Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu

Ja ittellä ei kannata koskaan valittaa mitään noista liikenne- ja kaskovakuutusten hinnoista kun mulle on joskus vuonna miekka ja kala maksettu uusi moottoripyörä vakuutuksista kun ajoin sen lunastukseen ja sit lähempänä nykyaikaa Volvolla pamautin peurakolarin niin yli 16ke maksoivat korjauksesta. Eli voitolla taidan olla about vieläkin noissa vaikka yleensä en mitään mokailekaan.

Edit: Tai tuskin nyt sinällään _voitolla_ noista kun ajouraa takana jo ikuisuus mutta kuitenkin, hyvin olen "netonnutkin" noista vakuutuksista eli ei ihan kokonaan vain vakuutusyhtiöiden lihottamiseksi ole rahat menneet.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Piti oikein käydä kurkkimassa omat vakuutusmaksut. Molemmissa kotteroissa on liikennevakuutuksien lisäksi laajimmat kaskot 200€ omavastuulla.

Passat GTE: Liikenne 210€ , kasko 480€
BMW 430: Liikenne 220€ , kasko 741€

Liikennevakuutuksissa bonarit 80% ja kaskossa 70%  Yhtiönä Turva.

Kirjoitettu

( aika jäätävät maksut concorden autoilla, ei mulla noin isoja ole ja bonukset täydet )
Pitäisi kyllä viedä auto kesällä jonnekin kiillotettavaksi ( jos menee katsastuksesta läpi niin sitten...)

Onko teillä kenelläkään Nissan Qashqai? Isän kanssa nimittäin niitä katseltiin ( veljelläni on ja kun kävin koeistumassa niin tykkäsin ) mutta isän tutun autokorjaajan mukaan niihin tulee niin paljo vikoja, ja kävin itsekin netissä katsomassa....aika pitkä ja paha tyyppi-vikalista.
Mazda 6 kohdalla mainittiin että se on nimenomaan vuosimallien 2002-2008 ( itellä 2006) kohdalla onglmana se ruostuminen. Joo huomattu on.

No isä löysi sitten kivan vaihtoehdon Tampereen Rinta-Joupista, punainen Hyundai i30 ( tai jotain) punainen. Kuvan perusteella en tykänny, äitee ei tykänny.
Mutta mentiin sitten isän kanssa viime tiistaina autokaupoille. Katselin muitakin ( tai siis kävin läpi kaikki sisällä olevat  ) autoja, siis tosi paljon on että ratissa on semmoiset "ulokkeet"perusotteen kohdalla ja semmoista rattia en halua ( jos ja kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin se ratti on tärkeä ostoperuste) ...missäs se isän valitsema on.. Oli ulkona ja kevyesti lunta päällä - aloin heti putsata autoa lumesta, tämä se on 🙂 tosi nätti ja isälle ihan hyvä kun on manuaali niin eipä pääse ajeleen sillä "cruisella" ( mun mielestä vaarallinen toiminto)
Mä en ole mikään diginero, mutta isä ei olisi ikinä selvinny ilman mua. Perusajo joo sujuu, mutta kun kojelaudan näytön kielivalikossa ei ollut "suomi" pakko ottaa "english" ja hoksasin myös miten ilmastointi toimii, ja mistä saa radiokanavat sun muuta. Ja kun kauppaan sisältyi eka tankkaus ABC-asemalla ilmaseen, myyjä neuvoi että meette ABC-asemalle ja soitatte missä ja mikä tankki niin se avataan jotenkin "etänä". Pirkkalan Prisman vieressä on lähin ABC, mutta ilman mun ajo-ohjeita isä olisi menny Härmälän kautta ja siellä on läpiajo kielletty...No ensin pähkäiltiin tovi miten sen tankkiluukun saa auki, ja "..miksei tää tankkipistooli tule". No kun piti soittaa sille myyjälle, ai niin!

Soittelin autokaupasta jo äiteelle että kaupat tuli, ja vaikka kuvassa ei näyttäny kivalta niin oikeesti on tosi kaunis auto. Äitee oli vaan tosi vihainen, en tykkää!! ja ei vanhalle miehelle sovi punainen auto kyllä pitäisi vähän miettiä 🤣 äitee tosi usein morottaa että älä ole lapsellinen....no sitä samaahan... Se joka autoa ajaa ja sen maksaa, saa päättää minkä auton ostaa ja minkä värisen.

En itekään meinaa kysellä keneltäkään minkälainen ja minkä värinen. Automaatti, hopeanharmaa ja ratissa ei niitä ulokkeita. Kun oli hyvä tilanne, ajattelin ihan uutta autoa - mutta niissä on kaikissa se uloke-ratti. Eli käytetty, ja se voi hyvinkin olla Mazda6. Auton osto on senverta iso investointi että 999e tietystä lisävarusteesta ei meinaa siinä juurikaan mitään....

ps. kauppojen jälkeen myyjä lähetti isälle vielä sähköpostia että oli ilo asioida kanssanne 🙂

Kirjoitettu

Mä kun tein ekan talon, niin Starkki lähetti mulle puisen leikkuulaudan. En hoksannut laittaa sitä suoraan leivinuuniin, vaikka olisi pitänyt.

Qashqain vioista taisin kertoa taannoin, muttei mennyt silloin läpi.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Mulla (tai siis vaimon autohan tuo) on ollut puoli vuotta Qashqai. Akku meni uusiksi. Vikojahan noissa on ollut mutta luulis että ne on matkan varrella korjattu. Edellinen auto oli Primera ja mä katoin vikoja ja meinasin lentää voltilla perseelleni kun lista oli kilsan pitunen, sitten joku Nissan Note, ei mitään vikaa kellään. No, sillon Note oli tuore malli ja Primeraa tehty vaikka kuinka monta vuotta, mutta ei se nykyprimera ollut sama auto kun se eka. Qashqai tais olla myös jossain vaiheessa Suomen suosituin auto, joten yksilöitä on mitkä voi vikaantua.   Mut joo, en osaa sanoa tällä kokemuksella tuleeko vikoja vai ei. Toivottavasti ei. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jos mä haluaisin auton ilman että miettii ajamisen fiilistä tai vastaavaa, niin se olis kyllä joku tojota.  Ihan viimeisimmissä malleisssa ei ole istunut, mutta jos sellainen tokyo by night ei haittaa, niin luotettaviahan noi on ku mitkä. 

Ja kisulle tuosta ratista. Eiköhän lähes kaikissa uusissa autoissa (onneksi) ole muotoillut ratit. Ne vaan on niin hyvät käteen verrattuna sellaiseen liukkaaseen tasaiseen rinkiin. 

image.png.f96ea9a1c01286d87071fa25280232ce.png

Kirjoitettu

^ Mun pitää sanoo että tykkään kanssa enemmän pyöreestä ratista kun tollasesta rata-auto tyylisestä, noi muotoillut on hyviä jos ajaa just tollei klo 10 ja 2 asennolla, mutta itse näin entisenä raskaanliikenteen kuljettajana taas tykkään pyörittää rattia enemmän yhdellä kädellä siis hitaassa vauhdissa taajamat, kauppojen pihat ym ym.  sillon noi muotoillut kohdat on ärsyttäviä kun käden paikka pyörittäessä vähän elää siinä kehällä, mutta makuasioitahan nää on.

Kirjoitettu

Mitä, jos katsoisi autokorjaamoyrittäjien omia automerkkejä ? Moni käy pahemmin vikaantuneilla koslilla kauppaa ja alla saattaa olla mitä tahansa, yleensä taajaan vaihtuvia (kauppa käy). Mutta sitten kun pitää olla oikea auto, niin kia, honda, toyota.

Kirjoitettu

^ korjaaja on isän tuttu ( vähän sama kun kaveri korjaa mun fillareita ) eikä aja omaa etuaan, ja siis korjaa autoja, ei myy.

^^ no mä aika usein nimenomaan ajan "kymmentä vaille kaksi" asennossa, ja ne typerät ulokkeet on just siinä haittaamassa. Monissa autoissa on myös liian paksu ratti, mulla on pienet kädet.
Tässä on hopeanharmaan mazdan ( mutta sedan ja haluaisin farmarimallisen) ohjaamo, ja sopivanmuotoinen ratti. Tykkään myös kun ratissa on niitä nappuloita.
image.jpeg.6bf4d2d8557554bc843626222e601483.jpeg

tämmöinen olisi sitten....mutta mun kutosella mennään niin pitkälle kun se on tarvittaessa korjattavissa.
image.jpeg.dc17a428a296efb4a27a3060ebc49f60.jpeg

Kirjoitettu

Mää tykkään ratista, jossa on puolat siellä 20 yli 8 tuntumassa, kuten ainakin muinoin Saab ja Volvo, niin peukalot saavat mukavasti siitä tukea. Nykyisessä ei ole ja se ärsyttää, joutuu jatkuvasti hakemaan aina uutta otetta. Lisäksi siellä on ne paksunnokset siellä 10 yli 10 tuntumassa, enempi nuo siellä haitaksi.

Autokoulussa opettavat tuon 10-10 otteen, mutta taipaleella se on ergonomisesti huono, kun joutuu käsiään kannattelemaan. Ergonomian näkökulmasta tarkasteltuina työskentelyä ylipäätään sydämen yläpuolella tulee ehdottomasti välttää ja tuo 10-10 on siinä rajoilla ohjaamoista ja säädöistä riippuen. 

D-ratti tuli kai helpottamaan autoon nousua, ettei reisi nappaa osumaa ratin alareunaan pukille kömmittäessä. 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Mä olen monesti miettinyt että miksei varsinkin sähköautoihin asenneta vaan sellasta Pleikan ohjainta, 2 tattia ja muutama nappi. Ite ajan kaikki autopelit tollasella ja kun meillä oli joskus ratti ja tarjosin sitä nuorisolle, niin ei kelvannut kun on niin vaikea ajaa tolla. Omat autopeliennätykseni on tulleet myös tateilla. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.