Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 20232 vuotta Tulin vaan sanomaan että joka päivä nostan edelleen. Nyt tällänen suora progressiosykli voimalle, eli joka päivä enempi painoa tai toistoja, kunnes alkaa ottaa koville, sitetn melkein siihen mistä lähdettiin mutta ei ihan ja uutta kasvatusta. Ei paljoakaan voimat kasva, vanhoista enkoista ollaan kaukana, mutta vahvasti kuuttakymmppiä lähestyvä ukkeli nyt muuta tohdi toivoakaan että pysyisi jossain kuosissa.
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20232 vuotta Ei ole tullut tehtyä mitään. Viikko sitten torstaina ohjattu liikunts mutta muutoin 3 viikkoon ei salitreenin tapaistakaan. Olin ensin selkäkivussa, sitten flunssassa ja nyt just kun olisin ollut aikeissa mennä tänään salille niin kaaduin eilen pyörällä.
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20232 vuotta Jauhan täälläkin solisluusta (olen jauhanut siitä fiksi-jutuissakin, kun fiksillä kaaduin. Urheiluvammasta saa niin paljon jutunjuurta ), nostelin sillon jonku vuoden yhdellä kädellä.. ai että oli vasuri heikko, mutta äkkiä se tuli takas. Asiaan: tänään kävin viimeksi, voimaa edelleen. Joka päivä, mutta vähän. Välillä 2x päivässä, mutta uusi koira ei "valmenna" mua niinkun vanha, jonka kanssa saatto tulla nosteltua useamminkin päivässä.
Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 20232 vuotta Mainitaan vielä outo kikka: meikäläisen käsien lihasten erottuvuus on kasvanut sen verran, että vaimokin huomautti asiasta (ja ei sen takia että veisin roskat tms....), en keksi muuta selitystä kun vetävä koira. Usein huvikseni pistän hauiksilla ja ojentajilla vastaan, jo senkin takia että nykäsyt eivät rasita niin alaselkään (vatsaakin joutuu jännittämään). Vanha juttu on että poseeraus tekee tätä, siinähän lihaksia jännitellään vaan. Jos huvittaa kokeilla, mutta ei ole koiraa tai muuta, niin lihaksiahan voi huviksensa jännitellä vaikka teams-palaverissa tai miksein oikeassakin, välttää vaan niitä bodareiden bro-irvistyksiä.
Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 20232 vuotta No itsekin mietin, että jos kuitenkin menis tänään salille vaikka vähän rampana. Selkää pitäis ainakin treenata edes selkäpenkissä. En saanut aamuyöllä taaskaan nukuttua kun selkä kipeytyy. Tää on jatkunut kyllä varmaan jo 10 vuotta eli aamuyöllä selän notkon seudulla selkä on kipeä, vähän kuin puutunut. Tekee mieli mennä kyljelleen ns. sikiöasentoon eli pyöristää selän notko pois. Mutta ei sekään auta ja pyörin asennosta toiseen. Ongelmat loppuu kun nousee aamulla ylös ja lähtee liikkeelle. Hieronta tai fyssarit eivät ole keksineet ratkaisua. Mutta jos on säännöllisesti tehnyt selkätreeniä niin ongelma aamuöisin on ehkä vähän edes pienempi. No eipähän tartte nukkua pitkään. Seiskalta tänäänkin oli noustava vaikka viikonloppu onkin ja olis voinut nukkua esim ysiin.
Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 20232 vuotta ^Mites patja? Mä vaihtelin patjaa varmaan 10 vuotta (halpoja) ja sit ostin Tempurin, joka sopii mulle. Olen kuullut että ei sovi kaikille. Mulla kipeytyy kans alaselkä, sekä niska-hartiat. Jälkimmäinen on tietokoneen syytä, alaselkä joko välilevy tai joku muu. Sen kanssa tulee toimeen, mutta mave ja kahvakuulan swingit jäi pois, koska vaikuttavat selkeesti. Lumityöt on kanssa pahasta
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Ongelma on tosiaan jatkunut mulla vuosia ja sängyt ovat vaihtuneet välissä ilman, että se olisi vaikuttanut mielestäni parantavasti tai huonontavasti. Ensin oli Ekornes Swan merkkinen ihan kallis joustinpatjarunkosänky, jossa luonnonkumista paksuhko petari. Se joustinpatja oli kaksipuoleinen eli kääntämällä sai joko napakamman tai pehmeämmän. Itse pidin napakampaa parempana. Sen jälkeen ostettiin Iskusta Tempurin 7 cm paksu petari, jonka alla oli kuitenkin yhteistyössä Tempurin kanssa Iskun toteuttama joustinrunkopatja. Se olis siis vähän halvepi kuin täys tempuri, kun runko ei ollut tempuria vaan vain se petari. Se oli useamman vuoden käytössä ja ihan ok muutoin mutta ei se alaselän aamuyöstä puutumista poistanut. Tempur oli musta makein sillä hetkellä, kun meni nukkumaan kun se oli kova ja muotoutui sun alle kehonpainon ja lämmön myötä. Mutta kesäisin ja aamuisin se oli muuttunut liian pehmäksi mössöksi mielestäni. Nyt on käytössä sama joustinrunko mutta olen vaihtanut petarin tavalliseen pallokuitutäytteiseen petariin. Ei auttanut. Monet yöt taas nukun nykyisellään lapsen huoneessa vuodesohvalla (kovahko vaahtomuovipatja) jonka päällä on toiselle reunalla ilmatäytteinen retkipatja. Joskus nukun siinä retkipatjalla koko yön, joskus kierähdän siihen toiseen reunaan pelkän vuodesohvan patjan puolelle. Ei vaikuta selkäongelmiin kumpaankaan suuntaan. Eli epäilen, että ongelma on minussa eikä sängyssä. Tai voihan se olla, että Unikulman omalle keholle teetetty sänky auttaisi mutta en millään raaskisi lähteä kokeilemaan, kun hinta olis kai viitisen tonnia alkaen ja pelkään ettei se mitään muutosta toisi.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta ^Mä kävin unikulmassa kans ja onneks luin netistä palautetta.. hirveen moni on tyytymätön a) sänkyyn b) palveluun. No, vihaset kirjoittaa, varmaan tyytyväisiäkin mutta en maksa kymppitonnia sängystä vaikka olisi kuinka "tarjous". Lisäksi markkinointi muuttu agressiiviseksi kun ruvettiin perääntymään. Mulla oli sama juttu, kokeilin vähän kaikkea. Jyskistä saa feikki-tempuria Wellpuria... ei ollu ihan sama mut melkein, nukuin lattialla vaahtomuovipatjalla (toimi yhdelle kaverile saman ongelman kanssa, sille Tempur ei toiminu) yms yms. mut Tempur sattu toimii. Hakuammuntaahan tuo on.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Valittavan kallista sellaista vain monilta osin. Mä luulen että lihastasapainoa ja venyttelyä vaan pitäis lisätä reilusti. Ja tehdä just joku pieni jumppa viimeisenä ennen nukkumaan menoa ettei valmiiksi ole ollut passiivinen viimeiset pari tuntia ennen kokonaan pötkölleen menoa.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20232 vuotta Joo, jos auttaa niin sillähän toi selviää. Jostain ne selkäkivut on myös tulleet, mun "Tempur" saattoi olla myös maven lopettaminen, minkä tein kyynelsilmin. Kun mavea on treenannut, niin ei noi muut liikkeet enää tunnu miltään, ihan naurettava jotain ojentajaa pumpata... (puoliksi vitsi). Kauheinta on, että oon tainnu mainitakkin että em-tasoinen jenkkifutari mulle opetti miten noi liikkeet tehdään, mutta on nyt itse niin paskana ettei voi treenata just mitään. Okei, tollanen "collision sport" on toki kuluttavaa ja jätkä treenas aika kiukulla, mutta mua nuorempi veijari.
Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 20232 vuotta Tossa tuli sateessa koiran kanssa käytyä tekemässä työntävät part 1. eli pystypunnerrusta kahvakuulilla tiputussarja ja ojentajille sama jumppakuminauhalla. Pitkin päivää sitten punnerruksia ja niskan sivut. Voi olla että vatsojakin teen. Nyt menossa 8-12 toiston kausi, eli normibodausta (varaudun syysloman herkkuihin), yllättävän huonosti nousee kun tein kesän ja alkusyksyn alle 5 toistoja, tollanen voimakestävyys on kadonnut täysin. Sama sarjojen loppuun asti viemisessä. Tässä käytän "vanhusten kikkaa" eli jos teen vaikka 12 toistoa toi on liian kova verenpaineen nousun takia kovilla painoilla niiin 8:n kohdalla tai jossain vedetään pari kertaa henkeä. Vähentää loukkaantumisriskiä mulla ainakin ja harjoituspäänsärkyä.
Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 20232 vuotta Mulla on ollut nyt treenit vähissä. Olen vammakierteessä. Ensin meni selkä pianon nostossa, sitten olin flunssassa, sen jälkeen kaaduin pyörällä jonka seurauksena olkapää edelleen kipeä, viikko sitten kolhaisin kunnolla oikean pohkeen joka särkee edelleen ja toissapäivänä jätin vielä sormet auton oven väliin. Kauheata sähläämistä siis. Paino on sentään tippunut kilon verran. Sekin varmaan lihaksista tosin Muokattu: 13. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 20232 vuotta Jätkästä on tullut pianonnostaja . Mulla kunto, sekä lihas että normi, on heikentynyt jotenkin ihan älyttömästi. Mietin jo että onko tässä kipeä. Täytyy pikkuhiljaa käydä rakentamaan taas. Niinhän ne sanoo että voimatasot laskee jo päivässä josset treenaa.
Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Lihas kasvaa sohvalla istuen joten nyt kannattaa tuijottaa viikko Olympia kisoja. Amateurit nyt vielä tänään ja loppuviikko ammattilaiset. Livestriimiä tulee melkein vuorokauden ympäri Orlandosta (toki pientä maksua vastaan). Muokattu: 1. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta En ole koko viikkoon tehnyt mitään kun olen joutunut olee lähinnä kotona. Tänään vaikla ei huvittanut lähdin punttisalille käymään ja hitto että oli voimatonta. Leukoja 6 - 4 - 4. Ei siitä nyt niin kauaa ole kun meni 13 tai kesällä tais mennä vielä 10.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään