Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Punttiketju

Featured Replies

  • Viestejä 568
  • Katselut 42k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joo, olis kait virallisesti crossfit kengät mut toiminee omissa saleilussakin.

  • Eilen vedin puoleen vuoteen ekan olkapääpainotteisen punttireenin. Täytyy yrittää nyt ottaa tuokin ohjelmaan pelkän habareenin lisäksi. Ja offtopiccia, äsken 3h pyörällä. Vddu ku inhoon talvea, e

  • Nyt päässyt vihdoinkin vauhtiin. Tänään käyty kolme kertaa. 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mäkin olen myynyt sieluni pahoilaiselle ja nostan vaan joka toinen päivä. Joka toinen päivä joogaa/venyttelyä/jotain kehonhuoltoa.  Uus ohjelma on ylösnousuja kuulan kanssa ja kuulan kantamista eri asennoissa. Yllättävän piristävä. Vetelen leukoja + jotain punnertelua tossa ohessa jos energiaa vielä jää. 

Kirjoitettu

Eilen kävin taas ohjatussa "tasapaino" ryhmäliikunnassa. Yhden jalan kyykkyjä, yhden jalan maastavetoa kahvakuulalla ja uutuutena vähän käsilläseisontatreeniä. Pakarat on taas kipeenä :)

 

Kirjoitettu

Tarkoititkohan treenistä yleensä vai käsilläseisonnasta? Setti on 45 minuuttia pitkä josta loppuvenyttely on enintään noin 5 minuuttia ja alussa lämmitellään hetki mutta sekin on treeniä. lämppä on pitkää ja lyhyttä askelkyykkyä, loppuosassa lämppää hypyllä jalkaa vaihtaen. Muutoin tehdään sitten tosiaan paljon yhden jalan harjoituksia. Kehittää tasapainoa, vartalonhallintalihaksia ja pakaraa ja reisilihaksia. Ja jalkapohjatkin tekee kovasti töitä. Kyykätään esim steppilaudan päälle istumaan yhdellä jalalla ja heti hipaisun jälkeen takaisin ylös. Käsillä ilmassa olevaa jalkaa polvien takaa edessäsi koukussa pitäen. Lapatuki hyvänä. Välillä 2 lautaa päällekkäin(toinen korkeassa asetuksessa, toinen matalassa), välillä vain yksi lauta korkeassa asennossa. Välillä lisäpainona itselle sopivat kahvakuulat käsissä. Tai sitten yksi harjoitus on, että noustaan puolestaan yhdellä jalalla edessä olevan kahden steppilaudan päälle. Lähtö alhaalla askelkyykkyasennossa, toinen jalka laudan päällä. Koitetaan nousta laudan päällä olevaa jalkaa vain käyttämällä ylös eli ei ponnisteta sillä lähtötilanteessa maassa olevalla jalalla alun mahdollista pientä auttamista lukuun ottamatta. Ja hallitusti laskeutuminen jälleen takaisin alas. 

Maastavetoa taas tehdään niin, että toinen jalka maassa maassa (esim oikea), vasen vieressä vähän ilmassa ja vasemmassa kädessä esim 16 kg kahvakuula. Lähdetään taipumaan lantiosta eteen, polvet about vierekkäin ja kahvakuulaa maahan rauhallisesti vieden. Vasen jalka koko ajan ilmassa. Pyritään olemaan ojentamatta vasenta kokonaan suoraksi taakse vaaka-asentoon vaan tosiaan polvet aika lähekkäin. Sitten sieltä takaisin ylös. Lantio pyritään pitämään kallistumatta/pettämättä sivuille. Lapaluissa vahva pito . Jos ei tehdessä niin viimeistään seuraavana päivänä pakaroissa tuntuu :)

Käsilläseisontaa vasta vähän aloiteltiin. Seinää vasten ponnistettiin. Keskityttiin siihen ettei rämähdetä vauhdilla seinään vaan koitetaan löytää ylös mennessä jo se tasapainopiste. Toinen jalka lähdössä maassa ja toinen lähtee edellä ilmaan. Kädet jonkun mitähän sanoisin, ehkä 15 senttiä irti seinästä. Kädet (kyynärpäät) suorassa. Katse saa olla etuviistoon eli seinän suuntaan. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

Joo koko treeniä tarkoitin. Aika jännä toi yhden jalan mave, mä olen oppinut sen niin että huilaava jalka on nimenomaan takana. 

Kirjoitettu

On se siinä koukussa ja tahtoo vähän mennä herkästi taakse mutta ajatuksena pitää polvet suht lähekkäin. Välillä on kyllä myös variaariaatioksi tehty myös jalkaa pidemmälle taakse vieden eli ns. vaaka-asennon suuntaan. Kai ne vähän eri tavalla ottaa lihaksiin. 

Kirjoitettu

Mä aina mietin huolella jos joku neuvoo yleistä suuntaa vastaan (yleinen tässä tapauksessa tarkoittaa RKC -koulukunnan (Pavel Tsatsoulinen Amerikan bisnes). Kokeilin tota sun systeemiä ilman painoa ja ehkä toi ottaa enempi jalkoihin ja pakaroihin, kun jalka suorana on sit enempi selkäliike. Tota jalka suorana suositellaan vetelemään ihan raskaita painojakin, puolet sun normaalimavesta esim. Mä pitäsin myös kuulaa siinä kädessä mikä jalka on maassa, mut mikäpä tässä meikä on ketää neuvomaan. Täytyy kokeilla joskus tota sun tyylii ihan kuulalla. 

Kirjoitettu

Näin ajattelinkin, PT:n tutkinnon saa esim. viikonloppukurssilla, viittaamatta mitenkään tähän vetäjään, olen aina vähän skeptinen. Mut kun et rupee satoja kiloja vetämään niin ei tossa varmaan hirveitä riskejä ole :D 

Mä hajoitin selkäni mavella ja kahvakuulaheilautuksella (tai sit jollain muulla, mut näitä epäilen) ja yli puolet esim. PT-instagramvideoista tekee ton heilautuksen samallalailla väärin. 

Kirjoitettu
On 6/3/2023 at 8:58 AM, tommi2 said:

Nkahvakuulaheilautuksella (tai sit jollain muulla, mut näitä epäilen) ja yli puolet esim. PT-instagramvideoista tekee ton heilautuksen samallalailla väärin. 

Tosta mallia...

 

Kirjoitettu

Tää tekee oikein. Kuulema jos niiaa liikaa, eli siis koukistaa polvista, tulee voimakas rasitus alaselälle (eikä se ole enää se heilautus vaan joku kyykkyvariaatio). Mä tein näin ja niin tekee melkein kaikki muutkin. Ohjeena oli "kuvittele että seisot seinän vieressä ja sammutat valot takapuolella"

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Varmaan puoleen vuoteen koskenu puntteihin. 😪 Pakko jossain vaiheessa  taas jatkaa prkle. Pala näyttää sikapieneltä jo taas. 😔 Jossain vaiheessa aloitetaan taas "Monta cm pala kasvaa 6 kuukaudessa?" haaste. Tosin otetaan siihen oma sarja meille 50-55 vuotiaille, ettei tarvii teinikollien kanssa kisailla.

 

Kirjoitettu

^Aha... tässä yritetään leikata varma voittaja ulos :D  nimim "56 lasissa"

 

Mutta asiaan: ei jaksanut joka toinen päivä rutiinia, palasin vanhaan kunnon "joka päivä monta treeniä" -formaattiin. Asiaan vihkiytymättömille mainitsen että tässä ei treenata joka päivä koko kehoa (nyt esim. push/pull split) ja treeni jaetaan palasiin, ei tehdä kahta treeniä.

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Jos jollakin ei ole puntteja ja kaipaa lihaskuntohaastetta, niin T-nationissa heitettiin "et varmaan pysty"-henkeen punnerrushaaste:

seiso, tiputtaudu punnerrusasentoon, tee 1 punnerrus, nouse seisomaan, tiputtaudu ja tee 2... jne kunnes viimeiseksi 10. Ei taukoja. 

En ole kokeillut, mutta en ole mikään punnertaja muutenkaan. voisi kokeilla mihin asti pääsee repimättä... 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.