Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 20232 vuotta Jyskissä oli tarjouksessa kahdenistuttava parveketuoli - siis leveä penkkiosuus ja välissä lyhyt pöytätaso. Sen kokoaminen oli aito ikea-kokemus. Istuintyynyt piti hakea erikseen Prismasta. Satanen ja tyynyt 20,-
Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 20232 vuotta Tilasin ifolorilta pyyheen sekä metallirasian lokinpoikas-kuvilla. Lisäksi canvastauluja 3 kpl lokinpesintä-kuvilla. Lokeista on tullut mulle tärkeitä
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^ mitäh?! ei se mikään inkkari ole. Indiana Jones, mä niin tykkään Harrison Fordista ja tässä uusimmassa nähdään nuorennettua versiota. Mutta odotan että tulee telkkarista. Etsin ja ostin lokki-aiheisia koruja ( korvakorut ja pinssit) Etsystä. Teen lokki-aiheisen nukkeprojektin, ja osa koruista tulee itelle. ( joo hankkinu sinitiainen, kala, nahkiainen korvakoruja ja sitten en kuitenkaan saa aikaseen laittaa niitä....)
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta Porakaivonkatsoja tuossa soitteli ja kertoi että Grundforsin pumppu + 40 m kaapeli 1700 €. Ja asennus ynnä matkat päälle, pari kaveria ja muutama tunti. Jessus siitähän tulee parin tonnin lasku, jotain täytyy keksiä. Siellä siis pulma, että pumpun vikavirta laukeaa 3-4 sek kuluttua. Että jos sittenkin siinä suojakytkimessä jokin vika? Koestusnappikaan ei ole toiminut vuosiin, joskin sen vian luulisi olevan enemmän kotiin päin, että ei olisi niin herkkä. Ja herkkähän tuo on, kun sen liipaisukynnys 30 mA ja 0,01 sek. Tuotahan voisi verrata 9V tuntua kielellä, jos on joskus kokeillut. Ja jollei, niin patterit vaan esiin ja napoja vaan nuoleskelemaan. Ja tässä mun tapauksessa viivettä on useita sekunteja. Mulla olis kyllä hyllyssä yksi vanha vikavirtasuojakytkin, samanlainen. Pitäisköhän käydä vaihtamassa ihan piruuttaan? Jos vaikka siitä sitten jotain sähköistä raportoitavaa tännekin Tuossa olis kyllä pieni mahis laittaa koko operaatio Carunan piikkiin sen tiskikoneen kanssa, heidän siirtolinjoistahan tuo on peräisin. Tietty syyttävät ukkosta, mutta mitäs eivät ole jemmanneet niitä kaapeleita, vaikka maksun perivätkin, 15 €/kk ihan suoraan tuosta hommasta ylimitoitettujen siirto- ja perusmaksutaksojen lisäksi. Eikä sitä huoltoukkoakaan meinannut saada paikalle, ei edes kirveellä uhaten. Kolme päivää se tulo kesti. Siitä pitäisi tulla joku 10-20% hyvitystä vuositaksoista. Onhan tuosta tieten mennyt virtaa jo läpikin, jos on 25A sulakkeen heittänyt nurin. 110 € näyttäisi olevan uudella hintaa, aika kallis sekin. Mutta senhän voisi myös lisätä sinne Carunan piikkiin ja käyttäis sen vanhan. Edit: Voi perse, tämä olikin hankinta säie, kun piti mennä sinne harkintaan Muokattu: 4. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 20232 vuotta Ei ole mitään. Kun virta kytketään saadaan vettä max 15 bar, kunnes virta pois. 11 vuotta on tuota syötetty ihan 15 m roikalla varaston seinästä. Tarttis se maakaapelikin kaivaa, mutta ollut tässä muita kiireitä. Tämmöstä 50 ltr kalvopaineastiaa suunnitellut, tarjoushinta setistä jossain 600+ € tuntumassa. Tuossa mietityttänyt, että laittaisiko kaivolle (mutta sitten tarttis rakentaa se koirankoppi) vai laittaiskos talon alle. Tarttis myös kaivaa se 25 mm vesijohto sinne, mutta samaan kaivantoon menisi se maakaapeli. Mutku siellä on kiviä, juurakoita ja kalliota. Ei millään viittis. Toteuttamista vaille valmis, mutta niin paljon muuta hommaa, ettei oikein joutais putkimiehen haalareihin ja nää sähköurakoinnit ihan puskista. Varaston kattokin pitäisi paikata, mutku poudalla se ei vuoda ja sateella sitä ei voi korjata. Muokattu: 5. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 20232 vuotta Mulla on mökin porakaivossa juurikin tuollainen kalvopainepönttö ja siinä kyljessä painekytkin jossain 5bar nurkilla (muistaakseni). Alkukesästä pitää talviseisokin jäljiltä herätellä kalvoa ja ajaa vastapaineet paikoilleen kompuralla (sellainen vartin homma) ja sillä puksuttaa koko kesäkauden nätisti. Tää naapuruston firma teki meille kaivon aikanaan ja heidän sivuillaan on toi ilmausohjekin: https://kyronlahdenporakaivo.fi/112kalvopaines-ili-n-ilmausohje Muokattu: 5. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Hollannista pistin tilaukseen 24xBang Mango energiajuomaa, 12xMonster Khaotic energiajuomaa ja 12xDrPepper Cherry USA tölkkejä. Muokattu: 6. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^ ei lähikaupasta energiajuomia saa? mun lähikaupassa on vaikka mitä energiajuomia sekä myös kaikenmaailma proteiinijuomia yms. Mutta löytyipä Tokmannilta ihania pikkulintu-aiheisia servettejä, värinpoisto hiuksiin, hei täällä on sulakkeita! ( olen etsinyt marketista tuloksetta ) ja kivat kalaprintti-trikooshortsit lasten 140cm koko on ihan sopiva, farkkuprinttiset trikoot aikuisten S....ja otetaan vielä kylppäriin pieni matto ( nyt on liian iso)> 43e! Lisäksi lohirullia ja katkarapujka, muuta ruokaa ja juomaa. Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta Sulakkeita! Niitähän minunkin piti, olin vallan unohtanut. 10A on jokunen, mutta sitä ei tarvita kuin yhdessä paikassa. 16A ja 25A laatikot sen sijaan ovat käyneet tyhjiksi.
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta 20mm alumiinikulmaa parin metrin pätkä. Aattelin fiksata kaverin Buster Magnumin suunnitteluvirheen tolla 7€ panostuksella. Muokattu: 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20232 vuotta 1 paketti 16A sulakkeita ja 1 paketti 25A sulakkeita. Nyt kelpaa taas paukutella. Ilman Kisun vinkkausta nuo olis kyllä jäänyt kuormasta
Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 20232 vuotta 10A sulakkeita ostin, näyttivät samanlaisilta kuin mitä on....muissa oli liian "paksu" se metallipää. Ja kyllä, 10A sulakkeita nämä vanhatkin oli. Mutta kun lukuinnostusta taas on, niin "Lokki Joonatan" ja Patric Svenssonin ( jonka kirjasta Ankeriaan testamentti on aivan loistava) "Meren kutsu".
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään