Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viimeisin hankintasi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Jyskissä oli tarjouksessa kahdenistuttava parveketuoli - siis leveä penkkiosuus ja välissä lyhyt pöytätaso. Sen kokoaminen oli aito ikea-kokemus. Istuintyynyt piti hakea erikseen Prismasta. Satanen ja tyynyt 20,-

  • Viestejä 2.3k
  • Katselut 170.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Tilasin ifolorilta pyyheen sekä metallirasian lokinpoikas-kuvilla. Lisäksi canvastauluja 3 kpl lokinpesintä-kuvilla. 
Lokeista on tullut mulle tärkeitäimage.jpeg.55778cea21f58beba7ccd2741221bf88.jpeg

Kirjoitettu

^ mitäh?! ei se mikään inkkari ole. Indiana Jones, mä niin tykkään Harrison Fordista ja tässä uusimmassa nähdään nuorennettua versiota. Mutta odotan että tulee telkkarista. 

Etsin ja ostin lokki-aiheisia koruja ( korvakorut ja pinssit) Etsystä. Teen lokki-aiheisen nukkeprojektin, ja osa koruista tulee itelle. ( joo hankkinu sinitiainen, kala, nahkiainen korvakoruja ja sitten en kuitenkaan saa aikaseen laittaa niitä....)

Kirjoitettu

Porakaivonkatsoja tuossa soitteli ja kertoi että Grundforsin pumppu + 40 m kaapeli 1700 €. Ja asennus ynnä matkat päälle, pari kaveria ja muutama tunti.
Jessus siitähän tulee parin tonnin lasku, jotain täytyy keksiä.

Siellä siis pulma, että pumpun vikavirta laukeaa 3-4 sek kuluttua. Että jos sittenkin siinä suojakytkimessä jokin vika? Koestusnappikaan ei ole toiminut vuosiin, joskin sen vian luulisi olevan enemmän kotiin päin, että ei olisi niin herkkä.

Ja herkkähän tuo on, kun sen liipaisukynnys 30 mA ja 0,01 sek.
Tuotahan voisi verrata 9V tuntua kielellä, jos on joskus kokeillut. Ja jollei, niin patterit vaan esiin ja napoja vaan nuoleskelemaan.

Ja tässä mun tapauksessa viivettä on useita sekunteja.

Mulla olis kyllä hyllyssä yksi vanha vikavirtasuojakytkin, samanlainen. Pitäisköhän käydä vaihtamassa ihan piruuttaan?
Jos vaikka siitä sitten jotain sähköistä raportoitavaa tännekin :D

Tuossa olis kyllä pieni mahis laittaa koko operaatio Carunan piikkiin sen tiskikoneen kanssa, heidän siirtolinjoistahan tuo on peräisin. Tietty syyttävät ukkosta, mutta mitäs eivät ole jemmanneet niitä kaapeleita, vaikka maksun perivätkin, 15 €/kk ihan suoraan tuosta hommasta ylimitoitettujen siirto- ja perusmaksutaksojen lisäksi. Eikä sitä huoltoukkoakaan meinannut saada paikalle, ei edes kirveellä uhaten. Kolme päivää se tulo kesti. Siitä pitäisi tulla joku 10-20% hyvitystä vuositaksoista.

Onhan tuosta tieten mennyt virtaa jo läpikin, jos on 25A sulakkeen heittänyt nurin.
110 € näyttäisi olevan uudella hintaa, aika kallis sekin. Mutta senhän voisi myös lisätä sinne Carunan piikkiin ja käyttäis sen vanhan.

Edit:
Voi perse, tämä olikin hankinta säie, kun piti mennä sinne harkintaan :( 

9HrudVOgO.png

 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Ei ole mitään. Kun virta kytketään saadaan vettä max 15 bar, kunnes virta pois. 11 vuotta on tuota syötetty ihan 15 m roikalla varaston seinästä.  Tarttis se maakaapelikin kaivaa, mutta ollut tässä muita kiireitä.

Tämmöstä 50 ltr kalvopaineastiaa suunnitellut, tarjoushinta setistä jossain 600+ € tuntumassa.

Tuossa mietityttänyt, että laittaisiko kaivolle (mutta sitten tarttis rakentaa se koirankoppi) vai laittaiskos talon alle.
Tarttis myös kaivaa se 25 mm vesijohto sinne, mutta samaan kaivantoon menisi se maakaapeli. Mutku siellä on kiviä, juurakoita ja kalliota. Ei millään viittis.

Toteuttamista vaille valmis, mutta niin paljon muuta hommaa, ettei oikein joutais putkimiehen haalareihin ja nää sähköurakoinnit ihan puskista. Varaston kattokin pitäisi paikata, mutku poudalla se ei vuoda ja sateella sitä ei voi korjata.

 

MAW2uhgc4.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Mulla on mökin porakaivossa juurikin tuollainen kalvopainepönttö ja siinä kyljessä painekytkin jossain 5bar nurkilla (muistaakseni).   Alkukesästä pitää talviseisokin jäljiltä herätellä kalvoa ja ajaa vastapaineet paikoilleen kompuralla (sellainen vartin homma) ja sillä puksuttaa koko kesäkauden nätisti.

Tää naapuruston firma teki meille kaivon aikanaan ja heidän sivuillaan on toi ilmausohjekin: https://kyronlahdenporakaivo.fi/112kalvopaines-ili-n-ilmausohje

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Hollannista pistin tilaukseen 24xBang Mango energiajuomaa, 12xMonster Khaotic energiajuomaa ja 12xDrPepper Cherry USA tölkkejä.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

^ ei lähikaupasta energiajuomia saa? mun lähikaupassa on vaikka mitä energiajuomia sekä myös kaikenmaailma proteiinijuomia yms. 

Mutta löytyipä Tokmannilta ihania pikkulintu-aiheisia servettejä, värinpoisto hiuksiin, hei täällä on sulakkeita! ( olen etsinyt marketista tuloksetta ) ja kivat kalaprintti-trikooshortsit lasten 140cm koko on ihan sopiva, farkkuprinttiset trikoot aikuisten S....ja otetaan vielä kylppäriin pieni matto ( nyt on liian iso)> 43e!
Lisäksi lohirullia ja katkarapujka, muuta ruokaa ja juomaa. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Sulakkeita! 
Niitähän minunkin piti, olin vallan unohtanut.
10A on jokunen, mutta sitä ei tarvita kuin yhdessä paikassa.
16A ja 25A laatikot sen sijaan ovat käyneet tyhjiksi.

Kirjoitettu

20mm alumiinikulmaa parin metrin pätkä. Aattelin fiksata kaverin Buster Magnumin suunnitteluvirheen tolla 7€ panostuksella.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

1 paketti 16A sulakkeita ja 1 paketti 25A sulakkeita.
Nyt kelpaa taas paukutella.
Ilman Kisun vinkkausta nuo olis kyllä jäänyt kuormasta :)

Kirjoitettu

10A sulakkeita ostin, näyttivät samanlaisilta kuin mitä on....muissa oli liian "paksu" se metallipää. Ja kyllä, 10A sulakkeita nämä vanhatkin oli. 

Mutta kun lukuinnostusta taas on, niin "Lokki Joonatan" ja Patric Svenssonin ( jonka kirjasta Ankeriaan testamentti on aivan loistava) "Meren kutsu". 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.