Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Voi että siis tämmöisiä paksuja ja kankeita petauspatjoja. Käytiin vanhempieni kanssa katsomassa ( kun ite olisin ostanu patjansuojuksen...mutta kun koko on 120cm x 200cm x 3,5cm niin en saa sen päälle pussilakanaa, kun se patja on niin valtava eikä siis mene "rullalle". Ja toi oli siis ohuin malli. 200>e. Ei sitten ostettu mitään, mun tämänhetkinen petauspatja on alle sentin paksuinen. No mennään vanhoilla patjoilla, onhan ne ollu 40vuotta ja kai vielä jokusen vuoden menee. Pussilakanoita tarvisin, vapaana ei ole kun 4 ( ja aina tarvii ne 2 patjalle ja peitolle ) kaikki vanhat pussilakanat on ensin paikattu yms. mutta jossain vaiheessa ne vaan ...ei enää. Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu patja, ei lakana
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Mutta eikös sulla ole ompelukone, äkkiäkös sillä surauttaa kavennuksen. Mökille tuli se 145x190 patja, sille ei oikein tahdo löytyä suojaa. Onhan niitä joustoreunaisia, mutku se on aina epämääräinen mytty ja kulmapaikat totaalisesti hukassa ja muutenkin, kun tuo patja on sinne 5 cm lyhyempään poteroonsa kolmen seinän väliin puserrettu, niin tehtävä mahdoton. Ensikesä kokeilen jos saan sen pihalle pöydän päälle, niin siinä voisi kokeilla sellaisen joustolakanan patjansuojuksen asennusta. Vaan onhan tuo järkäle saada tuolta liikkeelle yhtään mihinkään. Ja vielä takaisin. Olisi pitänyt ottaa 2x 70cm leveänä + yhtenäinen petari, mutku näin oli halvempi Mulla oli joskus kloppina pussilakana, joka ei pysynyt hetkeäkään paikallaan. Otin sitten parsinneulan ja villalankaa, johan alkoi pysyä Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: Voi että siis tämmöisiä paksuja ja kankeita petauspatjoja. Käytiin vanhempieni kanssa katsomassa ( kun ite olisin ostanu patjansuojuksen...mutta kun koko on 120cm x 200cm x 3,5cm niin en saa sen päälle pussilakanaa, kun se lakana on niin valtava eikä siis mene "rullalle". Ja toi oli siis ohuin malli. 200e. Ei sitten ostettu mitään, mun tämänhetkinen petauspatja on alle sentin paksuinen. No mennään vanhoilla patjoilla, onhan ne ollu 40vuotta ja kai vielä jokusen vuoden menee. Pussilakanoita tarvisin, vapaana ei ole kun 4 ( ja aina tarvii ne 2 patjalle ja peitolle ) kaikki vanhat pussilakanat on ensin paikattu yms. mutta jossain vaiheessa ne vaan ...ei enää. Mä en jotenkin pysy mukana tässä jutussa (jotta voisi koittaa auttaa). Ymmärsinkö siis oikein, että etsit 120x200 kokoista petauspatjaa (sijauspatjaa) joka olisi aika ohut? Tässä olis 2,5 cm paksu https://www.ikea.com/fi/fi/p/nopakte-sijauspatja-valkoinen-20565842/#contentEt siis etsi petauspatjan suojusta/päällistä jotka olis alle sentin paksuisia? Mutta sitten mua hämmensi tuo lause "en saa sen päälle pussilakanaa". Siis yritätkö ja haluatko tunkea sen petauspatjan kokonaan pussilakanan sisään? Normaali tapa on kai laittaa peitto pussilakanan sisään ja petauspatjan päälle tulee "tavallinen" lakana. Taitellaan petarin reunojen yli ja alle kankaan liepeet. Tai sitten on niitä ns. muotoon ommeltuja lakanoita, joissa on kuminauhat ympäri jolloin lakana pujotetaan petauspatjan päälle siten, että kumppari kiristää ne reunat sinne petarin alle. Voivat jopa ylettyä ihan patjankin alle saakka patjan patjuudesta riippuen. https://www.ikea.com/fi/fi/p/dvala-muotoonommeltu-lakana-harmaanvihreae-80549627/#content Pysyy paremmin kuin suora lakana. Ja sitten vielä halutessaan voi lakanan alla eli petarin päällä käyttää patjansuojaa. Eli ohuehkoa "lakanaa" joka kulmissa olevien kuminauhojen avulla kiinnitetään petarin päälle. Suojaa petauspatjaa pelkkää lakanaa paremmin hieltä ym. https://www.ikea.com/fi/fi/p/luddros-patjansuojus-80461629/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA6Ou5BhCrARIsAPoTxrAHHA49LKFnSkUDyiTTvZ8uF5JdowWnY3ebc9ET0Gn8GuFUw1UqwuMaAlxREALw_wcB Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi mä kuolen nauruun ( mikä olisikin maailman kivoin tapa lähteä...) nyt nyt siis pitää miettiä miten mä vastaukseni muotoilen. Nykyinen patja sen ison patjan päällä on aika ohut, ja siinä on pussilakana suojuksena. En edes omista mitään ei-pussilakanajuttua. Nämä patjansuojukset oli juurikin niitä joissa on kuminauhat joilla...Joo että runkopatja, patja ja suojus...hei nyt on vähän liikaa kerroksia ja liian paksu se petauspatja. En hikoile yöllä sillä tavalla...vaikka ahdistuksesta voi tulla kylmänhiki. Mutta jäipähän sekin raha ruokaan tai muihin pakollisiin maksuihin.
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Patjan keskimääräinen käyttöikä on 7-10 vuotta, vieraskäytössä voi mennä pidempäänkin. Sen jälkeen se on menettänyt ominaisuutensa ja tuloksena on selkä/kylki/niskakipua yön jäljiltä. Hyvään patjaan kannattaa panostaa, koska sillä köllöttelee liki kolmanneksen elämästään.
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Kisun prioriteetit pitää muistaa. Tonni nukkeen tai 5ke Ferrarin pienoismalliin ei tunnu missään mut Ikeasta ei raaskita ostaa 200 eurolla hyvää patjaa millä pärjäisi taas 10v. Edit: voisi kylkivaivakin parantua uudella patjalla vs 40v vanhalla mutta prioriteetit kohdilleen! Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Oho, rankkaus on noussut siihen pirtelöpurkin näköiseen tötteröön.
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Päiväunieni aikana siskon mies oli lähestynyt fillarin nastagummien tarpeesta. Poikansa koulumatka lukioon siirryttyä piteni kävelymatkasta pyöräilyn mittaiseksi. Tietysti yövuoron uuvuttamalla oli luuri äänettömällä ja kyselijä kaupan tiskillä... Onneksi ostoskoriin oli päätynyt pari Schwalben Ice Spiker Prota.
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Kisun prioriteetit pitää muistaa. Tonni nukkeen tai 5ke Ferrarin pienoismalliin ei tunnu missään mut Ikeasta ei raaskita ostaa 200 eurolla hyvää patjaa millä pärjäisi taas 10v. Edit: voisi kylkivaivakin parantua uudella patjalla vs 40v vanhalla mutta prioriteetit kohdilleen! Nyt sitten pitää ottaa huomioon tilanne. Töissä tässä viimeiset 4 vuotta palkka oli ihan älytön, kaikki oli mahdollista - sitten ei tuloja, peruspäivähakemus evätty. Miettii nyt jokainen miten tulet toimeen 6 vuotta ilman mitään tuloja, ja siis senkin jälkeen on takuueläke noin 990e/kk. Äitee olisi ostanu mulle patjan, mutta kun sopivaa ei vaan ollu! ihme muskelipatjoja paksuja ja liika pehmeitä, ja sitten kun pitäisi laittaa se lakana.. Se kallis nukke oli jo ostettu ja maksettu, muut non-refundable ennakkomaksetut peruin ( sinne nyt meni 3 x 50usd mutta ei mahda...) Nuken Ferrari ostettu 2015 ( no itehän pyysit..) todella kannattava ostos, elämässä pitää olla myös ilonaiheita! ja se oli silloin mahdollista. Kylkiluumurtuma ei nyt parane patjalla, ajan kanssa ja mulla yleensä menee kaiken paranemiseen 10x enempi kuin yleensä, esimerkiksi nyt vaikka lihasrevähdys - 3 viikkoa, mulla 3 kuukautta ja kihti yleensä pari viikkoa, mulla puoli vuotta. Hyvin olen tällä patjalla nukkunu ja vähän liiankin hyvin ja nyt sitten vanhemmat vaihtoi lakanat kun ei ite pysty. Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Reilu tunti parkkia TAYSsin lämpimässä parkkihallissa maksoi 0.5€ 😃
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Eläinlääkäri Jan Pol 82 v lopettaa! Joskin kyse olikin vain TV sarjasta, 13 vuotta ja 24 kautta. Elukkatohtorin hommia jatkaa vielä. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010830670.html
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, concorde kirjoitti: Reilu tunti parkkia TAYSsin lämpimässä parkkihallissa maksoi 0.5€ 😃 osanottoni, kun tayssissä asioidessasi...
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi No höh, elin henkisesti perjantaita, enkä jaksanut ryhtyä levysavottaan, eli odotin Club Milleniumia radiosta ajanvietteeksi. Ei tule maanantaina, perkele. Taidan silti tyytyä toistopalveluiden tarjontaan toistaiseksi. Kahlailen huomenna vinyylisuon syövereissä muun kotitoiminnan ohessa.
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Nyt oli oikeastikin paha kusetusyritys, FFoorumin salasanaa vaativat levykaupoilla. Pavlovin koira saattaa nyrjähtää äkkiseltään harhaan. Olkaapa tarkkoina Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 20241 vuosi Se tunne, kun olet huonolla tolalla taas vaihteeksi elämässäsi, tuon työtaipaleelle lähteneen puoliskon kuittaus perille pääsystä. En odottanut näin vahvaa reaktiota itseltäni. Se tulee vielä takaisinkin. Muokattu: 18. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Köfte
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään