Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Punttiketju

Featured Replies

Kirjoitettu

Tänään. Yritin tempausta tolla 2,3,5,10 formaatilla, mut otti sen verran selkään että päädyin tekemään vaan hauista.

  • Viestejä 568
  • Katselut 42k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joo, olis kait virallisesti crossfit kengät mut toiminee omissa saleilussakin.

  • Eilen vedin puoleen vuoteen ekan olkapääpainotteisen punttireenin. Täytyy yrittää nyt ottaa tuokin ohjelmaan pelkän habareenin lisäksi. Ja offtopiccia, äsken 3h pyörällä. Vddu ku inhoon talvea, e

  • Nyt päässyt vihdoinkin vauhtiin. Tänään käyty kolme kertaa. 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Tänään ja myös lumityöt, jotka ilmeisesti punttisaliksi lasketaan tai on muuten vaan pakko raportoida tässä ketjussa. 

Kirjoitettu
9.12.2022 klo 16.53, tommi2 kirjoitti:

Tänään. Yritin tempausta tolla 2,3,5,10 formaatilla, mut otti sen verran selkään että päädyin tekemään vaan hauista.

Mä en ole uskaltanut koittaa koskaan tempausta. Vähän tekis mieli mutta olis varmaan parempi ottaa siihen joltain valmentajalta pari oppituntia. Mennä johonkin aloittelijoiden painonnostokurssille. Rinnallevetoa olen treenaillut eri muodoissaan ja tempaus olis tietty luonnollinen jatkumo. 

Kirjoitettu

Täsmennetään et mä teen kahvakuulilla. Luulisin että se on helpompaa niillä. Oommä muistaakseni joskus tangolla kokeillut joillain Barbie-painoilla. 

Kirjoitettu

Jooh, kaivelin kuulat esille ja 30 min kuntopiiri. Kylläpä ne on painavia. Jos tätä nyt jaksais 3-4krt viikkoon niin ois sekin jo jotain.

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Eilen viimex, hauista. Olkapää otti itteensä. Saa nähdä korjaantusko jos tänään vetäisin olkapääpäivän...

Kirjoitettu

Huilipäivä. En mitannut tässä kuussa habaa, se olis "kisan" päätös 14.1.  Jos joku haluaa, niin kilpailevalla foorumilla voi mainita, että kisahan virallisesti siirtynyt tänne, kuten kaikki kunnon väki :D . 

Off-topic: on tullut jopa mieleen tehdä "värväystunnari" fillarifoorumille, ja yrittää vaan rekrytoida jengiä tänne, mutta riski että jäisikin sinne on liiallinen, joten mennään nyt ilman. Toinen syy tietty, että uusi ylläpito syljettää edelleen paljon, ihan anteeksiantamatonta. 

Mulla massakausi loppuu jouluaattoon. Sitten täytyy ottaa kevennys kevääksi, oli veriarvot taas vähän hälyttävät, kuten toisessa ketjussa avauduin (joo joo, mut olin tänää lääkärissä... pyörii vielä päässä.) , eli siirryn voimaan ja voimakestävyyteen, aerobista voisi vähän lisätä ja ravintoa pukata kohti kasvisravintoa.  Mähän aloin "fleksitarismin" eli kasvissyönnin, jossa voi syödä lihaakin kun se on käytännöllistä tai muuten vaan huvittaa... onkin huvittanut päivittäin. Syytän duunia ja yhteiskuntaa, kuten punk-sukupolven kasvatin kuuluu. 

Kirjoitettu

Minä olen viettänyt flunssa päiviä niin ei ole päässyt treenaamaan. Tekis mieli kyllä jostain syystä päästä mm rinnallevetoa taas tekemään. Tykkään jotenkin siitä liikkeestä vaikka en siinäkään hyvä ole. 

Kirjoitettu

Alotin nyt terveiden elämien kanssa minimalistisen voimakauden, peräpäivinä vetävät, työntävät ja farmarikävely. yksi pääliike per päivä, sitä tehdään laddereissa, eli eka 1 , sit 2 jne kunnes tuntuu menevän huonommin toistot (ei loppuun asti), niin monta ladderia kun menee paremmin kun edellinen. Mulla tulee yleensä se 2. Jotain apuliikkeitä jos jaksaa. 6 päivää viikossa, eli menee 2 x läpi. Enemmänkin voisi tehdä, mutta pimeetä ja kylmää ulkona. 

Pari kuvaa salista

 

IMG_20221228_134423.jpg

IMG_20221228_134413.jpg

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Teikäläisen ulkosali on hyvä. Ei näytä olevan naapuritalon ikkunaa 10 metrin päässä kuten omasta terassista. Trainerilla ilkee just ja just ajaa suojaverhojen takana terdellä mutta puntteja ei kertakaikkiaan ilkee siinä tehdä. :) Toki niin toi sun sali kuin oma terassikin, saisi olla sen 20 astetta lämpimämpää niin olis kivempi tehdäkin siinä jotain. Ostin viime talveksi ison 2000W terassilämmittimen jolla ajoin jokusen kerran viimetalvena traineria -7 asteen kelissäkin vaikka trainerin ohjekirjassa sanotaan että maksimikylmyys on +5 missä saa käyttää sitä. Nyt näillä uusilla sähkönhinnoilla saa lämmitin homehtua varastossa ja trainerilla ajelut jäädä kevääseen kun lämpötila alkaa olla tuota plus viittä vähintään.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Itseasiassa yhdellä reunalla on, mutta en anna häiritä. Joo, talvella palautusajat on aika lyhyet, en jaksa useinkaan laittaa ulkovaatteita, hanskat vaan käteen ja "salille". Toki sitä voisi mennä sisään huilaamaan, mutta tuntuu työltä tuokin. Tästä ja koiran ulkoilutuksesta tuli alunperin tää mun "monta kertaa päivässä"-linjaus. Uus koira ei oikein osaa tota hommaa vielä, vaan käy kiskomaan esim. puntista kesken sarjan. 

Kirjoitettu

Koronasulussa tuli hankitua lisää kahvakuulia ja edelleen odotan motivaatiota josko niillä alkaisi ihan oikeasti pihalla treenaamaan. Kerrostalossa vähän nihkeetä ja vaatii vähän enemmän siirtymää. Ehkä ensi kesänä kuulat auton perään ja johonkin vähän syrjäisemmälle nurtsille jumppaileen. Toistaiseksi tullut tehtyä lähinnä perus punttiliikkeitä niiden avulla.

Jos tommi hankit lisää kuulia niin kokeile kisamallin kuulia. Ainakin omasta mielestä noi on huomattavasti mukavampia käyttää. Budjettimalliset ei paljoa enempää maksa. 

Kirjoitettu

Tuskin hankin, mulla on 4stä kilosta 32:een 4:n kg:n nousulla kaikki, sitten 16sia ja 20iä on pari. Mä olen "kaupasta" ostanut varmaan 4, olen aina vaihtanut ja kavereilta lunastanut noita, kun kyllästyneet, siksi ovat vähän mitä sattuu. Kyllä mä olen niitä kisakuulia katellut, näyttävät ihan päteviltä. Mulla on noissa isommissa joissain ihan tajuttoman paksu kahva, se lisää vaikeutta, vaan eipä haittaa. 

Kirjoitettu

Jep ei oikein tossa kohtaa järkeä lähteä "päivittelemään" jos sarja löytyy. Vähintään pitäisi olla ihan vakavaa harjoittelua.

Itellä kertyny 12-28 kg sarja 4 kg nousulla kisakuulia ja pienemmät sit noita sekalaisia.  Kisakuulissa kahvat on huomattavasti mukavemmat kouraan mikä korostuu juuri noissa suuremmissa painoissa. Ainakin noissa mun pienissä ei-kisamallisissa halppiksissa kahvat on ihan onnettoman röpöliäisiä.

Kirjoitettu

Mä joskus "treenasin" hiekkapaperi kädessä....hioutui ne pahimmat röpelöt pois.  Joskus muuten kattelin Suomen tasoa kahvakuulaurheilussa ja totesin ettei kannata meikäläisen ruveta moisesta haaveilemaan :D 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.