Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kävely, patikointi, vaellus, jolkottelu ym.

Featured Replies

Kirjoitettu

Puoli metriä lunta yllätti Gerloksenkiven kiertäjät Zillerinlaaksossa. Jutun mukaan patikoijilla oli kevyet varusteet. 2007 kierrettiin vaimon kanssa Tirolia kuviolla 4, 4 ja 2 yöpymistä per paikka. Ekalla stopilla kierrettiin juuri tuo. https://tirol.orf.at/stories/3273014/

 

20070713(025).jpg

20070713(026).jpg

20070713(003).jpg

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • Viestejä 193
  • Katselut 12.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Varusteisiin liittyvä juttu. Alunperin paimensauva (työkalu), sittemmin alppisauva (vuoriurheilu).  Sauvan arvellaan syntyneen jo siinä yhteydessä, kun ihminen alkoi 11.000 vuotta e. Kr. kesyttämään vuohista ja lampaista kotieläimiä. Perusmalli ulottuu vähintään hartioiden korkeudelle. Niitä valmistetaan puun ohella myös hiilikuidusta. Alunperin se oli apuna tiettömässä maastossa liikkumisessa, piikkisten pensaiden sivuun työntämisessä, eläinten karkottamisessa ja tukena, kun seisottiin pitempään paikoillaan. Jos päässä oli lenkki, sillä pystyi tarttumaan eläintä jalasta tai sarvesta. Kuvissa näkyy myös muita käyttötarkoituksia.

https://www.bergundsteigen.com/artikel/ueber-stock-und-stab-die-alpenstange/

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Huomenna olis tarkoitus mennä Porkkalaan yöpymään. Sadetta ja tuulta luvassa. Kotateltan ja kamiinan meinasin viritellä. Retkipöytä ja tuoli myös telttaan ja paljon evästä. Auton saa 200 m päähän 😀

Ainoa ärsyttävä asia näissä keikoissa on varusteiden kuivattelu jälkikäteen kotona. Pitäis olla joku iso lämmin halli. 

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Muistoja pikku patikasta. Taustalla Collina della Battaglia di Montagna

20241013_090140_edited.jpg

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Niin... kuva on siis Lahdesta. Vuoren nimi on todella vapaasti käännetty "vuori Renkomäki", se on siis Renkomäen soraharju. Eteläisen Lahden Porvoonjoen reitin varrelta kuvattu. Täällä on kohtuu monta ihan virallista patikkareittiä ja lukuisia epävirallisia toki. Vähän korkeuseroakin saa. 

Kirjoitettu

"Taustalla Collina della Battaglia di Montagna" aika hieno nimi Lahdessa olevalle vuorelle, joku äkkinäinen ( en siis missään nimessä minä... ) olisi voinut luulla kuvan olevan jostain Italian maaseudulta 😶

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Renko tulee Saksasta sanasta renco joka on vissiin taistelu ja tästä sitten vaan google translatella...  Italia-fiilareilla vähän yritin kusettaa... 

  • 1 month later...
Kirjoitettu

Lyhyt työmatka oli tänään mielenkiintoinen käveltävä. En tiennyt, että samaan aikaan voi olla myötä- ja vastatuuli...

Kirjoitettu
14.10.2024 klo 20.53, tommi2 kirjoitti:

Italia-fiilareilla vähän yritin kusettaa... 

Katselin sitä jonkin aikaa silloin, kun laitoit sen tänne. Italiassa käytetään avo-ojia vähemmän kuin täällä, tuossa on ajettu myös ojan näreet nurin kuten Suomessa on tapana. Pattaglia taasen on tonnin korkeusluokkaa, joten ihmettelin kovin, että hämäävätkö pilvet. En kehdannut alkaa haastamaan, kun se on nyt ihan sama. 😁

Kuva italialaisen pellon reunasta

 

 

DSCF1573.JPG

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
32 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Miten toi ydinjytky liittyy Lahteen?

Ydinjytkämön Palliseura? 

Kirjoitettu

Jatkoa 'Renkomäestä'. Pelto on mulle aika tärkeä asia, joten annetaan palaa. Miksi italofarmarit eivät tarvitse avo-ojia joka paikassa, on hieman kysymysmerkki. Syy on varmasti hyvä, liittynee maalajiin, sademääriin ym.

DSCF1145.JPG

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Suomessahan toi on aika vakio että ojat löytyy, nimim kuukausi sitten ajoin moiseen fillarilla...  jännä tosiaa jossei Italiassa käytetä, vettä tulee ainakin vuoristossa niin perkeelesti välillä. Kuva viime kesän Garda-reissulta 

DSC01129.JPG

  • 1 month later...
Kirjoitettu

Tää viesti olis voinut mennä hyvälle tuulelle. - topsuunkin, mutta tänne se kuuluu ehkä enemmän...

Aivan TÄYDELLINEN ulkoilukeli. Pilvetön auringonpaiste, -2C , ei juuri tuulta ja yöllä satanut ensin vesiräntää ja sitten lunta joka on jämähtänyt vesijäähän kiinni, mutta yhteensä vain sellainen pari senttiä, eli joka paikka puhtaan valkoinen ja kaikki jäiset polut pitävän lumikerroksen alla.

1h45min tuli köpöteltyä lähialueen polkuja ja koko ajan hymyssä suin 🙂

 

20241230_135401.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.