Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä yllätti sinut viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu
11 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

Päivällä työmatkalla kävin ruokkimassa kotteron. Talvilaadun dieseliä tarjosivat. Suolaakin oli eilen kylvetty sotkemaan. PRKL!

Toi on kyllä aina surullinen hetki, kun ekan kerran näkee kesän jälkeen suolaa kylvettävän kaduille. Olisin kiellon kannalla mutta ilmeisesti rekat ja bussit olis ongelmissa. Mutta jos suolattais vain ne mäessä olevat risteysalueet rekkoja varten ja bussipysäkit jos ihan pakko. Ketuttaa kyllä ajaa siinä suolavesisumussa lähes koko talvi täällä etelässä. Vaatis jonkun -7 että suola ei enää tehoaisi. Ainakin vielä miinus neljässä - viidessä tuntuu lumi ja jää suolalla sulavan.

• Viestejä 2.7k
  • Katselut 250.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Sain tunnustuksen. Aamun juhlatilaisuudessa mainittiin muutaman muun ohessa meikäläisenkin nimi, ei muuta kuin itsekseen viihtyvän työmuurahaisen epämukavuusalueelle juhlaväen eteen. Tuommoinen Suome

• Että näistä tylsä-palaveri-töherryksistä saa ihan kelpo kuvia, kun näyttää vähän tietkonetta. Palaverit ovat pelastettuja!!!   

• Aika pitkä odotusaika... 😀 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Vanha tuttava uudemmilta kouluajoilta lähestyi ihan perinteisellä puhelinmetodilla. Toista tuntia tuli läyryttyä sitä sun tätä asiaan kuuluvaa/kuulumatonta "äijien juttuja". Hän joutui sydänvaivojen myötä poistumaan toisaalle aikoinaan. Hyvin tuntuu voivan nykyään, uusi työnsarkakin oppisopparilla on hyvässä kuosissa. Pumppuongelmat hallinnassa, mutta ei paluuta ns. raskaampiin töihin.

Kirjoitettu

Aika nopeesti sieltä Avista soiteltiin, että onko rekisteröitymiseni vielä voimassa. ...jaha, mä nyt näistä tiedä enkä  ymmärrä yhtään mitään, mutta sovittiin että palaa asiaan 2.1. jos siihen mennessä ei ole töitä ammatinharjoittajana, niin koko rekisteröityminen perutaan. Onneksi tähän ei mitään taloudellista liity.
Sen jälkeen sitten ammatinharjoittajana toimiminen menee tosi monimutkaiseksi, pitää taas rekisteröityä ja yel ja ....kyllä tämä tässä oli.

Kirjoitettu

^ no mitä sinäkin siinä, mä en itse asiassa ole tehnyt yhtään mitään.
Alunperin joku rekisteröityminen meni automaattisesti ja siirtyi Valverista Soteriin.
En todellankaan ole työttömänä yrittäjärekisterissä maksamassa YEL-maksuja turhaan, tai potilasvakuutusmaksuja ( yhteensä vähän yli 4000 vuodessa )
Yllättää ja ihmetyttää, että isot miehet ette ymmärrä tai tajua, että yrittäjänä lääkärinä on ihan eri kun yrittäjänä kassikauppiaana. Ottakee selvää mitä pitää olla jos oman lääkäriaseman perustaa, tai ylipäätään ammatinharjoittajana ja miettikää ite. Tuolla on kyllä ohjeita, mutta kaikki että olet kuitenkin isomman yrityksen alaisuudessa. Joskus ennen muinoin Tampereella oli pari lääkäriä jotka piti pienimuotoista vastanottoa kotonaan, mutta ei kukaan perusta ihan omaa puljua yksikseen. Minäkin tyhmä näen hankkeen mahdottomuuden...
Jos toimintaa ei ole, rekisteröityminen pitää perua - en mä sille nyt ite mitään voi jos se näin on.

Kuten sanottu, sitä jollain tapaa pystyy näkemään ja hahmottamaan mikä on mahdollista ja mikä ei.
En nyt näe että tämä ammatinharjoittaminen tältä alalta olisi mahdollista, eikä ole resurseja ( tällä alallla on pakko tietää omat rajoitteensa kun kyse on kuitenkin toisten ihmisten terveydestä ) mennä töihin julkiselle ( tosin ei otetakaan).

Menen jo tässä vaiheessa ihan ????
https://www.medibooky.fi/l/laakari-yrittajana/

Vaikeetahan tämä on ollu koko ajan. Nyt vain toiveena olisi että selkäkipu hellittäisi ja jos vaikka tämän vuoden puolella pääsisi pyöräilemään.
Mutta tässä 3 viikon aikana, en ole yhtenäkään päivänä joutunu ihmetteleen mitä tekisi? ( paitsi 2 ekaa päivää kaatumisen jälkeen, ei voinu tehdä mitään)

ps. korjataan, täällä on nyt 3 ääliötä tästä asiasta veivaamassa...enkä ole missään vaiheessa voivotellut, todennut vaan tilanteen pskaksi.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Tämän ilmeisesti sitten ymmärsin vain väärin: Onneksi tähän ei mitään taloudellista liity.

Siitä sitten se johtopäätös operaation tarpeellisuudesta. Ja kiitos kutsusta kerhoon, tänne ei moni niin vaan pääsekään :)

Kirjoitettu

^ niin siis rekisteröityminen tai irtisanoutuminen ei maksa mitään. Mutta jos meinaa yrittäjänä toimia, pitää maksaa yel ja potilasvakuutus. Ja kuten äskön mainitsin, ne on aivan liian isot summat maksaa jos sitä toimintaa ei ole.  Ja jos toimintaa ei ole, pitää perua se Soteri-rekisteröityminenkin.
Mitä vähemmän olet missään virallisessa rekisteröityneenä, sen parempi.

Kirjoitettu

Jaha, Fashion Royalty- nukkeconvention alkoi eilen. Ilmestyi heti 20 nukkea - yhden haluaisin, jos/kun se Eurooppalaiselle dealerille ilmestyy. Nimittäin viikon päästä tulee vielä lokakuun 1. ja 3. päivän palkat, noin tuplatonni. Muista nukeista en tykkää ollenkaan, ja tähän suuntaan on pitkälti menny ettei inspiroi, semminkin kun suurin osa nukeista on nykyisin tosi tummaihoisia, ja asuissa yleisin väri on mun inhokkivärini lila.
Niukentanu kaikkea, mutta se ei tarkoita että mitään "ylimääräistä" ei voi ostaa.

^^ mun mielestä ei ole kovin ylevä saavutus olla mun kanssa samassa "ryhmässä" t. luuseri

Kirjoitettu

^Yksi uusi satasten nukke muiden tuhansien rinnalle vs vuosiksi samalla rahalla Tiede&Luonto (vaimikäseolikaanmitäetraaskinuttilataenää) lehteä joka tarjoaa uusia elämyksiä monta kertaa vuodessa (jos siis tykkää lehdestä kuten sinä teit)? Minä olisin valinnut toisin mutta kuten sanottua, kukin taplaa tyylillään.

Kirjoitettu

No on kaapissa monta vuosikertaa, ja niitähän voi lukea uudelleen. Viime aikoina en ole saanut lehteä luettua, lintulehdet olen lukenu mutta paikallislehden "Lintuviesti" havaintokirjauksia en oikein...mutta kuvia katsomalla oppii joskus uutta.
Ostan sellaisen nuken josta tulee kuva-inspiraatio, kyllä se nukkeittenkin kuvaaminen on ihan elämykselistä, ja ulkona oloa. Usein kun on täydelliset olosuhteet ( eikä tarvi enää jännittää osuuko vapaapäivälle...) menee tuntikausia kuvatessa. Ensi talvelle on nimittäin jo nyt monta projektia joihin tarvii valkoinen hanki ja sininen taivas.
Jos Tiede&Luonto-lehdessä on jotain mielenkiintoista kaloista tai linnuista, Prismassa myydään irtonumerona.
Ja jos tilanne muuttuu, lehden voi tilata uudelleen.

ps. ne ei ole satasen nukkeja....enkä ole vararikon partaalla vielä vuosikausiin, elämä on nyt niin ankeeta ja kivuliasta että voi sitä aina joskus jotain itelle....

Kirjoitettu

Ilmeisesti en ole ainut jonka mielestä laulettu "..todella HooKoo (hookoo) " on tai oli, viimesen päälle ärsyttävä ja pikemminkin saa asiakkaan ostaan mitä tahansa muuta merkkiä mutta ei HK.
Nimittäin telkkarimainoksessa sieltä tulee HK:n tehtaantyöntekijä toteamaan mainoksensuunnittelijoille, että "pitääkö laulaa? eikö voida vaan sanoa todella HK" sitten todetaan että sehän se on nimenomaan todella HK.
Nimittäin tää laulettu hookoo oli vielä ärsyttävämpi mainos kun Vitaepro "oletko tuplannut annoksesi?" sitäkään ei enää onneksi ole vuosiin ollu.
Se vaan, että mitä itse asiassa tämä "todella HK" tarkoittaa?

Kirjoitettu

No enpä osta HK:n tuotteita, enkä Vitaeprota että hyvin on mainokset hommansa hoitaneet.
Kävelylenkeillä hyräilen "...mä vaan olen lintu pieni, ja siipeni heikot on..."

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.