Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 20241 vuosi Puoli metriä lunta yllätti Gerloksenkiven kiertäjät Zillerinlaaksossa. Jutun mukaan patikoijilla oli kevyet varusteet. 2007 kierrettiin vaimon kanssa Tirolia kuviolla 4, 4 ja 2 yöpymistä per paikka. Ekalla stopilla kierrettiin juuri tuo. https://tirol.orf.at/stories/3273014/ Muokattu: 14. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 20241 vuosi Varusteisiin liittyvä juttu. Alunperin paimensauva (työkalu), sittemmin alppisauva (vuoriurheilu). Sauvan arvellaan syntyneen jo siinä yhteydessä, kun ihminen alkoi 11.000 vuotta e. Kr. kesyttämään vuohista ja lampaista kotieläimiä. Perusmalli ulottuu vähintään hartioiden korkeudelle. Niitä valmistetaan puun ohella myös hiilikuidusta. Alunperin se oli apuna tiettömässä maastossa liikkumisessa, piikkisten pensaiden sivuun työntämisessä, eläinten karkottamisessa ja tukena, kun seisottiin pitempään paikoillaan. Jos päässä oli lenkki, sillä pystyi tarttumaan eläintä jalasta tai sarvesta. Kuvissa näkyy myös muita käyttötarkoituksia. https://www.bergundsteigen.com/artikel/ueber-stock-und-stab-die-alpenstange/ Muokattu: 19. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi Huomenna olis tarkoitus mennä Porkkalaan yöpymään. Sadetta ja tuulta luvassa. Kotateltan ja kamiinan meinasin viritellä. Retkipöytä ja tuoli myös telttaan ja paljon evästä. Auton saa 200 m päähän 😀 Ainoa ärsyttävä asia näissä keikoissa on varusteiden kuivattelu jälkikäteen kotona. Pitäis olla joku iso lämmin halli.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi Kuulostaa jänskältä. Armeijassa tykkäsin telttaretkistä eniten, kesällä ja talvella.
Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Muistoja pikku patikasta. Taustalla Collina della Battaglia di Montagna Muokattu: 14. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja ^Niin... kuva on siis Lahdesta. Vuoren nimi on todella vapaasti käännetty "vuori Renkomäki", se on siis Renkomäen soraharju. Eteläisen Lahden Porvoonjoen reitin varrelta kuvattu. Täällä on kohtuu monta ihan virallista patikkareittiä ja lukuisia epävirallisia toki. Vähän korkeuseroakin saa.
Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 20241 vuosi "Taustalla Collina della Battaglia di Montagna" aika hieno nimi Lahdessa olevalle vuorelle, joku äkkinäinen ( en siis missään nimessä minä... ) olisi voinut luulla kuvan olevan jostain Italian maaseudulta 😶
Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Renko tulee Saksasta sanasta renco joka on vissiin taistelu ja tästä sitten vaan google translatella... Italia-fiilareilla vähän yritin kusettaa...
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 20241 vuosi Lyhyt työmatka oli tänään mielenkiintoinen käveltävä. En tiennyt, että samaan aikaan voi olla myötä- ja vastatuuli...
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 20241 vuosi 14.10.2024 klo 20.53, tommi2 kirjoitti: Italia-fiilareilla vähän yritin kusettaa... Katselin sitä jonkin aikaa silloin, kun laitoit sen tänne. Italiassa käytetään avo-ojia vähemmän kuin täällä, tuossa on ajettu myös ojan näreet nurin kuten Suomessa on tapana. Pattaglia taasen on tonnin korkeusluokkaa, joten ihmettelin kovin, että hämäävätkö pilvet. En kehdannut alkaa haastamaan, kun se on nyt ihan sama. 😁 Kuva italialaisen pellon reunasta Muokattu: 20. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 32 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Miten toi ydinjytky liittyy Lahteen? Ydinjytkämön Palliseura?
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 20241 vuosi Jatkoa 'Renkomäestä'. Pelto on mulle aika tärkeä asia, joten annetaan palaa. Miksi italofarmarit eivät tarvitse avo-ojia joka paikassa, on hieman kysymysmerkki. Syy on varmasti hyvä, liittynee maalajiin, sademääriin ym.
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Suomessahan toi on aika vakio että ojat löytyy, nimim kuukausi sitten ajoin moiseen fillarilla... jännä tosiaa jossei Italiassa käytetä, vettä tulee ainakin vuoristossa niin perkeelesti välillä. Kuva viime kesän Garda-reissulta
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20241 vuosi Tää viesti olis voinut mennä hyvälle tuulelle. - topsuunkin, mutta tänne se kuuluu ehkä enemmän... Aivan TÄYDELLINEN ulkoilukeli. Pilvetön auringonpaiste, -2C , ei juuri tuulta ja yöllä satanut ensin vesiräntää ja sitten lunta joka on jämähtänyt vesijäähän kiinni, mutta yhteensä vain sellainen pari senttiä, eli joka paikka puhtaan valkoinen ja kaikki jäiset polut pitävän lumikerroksen alla. 1h45min tuli köpöteltyä lähialueen polkuja ja koko ajan hymyssä suin 🙂
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään