Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 202528. Joulu Kävin köpöttelemässä kolme varttia lähiön raitteja ja olihan roskaa tullut puista ja yksi "mettänmittainen" kuusikin näytti olevan nurin
Kirjoitettu 4. Tammikuuta4. Tammi Puolisen tuntia koirulaisen kanssa, tässä ajassa ehtii vajaan 4km. Kylmä tuuli, mukavaa kun on tuoretta lunta. Vielä ei ole lumikenkäkelit, tarviaa lisää lunta reilusti.
Kirjoitettu 6. Tammikuuta6. Tammi Vajaa 4,5km koirulaisen kanssa reipasta kävelyä. Reippaasti painelee tuo 11v seniori. 🙂
Kirjoitettu 9. Tammikuuta9. Tammi Tässä, kun työt on taas alkeneet, niin samoin on käynyt työmatkakävelyllenkin. Sitähän ei ole kovin pitkälti suuntaansa, mutta tämänkin aamun -22C on kyllä aika rapsakkaa. Pienenä haasteena vielä se, ettei viitsis kantaa reppua mukanaan, joten toimistovaatteet alle ja kerrosta siihen päälle. Eilen oli -17C, niin meni vielä nippanappa ohuemmilla rukkasilla, mutta tänään aamulla kaivoin jo paksut nahkarukkaset kaapista. Onneks ei tuule kuitenkaan. 🙂
Kirjoitettu 10. Tammikuuta10. Tammi 4,5km käppäilyä koirulaisen kanssa. Aikas keväinen pohjoistuuli... Luppakorvallakin "tukka putkella". 🙂
Kirjoitettu 11. Tammikuuta11. Tammi 3,5km koirulaisen kanssa, samalla lumitilanteen tiedustelu. Lumikengät esiin ja kipinkapin maisemaan, 4,7km tuli tarvottua peltoja pitkin. Aivan loistavat olosuhteet kauden aloitukselle. Viitisen astetta pakkasta ja lunta oli tasaisesti vähintään nilkkoihin asti, vähemmän ei riitä, enempi tekee hommasta äkkiä tosi raskasta vaikka on isot räpylät. Toki se polviin asti lunta reuhaaminenkin on tavallaan siistiä mutta käy voimille. Olen tyytyväinen. "Heinäkenkä vai herra, sitä ei näe päälle". 🙂 Muokattu: 11. Tammikuuta11. Tammi, käyttäjä: Olutmoottori
Kirjoitettu 14. Tammikuuta14. Tammi 3,5km lumikengillä illan pimeydessä metsänreunoja. Kirkas tähtitaivas ja hiljaista, ei ketään missään. Mii laik.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta15. Tammi Kuinkahan monta villieläintä seurasi menoasi... Karhut taitavat olla talviunilla.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta15. Tammi 3 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Kuinkahan monta villieläintä seurasi menoasi... Karhut taitavat olla talviunilla. Kovin ahnaita silmiä ei otsalampun valokeilassa kiilunut, jossain kohdissa sitä oli pidettävä päällä ettei lompsi ojaan. Kuitenkin tämmöinen karju niin eihän sellaiselle vithuilla. 😄
Kirjoitettu 17. Tammikuuta17. Tammi 4,9km lumikenkäilyä. Ihan hyvin lunta vaikka pitkälle sängelle jätetyt pellot huijaa vähän. Muokattu: 17. Tammikuuta17. Tammi, käyttäjä: Olutmoottori
Kirjoitettu 18. Tammikuuta18. Tammi Kirjoittaja Tuli käytyä hurtan kanssa jäällä. Otin mukaan pitkän hihnan (parikymmentä metriä) ja pullaa. Kivaa oli, vaikka ite en kävellyt varmaan kun kilsan, hurtta juoksi ympyrää siinä mun ympärillä.
Kirjoitettu 20. Tammikuuta20. Tammi 4km koirulaisen kanssa. Yritin houkutella vielä peltotielle kun siellä oli päristelty traktorilla ja seniorikin olisi voinut siellä viipottaa. Ei, en tule, iltaherkku oli jo tunnin myöhässä joten kotiin oli hirmu kiirus. 🙂
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi Tässä välillä kelien lämmettyä tuli fillarilla poljettua sellasia parin kymmenen lenkkejä. Nyt pakkasta sellaset 10 astetta, niin flunssan jälkitohinoissa sellasia puolen kymmenen km rauhallisia kiekkoja PATIKOINTIA. Kuhan liman nousu kurkusta vähenee, niin nostetaan pituutta kymppiin ja varmaan kärsii taas kympin pakkasessa polkemaankin. Fillaroinnissa osoittautui metästyskäyttöön hommatut patteripohjalliset oivallisiksi. Loppui varpaiden palelu. Edit.korjattu patikointi Muokattu: 21. Tammikuuta21. Tammi, käyttäjä: weetee
Kirjoitettu 24. Tammikuuta24. Tammi 4,9km lumikengillä pitkin maisemaa. Nyt uskaltaa jo hipsiä valikoiduista paikoista isompienkin ojien yli. Hyvin irtoaa äijästä hiki. Lisäksi 3,3km koirulaisen kanssa. Muokattu: 24. Tammikuuta24. Tammi, käyttäjä: Olutmoottori
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään