Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi 7 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ selkä/kylki ei tykänny eilisestä pyöräilystä. Colnaco myyntiin ja potkukelkka tilalle. Huom. pyörät kesäajelua varten.
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi ^ ja että vaan oikeella jalalla jotenkin potkuttelisin, vasen ei kestä ( ollu kipee jo yli 12 vuotta, mutta pyöräily sujuu kun se osa jalasta ei ole polkimella. Colnagoa en myy ikinä, se on maailman hienoin fillari ja sillä on hyvä ajella, siitähän ne pitkät lenkit lähtikin kun oli ajo tuntui oikeesti kivalta, eikä ollu kisastressiä. Minulla nyt vaan menee joka asian / urheiluvammojen paranemisessa paljon pitempään kun normaaleilla ihmisillä. Lihasrevähtymä parani muilla 3 viikossa, mulla meni 3 kuukautta. Ja silloin olin vielä nuori. Ja kuten sanottu, tässä on ihan tarpeeksi vaikeeta etten kaipaa mitään näsäviisasteluja tai muuta v**ttuiluja. Muokattu: 9. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu mieti ite...
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi 49 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ ja että vaan oikeella jalalla jotenkin potkuttelisin, vasen ei kestä Ja kuten sanottu, tässä on ihan tarpeeksi vaikeeta etten kaipaa mitään näsäviisasteluja tai muuta v**ttuiluja. Se on sähkökulkuneuvo, moottori on etunavassa. Tää jälkimmäinen kommentti on harhainen. Jos työntää elämänsä julkiselle keskustelupalstalle, niin ... Muokattu: 9. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi ^ niin? sun pitää sietää lähestulkoon jatkuvaa nälvimistä, v**tuilua ja kiusaamista. Voimia ja paranemisia? onko se niin mahdoton sanoa. Ja on siis tiettyjä asioita joista ei tiedä kun vanhempani ja yksi kaverini. Tai kaikista ei vanhempanikaan tiedä. Häpeän, mutta mielestäni opin virheistän; kokemuksen koulu on kova, mutta tyhmä ei muussa opi. Miksi mä täällä esittäisin että joo hyvin menee kun ei mene. Ja kaikki mitä palstalle kirjoitan voin sanoa toiselle jos muuten juteltaisiin, ja myös omalla nimelläni mutta tykkään "tempokisu"-nimestä.
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi ˄ ˄ ˄... jos sulla viiltää joka askeleella niin se vie about 20s/kierros ja kierroksia on 25. Vähennä se ajasta 33.21+... Ehkä ei kuitenkaan 20 s/kierros x 25 = 500 sek = 8 min 20 sek. Eli 25.01? Miesten 10 000 maailmanennätys on nyt 26.11, että aika kovaa olisi kisu pistellyt. Jotain kohtuutta näihinkin juttuihin. Edit. Siis tämä oli siihen Kisun eiliseen kympin juoksu -juttuun Muokattu: 9. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Vierringe
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Colnagoa en myy ikinä, se on maailman hienoin fillari Musta vähän outo kyllä, mutta toisaalta nuo MM-raidat kyllä parantaa pyörän kuin pyörän: ps) Hitsi kun olen nyt näsäviisas taas vaikka just sanoit ettet kaipaa näsäviisailua. Sorry.
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi 8 minuuttia sitten, Vierringe kirjoitti: ˄ ˄ ˄... jos sulla viiltää joka askeleella niin se vie about 20s/kierros ja kierroksia on 25. Vähennä se ajasta 33.21+... Ehkä ei kuitenkaan 20 s/kierros x 25 = 500 sek = 8 min 20 sek. Eli 25.01? Miesten 10 000 maailmanennätys on nyt 26.11, että aika kovaa olisi kisu pistellyt. Jotain kohtuutta näihinkin juttuihin. Edit. Siis tämä oli siihen Kisun eiliseen kympin juoksu -juttuun Saattoi tulla näppäilyvihre.... Mutta en pystynyt yhtäkään kympin ( tai mitään muutakaan kisaa kuin sen ensimmäisen hölkkäkisani 1982 ) juoksemaan niin kovaa kuin olisin kuntoni puolesta jaksanu, koko ajan piti varoa tai sitten se kipu oli joka askeleella. En ollut kisojen jälkeen edes hengästyny. Joku voi joskus testata kun juokseen ratakierroksen täysillä ja sitten toinen jalka ontuen, voi jokunen sekunti kuitenkin tulla vähintään ainakin 5s. Mulla se vauhti pysyi kisoissa ihan samana, kun kirikykyä ei ollut eikä ole. Olisin vihannu urheilua ellen olisi löytäny pyöräilyä. Kerrankin pääsin meneen niin lujaa kuin pystyn ( tosin eka harjoitustempo 10km oli 17min, en tiennyt että olisin voinu täysilläkin mennä, seuraava tempo meni jotain 15,27( sekin pari päivää Pirkan pitkän jälkeen) ihmettelivät miten se kunto niin kohenee, mutta tiesin että täysillä vaan koko matka. Ennätykseni kyseisellä reitillä ( Pyörä-Poikien Viljakkalan tempo, yksisuuntainen) oli sekunti alle 14min. Jaa tässähän on muuten mun saliennätyksiä vuodelta 1999 ( aloitin 1998) leukoja meni 15krt, punnerrus 65kg ( ja olin 54kg) irtopuntteja nostelin 25kg punteilla ( ei ollu isompia)....reiden ympärys 59cm ja hauis 30,5cm, lantio91cm ja rinnan 97cm ( miksen ole vyötäröä mitannu?) ....nyt reisi on 45cm ja hauis vaivaiset 24cm. ( oletan että vuosien myötä noi tulokset vielä parani, mutten jaksa etsiä..) Lantio on nyt 84 ja rinta 87cm, vyötärö ( tosin riippuu mihin aikaan päivästä mittaat nyt vähän alle 70cm että tämmöinen pikkuakkeli. Aloitin pyöräilyn huhtikuussa 1999, ja kesäkuussa olin SM-tempossa sekä myös maantiellä ( Pyynikin rataa ) neljäs. Tosin eksyin maantiekisassa 2kertaa ja kaaduin viimeisellä kierroksella tosi pahasti, niin pahus Sirpa Kouko pääsi karkuun, sain koko ajan ylämäissä kiinni. Ohitin myös 18v sarjassa ajavan Sari Saarelaisen ja isä Saarelainen ajoi autolla viereen ja huusi että "tota et tee enää toiste" ( ohitin vasemmalta puolelta ja ihan reilusti oli tilaa) Ja vuonna 2000 olinkin tempon Suomen Mestari. Yksi hienoimmista tunnoista oli se kun tiesi voittavansa ja se sekunnin tuhannesosa kun ylität maaliviivan. Ajelin vähän kauemmaksi itkemään ilosta. Ja se että ikinä en juoksussa (= hölkkää) enkä pyöräilyssä sillee mitenkään tosissani harjoitellut, jotain vetoja ja voimaa lenkin lomassa ja ihan koto-Suomessa. Jonkinlaista valmennusohjelmaa pyöräilyssä oli, mutta Päivisen Esko totesi jokusen vuoden jälkeen että osaat itekin. Upasta sain hyvän harjoittelukaverin, ikäeroa on 15 vuotta ja oltiin hyvin tasavertaisia ja kun toisillemme pärjättiin tiedettiin että ollaan hyvässä kunnossa. Upakin voitti ekassa tempossaan sarjansa, ja Jukka Oksanen oli vihainen että kuka tämmöinen "kumitossumies" oikein on Samainen herra Oksanen muuten suuttui mulle ihan tajuttomasti kun tulin kisapaikalle ja laittelin harjoitustelineen pienen katoksen alle kun satoi ( ei kenellekään varattu paikka ) totesin Oksaselle että mahtuu tähän viereen toinenkin, mutta suuttui - ja lähti pois koko kisasta.
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi Onpa hyvä, etten mä ole koskaan oikeasti urheillut. Enduroakin (mp) ajoin vain huvikseni. 😁
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi Kun vuodessa alkoi olla enemmän lepokuukausia ja kun kivuttomia lenkkejäkään oikein ollu. Ja mä puhuin vammoista niitten oikeilla nimillä, ei olisi kuulemma saanu. Vuorimaan Timo, mun "valmentaja" kävi meidän luona 2 kertaa kun oli matkalla Helsinkiin, ei ikinä puhunu mun kanssa juoksusta eikä edes yhdellä viikonloppuleirillä Vierumäellä juossu mun kanssani. Lisäksi hän majoitti mut kihlattunsa kanssa, ja kun se asia selvisi niin olisin halunnu pois, mutta silloin ei matkapuhelimia ollu. Jotain pirun sykevyö-reeniä oli - siis ennen aamkaffetta. Ei se vyö pysyny mun ympärilläni, ja oli sitten kuulemma reeni pilalla. Sunnuntaina oli yhteislenkki, lähdin miesten mukaan pitemmälle mutta jäin jälkeen ja eksyin. Hei haloo! onneksi joku nuorimies kääntyi takas ja juoksi...tai siis hölkkäsi mun kanssa perille. Siellä oli joku palaveri ja pullakaffet lenkin jälkeen, mutta tulin senverta myöhään ettei tarjoilua ollu enää. Se vaan ettei ollu oikein varaa kun korkeintaan lenkkitossuihin, ja aluksi juoksin kumitossuilla. Olisin ne 100markan adidakset halunnu, mutta ei ollu rahaa. Kun oli niin paljo vammoja, ajattelin kuntopyöräilyä ( ihan erilaisia siis vuonna 1984 ) isä sai veronpalautusta ja ostettiin kuntopyörä. Jolla poljeskelin sitten 4-5 tuntia päivässä ja tein vatsa- ja selkälihasliikkeitä ja venyttelin. 1984 oli Los Angelesin olymppialaiset. Maratonin raja oli 2.45. Hölkkäsin helmikuussa 5km umpihangessa 30km lenkin ja kääntöpaikalla isä toi juotavaa kun en osannu juoda lenkin aikana. Meni jotain 1.45, ja karsintakisa oli Rotterdamin maraton. Olin menossa. Paitsi että vähän ennen yo-kirjoituksia liukastuin ( mä oon aina kaatuillu vähän siellä sun täällä...) ja jotenkin ryömin kotiin sillä jalka ei pitäny. Pitkään hoidettiin kortisonilla, ja vasta tk lääkäri laittoin röntgenkuviin - oli istuinkyhmyn murtuma. Että en menny Rotterdamiin. Meni muistaakseni yli 4kk että pystyin käveleen. Jälkeenpäin sain tietää, että sinne Los Angelesiin olisi pitäny mennä 3 viikkoa ennen omaa kisaa! Se kun olisi selvinny niin en muuten olisi menny. Sitten jalkavammat aloi haitata jo opiskelua, kun kuitenkin vielä yrittelin hölkätä. Kantaluun murtuman paraneminen vei puoli vuotta.Viimeisen hölkkäni hölkkäsin 1987 Valkeakoskella 20km. Totesin kisan jälkeen että on toisessa kantapäässä samoja tuntemuksia ja - sai hölkkä riittää. Pahinta tietysti oli että taistelin koko ajan anoreksian kanssa. Pahimmillaan olin 25,8kg. "Valmentaja" kertoi lehdistölle kantaluun murtumasta että "taisi rakko vaivata" ( oikeeta syytä ei saanu kertoa) ja kun en sinne Rotterdamiin päässy, niin "on flunssa vaivannu". prkl Vuorimaa, ja pääsi sitten Jyväskylään oikein prohvessoriksi. Kyllä kuntoilun pitää pääsääntöisesti olla mukavaa, paitsi mä olen yleensä että olis jo lenkki tehty, se lenkin jälkeinen olo on siinä se. Nythän se on enää ulkoilua, mutta mitään sähkövempainta en halua, kun yritän myös että pysyisi jonkinlaisessa kunnossa.
Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 20241 vuosi Kyllä mä olen ihan hyvin nukkunut - mutta eilen heräsin jo ennen puoltayötä, aloin tehdä tilhet-joulukorttien ääriviivoja, muttta ei uni tullut ja tein ne korti sitten valmiiksi ( 4 tilhikorttia = 4 tuntia, värittämisessä menee aikaa ) Odottelin sitten Aamulehden puoli neljältä, söin aamupalan ja tein Aamulehden ristikon. Josko nyt uni tulisi, no ei tullut ja varmuuden vuoksi olin laittanu herätyskellon soimaan merisäähän. No sen jälkeen nukutti, mutta näin jälleen kamalaa painajaisunta - kaikki talojen asukkaat teki talon taakse valtavia laatta-alueita ja istutuksia sekä jotain patsaita. Kaikki metsä tuhottu. Totesin etten pysty osallistumaan selkäkivun takia. Yritin takas kotiin, mutta en löytäny ja kävelin vielä paljain jaloin. Kyselin neuvoa, mutta ei näkyny kotitaloa missään. Heräsin jalkakipuun ( se tuntui fyysisenä kipunakin) ja hirveeseen paniikkiin, ja sitten nukutti vielä senverta että äskön nousin. Ja onhan tämä selkäkipu melko paljon hellittäny, pystyn pyyhiin lattiaa ja imuroimaan eikä esim. aivastaessa tai yskäistessä satu. Takin pukeminen ja riisuminen sujuu normaalisti. Jatkan nyt kumminkin kävelyllä, lauantaina ei esimerkiksi pääse fillarilla *****
Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 20241 vuosi No ei mun tartte ( enkä pysty) vähään aikaan fillaroida mitään pitempää, pitää ensin saada kyllä vähän lihaa luitten ympärille. Olenhan mä laihtunu!! en ole vaan käyny puntarilla mutta vajaat 44kg ( vanhanmallinen vaaka) ja olen tässä jo välipalan syöny ja juonu. ( aamulla ennen aamupalaa paino on yleensä alimmillaan) Johtopäätöksenä: jos kuntoilee vähemmän, laihtuu. Kesällä ihmettelin kun ajelin satasia mutta ei se painossa näkyny mitenkään. Syynä on nyt kuitenkin ollut niin murheellinen ja epätoivoinen olo että ei ole jaksanu eikä pystyny syömään kun korkeintaan 5 päivänä viikossa. Ja on ollut myös keittopäiviä. Kymmenen päivää vielä ja käyn Nakkilassa, ne kalat nyt todellakin tulee syötyä. Ja käynti Nakkilassa tekee muutenkin hyvää, on jotain mukavaa päivätekemistä ( vaikka siellä ei enää eläviä olekaan ) On sekin, että välillä tuntuu että ei, ja sitten hetkellisesti että miksi ei? Ja se että en mä kilpapyöräilyaikanakaan nyt mikään isokokoinen ollu, mutta tähän 10kg lisää, tosin siinä läskiä kovin ollut, sillä lihakset oli ihan eri kokoa.
Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Foorumin ikä: lähes 260 000 vuotta !!!! Foorumin saattoi perustaa Homo Erectus tai Neanderthal... tosin myös nykyihminen oli jo olemassa nippa nappa (sanoo ChatGPT Muokattu: 10. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 20241 vuosi Foorumin on pakko olla alienien perustama. Muutoin viestit olisi ollut hakattava kiveen ekat 255000 vuotta. Viimeinen tekosi tarkoittaisi, että mitä teit viime viikolla. Hetkinen, korjataan. Viestit maalattiin aiemmin luolan seinämiin. Selvä tää. Muokattu: 11. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Mistähän tuo "veikeä ilmoitus" johtui? Kokeilin latailla monta kertaa ja se arpoi eri lukuja... yleensä melko kohtuullisia, mut välillä tuli noita.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään