Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi Mulla on Volvon nokalla kuviota muuttavat xenonit. Ei ihan matriisien veroiset tietenkään, kun karkeampi on se valojakauma, mutta on ne silti hyvät eikä perinteisiä on/off-kaukovaloja enää mun autoon tule. Viime syksynä vältyin ainakin yhdeltä porokolarilta, kun oikean puolen penkka oli kunnolla valaistu vastaantulijasta huolimatta. Se vastaantulija himmeine halogeeneineen ei varmaan edes tajunnut niitä poroja siinä penkalla.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi Tee työtä jolla on tarkoitus, kai. Hesarin miesvihamielisyys jatkuu ja nyt syyllistetään miesautoilijoita slangisanojen käytöstä. Maksumuurin takana, mutta yleensä artikkelista saa jonkinlaisen kuvan kun lukee kommentit läpi.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ joo mä teen työtä, tosin vapaaehtoista sellaista, jolla on tarkoitus. Vien linnuille ruokaa ja käyn kututalkoissa. En tiedä kumpi tästä ilostuu enemmän luonto vai minä, tai sitten menee tasan. Mikä ihme on "Rysla" Mutta aiheeseen, onkos kenenkään palstalaisten auto päässy musavideoon, ja vielä "Vesterinen yhtyeineen" ( joka nykyisin todella suosittu) kappaleeseen "Turisti" - sillä me kaikki ollaan täällä vaan turisteja, käymässä vaan... Osallistuin Kohinoor-ajoihin Ahveniston moottoriradalla, ennen pyöräilijöitä siellä oli usein autoajot. Pyysin sitten että saisinko ajella tämän reitin autolla. Sain. Autolla se kierros ajetaan "toisinpäin" ( kuin pyörällä) - mä en löydä sanoja miten iloinen olin kun löysin tämän musavideon, siellä me ajellaan!! Auto melkein näyttää ferrarilta, sillä mun mazda 323 F ( ferrarilike) oli köyhän ämmän ferrari. Nykyisin valitettavasti r.i.p. Jollain ihme säädöllä sain tämän kuvan kopioitua siitä musavideosta. Muokattu: 25. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi Pienet peurat meinasivat juosta autoa päin motarin sillan alla. Siis meidän paikallistiellä 40 kmh alueella. Näin toisen vasta, kun sen pää oli liki hantin puolen taustapeilissä kiinni. Väistivät. Näitä on tuossa kohdin varsin usein. Mikä siinä motarin alikulussa vetää puoleensa ? Kilsan päässä on muuten riistaylikulku (näyttää umpeenkasvaneelta). Muokattu: 25. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 15 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Ylitehokas kone ja "ei sähköautoa tarvitse huoltaa, kuten polttista" - asenne yhdistettynä halvalla tekemiseen.... https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9c91cf47-3815-40db-8e86-ea566d8d9c68 Tämän kun olisi tuupannut naapurifoorumin jo edeshönötettyyn topiciin, olisi paskamyrsky ollut Jariakin pahempi. Fake News! Muskovaisten MAGA-autossa ei voi olla vikoja, jne... Kuullostaako tutulta😉
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 13 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Mersulla oli toiminto, jossa automatiikka vetää palat levyjen iholle sadekelillä niiden kuivaamiseksi. Nyt en tarkemmin muista mitä muutakin touhusivat, tuo iholle vetäminen tapahtui myös joissakin tilanteissa jarrutusherkkyyden petraamiseksi, oliskos sitten joku sport mode tms. Jokin jarrulevyjen putsaustoiminto sähkövetoisten jarruissa olisi kova sana, eli moottorijarrutusten yhteydessä käytäisiin samalla nuoleskelemassa hiukan levyjen pintaa, koko hidastus voisi tapahtua levyjen kautta aina ajosuoritteen ekoissa hidastuksissa joillakin kriteereillä niin levyjen pinnat pysyisivät edes kohtalaisessa kunnossa. Jonain päivänä keksivät vielä kokonaan sähkötoimiset jarrut, ellei näin jo olekin, mutta vielä tyypitystä vailla. Huoltovapaat jarrut olisivat kyllä yhtä juhlaa ja veisi meetvurstit mekaanikon leivältä. VAGgineissa on ollut myös vastaavia viritelmiä, varmaan myös Belsebub-Mengele-Wageneissa. Tuo täysin huoltovapaa taitaa silti olla utopiaa, ainakin jarruissa. Mekaanista kulumaa kitkapintoihin syntyy kuitenkin, eikä korroosiotakaan meillä voi unohtaa, paitsi ehkä keraami-hiilikuitu-yhdistelmissä.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 14 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Googlekaan ei tiennyt joten pakko kysyä, mikä ihme on "Rysla"? Teslan ja "Rutinoffin" risteytymä, näin ajatusmaailmallisesti. Utopioita kansalle...
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi ^^ Sähköisellä tarkoitan jotain sähkömagneettista toteutusta ilman jarrupaloja. Lämmöntuottoahan siinäkin tapahtuu ja jos se jarruenergiatarve tuotetaan sähköllä, menee se kaikki harakoille. Toki silloin kyse voimakkaammasta jarruttelusta, muutoinhan generaattori huolehtii hidastuvuuksista. Hankala asia, en taida viitsiä alkaa keksimään Perinteisten levyjenkin kapselointi tyyppiä jarrukilpi auttaisi jonkin verran, mutta se jäähdytys. Ja se kapseloinnin korroosio.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi 25.11.2024 klo 10.00, VesaP kirjoitti: Googlekaan ei tiennyt joten pakko kysyä, mikä ihme on "Rysla"? "Ystävämme" ja Venäjän ystävän Elon Muskin meemilada eli Tesla. Muokattu: 26. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi Tämä vähän yllätti : Patria kehittää tela-ajoneuvoa yhteistyössä yhdeksän muun maan kanssa.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi 26.11.2024 klo 08.14, Jopotuinen kirjoitti: ^^ Sähköisellä tarkoitan jotain sähkömagneettista toteutusta ilman jarrupaloja. Näin pitkälle en poistunut laatikon ulkopuolelle. Miksipä ei. Muokattu: 27. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Oho. Didn't see that one coming: https://www.aamulehti.fi/formula/art-2000010859004.html Lainaa Formula ykköset saa vuonna 2026 lisää säihkettä ja loistoa, kun legendaarinen automerkki Cadillac tuo brändinsä MM-sarjaan. Sen on tuolloin määrä liittyä MM-sarjaan sen 11. tallina.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, concorde kirjoitti: Oho. Didn't see that one coming: https://www.aamulehti.fi/formula/art-2000010859004.html Varsinkin, kun ovat hääräilleet kestävyyspuolella enemmänkin. Le Mansissakin useina vuosina.
Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 20241 vuosi Renkaan poistaminen vanteelta. Viilaa en käyttäisi missään työvaiheessa. Toki hieman hidasta ja ehkä uusien tasapainottaminen jää tekemättä. Muokattu: 30. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ No on kyllä niin työlään näköstä että ennemmin maksan sen 20€ renkaan vaihdosta liikkeessä, ei tarvii turata itse kolmea tuntia hiki hatussa.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään