Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viimeisin hankintasi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Oho, nyt tuli minulle aivan uutta yllättävää tietoa kisusta!

Ja Täytyy tosiaan toivoa, että tää uusvanha piano saadaan vireeseen. Sekin on kai mahdollista, että pitkään virittämättä ollutta ei saada. Ehkä jos piano muutoinkin ei niin laadukas. Vanha oli niitä aivan perus-perus Fazereita mitä oli joka kodissa 80-luvulla ja joista ei nykyään pääse eroon kuin maksalla kierrätysmaksun ja hoitamalla sen pianon sinne kierrätykseen itse. Uus tällanen vähän isompi (syvempi ja korkeampi) ns. koulupiano. Täyttää kyllä olohuonettakin enemmän, valitettavasti. 

 

20230829_171821.jpg

  • Viestejä 2.3k
  • Katselut 170.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Lainaus tosta linkkaamastani artikkelista 

"Modernit sähköpianot ovat niin hyviä, että voit opetella pianon soittoa aivan yhtä hyvin kuin perinteisellä akustisella pianolla. Jos et ole samaa mieltä niin olet ehkä todennäköisesti opiskellut aihetta noin 15 vuotta sitten"

Ei puhuttu sähköpianoista, (mitä nimeä artikkkeli jostain syystä käyttää) vaan digitaalipianoista. Niissähän on vastus ja se ... mikä lie olikaan että kun lyöt kovempaa tulee kovempi ääni ja polkimet kaikki shitti, mikä näppäinkanteleessakin.

Paras soitin kuitenkin on urkuharmooni, poljettava "aamuhartaus"-malli. Siihen liian kimeällä äänellä virsiä laulava opetteja kaupan päälle, niin jo musiikki taas maistuu. 

 

No vakavissaan, mä epäilen et monikaan noista oikean pianon kannattajista ei ole kunnollista digitaalipianoa soittanut, se on sellanen "teräsrunko on paras"-asenne vaan. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Joo voi hyvin olla. Parhaat sähköpianot on varmasti hyvin lähellä oikean pianon soitintuntumaa.

Mutta sitten taas hyvilläkään kuulokkeilla ja kuulokevahvistimilla ei toisaalta saada samankuuloista äänimaisemaa kuin hyvillä lattia- tai jalustakaiuttimilla. Ja ei niilläkään toisaalta taideta saada ihan identtistä toistoa siihen verrattuna että edessäsi soittaisi oikea orkesteri. Tai se pianisti.

Mutta silti itse olisin sähköpianon kannalla. Mutta kun muut nyt sitten halus tuon rakkaan oman pianonsa. Kuljetuksen sain kilpailutettua hyvään hintaan. 475 euroa Oulusta Espooseen ja vanha kierrätykseen. Toki se otti vuoden 😀

Sitten tulee niitä virityksiä. Ainakin pari kertaa nyt heti alkuun eli tyyliin 2x200 euroa. Ja myöhemmin ylläpitovirittelyjä.

Kirjoitettu

eh...joo todennäköisesti kehitys on kehityny sitten...1980-luvun :D

Mutta oli sen vaan hienoa soittaa Steinway&Sons flyygeliä, oma opettajani piti soittotunnit salissa jossa se flyygeli majaili. Kosketus oli ihan eri kun omalla pianolla - mutta niin oli sointikin! Pianoissakin oli eroja, isä oma-aloitteisesti osti jonkun ihan kökön pianon, minä halusin Hellas Helsinki-mallin. Johon se halvempi malli sitten vaihdettiin. Pianonsoitto oli yhdessä vaiheessa ihan vakavasti ottamani harrastus, ja olin soittajana jo erinomainen. Kävin Valkeakosken isossa kirkossa soittamassa uruillakin ( paitsi en osannut jalkajuttuja) mutta oli kyllä upeeta soittaa Mendelhssonin häämarssia kirkon uruilla. 
Harmittaa valtavasti kun lopetin pianonsoiton juoksu-harrastuksen takia. Koin että en ehdi harjoitella tarpeeksi että ne kappaleet menisivät siten kun haluan, ja oli unelma juoksusta. Olisin päässy pelkillä suosituksilla Tampereen Konservatorioon. Pianonsoiton opettajani kertoi että hän itki kun kerroin lopettamispäätöksestäni. Ja osasin sentään jo pari sivua "Kevään Kohinaa" - se on ihan tajuttoman vaikea, ja todella upea pianokappale.
No, sittemmin kerrostalossa ei olisi ollut kyllä mahdollista harjoitella siten kun olisi vaadittu. 

Kirjoitettu

^Toi on just yks digitaalipianon hyvä puoli, voi soittaa kuulokkeilla. Tytär tolla meidän vehkeellä soitteli yölläkin, kolisihan ne koskettimet kun niissä oli se pianon tatsi (musta tota pystyy säätämään vielä että kuinka kovaa pitää lyödä yms.).

Kyllä mä uskon et tositaituri erottaa vehkeet toisistaan. Kitaroissa huomasin että hyvä soittaja soittaa hyvin paskallakin kitaralla, mä tarvitsin aina kohtalaisen hyvän. Siis akustisen. Sähkökitaralla riittävä volyymi ja särö peittää virheet :D . eipä ole tullut paljoa soiteltua. 

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, Densen kirjoitti:

Oho, nyt tuli minulle aivan uutta yllättävää tietoa kisusta!

Ja Täytyy tosiaan toivoa, että tää uusvanha piano saadaan vireeseen. Sekin on kai mahdollista, että pitkään virittämättä ollutta ei saada. Ehkä jos piano muutoinkin ei niin laadukas. Vanha oli niitä aivan perus-perus Fazereita mitä oli joka kodissa 80-luvulla ja joista ei nykyään pääse eroon kuin maksalla kierrätysmaksun ja hoitamalla sen pianon sinne kierrätykseen itse. Uus tällanen vähän isompi (syvempi ja korkeampi) ns. koulupiano. Täyttää kyllä olohuonettakin enemmän, valitettavasti. 

 

20230829_171821.jpg

Ai se että olen ollut mestaristasoa pianonsoitossaKIN - olen kaikissa harrastuksissani hyvä ellen erinomainen / en harrasta jos en ole hyvä siinä. No ok, lintukuvissa en ole mestaristasoa... vielä. 


Hienon näköinen piano. Mutta epämukavan näköinen tuoli. Itse halusin säädettävän samettipeitteisen tuolin, samaa väriä kuin piano eli musta. 

Yritin myös kitaransoittoa, olisin niin halunnu....mutta en kertakaikkiaan tajunnut miten se menee. Siis monet oppii itekseen, arvosta tosi paljon kitaransoittotaitoa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Joo tuoli ei ole kummoinen. Sellainen musta samettipintainen suorakaiteenmuotoinen säädettävä jossa neljä jalkaa olis kyllä hyvä. Edellisen pianon alaosa ja säätö olin tuollainen vastaava kuin tässä mutta oli sentään pehmustettu pinta. Mutta se hajosi noin vain yhtäkkiä mun 77 kiloisen alla. Onneksi ei sattunut kun tipahdin lattialle. 

 

Edit. Tän näköinen tyyliin vois olla. Ekalla googlauksells tulo vastaan ja tuohan ei maksa juuri mitään. Luulin että satoja euroja vähintään olis halvimmatkin tän näköiset.

https://www.thomann.de/fi/thomann_kb_15bp.htm?glp=1&gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtXsGZyfjeAb0RI-svWYg3cUklqeyfPnRp-QH7VUalLmAblkE6KtXNhoCgyIQAvD_BwE

 

Toka google-osuma Rolandiin joka verkkokaupassa 129,-

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/566599/Roland-RPB-200BK-pianotuoli-mattamusta?gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtYkhSwXkyzZXinq0s_VffQF3dOMpWfL0TMKnywtRJn1jQjLhxaNeRBoCH2oQAvD_BwE

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

^ no voi vitsit....meillä on tuo ekan linkin tuoli - ja se oli meille silloin about vuonna 1981 kallis hankinta!!
Nätimpi kuin tuo kalliimpi versio. 
Mutta yllätti että nykyisin noin halpoja, me nimittäin harkittiin että raskiiko...

Kirjoitettu

Kaikenlaista. Perusruokatarvikkeita, juomaa, kalaa. Motonetistä ketjuöljy ja moottoripesu. Bauhaussista kylpyhuoneeseen uusi matto, ja mukaan tarttui lokki-aiheisia sisustustuotteita ( no pakko oli ) laitan puupökkelön päällä seisovan lokin parvekkeelle, lentävä lokki löytää varmaan paikkansa joltain seinältä.

Huomenna tulee palkkaa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Lentävä lokki sai erinomaisen paikan olkkarin verhojen yläpalkista, näyttää niin kivalta että - hain loput 3 lokkia Bauhaussista tänne. 

Kirjoitettu

Loma/työsessioiden paitsioon unhoittunut julkaisupäivä, minkä seurauksena meinasi käydä huonosti. Neil Youngin 1977 Chrome Dreams- lättyä oli vielä LP:nä 2 kpl jäljellä. Tämä siis jäi aikoinaan julkaisemattomaksi ja kaivettiin arkistoista 2023.

Tulevalla paksulla vanhuksella meinasi vähän pukata hikeä tilanteen iskostuessa tajuntaan.

edit. julkaisupäivä taannoin oli mieltynyt isänpäivälahjuksen ajankohtaan passeliksi; olikin 11.8...

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Ostin eilen tilipäivän kunniaksi Luostariviskiä, kun on näillä huudeilla tehtyäkin... Pettymyshän tuo oli, samaan 55€ hintaan tai edullisemminkin saa huomattavasti juoheampia skottilaisia. Pullo on kyllä nätti.

Monasteryw.jpg

Muokattu: , käyttäjä: taski63

Kirjoitettu

Me ollaan sellaisella leveysasteella, että viljojen laatu on mitä on. Usein rehulaatua. Tämä tuntuu erityisen selvästi oluissa. Tämä seikka helpottaa huomattavasti raittiina pysymistä. Saattaisin retkahtaa lähellä Zipferin myyntipistettä (itävaltalainen olut).

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.