Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta Hiljentyneet on käynnit. Nyt tuli taas viikko väliä. No pyöräily vastaavasti onneksi lisääntynyt.
Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 20233 vuotta Mäkin olen myynyt sieluni pahoilaiselle ja nostan vaan joka toinen päivä. Joka toinen päivä joogaa/venyttelyä/jotain kehonhuoltoa. Uus ohjelma on ylösnousuja kuulan kanssa ja kuulan kantamista eri asennoissa. Yllättävän piristävä. Vetelen leukoja + jotain punnertelua tossa ohessa jos energiaa vielä jää.
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta Eilen kävin taas ohjatussa "tasapaino" ryhmäliikunnassa. Yhden jalan kyykkyjä, yhden jalan maastavetoa kahvakuulalla ja uutuutena vähän käsilläseisontatreeniä. Pakarat on taas kipeenä
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta Tarkoititkohan treenistä yleensä vai käsilläseisonnasta? Setti on 45 minuuttia pitkä josta loppuvenyttely on enintään noin 5 minuuttia ja alussa lämmitellään hetki mutta sekin on treeniä. lämppä on pitkää ja lyhyttä askelkyykkyä, loppuosassa lämppää hypyllä jalkaa vaihtaen. Muutoin tehdään sitten tosiaan paljon yhden jalan harjoituksia. Kehittää tasapainoa, vartalonhallintalihaksia ja pakaraa ja reisilihaksia. Ja jalkapohjatkin tekee kovasti töitä. Kyykätään esim steppilaudan päälle istumaan yhdellä jalalla ja heti hipaisun jälkeen takaisin ylös. Käsillä ilmassa olevaa jalkaa polvien takaa edessäsi koukussa pitäen. Lapatuki hyvänä. Välillä 2 lautaa päällekkäin(toinen korkeassa asetuksessa, toinen matalassa), välillä vain yksi lauta korkeassa asennossa. Välillä lisäpainona itselle sopivat kahvakuulat käsissä. Tai sitten yksi harjoitus on, että noustaan puolestaan yhdellä jalalla edessä olevan kahden steppilaudan päälle. Lähtö alhaalla askelkyykkyasennossa, toinen jalka laudan päällä. Koitetaan nousta laudan päällä olevaa jalkaa vain käyttämällä ylös eli ei ponnisteta sillä lähtötilanteessa maassa olevalla jalalla alun mahdollista pientä auttamista lukuun ottamatta. Ja hallitusti laskeutuminen jälleen takaisin alas. Maastavetoa taas tehdään niin, että toinen jalka maassa maassa (esim oikea), vasen vieressä vähän ilmassa ja vasemmassa kädessä esim 16 kg kahvakuula. Lähdetään taipumaan lantiosta eteen, polvet about vierekkäin ja kahvakuulaa maahan rauhallisesti vieden. Vasen jalka koko ajan ilmassa. Pyritään olemaan ojentamatta vasenta kokonaan suoraksi taakse vaaka-asentoon vaan tosiaan polvet aika lähekkäin. Sitten sieltä takaisin ylös. Lantio pyritään pitämään kallistumatta/pettämättä sivuille. Lapaluissa vahva pito . Jos ei tehdessä niin viimeistään seuraavana päivänä pakaroissa tuntuu Käsilläseisontaa vasta vähän aloiteltiin. Seinää vasten ponnistettiin. Keskityttiin siihen ettei rämähdetä vauhdilla seinään vaan koitetaan löytää ylös mennessä jo se tasapainopiste. Toinen jalka lähdössä maassa ja toinen lähtee edellä ilmaan. Kädet jonkun mitähän sanoisin, ehkä 15 senttiä irti seinästä. Kädet (kyynärpäät) suorassa. Katse saa olla etuviistoon eli seinän suuntaan. Muokattu: 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta Joo koko treeniä tarkoitin. Aika jännä toi yhden jalan mave, mä olen oppinut sen niin että huilaava jalka on nimenomaan takana.
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 20233 vuotta On se siinä koukussa ja tahtoo vähän mennä herkästi taakse mutta ajatuksena pitää polvet suht lähekkäin. Välillä on kyllä myös variaariaatioksi tehty myös jalkaa pidemmälle taakse vieden eli ns. vaaka-asennon suuntaan. Kai ne vähän eri tavalla ottaa lihaksiin.
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 20233 vuotta Mä aina mietin huolella jos joku neuvoo yleistä suuntaa vastaan (yleinen tässä tapauksessa tarkoittaa RKC -koulukunnan (Pavel Tsatsoulinen Amerikan bisnes). Kokeilin tota sun systeemiä ilman painoa ja ehkä toi ottaa enempi jalkoihin ja pakaroihin, kun jalka suorana on sit enempi selkäliike. Tota jalka suorana suositellaan vetelemään ihan raskaita painojakin, puolet sun normaalimavesta esim. Mä pitäsin myös kuulaa siinä kädessä mikä jalka on maassa, mut mikäpä tässä meikä on ketää neuvomaan. Täytyy kokeilla joskus tota sun tyylii ihan kuulalla.
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 20233 vuotta Joo nää oli siis tunteja vetävän tyypin ohjeita, ei omia keksintöjä Mutta ihan toimivia tosiaan olleet.
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 20233 vuotta Näin ajattelinkin, PT:n tutkinnon saa esim. viikonloppukurssilla, viittaamatta mitenkään tähän vetäjään, olen aina vähän skeptinen. Mut kun et rupee satoja kiloja vetämään niin ei tossa varmaan hirveitä riskejä ole Mä hajoitin selkäni mavella ja kahvakuulaheilautuksella (tai sit jollain muulla, mut näitä epäilen) ja yli puolet esim. PT-instagramvideoista tekee ton heilautuksen samallalailla väärin.
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20233 vuotta On 6/3/2023 at 8:58 AM, tommi2 said: Nkahvakuulaheilautuksella (tai sit jollain muulla, mut näitä epäilen) ja yli puolet esim. PT-instagramvideoista tekee ton heilautuksen samallalailla väärin. Tosta mallia...
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20233 vuotta Tää tekee oikein. Kuulema jos niiaa liikaa, eli siis koukistaa polvista, tulee voimakas rasitus alaselälle (eikä se ole enää se heilautus vaan joku kyykkyvariaatio). Mä tein näin ja niin tekee melkein kaikki muutkin. Ohjeena oli "kuvittele että seisot seinän vieressä ja sammutat valot takapuolella"
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Varmaan puoleen vuoteen koskenu puntteihin. 😪 Pakko jossain vaiheessa taas jatkaa prkle. Pala näyttää sikapieneltä jo taas. 😔 Jossain vaiheessa aloitetaan taas "Monta cm pala kasvaa 6 kuukaudessa?" haaste. Tosin otetaan siihen oma sarja meille 50-55 vuotiaille, ettei tarvii teinikollien kanssa kisailla.
Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 20233 vuotta ^Aha... tässä yritetään leikata varma voittaja ulos nimim "56 lasissa" Mutta asiaan: ei jaksanut joka toinen päivä rutiinia, palasin vanhaan kunnon "joka päivä monta treeniä" -formaattiin. Asiaan vihkiytymättömille mainitsen että tässä ei treenata joka päivä koko kehoa (nyt esim. push/pull split) ja treeni jaetaan palasiin, ei tehdä kahta treeniä. Muokattu: 13. Kesäkuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 20233 vuotta Jos jollakin ei ole puntteja ja kaipaa lihaskuntohaastetta, niin T-nationissa heitettiin "et varmaan pysty"-henkeen punnerrushaaste: seiso, tiputtaudu punnerrusasentoon, tee 1 punnerrus, nouse seisomaan, tiputtaudu ja tee 2... jne kunnes viimeiseksi 10. Ei taukoja. En ole kokeillut, mutta en ole mikään punnertaja muutenkaan. voisi kokeilla mihin asti pääsee repimättä...
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään