Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Punttiketju

Featured Replies

Kirjoitettu

Siis ota taas ihan tarjoiluehdotuksena, ei tässä minään valmentajana esiinnytä, mutta mulla oli/on vähän samaa ongelmaa ja sen poisti lähes kokonaan kun en vetele failureen. Tuntuuhan se ihan tyhmältä aluksi mutta voimahommissa ihan perushuttua. Käsittääkseni palaakin saa kasvamaan, kun lisää volyymiä. 

Tälläsen teorian oon lukenut:

Lihasta kasvattaa oliko se nyt 3 vai 4 viimeistä toistoa ennen failurea. Jos haluut 4 kasvattavaa toistoa siis niin 1 sarja riittää. Jos jätät 2 toistoa vajaaksi, saat vaan 2 kasvattavaa, eli joudut tekeen 2 sarjaa samaan tulokseen, 3 toistoa vajaita 4.  Eli kun veivaa useemman vaajaan sarjan niin sama tulos. Teoriassa. 

Tätä tukisi tää mun 30v ish paras treeni, eli yhdellä treenillä sentti habaan: kannoin pihatalkoissa reunakiviä koko päivän. Väitti isäntä että 60kg kivi, mut liekö ollut.. 40kg ainakin luulis. Mutta anyway, ei noita kannettu sillain että yhden kannon jälkeen olin paskana, vaan voimia säästellen, mutta koko päivä. Sitten kun sai sisäfilettä ja muuta herkkua syödä vielä vatsansa täyteen, niin pala oli 1cm isompi. Ja pysyi isompana, eli ei mikään päivän turvotus. 

  • Viestejä 568
  • Katselut 42k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joo, olis kait virallisesti crossfit kengät mut toiminee omissa saleilussakin.

  • Eilen vedin puoleen vuoteen ekan olkapääpainotteisen punttireenin. Täytyy yrittää nyt ottaa tuokin ohjelmaan pelkän habareenin lisäksi. Ja offtopiccia, äsken 3h pyörällä. Vddu ku inhoon talvea, e

  • Nyt päässyt vihdoinkin vauhtiin. Tänään käyty kolme kertaa. 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Olkapää olkapää lapaseutu. No kyllähän se kiristelee, ehkä se menee ohi kun ottaa rauhallisesti hetken.

Kirjoitettu

Joo ei varmaan kipuun auta, mutta yhdessä kirjassa oli väite että olkapääleikkauksilta on jopa vältytty kun ollaan tehty TGUn alkua, siis turkish get up... alku siihen asti että aletaan kampeamaan jaloille. Tää kuvasarja menee väärässä järjestyksesä mutta esim Gstä Ehen. Voihan tota tehdä kokonaan mutta mulla käy toi loppu polviin Reversing-the-Turkish-Get-Up-768x432.png

Kirjoitettu

Tänään joutui treenaamaan aika rivakasti, ei jaksanut laittaa takkia päälle ja täällä oli -24 C kun menin pihalle jumpalle. Ei mitään, ohjelmassa olevan Clean & push (eli rinnalleveto ja pystypunnerrus) portaiden (1,2,3,4,5 jne toistoa) tilalla tein vuorotelleen rinnallevetoa ja pystypunnerrusta noin 80%sesti loppuun niin kauan kunnes alkoi hyytymään, ihan minimaalipalautuksilla. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
1.2.2024 klo 10.40, VesaP kirjoitti:

Uskomatonta, edelleen sama lihas (taijokumuupaikka) kädestä on kipeänä. Ollut nyt yhteensä reilun kuukauden rikki tuo ja edelleen ei kestä mitään nostaa kämmenpuoli alaspäin. Sai jäädä mun puntteilut nyt sit taas tältä vuodella kolmeen kertaan. Turha vanhan yrittää rypistellä mitään, ei paikat vaan kestä.

Joo, googletohtorin mukaan mulla on paha tenniskyynärpää oikeassa kädessä ja tuntuu pahenevan vain. Energiajuomatölkin nosto sylistä suuhun pistää jo käden tärisemään ja tuskanhien valumaan. Ja tämä tuli täysin pelkästään kahden pitkän tauon jälkeen suoritetun hauispunttireenin takia. Vttu. No, tänään lääkäriin, speksien mukaan ko valkotakki erikoistunut mm tenniskyynärpäihin. Katotaan mitä sanoo, mutta ei vissiin googlen mukaan oikotietä onneen. Aika ja joku paikallinen lääkevoide vain "parantaa". Stna. Mutta joo, en koske saatana koskaan enää puntteihin. Luovutan ja jätän tämän ketjun teille joiden paikat kestää punttien kanssa ähertämistä.

Kirjoitettu

Ei onneksi tuo olkapää sen enempää alkanut temppuilla fillarilla vedettyjen pannujen jälkeen. Tänään kesti nostaa penaa ilman mitään tuntoja ihan normaaleilla treenipainoilla.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
12.2.2024 klo 10.14, VesaP kirjoitti:

googletohtorin mukaan...

Eipä tuo oikeakaan tohtori mitään oikein osannut sanoa avuksi. Näytti juutubesta videon minkä mukaan voi kuntouttaa ko lihasta/jännettä ja toisen googlekuvan näytti mikä mulla vikana. Olis ne ittekin osannut katsoa mutta halusin kuulla josko olis jotain tykimpää keinoa ollut. Kuulemma vaiva hellittää joillakin parissa viikossa, joillakin kestää kaksi vuotta. Ja mulla nyt 1.5kk ollut päällä eikä osoita mitään paranemisen merkkiä. Hu0h.

Täytyy alkaa ko juutuubivideon mukaisesti kuntouttamaan kättä. Ehkä se siitä sit alkaa parantua.

Kirjoitettu

Tenniskyynärpää on mun luulon mukaan pitkän ajan kuluessa kehittyvä vaiva? Voin olla toki väärässä, mut jos en niin käykö esim. hiirityöskentely tms. tohon? Mulla selkeesti käy ja saan vastaavia vaivoja esim. leuanvedossa. Mä olen ite hieronut noita ja kaipa se jotain auttaa. 

No, mikä sopii kellekin, mutta ittellä tosiaan miljoona kertaaa mainittu "kaaduin fiksillä, solisluu irtosi" vaiva esti vasurilla treenaamisen about vuoteen... en antanut häiritä. Treenasin yksikätisesti ja onhan se vähän hölmöä mut äkkiä se vasuri pääs mukaan kun jatkoin sillä treenaamista... äkkiä siis "alle puoli vuotta " :D . 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Voi tulla myös lyhyen liian kovan liikkeen aikana --> väänsin hauista maksimipainoilla heti toisella kerralla vuoden tauon jälkeen, ja sormet alaspäin myös ja hidastettuna liikkeenä. Yksi kolme sarjaa viidellä toistolla riitti --> käsi paskana. Siitä lähtien ollut kipeenä. Sitä ennen ei pienintäkään ongelmaa, koskaan.

Kirjoitettu

Okei. Vahva suositus KUN palaat punttien pariin, että jätät toistoja varastoon ja teet sit vaan usemman sarjan. Mulla ei ole koskaan kestänyt vartalo failurea. 

Kun säät sallii, eli tarkenee olla ulkona sisäkamoissa pidempään, niin rupean tekemään taas EDT-treeniä. https://forums.t-nation.com/t/escalating-density-training-revisited/285271

Idea lyhyesti: valkkaat vastakkaiset liikkeet pariksi, esim. haba ja ojentaja, sitten otat painon jolla saat 10 toistoa, pistät timerin 15min ja rupeet tekeen näitä vuorotellen 5 toiston sarjoilla, kun et jaksa niin sit tiputat toistomäärää. Kirjaat monta toistoa sait ja ens kerralla enemmän. Tauot tulee väkisin aika lyhyiksi ja hiki tulee. Tälläsiä vartin blockeja voi tehdä 2-3 päivässä. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Njoo, voihan se olla että kun palautuu taas kondikseen tuo niin tulee joskus kokeiltua vielä kertaalleen, mutta täytyy sit jättää nuo "täysillä loppuun asti" sentään pois ja tehdä pienemmällä painolla vaan pitempää sarjaa. Kyllähän noi reidetkin pullottaa aikalailla vaikka en oo puntteihin koskenutkaan niillä varmaan viiteen vuoteen vaan tullut pyöritettyä kampea. Tosin hauista tuskin viittii viittä tuntia tms tehdä aina per reeni. :D

Kirjoitettu

^Mä hain 3kg koiran ruokaa eilen kaupasta (noin 2km suunta kävellen) kävellen, totesin että sitä pitää kantaa sylissä yhdellä kädellä... otti hauikseen. Melkonen pumppi himassa. Miten olis "vanhat kunnon" rannepainot kävelylenkille tms? 

Kirjallisuus väittää että jos tekee alle hapottumiskynnyksen pitkää sarjaa, niin suonia tulee lisää -> lihas kasvaa helpommin + auttaa laihtumiseen. Mä ainakin allekirjoitan tän a) jaloista... kohtuu rasvattomat vaikka muu äijä ei ole b) käsistä... koiran kiskoo vieläkin paljon ja pidän tahallani haballa sitä paikallaan... on se auttanut niin että muutkin on huomanneet 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No jos lumityöt lasketaan niin kävin äsken "salilla" ruokatunnilla. Ja vetäsin peilijäässä suoraan lipat polvilleni/sivukankulleni ilman että kerkes kissaa sanoa. Joten nyt on sit polvikin kipeenä käden lisäksi. Tässä jos saisi satasen jokaisesta kohdasta mikä EI ole rikki/kipeenä, ei pääsisi rikastumaan. 😐 Eikä tehnyt kovin hyvää tuohon tenniskyynärpäähänkään tuo semimärän 20-30 senttisen lumikertymän siirto rivarin pihan matkalta. Mutta pakko oli tehdä kun kerrankin on naapurit tehneet pari edellistä kertaa ja olen gentleman ja muutenkin särmä ja komea.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.