Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 20241 vuosi ^ heräsin aamukolmen maissa, mutta odottelin Aamulehteä aamupalalle. Jaha, 6 Poppy-sarjan nukkea ilmestyi, en tykkää yhdestäkään. Poppy-sarjan nukkeja ilmestyy ylivoimaisesti eniten vuodessa, ja alkavat toistaa itseään. Tällä kertaa vielä harvinaisen rumia asuja. Tämä siis erittäin hyvä juttu, oli aika kun ostin conventionista 8 nukkea....muiden ilmestyneiden lisäksi. Vielä tulee Final Gala-nukke, perinteisesti ollut Jason Wu-suunnittelema asu enkä ole niistä koskaan tykänny. No oh hoh, lakkautetaan mm. Seurasaari, Kotkan Langinkoski ( tosi hieno paikka) museokohteina, kai se luonto siellä kumminkin pysyy. Sensijaan hyvä luontouutinen Tampereelta, Iidesjärvelle rakennetaan toinen lintutorni matonpesupaikan läheisyyteen, joku koirapuisto ja kuntoilualuekin tulee.
Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 20241 vuosi ILPpi alkoi tuuppaamaan haaleeta, vaikka vielä pari päivää sitten pukkas ihan lämmintä. Noinkohan sieltä aineet karkas ja jos niin miksi? Onkohan toi 11 vai 12v nyt. Vieläköhän kannattais yritää fiksata?
Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 20241 vuosi ^^ otan takas, ostin toisen Final Gala-nuken. Sellainen kyborg-inspired. Mutta olin ensin niin ilahtunut että tuli vaan Tamperelainen ja Pirkkalainen-paikallislehdykäiset, eikä niitä mainoslehtiä. Iltakasin maissa postilaatikko kolahti - tuli ne mainokset, ja Apteekin lehti vielä tuplana. Onneksi sentäs sisäkkäin niin saa suoraan laittaa paperinkeräyspinoon. Lukeeko kukaan näitä mainoslehtisiä? kun muutenkin Tamperelainen on täynnä mainoksia, itse asiassa laskin että 24-sivuisesta lehdykäisestä saa kokoon 8 sivua juttuja ja muuten on mainoksia....
Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 20241 vuosi Makoilin sängyssä odottaen Aamulehteä....nousin ja kävin kylppärissä!! kääk, pelästyin kun vasen korva ihan veressä. Putsailemaan sitten ensin. En vaan yhtään tiedä mistä aiheutui, kun siis vaan makoilin. No, tuleehan niitä mustelmiakin sinne tänne vaikka mitään en ole kolauttanut tms. Lueskelin Aamulehden Moro-liitettä. Vitsiosastolla: Mies meni silmälääkärille, halusi uudet lasit kun näkö on heikentynyt. Ja nimenomaan kaukonäkö. Silmälääkäri kysyi että näkeekö mies auringon? Kyllä....johon silmälääkäri sitten ihmettelee että miten kauaksi teidän pitäisi nähdä? Kun tämä ei ole vitsi. Olin itse silmälääkärillä, ja kerroin näköni selvästi heikentyneen. Silmälääkäri tähän että näenkö auringon ja tähdet, jos ei ole pilvistä siis....joo..No niin sullahan on ihan hyvä kaukonäkö. Ja ihan vakavalla naamalla, ei vitsaillut. Silmälääkäri ihmetteli tavisten käsitystä että valo vaikuttaa näköön. ( niin no sama näköhän se ihmisellä on, mutta tavikset käsittää että näkemiseen. ) Olisin lähteny pois että anna olla, mutta piti saada joku tutkimus kun suvussa silmäsairautta. Sain tosihuonot lasit, näki lähelle ja pientä pränttiä - mutta naama piti olla 5cm etäisyydellä luettavasta tektistä. Kävin sittemmin korjauttamassa, samalla annoin kyllä palautetta siitä silmälääkäristä. Muokattu: 31. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 20241 vuosi Ei ole todellista, kävin aamukävelyllä rantalenkin, ja teen nyt siten että käännyn ja samaa reittiä takas. Pimeetä, ja paljon on tienvierilamppuja mustana. Yhtäkkiä olin että missä mä oon? missä on koti ja missäpäin ranta...ei hyvänen aika! kävelin sitten eteenpäin ja honasin sitten että olin kävellyt suoraan, vaikka olisi pitäny kääntyä loivasti vasemmalle. Mukava yllätys oli että eilen kivelle viemäni puolikas nahkiainen oli variksille maistunu...
Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 20241 vuosi Ehkä tökeröin huijausyritelmä aikoihin roskapostissa. Lähettäjänä "#Face.Book.com"
Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 20241 vuosi Joulumainokset ovat ilmaantuneet radioon ja töllöön. Onhan jo toki marraskuu...
Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 20241 vuosi Alueurakointi katu- ja viheralueiden osalta on näemmä kilpailutettu uusiksi peräti 4 vuoden sopimuksella. Saapa nähdä... Edellinen yrittäjä oli ihan toimiva pariin edelliseen verrattuna.
Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 20241 vuosi nauroin tässä aamupäivällä masu kippurassa, etsin pelikortteja ja siinä laatikossa oli myös muutama piirustusvihko ja 6. luokan aineenkirjoitusvihko. Olin kirjoittanu siistillä kaunokirjoituksella aiheesta "Mitä kevätaurinko näki metsässä" ..näki paljon kaunista ja retkeilevät lapset "Katsokaa, nuo roskat pilaavat luonnon emmekö voisi korjata niitä pois!" Ajatus miellytti opettajaa ja muita oppilaita, ja yhteistoimin ruvettin siivoamaan roskia pois. Linnut liversivät iloisesti heidän jälkeensä, olivathan lapset tehneet hyvän työn ja aurinkokin oli hyvillään lapsista...." ( olen koko ikäni ollut luontoa rakastava ja luonnosta välittävä ) Mutta entäs mitä jos saataisiin "Lottovoito" Me perheen kanssa lottosimme kun oli tiukkaa taloudellisesti..."Oli suoranainen ihme että tulisi edes yksi oikein, niin huono-onnisia me olimme. ...Oli jo viisi oikein, jännitys nousi huippuunsa ja kun kuudes pallo pyöri kahvaan ja sitten tipahti lokeroonsa. Onko se..onko? ja se oli! Kaikki kuusi oikein. Olemme voittaneet 2 kokonaista miljoonaa. Aloimme suunnitella miten käyttäisimme rahat " Auto, oikein kunnon auto pitää ostaa" tuli minun ja pikkuveljeni suusta yhtäaikaa. Onnellisina menimme nukkumaan, me ei olla enää köyhiä. No, nauroin mutta myös itkin koska sitä se on ollut koko elämä, köyhyyttä ja selvitytymistä. Muokattu: 4. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ ja aika moni...tai siis kaikki piirtämäni kuvatarinat oli sellaisia jossa esimerkiksi orpo pupulapsi löysi tiensä hyvän kuninkaan linnaan, ja sai hyvän kodin ja elämän. Ja kaikki kirjoittamani aineet kertoi paremman elämän kaipuusta, ne oli niin henkilökohtaisia ettei ikinä luettu ääneen ( opettaja luki aina jonkun oppilaan kirjoituksen ääneen ) Mutta ei tästä mitään kohta tule...aiemmin olen heräillyt ja noussut aamupalaa laitteleen jo aamukolmen jälkeen. On ollut että herään vasta viideltä, ja tänään vähän vaille viisi. Eilen katsoin tanssiohjelman uusintaa ja aattelin menen hetkeksi maaten....no siinä jäi sitten Kauniit ja Rohkeat katsomati...( katsotaan aamulla uusinta )
Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 20241 vuosi Seinän kulma hyökkäs pikkuvarpaan kimppuun kun lampsin täällä asunnossa ees taas. Kipee ny ku prkle. 💩
Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 20241 vuosi Jos tekee pyöreän talon, niin kaarevaa logiikkaa pitää jatkaa myös sisällä. Pyöreässä sonnikasvattamossa on ihan ihme porttien käyttöratkaisut eläinten siirtämiseksi. En oo koskaan ollut sellaisessa töissä. Muokattu: 5. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 20241 vuosi Eilisen vesisateen ja sumun aiheuttama kaikkien kulkuväylien jäisyys. Säästöt ovat näemmä iskeneet liukkaudentorjuntaankin; ei hiekkaa missään, eikä kyllä myöskään suolaa, mikä oli mukava yllätys.
Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 20241 vuosi Mitäh!? joo, uusi avainlukulista tuli - tämä on tämmöinen entiseen verrattuna maksikokoinen! tosi epäkäytännöllinen. Onneksi on yksi vanhanmallinen käyttämättä, käytän sen ensin. Ja on muuten yllättänyt ettei ole ihan hirmuisesti harmittanut kun ei pääse pyöräileen. Kipu toki harmittaa... Ei tarvi aamulla jännittää, eikä välttämättä herätä vakioaikaseen, voi vaikka jatkaa unia aamupalan jälkeen. Tuossa nyt oli useampi päivä etten olisi terveenäkään menny ajeleen.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään