Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä yllätti sinut viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu
16 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Mä...en ole mitään eikä koskaan tulekaan, vaikka opettajien mielestä tulee vähintäänkin nobelisti.

Tässä voi olla piilossa huolestuttava totuudensiemen. Syötetäänkö oppivelvollisuuskoulussa nuorille oikeita asioita ? Entä painottuvatko kokeet ulkomuistin palkitsemiseen, opetettujen asioiden käytäntöön soveltamiseen vai mihin ? Ihmisillä on erilaisia lahjoja, mutta kannustaako koulu niihin panostamiseen ?

Muskin ad astra-koulu menee omia teitään. Voisiko tuo toimia muuallakin ? Ad Astra’s approach to education is centered around hands-on, project-based learning, where children are encouraged to explore, experiment, and discover solutions to real-world problems. 

• Viestejä 2.7k
  • Katselut 250.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Sain tunnustuksen. Aamun juhlatilaisuudessa mainittiin muutaman muun ohessa meikäläisenkin nimi, ei muuta kuin itsekseen viihtyvän työmuurahaisen epämukavuusalueelle juhlaväen eteen. Tuommoinen Suome

• Että näistä tylsä-palaveri-töherryksistä saa ihan kelpo kuvia, kun näyttää vähän tietkonetta. Palaverit ovat pelastettuja!!!   

• Aika pitkä odotusaika... 😀 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Niin siis mä kävin koulua 1972- 1984. Se oli aivan eri silloin kun nyt ( tosin Luojan kiitos, en olisi nykymallisessa koulussa pärjänny kun istutaan säkkituoleissa ja katsellaan jotain tablettia...ja on "ilmiöoppimista". 
Kyllähän se oli että opitaan ulkoa, mä en kouluaikoinani muuta tehnytkään kun luin, kävin lenkillä ja sitten taas luin. Ryhmätyöt tein yksin. Yliopistossakin ....mä oikeesti en tehny muuta kun luin ja yritin opetella, mutta ei menny oppi perille.
En kyllä tiedä mitä "lahjoja" mulla on, olin joskus hyvä kestävyyslajeissa, mutta se oli vaan harrastus.
Nyt olen hyvä vain epäonnistumisessa.

Kirjoitettu

Niinpä, on olemassa sanonta, että historia toistaa itseään.
Tiedä sitten tarkemmin mitä tuo "ilmiöoppiminen" sisältää, mutta ainakaan sanana se ei kuulosta mitenkään lupaavalta.
Vääjäämättä tulee mieleen 70-luvun ihmiskoe, Uutta matematiikkaa - Joukko-oppi!  Siinä tuhottiin muutaman yhden sukupolven matematiikan oppimismahdollisuudet.
Oliko kukaan vastuullisista edes pahoillaan?

Kirjoitettu

Myin wanhan öljylämmitysjärjestelmäni FB:ssä kahdessa (!) tunnissa.  Torista löytyy paljon halvempiakin systeemejä, jotka ovat olleet siellä kuukausia.  Ilmeisesti kannatti ennestään siistejä vehkeitä vielä vähän putsata kuvia varten.  Hyvät kuvat näemmä myy. 👍

Nyt saa uusi systeemi tulla.

Kirjoitettu

Joo, noi myyntikuvat. Joskus ihmetellyt asuntojen myynti-ilmoituksia, joissa tiskialtaat vyöryvät kamaa ja muutenkin huushollissa kamaa levällään siellä täällä ja vuoteet sijaamatta. 
Tule mieleen, että yks-kaks päätetty laittaa myyntiin ja samon tehen kuvat kännykällä myynti-ilmoitukseen.
Ja Kirkan sanoin, Siteen vaan oodotellaan...

Kirjoitettu

^ mun mielestä asunto-ilmoituksissa on liiankin kliinisiä kuvia, ei noissa asunnoissa asuta.
Menee vähän ääripääihin - on niitä järkyttävän kalliita akvaarioasuntoja joitten sisustus kielii että täällä ei asuta. Sitten on semmoisia kun tarvittee täysremontin...kun tuossa jo katselin että Kuusamosta kiva omakotitalo 170neliöö 25ke....joo mutta se remontti.

Kirjoitettu

Joo noi Avotakka lehden mukaiset kodit ovat hanurista, eivät ole asumista vaan esittelyä varten. Jokaiselle vaasille ja esineelle on sentin tarkkaan katsotut paikat, eikä sitä sukkaa sovi siihen sohvan eteen jalastaan pudottaa - herranjestas! 

Kirjoitettu

! No ensinnäkin että Suomen missi Matilda Wirtavuori pääsi kuin pääsikin Miss Universum-kisassa 30 parhaan joukkoon ( 125 kisaajaa), erittäin hienoa, hän sai myös jonkun palkinnon edistämästään asiasta, eli nuorten mielenterveysongelmiin liittyvästä.
Ihan mahdollisuudet voittoonkin oli, sillä erittäin harvinaista, Miss Universumin tittelin vei Tanskan missi, siis vaalea pohjoismaalainen. Koska viimeksi on ollut missinä pohjoismaalainen? Ehkä Anne Pohtamo 1972 ( tai jotain) tai vaaleahiuksinen.
Voi harmi, olisi ollu hienoa jos Suomen missi...onko ikinä ollu Miss Universum ei-pitkäkiharahiuksinen?
No katsoin noita kuvia, ei minun mielestäni mitenkään erityisen kauniita, mä olisin valinnu Suomen missin. Mutta kun siellä senverta kulissipeliä on että Meksiko-Brasilia-Argentiina-Venezuela sektorilta pitää sijoittua.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/64a6be8a-3c94-41b2-b518-0aeda6b24567

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Pyysin TT-kuvia HUSista. Sain luottokortin näköisen kökötyksen, kun ehdotin usb-tikkua. Kesti sen verran aikaa avata tuon salaisuus, ettei kannata mennä tällä viikolla mensan testiin. 😁 Tikkua ei vedetä ulos - se pyörähtää nurin, kun taittaa muovia sopivasti.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.