Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20241 vuosi Jos olkisin doc, niin kiljuen lähtisin juurikin jollekin pikku paikkakunnalle, jossa hulppea ympäristö ja kiireetön yhteisö heti käsillä. Itse olen viihtynyt tässä meidän kyläpahasessa, ettei ajatustakaan mihinkään isompaan kaupunkiin. Elämä on mutkatointa, pari askelta kotiovelta ja kaikki on käsillä kasteesta hautaan, koko prosessi Kummallista tosiaankin, kun ei kiinnosta.
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 20241 vuosi Hoksasin äsken, että vasen kyynärpää ei ilmoittele itsestään. Pitäisi ripustaa kumpaankin lumikolaan ohjekyltti 'työnnä vain keskiruumiilla'.
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi 22 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Lääkäreistä pula keskipalkalla 9000eur/kk. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla, joissa siistikuntoisen omakotitalon saa parin kuukauden palkalla. Erikoista, ettei kukaan lääkäri innostu... No nyt tarvii miettiä, olen tässä tätä aika monta kertaa maininnu että pitää tietää mitä osaa ja varsinkin mitä EI OSAA. Kun siinä on kyse ihmisten terveydestä ja hengestä. Tiedän tapauksia kun " kokeillaan nyt tätä jos vaikka auttaisi" ja senverta on vielä järkeä että jos ja kun en tiedä niin en lähde arvalla tumpuloimaan. Ei ole varaa kahteen asuntoon, eikä varsinkaan näitten tavaroitten muuttoon ( tarvitaan 2 rekkaa mallia pitkä) ja sitten parin viikon kuluttua annetaan lähtöpassit kun ei tää nyt suju, että siinä sitten vielä pahempi taloudellinen tilanne. Mä olen jo luovuttanu, tuossa jo aiemminkin mainittin että kunhan tämä selkä/kylkivamma helpottaa niin haen Alkon myyjäksi, ( naurua näin aamusella) mulle paljon sopivampi homma ja kun osaan ne asiat paremmin kun nää "oman alani" tai siis "entisen oman alani" jutut. edit. aamupöpperössä ( tosin sitähän mä koko ajan oon) tunnustetaan nyt se tosiasia että monesta paikasta on sanottu että ei toi nyt suju, siksihän se valmistuminen viivästyi kun en saanu pakollista harjoittelua suoritettua. Olin Tampereen työterveydessä, useampi kuukausi ja oikeesti, 3 asiakasta. Tein aluksi paljon viikonloppupäivystyksiä ( vielä opiskeluaikana) en saanu jatkaa, ei suju. Että jos se ei sujunu 30 vuotta sitten, niin miten muka nyt? Hain Mouhijärven terveyskeskukseen, mutta peruin haastattelun. Kuitenkin soittivat että haluavat nähdä. No mä menin. Nauroivat ( siis oikeesti nauroivat) että mitä mä tulen pelleilemään ja tuhlaamaan heidän ( arvokasta) aikaa. No kun siinä mitään menetettävää ollu niin kerroin kyllä mielipiteeni, mitä ite pelleilette...menivät aika hiljaiseksi. Ainoastaan ne ajokorttitodistukset sujuu, tai sitten ei, sillä katselin että ajokorttitodistus laaja, siihen varataa 40 minuutin aika, tavalliseen 20 minuuttia. Eli muutama asiakas päivässä, ja sitten pitää taas ne YELit - ja lopputulema on että joo ei suju. Muokattu: 24. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: kunhan tämä selkä/kylkivamma helpottaa niin haen Alkon myyjäksi, ( naurua näin aamusella) mulle paljon sopivampi homma ja kun osaan ne asiat paremmin kun nää "oman alani" jutut Ettet vaan mene väärään jonoon. Pitkäaikaistyöttömille, nuorille jne. saatataan laittaa valtion rahatukku (palkkatuki) mukaan, kun heitä työllistetään. Moni työnantaja pitää tällaista hakijaa etusijalla. Ei sellaisia vastaan voi kilpailla.
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi Valurautapadan kahva pysyy lämpimänä kauan. Epeli unohtui kuivumaan puu-uunin jälkilämpöön öljyämistä varten, kun menin saunaan. Oli varannut lämpöä kohtuullisen määrän, ainakin käden mielestä.
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi 17 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Ettet vaan mene väärään jonoon. Pitkäaikaistyöttömille, nuorille jne. saatataan laittaa valtion rahatukku (palkkatuki) mukaan, kun heitä työllistetään. Moni työnantaja pitää tällaista hakijaa etusijalla. Ei sellaisia vastaan voi kilpailla. No voi vituralleen sentään. Olin tuossa vuosituhannen vaihteessa yksityisellä lääkäriasemalla töissä vastaanotossa ja ajanvarauksessa. Tein työni hyvin, sain jopa autolle parkkipaikan viereisestä työmaaparkista kun kävin nöyrästi kysymässä. Sain lisää vastuuta ja sain avustaa leikkauksissa, sain myös tehdä asiakkaille "laserhoitoa" ( joka oli oikeesti kyllä ihan huuhaata ei siinä oikeesti mitään laseria tullu, kunhan liikuttelin sitä vempainta) no sitten oli työnantajan kanssa tapaaminen, olin ihan varma että tulee palkankorotus. - tuli potkut, ja sain tietää että olinkin ollu työllistämistyössä ja nyt se tuki sitten loppui. Olin omalla ajallani kotona tehny esitietolomakkeita ja laittanu ne "korpulle" ( jos muistatte mitä on korppu ja lerppu ) työnantaja vaati että annan ne hänelle käyttöön, mutta en suostunu kun olin ne kotonani tehny. Että en saa työtodistusta jos en anna sitä "korppua"...no en antanu. Loppujen lopuksi sain työtodistuksen jossa työpanostani kehuttiin. Ja kun hain sitä työtä, niin kysyttiin kyllä että seurustelenko /onko parisuhdetta, ja aionko hankkia lapsia? En mä nyt missään jonossa ole, paitsi että meen terveyskeksukseen ...hei eihän tässä ole kun kuukausi enää. En uskalla noihin esitietokyselylomakkeisiin laittaa sitä mitä oikeesti on koska siinä on vaara että laittaa mut Taysiin, ja jos vaihtoehtona on Taysiin tai kuolla kotona, niin toi jälkimmäinen vaihtoehto on miljoonasti parempi. Tayssiin en mene, ja olen sen sinne Kantaan laittanu hoitotahtona.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 10 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Tayssiin en mene, ja olen sen sinne Kantaan laittanu hoitotahtona. Patologi bongannee yksinkertaisen, hoidettavissa olleen kuolinsyyn.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ Kirurgi osaa kaiken mutta ei tiedä mitään. Psykiatri tietää kaiken mutta ei osaa mitään. Yleislääkäri ei osaa mitään eikä tiedä mitään ( juurikin näin) Patologi tietää kaiken ja osaa kaiken - mutta on myöhässä. Mä en nyt rasita teitä kertomalla kaikkea, mutta se mitä olen TAYS:ssa kokenu, on sellaista helvettiä että kammottavampaa ei ole, en ole ikinä pelänny henkeni puolesta niin paljo kun TAYS:ssa. Kotonakin on ollu pari "tilannetta" mutta jaksoin kun oli tulossa kututalkoot ja Nakkilaan meno. Ja nythän on tässä lintujuttuja, että en mä ihan vielä minnekään ole menossa. Enkä varsinkaan TAYS:iin. Onneksi sentään äiteeni sai hyvää hoitoa TAYS:ssa, valitettavasti pomoani ei ehditty auttaan. Muokattu: 25. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi On kyllä ollu heikko olo, aamulla kun nousen niin ei meinaa jalat kantaa ...mutta helpottaa kun lähden tekeen edes pienen ulkokävelylenkin ( 2km) sadekamppeet vaan ylle ja otin pähkinärouhepussukan mukaan.... Oho! lintulaudalta oli kaikki pähkinät ( myös ne jonkun tuntemattoman ystävän laittamat kokonaiset) ja rouheet menny. Jostain syystä talipallerot ei kelpaa, eikä siemenseos. Pitäisikö viedä siemenseosta jonnekin muualle? no ei ne ollu kelvannu ison kiven päältäkään. Ostan jatkossa vaan pähkinärouhetta ja isoa talipötkelöä. Mutta eikös se olisi linnuillekin hyvä että on vaihtelevaa apetta? No joka tapauksessa, hidas löntystelykävely ulkona auttoi todella paljon. Ihana hengittää ulkoilmaa ja vaikka aika ankee keli, niin luonnosta nauttii aina, tuli ainakin hetkeksi tunne että jospa se tästä.... Ja sitten se, että tämä on just semmoinen keli josta nahkiaiset tykkää ~ ja sehän on jo ylihuomena sinne meno pitää huomena soittaa kun on hieman erikoisempi pyyntö... Tuossa katselin ja näin alustavasti laskeskelin, niin mulla on nahkiais/kala/lokki/sääksi-paitoja 120 ja sitten on korissa hieman rähjääntyneitä/vaurioituneita talkoo/lenkkipaitoja.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi Taannoisen kympin lottovoiton sijoitus €urojaskaan toi 22,50€ voiton, eli hämmästyttävä tuotto🤣 Jatkan siis edelleen töissäkäyntiä, enkä muuta veroparatiisiin.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi ^Mutta kaksi lottovoittoa peräkkäin on jo kyllä aika ihmeellistä. Itse sijoitin 10e viime perjantain EuroJackpottiin ja oletin sillä tulevan varman päävoiton mutta vitut, tullut mitään. Silläkin rahalla olis saanut vinkkupullon Alkosta ja olis voinut viettää edes kivan illan sohvalla. Stna.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Eipä sitä pelaamalla rikastu. Mulla on ollut tapana kiskoa nettiruleteista martingaalistrategialla pikkupotteja, 5-10e silloin tällöin. Olinkin jonku varmaan viiskybää voitolla kun tuli paha putkin ja hävisin kaikki. Toki kun olisi vielä tuplannut (googleta ite jossei strategia tuttu), tod.näk. voitolle olisi ollut kova, mut olisi vaatinut rahansiirtoa ja lähes satkun panosta...noissa on raja minkä saa hävitä tai panostaa, eli jos ruletti, eli tietokone, oli päättänyt että mä häviin niin annoin olla. Nielin tappion. Toi panoksen tai päivähäviämisen raja tossa tekee sen et voi menettää kaiken (jos muuten olisi pätäkkää pelata). Pitäs pelata vaan euron panoksella väriä, niin häviöön vähä päälle satkun pääomalla vaadittas 7 perättäistä häviötä, joka on jonkun sortin tilastollinen mahdottomuus. Mut voitto olis sit sen euron ja jos nyt sattuiskin toi putki niin 127e menis. Teoriassa jos panokselle ei olisi mitään rajoja ja olisi rajattomasti rahaa, niin tolla voittaa aina.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Nokialtakin on erottu ja keskitytty pelaamaan. Näitä ilmeisesti harvassa.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Joo, lienee pelitalot laittaneet just kaikkea mukavaa sen takia, että kukaan ei voittaisi liikaa. Jostain muistelen että toi Martingaali olisi Vegasissa kielletty, kuten korttien laskeminen. Joskus laskin että jos sulla olisi miljardi euroa vaikka lainattuna hetkellisesti, niin todennäköisyys voittaa 100 000e olisin 99,99999999% (ysien määrä hatusta mutta siis about 100). Jos on taas joku summa ja haluaa tuplata sen niin se ei mitä todennäköisimmin onnistu tolla. En muista prossaa.. 10-30% heittäsin hatusta.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään