Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 20232 vuotta 5.7.2023 klo 09.05, Jopotuinen kirjoitti: Ei ole mitään. Kun virta kytketään saadaan vettä max 15 bar, kunnes virta pois. Mulla on just tuo. Eka kalvo oli liimautunut yläosaan varsin sitkeästi kiinni. Perin outoa. Kysyin asiasta Saukkolasta meililla, mutteivät vastanneet. Vaihdoin sen itse - itse asiassa ei ollutkaan ihan läpiheittojuttu, mutta onnistui ja nyt pelittää. Välillä oli paineastiana halvempi, punaiseksi maalattu rautapurkki. Muokattu: 9. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 20232 vuotta Lokki-kirjallisuutta ( pahus kun on vaikeeta kirjp7joittaa tämäm vammautuneen keskisormen kanssa...)
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta Trimmeriin uuden siimapään, kun wanhasta lähti pala kiveen osuessaan ja Hondasta tuli sitämyötä lihashuoltovasara 😄
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta Juutuubin ihmeellisessä maailmassa muuttavat trimmerin leikkuupään nippusiteillä leikkaavaksi. Pussi parempia kustantaa päälle kympin, joten liekkö vaihtoehto sittenkään.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta Heräteostoksena liiterin "työkalulaukku" satulan alle. Sisältö sontaa, mutta laukku ok. Lisäksi fillarin mittari, aika näyttää onko kelpo, uskoisin. Ihan nopeus ja kuljettu matka riittävät, jos sen tekevät, niin ok. Sitten tarttus Liitterin halpuutuksesta "Dutch oven - valurauta pata", keittokirja tjsp. siis. Pikaselauksella ihan hyviä patajuttuja olisi tarjolla. Ida tuossa on, että valurautapadan alle laitetaan brikettejä, ja keitoksesta riippuen, myös kannen päälle. Tämä oli riittävän erikoista minulle ja tein kirjasta kaupat. Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta 9.7.2023 klo 15.51, Jopotuinen kirjoitti: Adlibriksestä Ilkka Remeksen romaani Jäätyvä helvetti. Kappas. Tänään n. 14.30 kilahti matkahuollosta saapumisilmo. Tähän ei PostNord pysty!
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta Litraskainen purkki jotain maalia kompostikehän reunalautoihin, tumma hiilen harmaa sävy. Parikyt Euroa! 1,75 € sain sentään tingittyä. Tarvitsin myös 4 kpl nurkkiin vajaan metrin kapulat lautojen naulaaniseksi kehämuottoon. Ne pulikat sain neuvoteltua veloituksetta, nämä kun oli pinojen liimapuisia aluspuita ja valmiiksi sopivan mittaisia Reunalaudat tulee vanhasta kompostista uusiokäyttöön, neljä varvia, loput oli läpensä lahoja, mutta nämä riittävät kyllä. Lisäksi löytyy kymmenkunta metriä ylijäämänä 60 cm korkeata katiskaverkkoa, niin jos tekisi 70 cm korkean kötöstyksen ja sitten sitä verkkoa teunojen sisäpintaan harvalaudotuksen tilkkeeksi. Saattaa tuo kyllä menmä ilman verkkoakin. Muokattu: 13. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 20232 vuotta Öö.. meneekö nu huussiin? Tautaa mies heittää lusikan nurkkaan, ennen kuin nuon paskottu Tosin tässä taitaa olla kyse pihamaan kattamisesta ja hauska juttu meni oahasti pieleen
Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 20232 vuotta Tässä taas tarve ja tuotto ei kohtaa ja olisi teleportterille käyttöä, nimittäin: meillä on hirvee kasa katkottua oksaa ja pakko ostaa silppuri varmaan, kun noita ei vaan jaksa kuskata enää minnekkään sitä tahtia kun pusikko ja puu kasvaa. Mutta ei minkäännäköistä käyttöä tolle silpulle... . Totta, tossa on riski että koira nielee terävää kalikkaa vielä, ei uskalla oiken pistää pitkin hampainkaan kukkazydeemiin tms. . Kai se on haudattava tuo tai sitten unohdettava koko silppuri.
Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 20232 vuotta Meillä oksat pätkitään ihan lyijykynän vahvuisiin tikkuihin asti. Aina ihmtyttää mihin se jauhea rytökasa hävisi ja jäljellä vain pieni pulikkaläjä. Eihän nuilla paljoa lämmitä, mutta eipä ole rytökasaa. Ja mukavaa puhde puuhastelua, eikä Rouvan valvontakaan havaitse joutilaisuutta. Sillä kun on taipumus palkita ahkera ahertaja lisätöillä! Loput kuivaneet neulastupsut, samion kuin erityisesti riippakoivujen kuivaneet varvut taittuvat hyppysissä pieniksi nipuiksi ja ovat pesässä puhdasta ruutia sytytysvaiheessa.
Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 20232 vuotta 24 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tosin tässä taitaa olla kyse pihamaan kattamisesta Jep. Kuivike vs kuorike. Molempia löytyy tontilta, mutta kuoriketta (tai kuorikatetta) nyt melkoisesti enemmän. Yleensä noit pussit on jotain 5-6e/kpl ja meille tarvittavissa määrissä ihan liian kallista (eli kannattaa hakea peräkärrykuom(i)a tai tilata nuppikuorma pihaan, mutta nyt noita sai 5 säkkiä kympillä, joten ostin kaksi lavallista (lava = 70 säkkiä). Toinen satsi on jo istutusten juurella ja toinen tuossa siististi tulevia tarpeita varten.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään