Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu

Mulla on Volvon nokalla kuviota muuttavat xenonit. Ei ihan matriisien veroiset tietenkään, kun karkeampi on se valojakauma, mutta on ne silti hyvät eikä perinteisiä on/off-kaukovaloja enää mun autoon tule. Viime syksynä vältyin ainakin yhdeltä porokolarilta, kun oikean puolen penkka oli kunnolla valaistu vastaantulijasta huolimatta. Se vastaantulija himmeine halogeeneineen ei varmaan edes tajunnut niitä poroja siinä penkalla. 

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ joo mä teen työtä, tosin vapaaehtoista sellaista, jolla on tarkoitus. Vien linnuille ruokaa ja käyn kututalkoissa. En tiedä kumpi tästä ilostuu enemmän luonto vai minä, tai sitten menee tasan.

Mikä ihme on "Rysla"

Mutta aiheeseen, onkos kenenkään palstalaisten auto päässy musavideoon, ja vielä "Vesterinen yhtyeineen" ( joka nykyisin todella suosittu) kappaleeseen "Turisti" - sillä me kaikki ollaan täällä vaan turisteja, käymässä vaan...

Osallistuin Kohinoor-ajoihin Ahveniston moottoriradalla, ennen pyöräilijöitä siellä oli usein autoajot. Pyysin sitten että saisinko ajella tämän reitin autolla. Sain. Autolla se kierros ajetaan "toisinpäin" ( kuin pyörällä) - mä en löydä sanoja miten iloinen olin kun löysin tämän musavideon, siellä me ajellaan!! Auto melkein näyttää ferrarilta, sillä mun mazda 323 F ( ferrarilike) oli köyhän ämmän ferrari. Nykyisin valitettavasti r.i.p. Jollain ihme säädöllä sain tämän kuvan kopioitua siitä musavideosta.
snapshot%20mazda.jpg?img=smaller

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
tarkennus

Kirjoitettu

Pienet peurat meinasivat juosta autoa päin motarin sillan alla. Siis meidän paikallistiellä 40 kmh alueella. Näin toisen vasta, kun sen pää oli liki hantin puolen taustapeilissä kiinni. Väistivät. Näitä on tuossa kohdin varsin usein. Mikä siinä motarin alikulussa vetää puoleensa ? Kilsan päässä on muuten riistaylikulku (näyttää umpeenkasvaneelta).

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
15 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Ylitehokas kone ja "ei sähköautoa tarvitse huoltaa, kuten polttista" - asenne yhdistettynä halvalla tekemiseen....

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9c91cf47-3815-40db-8e86-ea566d8d9c68

Tämän kun olisi tuupannut naapurifoorumin jo edeshönötettyyn topiciin, olisi paskamyrsky ollut Jariakin pahempi. Fake News! Muskovaisten MAGA-autossa ei voi olla vikoja, jne... Kuullostaako tutulta😉

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Mersulla oli toiminto, jossa automatiikka vetää palat levyjen iholle sadekelillä niiden kuivaamiseksi. Nyt en tarkemmin muista mitä muutakin touhusivat, tuo iholle vetäminen tapahtui myös joissakin tilanteissa jarrutusherkkyyden petraamiseksi, oliskos sitten joku sport mode tms.

Jokin jarrulevyjen putsaustoiminto sähkövetoisten jarruissa olisi kova sana, eli moottorijarrutusten yhteydessä käytäisiin samalla nuoleskelemassa hiukan levyjen pintaa, koko hidastus voisi tapahtua levyjen kautta aina ajosuoritteen ekoissa hidastuksissa joillakin kriteereillä niin levyjen pinnat pysyisivät edes kohtalaisessa kunnossa. 

Jonain päivänä keksivät vielä kokonaan sähkötoimiset jarrut, ellei näin jo olekin, mutta vielä tyypitystä vailla. Huoltovapaat jarrut olisivat kyllä yhtä juhlaa ja veisi meetvurstit  mekaanikon leivältä.

VAGgineissa on ollut myös vastaavia viritelmiä, varmaan myös Belsebub-Mengele-Wageneissa. Tuo täysin huoltovapaa taitaa silti olla utopiaa, ainakin jarruissa. Mekaanista kulumaa kitkapintoihin syntyy kuitenkin, eikä korroosiotakaan meillä voi unohtaa, paitsi ehkä keraami-hiilikuitu-yhdistelmissä.

Kirjoitettu
14 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Googlekaan ei tiennyt joten pakko kysyä, mikä ihme on "Rysla"?

Teslan ja "Rutinoffin" risteytymä, näin ajatusmaailmallisesti. Utopioita kansalle...

Kirjoitettu

^^ Sähköisellä tarkoitan jotain sähkömagneettista toteutusta ilman jarrupaloja. Lämmöntuottoahan siinäkin tapahtuu ja jos se jarruenergiatarve tuotetaan sähköllä, menee se kaikki harakoille. Toki silloin kyse voimakkaammasta jarruttelusta, muutoinhan generaattori huolehtii hidastuvuuksista. Hankala asia, en taida viitsiä alkaa keksimään :) 
Perinteisten levyjenkin kapselointi tyyppiä jarrukilpi auttaisi jonkin verran, mutta se jäähdytys. Ja se kapseloinnin korroosio.

Kirjoitettu
25.11.2024 klo 10.00, VesaP kirjoitti:

Googlekaan ei tiennyt joten pakko kysyä, mikä ihme on "Rysla"?

"Ystävämme" ja Venäjän ystävän Elon Muskin meemilada eli Tesla.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu
26.11.2024 klo 08.14, Jopotuinen kirjoitti:

^^ Sähköisellä tarkoitan jotain sähkömagneettista toteutusta ilman jarrupaloja.

Näin pitkälle en poistunut laatikon ulkopuolelle. Miksipä ei.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Renkaan poistaminen vanteelta. Viilaa en käyttäisi missään työvaiheessa. Toki hieman hidasta ja ehkä uusien tasapainottaminen jää tekemättä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^ No on kyllä niin työlään näköstä että ennemmin maksan sen 20€ renkaan vaihdosta liikkeessä, ei tarvii turata itse kolmea tuntia hiki hatussa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.