Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta Minä otin 1kk sitten salikortin vuodeksi vuoden vaihteessa vanhaksi menevillä liikuntaeduilla. En ole käynyt kertaakaan. En tajua mikä tässä on niin vaikeaa. Kynäniska mikä kynäniska mutta mitä se ketään kiinnostaa.
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta ^ no itellä se suurin vaikeus on juurikin lähteminen. Mulle riittää se stressi että pitää lähteä fillarilenkille, en todellakaan jaksa että lähtisi vielä jonnekin kuntosalille. On useammastakin puljusta soiteltu mutta EN mene kuntosalille. Ihan järkyttävä stressi. Lähin kuntosali on tuossa naapuritalossa, mutta en mene. Jos saa aamuvoimistelut ja fillaroinnin tehtyä, se on jo tosi suuri homma. Tekee hyvää ja ikäihmisen pitäisi....mutta en mene.
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta Miljoona kertaa kerrottu, tai ainakin 2, mulla oli kans salikortti, mutta ei vaan napannut. Tyhmää. Himassa leuanvetotanko, voimistelurenkaat, kahvaakuulia. Sit yritän pyöritellä kehonpainolla jotain joogan ja break dancen välimuotoa. Mulla on vaikeinta olla treenamatta joka päivä. Nyt oon sitä mieltä että ei tee ehkä hyvää. Musta todella hyvä ohjelma (voimaan) on "grease the groove". Netistä löytänee prossatkin mut perusperiaate on että joka tunti vetää yhden sarjan punnerruksia. Ei loppuun asti (noi määrät vaihtelee siinä ohjelmassa, mut ite oon vetäny "eka sarja määrää päivän kunnon"). Sit muutaman viikon kuluttua kokeilee enkkoja. Kaikkee tällästä löytyy sen saliveivaamisen lisäks. Ja ei tarvi välttämättä välineitä eikä lähtee mihkään. Jos liian helppoa, punnertaa yhdellä kädellä tai painottaa toista kättä. Leuanvetoon ja kyykkyyn sama ja koko keho on käyty läpi. Mä olen kahta suvun vanhaa miestä kattonu, niille sängystä nouseminen oli vaikeeta loppuaikana. Oon ruvennu lattialta nousemista ilman käsiä ja eri tavoilla treenaan jo nyt. Ei siitä haittaakaan luulis olevan. Muokattu: 23. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20232 vuotta ^ voi että jaksaisikin vielä tota yhden....toinen jalka ilmassa punnerrusta ( toisen jalan vamma) tai muutenkaan mitään voimaharjoittelua kun tuossa on 10kg ja 15 kg irtopainot.... Mutta suurta kun jaksan ylipäätään tehdä kyykyt ja venyttelyt. Leuanvetotanko on tuossa makkarin oven välissä, mutta siinä lepää nahkiaispyyhe niinku verhona. Yhtään leuanvetoa en pysty enää, joskus meni kymmenkunta... Mutta olen ihan iloinen että venytys siten että jalat harallaan ja kroppa lattiaan menee helposti. Sitten se että kädet siten että toinen käsi olkapään kautta ja toinen alakautta kiinni, ja molemmin päin. Varsinkin toiseen suuntaan oli hankalaa mutta menee nyt.
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20232 vuotta Vaikka tollasta Densenille suosittelen että jos saisit duuniin leuanvetotangon, vedät vaan rennosti pari aina kun kuljet ohi. Pitäs tepsii... ja kuten aina, nää mun jorinat on vaan tälläsiä omia juttuja, poimikää mikä toimii ittelle. Muokattu: 24. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20232 vuotta Uusi haaste: Kuinka monta kiloa hauista teet vuorokaudessa? Eli saa veivata millä painolla vaan, jossei ole painoja niin esim. maitopurkki, 10l ämpäri, tuoli tms. käy ihan hyvin, punnitsee sen vaan että tietää painon. Kilot lasketaan vuorokaudessa, saa siis nostaa yölläkin (tää on just tätä jengiä varten joka tykkää kaikista "ei voi edes nukkua" -haasteista, ite en meinaa). Tänne voi sit laittaa kilomäärän. Kokeilen jossain vaiheessa ite. Niin ja liike on hauiskääntö, yhdellä tai kahdella kädellä tai sekoitus kumpaakin. Saa olla jossain tuettuna tai myötähauiskin, kaikki versiot tai sekaisin ne käy, mutta siis täytyy olla hauiskääntö. Ei reisihauis. Muokattu: 24. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20232 vuotta 11 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Vaikka tollasta Densenille suosittelen että jos saisit duuniin leuanvetotangon, vedät vaan rennosti pari aina kun kuljet ohi. Pitäs tepsii... ja kuten aina, nää mun jorinat on vaan tälläsiä omia juttuja, poimikää mikä toimii ittelle. Meillä itse asiassa on tanko talon toisessa päässä. Pitäis siirtyä istumaan sinne puolelle niin vois ohimennen kiskoa leukoja. Kuntopyöräkin siellä on. Sellainen jossa on ohjaustangon päällä teline läppärille. Mutta idea mun mielestä keskeneräinen, kun polkemalla ei pysty saamaan läppärille virtaa.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20232 vuotta Ai että on takareidet ja pakarat kipeät. Ne on lauantain jalkatreenistä ja siitä että eilen istuin paljon mikä ei palautumista ainakaan parantanut. Myös öinen alaselän kipeytyminen vaivannut viime öinä tavallista enemmän.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20232 vuotta Tollanen ku treenaa usein, niin ei kipeytä paikkojakaan. Jostain syystä tää bodarien treenityyli on kulkeutunut pelkkää voimaakin hakeville, siis se et treenataan harvemmin mut kovaa ja saadaan paikat kipeeks ja oksennellaan. bro-split.
Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 20232 vuotta Laskeskelin tota haastetta... ihan älyttömän paljon joutuu nostaan jos haluu vaikka 10 000kg päivässä habaa... eli jos nostais 10kg kerralla (tiedän et moni saa enempikin, mutta siinä väsyttää ittensä, siksi tämä) ja nostelis 10 toiston sarjoja. siinä tulee 100kg. eli sä tarvit 100 sarjaa kybädonaan. 10h nosteluaika = 10 sarjaa tunnissa = 6 min välein. koko päivän siis. ei jaksa varmaan... tyhmä haaste vaikka ite keksin.
Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 20232 vuotta Meillä olis töissä ilmanen punttisali, pieni ehkä 20 neliöinen ja jo vähän vanhahtavat vekottimet mutta ilmanen on aina ilmanen, en vaan saa motivaatiota kasattua saatika pidettyä yllä että siellä kävisi, olis sillei vielä kiva kun ei siellä taida juuri kukaan käydä niin sais olla rauhassa, pitäis ehkä vaan kokeilla vaikka puoli tuntia kerrallaan 3x viikossa, ehkä se siitä intoutuis tai sitten ei.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20232 vuotta Puntit on ollu mun juttu 44 vuotta, niin tuputan näitä kaikille, jättäkää omaan arvoon jossei kiinnosta ja älkää ottako niin vakavasti, mutta: Jos olis tollanen duunisali niin mä kävisin tosiaan tekemässä lyhyttä settiä silloin tällöin. Puoli tuntiakin on pitkä. Aluksi voisi kokeilla ottaa ihan vaikka 2-3 perusliikettä, joku työntävä (esim. penkki), joku vetävä (joku soutu tai leuka) ja jalat (kyykky), tai sit vaan penkki ja mave tms. Tekis yhden sarjan näitä jokaista silloin tällöin ohimennen, kattos lähteekö painot nousemaan, vaikuttaako sellaselta että jaksaa tehdä. Liikkeet voi toki olla muitakin ja tarviiko sitä tässä vaiheessa edes kattoo että tulee koko keho tehtyy, mut idis on siis että vaikka 3x viikko tai 2 x viikko, menis ja tekis vähän, fiilistelisi miltä tuntuu. Ite en oikein jaksa tehdä yli 20min harjoituksia ja kotisali mahdollistaa tän et voi tehdä vähän mut useemmin. Mä epäilen että useimmilla "sali on tylsää" -hessuilla tää kesto ja se että sinne pitää mennä ja vaihtaa kuteita ja näin tekee sen vastenmielisyyden, mulle tulee toi. Mutta jos ottaa sen vähän kevyemmin. Kehittyykö näin kevyellä yhtä hyvin kun että kävisi tekemään tarkkaa ohjelmaa tunnin seteissä. Ehkä ei, mutta kehittyy paremmin kun että ei kävisi ollenkaan. Mulle neuvottiin f-foorumilla joskus et miten lähtee fillarointia kehittään: 1. aja säännöllisesti. vaikka kuinka lyhyt ja kuinka laiska 2. lisää pituutta näihin kertoihin 3. lisää vauhtia näihin kertoihin tässä järjestyksessä. Puntit menee varmaan ihan samalla formaatilla. Jos vauhti on "raskaus/loppuun asti tekeminen", niin laittasin sen ehkä ennen pituutta punteissa.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20232 vuotta Lohjalla on keskustan rantareitin varrella kahdessa paikassa ulkoilmapunttilaitteet eli mitä ihmeellisimpiä punnerruksia tarjolla. Toisinaan pysähdymme vääntämään. Aluksi pitää funtsia, mitä kullakin laitteella on tarkoitus tehdä. Eläinten kanssa vääntäminen oli sellainen ammatti, että vapaa-aikana ei tullut mieleenkään kuntoilla. Kroppa on kuin dachaun soppajonossa olleella. Pyöräily on siinä mielessä hyvä laji, että siinä ei tarvitse kovin paljon käsiä. Noilla punttipaikoilla on normaalisti ei ketään tai yksi pyöräilijä. Mitä se tarkoittaa ? Muokattu: 29. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20232 vuotta Yleensä poliisit, pelastajat ja sotilaat treenaa, vaikka työ on fyysistä. Mä nostelin kun olin varastohommissa. Salaisuus lienee että tekee vähän "piristävää" voimaharjoittelua. Jos ei vedä sarjoja loppuun ja pitää volyymin matalana, on voimaharjoittelulla ilmeisesti piristävä ja arjen eläinpainia tai muuta tehostava vaikutus. Nykysalikulttuuri on kehonrakentaja/crossfithenkistä käsittääkseni, eli no pain no gain. Mut tämä siis luettua tietoa, emmä käy väittämään että hyvin olisit voinut salille mennä. Simppeli progressio: ota paino jolla saat kevyesti 3 toistoa. Tee ens kerralla 4, sit 5 , sit 6 ja lisää painoa ja tee 3. Kun ei enää mene tämä, lähdet melkein alusta, eli otat vähän painavamman kun se eka alkupaino ja vedät sillä 3 ja uusiksi.
Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 20232 vuotta Lehmälöissä ja sikaloissa kuljetetaan hirmuisia määriä tavaraa suuntaan a ja b. Suurimmat määrät toki koneilla, mutta eläinmäärän kasvaessa käsityön määrä kertautuu. Sit tulee remppaa, painepesua ym. päälle, jos suostuu/osaa tehdä niitä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään