota toki yhtä miestä kaipaa mutta toisaalta yksi mies voi pistää maailman sekaisin (Putin).

Kirjoitettu

Ai sinun postauksesi pitää tämän palstan eloisana ja hengissä?
Miten olis se A-sana?  ( jonka jäsen Köftelle kirjoitin 3 kertaa ) kaikki tekee ( jos nyt jotain tekee) virheitä, mutta kuten sanottu virheistä pitää oppia - ja jos on selkeesti toista ihmistä loukannu, niin on suoraselkäistä sanoo se A-sana.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
8 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Ai sinun postauksesi pitää tämän palstan eloisana ja hengissä?

Tuskin se haittaakaan mitä enemmän täällä on kirjoittelijoita. Höpinäni lienee yhtenä muiden kanssa pitänyt palstaa eloisana ja hengissä, tarkoitin sitä. Toki voisihan sitä pitää taukoa X ajan niin sinä voit täällä sit vapaasti pahaa oloa ja elämän julmuutta jakaa ilman että höpinäni häiritsee.

Kirjoitettu

En mä täällä enää kovin kauaa ole....se vaan kun isesseen yksin elelee niin jossain pitää niitä tuntoja purkaa ( koska pyskiatrit tähän auta) kerron vaan miten asiat on ja miltä tuntuu.
Koittakaa kestää vielä pari vuotta tai sitten se ignore-nappi.

Kirjoitettu
7 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Lohjalla toimi aikoinaan tk-lääkärina eläinlääkäri-lääkäri. Tosi pätevä. Mokoma sai Helsingistä oman tk-alueen ja muutti sinne ylilääkäriksi.

Onko sellaista kuin yli-eläinääkäri ja hoitaako sellainne vain esim yksisarvisia? :D

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

En mä täällä enää kovin kauaa ole....se vaan kun isesseen yksin elelee niin jossain pitää niitä tuntoja purkaa ( koska pyskiatrit tähän auta) kerron vaan miten asiat on ja miltä tuntuu.
Koittakaa kestää vielä pari vuotta tai sitten se ignore-nappi.

Käsittääkseni ollaan sovittu, että samojen negatiivisien asioiden toisto täällä on päättynyt? Tämä sivusto ei ole oikea paikka, ja paremmat vaihtoehdot on sinulle esitelty. Kukaan ei jaksa lukea enää samoja juttuja, eikä kukaan halua, että vuoksesi enempää aktiivisia henkilöitä poistuu.

Yleisen ilmapiirin, ja sivuston olemassaolon vuoksi, laitan sinut pitkälle jäähylle seuraavasta negatiivisestä viestistä.

Peukku riittää vastaukseksi.

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Tuskin se haittaakaan mitä enemmän täällä on kirjoittelijoita. Höpinäni lienee yhtenä muiden kanssa pitänyt palstaa eloisana ja hengissä, tarkoitin sitä. Toki voisihan sitä pitää taukoa X ajan niin sinä voit täällä sit vapaasti pahaa oloa ja elämän julmuutta jakaa ilman että höpinäni häiritsee.

Jos ahdistaa tuo tilitys ja ketäpä ei niin ignore-lista toimii eikä tartte itse lähteä...

Kirjoitettu

Hieman tympii, piti torstaina aloittaa jouluvapaa, mutta päivystysteknisistä syistä 23.12. onkin sitten työpäivä. Toisaalta välipäivien yövuorojen jälkeen lisävapaa ei ole kehno vaihtari.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Nää pari viikkoa ennen joulua on kyl metkaa aikaa kun  kaikki tietävät että rojektit pitää saada valmiiksi ennen vuodenvaihdetta ja sitten säädetään resurssien kanssa. Ei ole kovin suosittu kysymys, että miksi ette aloittaneet kuukautta aikaisemmin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.