Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Autotallipaikka 40 €/kk on ilmainen. Saattaisi fillarikin sinne sopia.
Monesti se pelkkä tolppapaikka taivasalla maksaa enemmän.
Toki silloin se sosiaalinen kanssakäyminen naapuruston vähenee.

Tolppapaikka on kympin kuussa. 3 fillaria on kanakopissa, lisäksi jotain vanteita, pyörähuoltotarvikkeita, nukkelaatikoita ( joita aika-ajoin heitän pois) sekä lintujen telineet. Ja ne filtit kun ovat kuivaneet.
Mutta siis kun ei ylety autotallin kahvaan niin ei siinä mitään mahdollisuutta ollu. Totesin myös että kääntö talliin oli mulle aika vaikee, kokeilin enkä uskaltanu. Kalliiksi olisi tallipaikka tullu....
Ja mä oikeesti tykkään katsella autoani keittiön ikkunasta.

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ ei siihen semmoista saa laittaa. Eräälle naiskuskille edesmennyt mies teki jonkinlaisen puisen pölkyn, jossa oli kahva.
Mutta ei siis haittaa, jo se talliin kääntäminen oli mulle liian haastavaa, en saanu autoa tarpeeksi suoraan että olisi voinu talliin kääntää. En ole mikään erinomainen kuski, olen varovainen enkä ota riskejä.
Ja eipä tässä mitään ongelmaa enää ole putsata autoa kun aikaa ON, kiirettä EI. Ja kun pakollista menoa talvella ei minnekään ole, tai jos on niin pääsen kävellen+nyssellä.

Selkä kyllä paranee jossain vaiheessa, ihan sama vaikka menisi ensi kesään. Tärkeintä on nyt että saisi korjattua lokkien pesän ja jos vaikka jotain kuviakin jossain vaiheessa ( nätimpiä jos oksat on huurussa)
Niin ja sitten tämän yleinen toimeentulo ja jaksaminen, kaikki muu harmitus on kuitenkin aika pientä sen rinnalla. Joka päivä on itku tullut että kävi näin.
Mä sanon että jos olen täällä vielä vuonna 2027 niin se on ihme, en oikeesti usko siihen. Että eipä tarvi nähdä sitä ratikkakatastrofiakaan.
En usko myöskään että saan mitään työkyvyttömyyseläkettäkään.
Sitä ajoittain sitten vaan miettii että elää tämän loppuajan niin täysillä kuin pystyy, että siis ei ihan koko aikaa niukistele ja voi tehdä kivojakin asioita.

Kirjoitettu

^ no mä nyt teen elämässäni kaiken väärin.

Mutta että jos käyt terveyskeksuksessa ja joudut Tayssiin, niin veloitetaan molemmista käyntimaksu.
Ja se on ensin vuonna about satasen.
Sitten kelakorvaus-omavastuu onkin ensi vuonnta 70e. Onneksi sain sen lääkäriajan tälle vuodelle, pyydän ekaksi sen migreeninestolääkkeen ja buranan. 
Se todellakin vähätuloisilla tai tulottomilla kokonaan, on että ostatko ruokaa vai lääkkeet? Mä suosittelen että osta maittavaa ruokaa saa edes vähän nauttia siitä mikä jäljellä on.

Kirjoitettu

Työpaikan virheiden kyttäys kulttuuri, laskin tuossa huvikseen kun sanottiin että ollut liikaa virheitä tänä vuonna, virheisen määrä tehtyyn työhön nähden alle prosentti... ja se on liikaa, inhimillisyydelle ei näköjään ole sijaa täällä.

Kirjoitettu

^ Johtaa siihen ennen pitkää (jos ei ole johtanut jo), että virheitä ei ilmoiteta ja sitten jossain vaiheessa tuuletin saa täytteekseen ruoansulatuksen kautta kulkenutta materiaalia.

Hyvässä työpaikassa virheen raportoija on sankari.

Kirjoitettu

^ jos et ole ikinä tehny virhheitä, et ole tehny kyllä yhtään mitään. Töissä tai elämässä.
Mä olen tehny ihan järkyttävästi virheitä, eikä mitään pieniä vaan katastrofaalisen suuria,  ja kertonu niistä ( ja sekin on tiettyjen palstalaisten mukaan virhe ) että olen sitten varmaan Supersankari. Vesistösankarin ohella.

Kirjoitettu

Autotehtaalla jaksettiin ja jaksetaan edelleenkin tolkuttaa, ettei virheiden tekeminen ole syntiä ja aina kun tekee niin jotakin sattuukin.
Ilmoitukseen riittää pelkkä kirjaus valmistusdokumenttiin, minimissään raksi tiettyyn kohtaan. Silti monille sen kirjaamisen tekeminen oli ilmeisen ylivoimaisen nöyryyttävää. Siitä huolimatta ne virheet tulee aina jossain vaiheessa ilmi, viimeistään asiakkaalla ja myös aiheuttaja on jäljitettävissä esiin.
Virheistä yritetään myös oppia ja vahvasti analysoimalla muokkaamaan prosessia siihen suuntaan, että saadaan se juurisyy pysyvästi pois ja prosessista virheetön. 

Kirjoitettu

Ei minua nyt varsinaisesti se virheistä kertominen ärsytä, enemmän tuo että noin mitätön määrä on "liikaa" tulisivat herrat joskus itse tekemään nuo työt missä toistetaan ja toistetaan samaa päivästä toiseen, jossain kohtaa siitä vaan tulee niin automaatiota että virheitäkin tulee väkisin, ei kukaan jaksa aina töissä täysillä keskittyä, minun tekemät virheet ei edes maksa firmalle kymmeniä tai satoja tuhansia toisin kuin jonkun "tärkeämmässä" asemassa olevan henkilön, haluaisin vaan joskus nähdä paljonko heillä on ollut virheitä ja paljonko ne on maksaneet vs minun mokailut.

Kirjoitettu

Virheitä on monenlaisia. Hyvä virhe on sellainen, joka paljastaa jonkun epäkohdan. Toinen hyvä virhe on se, mistä opitaan ja tullaan siten paremmiksi.

Huonoja virheitä on ne, joita tehdään toistuvasti. Silloin syyllinen yleensä löytyy peilistä.

Yhdessä aiemmassa työpaikassani hommattiin kakku ja/tai kuohuvaa, kun tuli tehtyä virhe, josta opittiin . Lähinnä siinä oli palkinto myös sen vikatilanteen korjaamisesta, asiakasviestinnästä ym.

Ei niitä virheitä pelätä saa, mutta oppia/parantaa pitäis pystyä.

Kirjoitettu

^ mä olen tällä palstalla aika monta kertaa todennu että viisas oppii virheistään.
Mutta sitten on niitä virheitä joita ei voi enää korjata, yhden idioottimaisen virheen korjaaminen maksaisi pitkälle yli 10 000e ja kaikenmaailman etukäteistutkimuksia. Että ei.
Kyllä mä aikoinani töissä useammallekin asiakkaalle ( joka kertoi että menee jonnekin Bulgariaan...) että älä nyt hyvä ihminen!  mutta eipä se auttanu, melko varmasti kaduttaa myöhemmällä iällä.
Mutta panostusta harrastuksiini en ole katunut. Jotain on pitäny olla, olisi rahaa enempi jos ei olisi nukke/luontokuvaus-tarkkailua enkä ajelisi Nakkilaan useamman kerran kaudessa, mutta ne on just niitä asioita jotka on auttanu mua elämään ja hetkelisesti myös olemaan iloinen.

Kirjoitettu

^^Joo, siis virheitä saa tehdä, mutta kunkin vain kerran (tai pari).

Kirjoitettu

^ ei siis "kukin" vaan "kunkin"....oli miten oli, virheitä on tehty ihan jonkii verta enemmän kuin kerran tai pari, mutta onhan sitten siinä opittukin enempi?
No oikeesti abaut koko elämä ei ole muuta ollukaan kun virhettä ( ja mistä mun vanhempani olisi tiennyt että syntyy tämmöinen eppis )...tai nää luonto-jutut ei ole ollu virhettä, mutta hyvähän se on tietysti että on löytäny elämälleen edes vähän iloa "parempi myöhemmin kuin ei milloinkaan".

Kirjoitettu

En tiedä kenen naapurin, vai onko B-rapussa, mutta se koira haukkuu koko ajan, koko päivän!!
Siis nyt jonnekin koirankoulutuskurssille tai jonnekin. Eikö se ole omistajallekin #¤## kun haukkuu vieressä ihan koko ajan. Paitsi yöllä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.