Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta 12 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: Tänään työntävät. Ei oikein koronan jälkeen ole päässyt monta kertaa päivässä tahtiin, Itellä meni koronan jälkeen pitkään, että pääsi taas normaaliin harjoittelurytmiin. Ei vaan kroppa suostunut. Vaikka itse tauti oli oireiltaan normaalia kausiflunssaan lievempi niin tuossa kesti. Oli taas tarkoitus aloittaa syksyllä salilla käynti, mutta eipä näemmä ole tullut aloitettua. Tottui vuosikausia siihen, että työnantajan salilla sai rauhassa nostella ja treenailla käytännössä yksinään niin jotenkin kynnys julkiselle salille menosta on suuri.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta Sama juttu mulla. Mulla oli vuoden ajan Smartumilla sali... en tottunut millään jonotukseen, tuijotteluun (kuviteltuun?) ja siihen että kun vaikka teet 30kg:lla jossain koneessa, siihen tulee ylpeenä joku äijänketale ja vaihtaa 60kg ja virnistelee ylimielisesti (kuviteltua?). Mut anysways, jos vaan tila sallii, niin suosittelen kotisalia (käsipainot riitää aika pitkälle, ite käytän vaan kahvakuulia, leuanvetotankoa ja voimistelurenkaita tätä nykyään vaikka painot ja sellanen ihme painopakkalaitekin on).
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta Itse käyn työpaikan salilla lounasaikaan ja siellä on yleensä vain 1-3 muuta. Ja sali on iso. Sitten mulla on puolivuotiskortti myös kaupungin salille ja olen ihmetellyt miten sekin on niin hiljainen jopa ilta-aikaan. Isohko kuntosalin puoli, vieressä toinen iso kuntosalihuone, joka on vapaana myös usein (jos mikään seura ei ole varannut sitä) ja sitten on vielä yleisurheilu/crossfit alue joka sekin monesti täysin tyhjänä päiväsaikaan arkena ja viikonloppuna. Joskus käynyt myös Espoon Tapiolassa toisella kaupungin salilla (sama kortti käy) lauantaisin klo 12-13 välillä jolloin lapsella on oma harrastus samoilla kulmilla. Sielläkin oli esim viimeksi 1 ainoa muu käyttäjä paikalla. Joskus ollut jopa 3 henkilöä muttei enempää. Ruuhkainen sali ei itseänikään enää nykyisin kyllä nappaisi. Duunipaikan sali on hieman liian vilkas, jos vasta klo 16 jälkeen menee kun kyseisen kiinteistön toisen ison vuokralaisfirman porukka saapuu paikalle. Heillä ei liukumat/työt ilmeisesti niin mahdollista päiväajan treeniä. Pahimaan korona-aikaan (työpaikan sali oli pari-kolme kuukautta kiinni) harkitsin itsekin levytangon ja painojen ostamista mutta tulin toisiin ajatuksiin kun näin hinnat. Ostin vain pari kahvakuulaa ja ne ovat jääneet aikalailla käyttämättä.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta Oispa tilaa kotisalille, mut ku ei oo. Tässä ei oikein lähelläkään oo mitään fiksua saliratkaisua vaan joku varakkaille kotirouville suunnattu ylikallis (50e/kk) laitesali ja sitten Liikku, joka on ammuttu niin täyteen, että jäsenyyttä saa jonottaa. Voi vaan kuvitella millaista tuolla treenaaminen on. Muokattu: 29. Marraskuuta, 20223 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta Mites pelkät käsipainot? Kehonpainotreeni? Jumppakuminauhat? Nää veis vähän tilaa ja niillä sais jotain tehtyä.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta On mulla leuanvetotanko, kahvakuulia ja jumppakuminauhat. Saahan niillä jotain tehtyä juu.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta Ootko tutustunut esim. yhden jalan kyykkyyn ja maveen. Niissä aika vähäinen painokin on kova. Ei nämä oikeita painoja korvaa, niinkun ei mikään, mut kirjassa "Naked warrior" (liittyy siis kehonpainoharjoitteluun) joku erikoissotilas totes että hän tykkää taistella rynkyn ja täyden varustuksen kanssa, mutta jos tilanne vaatii niin mennään vaikka nyrkeillä tai puukolla (jotenkin näin, luin 10+ vuotta sitten), eli kehonpainojuttu on olosuhteiden vaatimuksesta. Koko kirja keskittyi pistoolikyykkyyn ja yhden käden punnerrukseen.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20223 vuotta Kirjoittaja Mulla nykyinen treeni tapahtuu olohuoneessa television edessä noin 2x2m tila television ja sohvan välissä. Ympärillä lasiterraarioita. Siinä huidon käsipainoilla ja EZ-tangolla teen hauista. Mitään penkkiä ei sovi siihen silleen että sopis jotain vielä tekemäänkin joten punttipenkin sijaa pitää eteisen pieni jakkara. Sen päälle menen kyhöttämään ja teen esim yhden käden kulmasoutuja. Ennen oli kokonainen huone käytössä jossa oli ihan kunnon vinopenkki/penkkipunnerrussysteemit ja jalkalaitteet ja kaikki, mutta se tila meni parempaan käyttöön muutama vuosi sitten. Salilla käynnin lopetin aikoinaan kun alkoi olla niin saaaaaatanan lämätäynnä jatkuvasti ettei mitään rajaa. Edelleen sitä Kuwaitin Oxygen salin sivukonttoria kaipaisin Nurmijärvelle... Ainakin videoiden perusteella siellä olis tilaa, isommallekin jengille.
Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 20223 vuotta Tänään ohjatussa jumpassa jälleen askelkyykkyjä, yhden jalan kyykkyjä, yhden jalan hyppyjä steppilaudalle ja kahvakuulilla maastavetoa yhdellä jalalla jne. Illalla jos vain jaksan menen vielä tekemään leukatreenin kaupungin salille tuossa lähellä. Vähän epäilen tuleeko mentyä kun vasta 19 jälkeen pääsisin lähtemään.
Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 20223 vuotta Päätinkin kokeilla ite tätä Vesalle ehdottamaa 10x10... no, huomasin heti että olen napannut liian raskaat painot (rinnallevetoa (clean) tein) kun 2 sarjaa oli tehty, kahvakuulissa ei löydy sopivasti kevyempää itteltä parina, joten siirryin Dan Johnin versioon 2,3,5,10 (tosta tulee 20) ja tein yhteensä vaan 50 toistoa. Aika kova, hauikset tulessa. Voi olla että allekirjoittaneen selkä ei kestä moista volyymia. Huomenna voisi kokeilla pystypunnerruksella tota... Dan sanoo että 3 settiä eli yht 60 toistoa riittää. jos tähtäisi suoraan tohon.
Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 20223 vuotta Tää ylläkuvattu onkin kova ja nopee. Talvella ei jotenkin huvita olla ulkona pitkää settiä, niin ton tekee vartissa ja jos ottaa ison liikkeen, se riittää mulle päivän harkaksi. On ollut lihakset niin kipeet, että on joutunut pitää välipäiviä. Selkä huutaa hoosiannaa tosin, että voi olla että jää lyhyeksi tämä sykli. Jos nyt joulun yli pääsisi tällä , kun massakausi on lähes varma.
Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 20223 vuotta Tänään käyty. Pitkästä aikaa myös hieman vatsoja ja on se rankkaa kun ei ole treenannut.
Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 20223 vuotta Tänään kanssa ja myös lumityöt (täähän f-foorumin puolella piti jostain syystä punttiketjussa mainita... mitä pitemmät lumityöt, sen parempi... )
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään