Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Taidat olla hall.pj. ? Oletko nähnyt juottoloiden edessä polkupyörätelinettä mallia rima vaakasuorassa n. 115-120 cm korkeudella ? Aika yksinkertainen rakenne. Fillari työnnetään sellaiseen siten, että takapää nousee ilmaan ja sen paino jää satulan etureunan varaan. Tiedä sitten pitkäaikaissäilytyksen vaikutuksesta satulaan ja satulatolppaan. Luomupyörälle varmaan ok, kun painot on yleensä aika pieniä. Sähkäri taas painaa niin paljon, ettei moni varmaan viitsisi nostaa. Fillariparkki Arcossa tuo näyttää profiilista hitsatulta. Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Enhän toki, viimeisessä yhtiökokouksessa ehdottelin, että vaihtaisin mieluisasti jo paikkaa varajäsenen kanssa ja se kelpasi. Varamies siis nykyisin. Toi vaikuttaa ihan kelvolliselta silleen, että tuohon mahtuu myös paksumpipyöräiset. Vaan kuinkahan vakaita on heilunnan suhteen jos joku survoo siihen ahtaaseen väliin. Täydestä telineestä täytyy tarttua takapyörästä kiinni?
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 35 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Toi vaikuttaa ihan kelvolliselta silleen, että tuohon mahtuu myös paksumpipyöräiset. Vaan kuinkahan vakaita on heilunnan suhteen jos joku survoo siihen ahtaaseen väliin. Täydestä telineestä täytyy tarttua takapyörästä kiinni? Osa fillareista oikealla näyttää olevan eripäin - ilmeisesti aika hässäkkä, jos paljon pyöriä. Käytettiin vain kerran tuollaista. Tuo on yksi ratkaisu, ainakin pihaparkiksi. Mä tykkäsin Alpenzoon parkkitelineestä. Innsbruck, eläintarhan fillariparkki Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20241 vuosi Laitoin muuten juttuvinkkiä Kuluttajalehden toimitukseen noista pyörävakuutuksista ja vaikeuksista selvittää niiden hintoja. Lupasivat harkita asiaa. Heillä olikin ollut jo jokin juttu 2022 eri lähestymiskulmasta, eli kaveri oli ostanut 3k sähköpyörän ja kauppias oli kertonut kotivakuutuksen kattavan sen. Ja kun pyörä pöllittiin, niin se vanha tuttu litania ...mutta emme korvaa. Maksumuurin takana: https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/tarkkana-sahkopyoran-vakuuttamisessa
Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja En lukenut ko. artikkelia. Kotivakuutuksen ehtoihin voi vaikuttaa itse. Kummitätäni kuoltua selvisi, että hänellä oli kotivakuutus, jossa oli 1700 € omavastuu (kertsikaksio).😁 Tietysti sen varalta, että mamma olisi sattunut sammumaan suihkun poistoviemärin päälle ja asunto olisi tulvinut. Vrt. Harald Hirmuisella oli vakuutus, joka korvasi, jos kotka vei sut kynsissään taivaalle ja pudotti puhvelin selkään. Muokattu: 9. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi Pitänytkin ihmetellä vakuutusyhtiölle, kun kotivakuutuksessa on vastuu ja oikeusturvavakuutus, niin miksi se on mökkivakuutuksessa toiseen kertaan, kun kotivaakutuksen vastuu ja oikeusturvahan ovat paikkaan sitomattomia vakuutuksia. On varmaan jokin vakuutukseen sidottu pakollinen optio, mutta silti kahteen kertaan. Pitäisköhän kolata oikeusturvavakuutuksen toimivuutta ja haastaa vakuutusyhtiö oikeuteen tyhmän asiakkaan huijaamisesta ja petkuttamisesta Muokattu: 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi Funtsin taas tuota sähköistymistä. Ehkäpä tuollainen läpiastuttava on järkevin ratkaisu seniorivuosia ajatellen. Polven heitto kun satulan yli kun käy nippa nappa isosti kallistaen, samoten vanha tyyli heittää kantapää vaakaputken yli. Toki tähän löytyy matalampiakin runkoratkaisuja, mutt kumminkin. Nämä läpiastuttavat mallit ovat karsastaneet lähinnä rungon lujuus ja jäykkyysnäkökulmasta. Tuossa ihmetyttää speksien kohta takajarruista Shimano Rollerbrake & Tektro Hydraulic Disc Brake. Tuplajarrut? Tämä ei ole hihnavetoinen, mutta napavaihteet on. Ketjujen suojausratkaisu on ilmeisesti kuitenkin parempi kuin hihnaversiossa, jossa liehupuntin voi saada sinne hihnan ja hammaspyörän väliin. Hihnan sivusta voi myös saada merkintöjä housun punttiin. Hihnaskenaariot ovat täysin omia spekulaatioita perustumatta faktoihin. Mutta onko tuo ketjun suojaus hiljainen? https://www.bikester.fi/fi/articles/2.2566.98341/sahkopyora-batavus-altura-e-go-power-plus-harmaa taikka tästä sitten hihnavetoinen? https://www.bikester.fi/fi/articles/2.2566.96585/superior-elcykel-dam-sbc-405i-bosch-al-matte-irish-blue Muokattu: 15. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 9 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: taikka tästä sitten hihnavetoinen? https://www.bikester.fi/fi/articles/2.2566.96585/superior-elcykel-dam-sbc-405i-bosch-al-matte-irish-blue Tuossa on sama moottori ja akku kuin mun Atalassa - voin suositella. Navat on 36-pinnaiset. Muutenkin shimanon navat ja jarrut on plussaa. Tektron jarruissa on se kummallisuus, ettei kukaan pidä hyllyssä tektron jarrupaloja. Tarvikepalat ovat piirun liian tiukat siihen. Varsin edullinen paketti noilla osilla. 2A laturi on hieman hidas, kaupasta saa suurempia (akun eliniän kustannuksella). Mä olen pärjännyt 2A:lla. (Riepoo kyllä vaimon 4A tuulettimella varustettu...). Näissä on usein alkuperäinen välitys kovin harva. Rattaiden päivitystä saattaa olla odotettavissa, paitsi jos olet himopolkija. Kun vaihtaa eteen 2 hammasta pienemmän ja taakse 2 hammasta suuremman, hihnaa ei tarvitse uusia. Tämä siis vain oma oletus. PS. Batavuksen esittelyssä on hauska yksityiskohta. "Suojattu voimansiirto 8 lähes luotettavalla Shimano (Nexus) navavaihteella". Nää 7-8 nexukset tuppaavat toisinaan vaihtamaan ilman ajajan myötävaikutusta. Muokattu: 16. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20241 vuosi Noi jarruspeksit meni nyt kyllä erikoiseksi. Jossain Suomikaupassa sanottiin, että takana jalkajarru. Toisessa Ruotsikaupassa, että edessä ja takana rullajarrut. Jossain sitten sanotaan, että takana rullaharru/hydraulinen levyjarru. Mites muuten tommonen rullajarru toimii käyttäjän näkökulmasta, kaffatuntuma ja tehokkuus? Ison kokonaismassan kanssa jarruissa saisi olla tehoja ja sillä soisinkin etulevyn olevan kokoa 180. 8-lovinen vaihteisto tuntuu liioitetulta. Saattaa kostautua tekniikan murheina. Joskin Rouvan liki 20 vuotias Nexus7 ei ole saanut muuta huoltoa kuin muutaman kerran lisää rasvaa ketjuihin. Ainoa murhe on vaihdevalitsimen ikkunan lähes läpinäkymättömäksi harmaantuminen, mutta puleerattavissa sekin, jahka tässä kiireiltään joutaa.
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20241 vuosi Jostain syystä luuri tykittää ruotsalaisten kauppojen tarjontaa, kun yrittää googlata jotain tiettyä fillaria. Tutkitaan sitten niiden antimia. Vastaan tuli äkkiseltään mielenkiintoinen Enviola hihnavetoinen, 2023 mallia oleva. 40 000 SEK, eli n. vajaat 3500 €. Onhan tuo kyllä hieman hintava budjettiin nähden. https://www.cykelkraft.se/elcykel-frappe-fbc-850i-dam-svart Muokattu: 16. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Enviola hihnavetoinen, 2023 mallia oleva. 40 000 SEK, eli n. vajaat 3500 €. Alhonga-merkkiset jarrut ? Lisähinta tsekkiläiseen +1200. Näitä merkkejä on miljoona. Mä olen katsellut sähköistä invakulkinetta, johon saisi integroitua lumiauran. Vielä kun leikkaisi nurmikon ja vetäisi äestä. Muokattu: 16. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 18. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Aika rajuja alennuksia - poistuvia malleja ym. Kalliita ja halpoja 160 kg https://www.fahrrad-xxl.de/bergamont-e-horizon-premium-pro-belt-m000046167 kevytsähkis https://www.fahrrad-xxl.de/kalkhoff-berleen-5-g-advance-x0049536 Alfine 8 takanavalla https://www.fahrrad-xxl.de/specialized-como-sl-5-0-p00062613m001 180 kg maximales Systemgewicht und maximal 42 kg Gepäckträger-Traglast. Extra strong - heavy duty ei oo ihan halpa (hihna alakautta) https://www.fahrrad-xxl.de/bergamont-e-cargoville-bakery-elite-m000065859 https://www.fahrrad-xxl.de/angebote/angebote-fahrraeder/?o=saving_percentagea&%2F=&fxxlint=ms-DK Muokattu: 18. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Luulis tuolla pääsevän eteenpäin. Liiterin edessä parkissa. Aika paljon pyörää halvimman helkaman hinnalla. Maksimikuorma 180 kg (malli X 3000 Plus). https://rollboys.com/tuote/lankeleisi-x-300-sahkopyora/?_gl=1*393bhz*_up*MQ..*_ga*MTU4MTA2NDc1Ni4xNzI0MTMyOTY4*_ga_49JRS7Q38S*MTcyNDEzMjk2Ny4xLjEuMTcyNDEzMzIwNy4wLjAuMA.. https://youtu.be/ihw9mWx4nFQ?si=lKg_nuD8d4L7aT_J Muokattu: 20. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 19.8.2024 klo 13.17, alpensau kirjoitti: Luulis tuolla pääsevän eteenpäin. Liiterin edessä parkissa. Aika paljon pyörää halvimman helkaman hinnalla. Maksimikuorma 180 kg (malli X 3000 Plus). https://rollboys.com/tuote/lankeleisi-x-300-sahkopyora/?_gl=1*393bhz*_up*MQ..*_ga*MTU4MTA2NDc1Ni4xNzI0MTMyOTY4*_ga_49JRS7Q38S*MTcyNDEzMjk2Ny4xLjEuMTcyNDEzMzIwNy4wLjAuMA.. https://youtu.be/ihw9mWx4nFQ?si=lKg_nuD8d4L7aT_J Katselin tarkemmin. Mikäli avustusta ei saa säädettyä katkeamaan 25:ssä ja pyörää ei ole tyyppikatsastettu mopoksi, niin ei hyvä heilu.
Kirjoitettu 28. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Verkkokauppa.comissa taas sähköpyörien alennusmyynti. Fätti 699,- (takanapamoottori, poljinnopeusanturi). https://www.verkkokauppa.com/fi/product/851098/GZR-Lit-e-e-Fatbike-26-sahkopyora-17-runko
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään