Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20242 vuotta Ekakertaa tuolla tuli syötyä, pitkä tovi meni ihmetellessä itsepalvelusysteemiä, mutta se mysteerio jäi avautumatta. Sanoin Rouvalle, että mennään vaan ruokajonoon ja katsotaan mitä tapahtuu. Varmasti antavat tiskiltä evästystä ja kun on sen maksun aika, niin jos olisi pitänyt maksaa etukäteen, niin levitellään vaan käsiä ja ne safkat sitten siihen. Jono muuten liikkui kuin Turhapuro rautakaupassa, mutta vartin norkoilun jälkeen tarjottimella oli evästä ja kassalla istui täti, joka otti rahaa vastaan. Melkoista sähläämistä toi puhelimella maksaminen, tyypit hiero ja hiero niitä luurejaan lukulaitteeseen ja taisivat naputellakin jotain, ennen kuin maksut meni läpi. HIDASTA! Safkalinjaston järjestelyt hanurista, joka annoksen välillä täti joutuu juoksemaan edestakaisin pitkiä matkoja. Annostelulinjaston pituus n. 6m ja kaksi tätiä siinä hommaili, aluksi oli yksin. Silloin tuli juostavaa n. 12 m/asiakas, kun lautaset oli linjan alussa ja viimeinen rasti linjan lopussa. Sitten kun oli kaksi tätiä, niin molemmat säntäilivät 3 metrin osuuksia. Annoksen tekoajasta oli n. 2/3 jalostamatonta aikaa, joka muodostui pelkästään juoksemisesta. Olisinkin halunnut IKEA:lta hinnan huojennusta tuosta annoksesta 10%, koska asiakkaana en ole halukas maksamaan tuosta tuotetta jalostamattomasta hukkatyöstä.
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20242 vuotta Ole tyytyväinen, että näet, mitä sun lautaselle laitetaan. Palaa mieleen eräs elokuva. Ruoka tuli tuubista tahnamaisena ja raaka-aine oli ihmisperäistä.
Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 20242 vuotta Russ Cookin kenkämainos ? Twiitti on matkan alkutaipaleelta. Muokattu: 8. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Tuli taas viikko Gardalla käppäiltyä. Melko vaatimatonta paikallisjolkottelua Rivassa, mutta nyt on Monte Brione tutkittu läpikotaisin. Yritin myös kapuilla Santa Barbaran kappeiin (600m) mutta tuo lähti puolen välin jälkeen olemaan vanhukselle vaarallinen... käännyin takaisin "puolimatkan krouviin" oluselle.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20241 vuosi On sen tason vertikaalit, että siinä on karskimmallakin jätkällä vitsit vähissä. Arcon linna oli mulle riittävästi. Se Brione onkin alemman kuvan keskellä. Muokattu: 20. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Joo, mä kompastelen poluilla Suomessakin, niin ei kauheaa hinkua kuljeskella mestoissa missä suora pudotus. Onhan ne maisemat hienoja toki. Jotenkin tuntuu että muotia istua jossain hemmetin jyrkänteellä ja kuva Instaan.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Brionella oli hyvä aita suurimman osan (kuvassa) jyrkännekohdissa. Polkumenee ihan reunalla ja toinen puoli ko. nyppylästä on lähes pystysuoraa kiveä. Sitten näköalapaikan jälkeen lähti polku antenneille ja siinäpä sitten ei ollutkaan enää aitaa. No, ehkä se hyysääminen että kaikki pitää olla ääriturvallista on liikaa, mutta aina noi vähän yllättää. Tuolla suurin osa kuitenkin oli perheitä ja ihan tavan kulkijaa.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20241 vuosi Mars, mars Madeiran Levadoille! Polut kun etenevät vesikanaaleita myöten niin ei jyrkkiä nousujakaan ja mykistävä ympäristö ympärillä korkealla vuorten jopa pystysuorilla rinteillä.
Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 20241 vuosi 14 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Jotenkin tuntuu että muotia istua jossain hemmetin jyrkänteellä ja kuva Instaan. Oliko Veronaan lentoja vai pitikö ajella kauempaa ? Itävallassa eräs vuorimaja on keksinyt tehdä panoraamariippusillan 2-4 metrin korkeuteen alamäen partaalle. Siitä saa jylhiä kuvia. https://urly.fi/3yMn
Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Joo Veronaan. Otettiin ihan Aurinkomatkojen pakettimatka, kun ei tullut irtolento + hotellivaihtoehtoa kalliimmaksi. Mäkin yritin viime vuonna Dolomiiteilla etsiä jotain nyppylää, jossa näkyisi vuoret taustalla ja tulisi fiilis että on jossain pirun korkealla... ei tää ihan onnistunut
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Tuli heitettyä vajaa viikko Lontooseen. Ei mikään ilmeisin "patiointikohde", mutta kun oli paska hotellihuone (ei edes ikkunaa... ei mitään (oikeesti, ei tuolia, mukia, pöytää... vain sänky, pönttö, allas ja suihku. oli halpa mut ei ehkä kannattanut), niin tuli oltua kartsalla... yllätys oli yli 20 000 askelta päivässä patikat, vaikka omasta mielestäni särvin real alea pubissa vaan... Nyt on jalat ihan finaalissa, hiertymiä ja muita on todella paljon pitkin ja noikin, johtunee kuteista, isolla katedraalilla kun tykkää pitää parempaa Seppälää, eikä mennä verkkareissa. Vähän tuli fiilis että voisi sit vähemmänkin reissata. Kävelis vaan paikallisesti hurtan kanssa. Tommonen vinkki, että jos ko. city kiinnostaa niin kun ottaa Piccadilly Circus - Govent Garden hoodeilta kämpän, niin jalkaisin kattaa tosi paljon. Jos ei tube kiinnosta nääs. Tämä edullinen, mutta paska, hotelli on siis Zedwell Piccadilly, jos läävä missä voi vaan nukkkua, puhuttelee. Jopa 12 henkilön huoneita, jos jotain luokkaretkeä olette suunnittelemassa tai fudisjoukkueen kanssa Lontooseen. Sijainti on todella hyvä, ihan siisti, mut siihen se sitten jääkin. Muokattu: 1. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Sanotaan, että kun menee käymään Piccadilly Circus, niin aina tapaa jonkun tutun. Kokeiltu on ja pitää paikkansa!
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Ei mullakaan. -Meillä on Lontoon hotellit tupanneet olemaan Earl's Courtin alueella, lähellä metroasemaa. Asiallinen hinta-laatusuhde, ja helppo yhteys LHR. Siellä kuitenkin pelaa se julkinen aika kivasti ja kohtuuhinnalla. Busseilla tulee samalla sightseeing 😁 Otsikkoon liittyen meni puolitoista viikkoa Norjan pohjoisimmissa osissa, ja vaikkei varsinaista patikointia ollut ohjelmassa, niin pari muutaman sadan metrin nousua piti käydä könyämässä. Kyllä huomasi jaloissa, että tasamaan kasvatti... Nordkapp ja Senjan saari upeita, vaikka riittihän sitä maisemaa (ja poroja) kaiken matkaa.
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja ^Joo, musta hyvä taktiikka on olla seudulla jonka tuntee ja josta tykkää. Lontoossakin menee helposti pari päivää haahuiluun "missä on mitäkin", kun tietää vähän perusjuttuja hotlan lähellä, niin pääsee nopeammin vauhtiin. Tämä ei tietenkään poissulje uuden kokemista, päinvastoin. Laitetaan tähän vielä Taskille kuva kuinka Shard näkyy hyvin lähes pilvettömällä ilmalla (hehheh) Walkie-Talkiesta... Muokattu: 1. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään