Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 20242 vuotta Tarkan ajan tietäminen ei ole tärkeää ihan kaikkialla maailmassa. Itse lopetin rannekellon käyttämisen about kolmekymppisenä. Lisäsyynä oli ranteen ärtyminen. Kellonajan näkee melkein mistä vaan ilman omaa kelloa. Zenith voisi alkaa markkinoimaan taskukokoisia aurinkokelloja. Käsittääkseni aurinkokellon saisi integroitua vaikka auton konepeltiin tai takaluukkuun esim. antennia apuna käyttäen. Autossa pitää olla kompassi, jolla kiesi ajetaan ensin asianmukaiseen asentoon. Muokattu: 16. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Mä epäilen että Densenille, kuten mullekaan, kelloissa ei niinkään ole kyse tosta tarkan ajan näyttämisestä, noi mekaanisethan on tosi epätarkkoja. Se on vähän kun "miesten koru" tai jotain pientiä luksusta. Mulla on nykyisin myös "sikakestävä" -aspekti tossa ostelussa, eli G-Shockit ja Luminoxit sun muut kiinnostavat. Mä oon kuullut että jotkut ei laita kellojansa edes aikaan!!!! Ei Suomessa, mut suuressa maailmassa
Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 20242 vuotta Joo näin juuri. Toki tuo ranteessa normaalisti oleva Polarin rannetietokone näyttää tarkan ajan. Tai jos sitä ei olisi niin aina mukana kulkevasta kännykästä voisi ajan katsoa. Kelloissa kiehtoo ulkonäkö (mukaan lukien viisari joka liikkuu "tasaisesti", tuntuma ja tottumus että ranteessa jotain on, mekaniikka näissä automaattikelloissa (ajatuksena, ei silleen että siitä ymmärtäisin juurikaan) sekä henkimaailman asiat eli fiilis. Mun viimeinen pidäke etten ole vielä tilannut rannetietokoneen lisäksi itselleni kolmatta ns. oikeaa kelloa on se mitä vaimo sanoo kun uuden kellon sitten huomaa. Ja kun se sanominen ei tule olemaan positiivista. Mutta luulen, että ei siitä silti varsinaisesti huutoa tai kovin suurta suuttumista tule. Mutta pieni pelko jonkinlaisesta valituksesta on olemassa. Aika vähäisiähän nää mun määrät silti on enkä usko, että minä kelloihin sillä tavalla onneksi hurahdan, että niitä kymmeniä tulisi ostettua tai että hinnat lähtisi lapasesta. Kattoa kun ei kellojen hinnoissa käytännössä ole. Ja kun nää tosiaan ovat juurikin myös verrattavissa siihen, että nainen puolestaan hankkisi kalliita koruja tai käsilaukkuja vaikka yhdellä korulla ja yhdellä käsilaukullakin pärjäisi. Meillä ei tosin rouva ole missään nimessä hurahtanut puolestaan sille tielle eli sellaista korttia on mun kotona paha alkaa kaivamaan.
Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Eikös fillarien kanssa ollut kaikkia näppäriä toimintoja vaimoja varten "tää on se sama vanha", "sain tän vaihdossa ja rahaa" " ei tää maksanut kun (kertoo hinnan 0.1:llä)" , kaipa noi toimii kelloihin? Ostat sen kellon joksikin lahjaksi itselle? Onko 50v vielä pitkä matka?
Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 20242 vuotta 5 vuotta tuohon maagiseen tasalukuun, joka saattaisi oikeuttaa ostamaan paljon kalliimmankin kello Ja joo, hintaa jos kysytään, niin ajattelin ilmoittaa siitä noin puolet jos tuohon n. 650 euroa maksavaan päädyn. Vastaa niitä käytännössä saman näköisiä halvempia malleja silloin.
Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 20242 vuotta 16.2.2024 klo 08.14, Densen kirjoitti: Jaa no, 719 eurolla löytyis myös eli melko yleisellä kelloliikkeiden ajoittaisella -25 % tarjouksella. Citizen Automatic Diver Super Titanium Blue rannekello NB6021-68L | Hovisepät verkkokauppa (hovisepat.fi) Vaasan Hovisepät vastasi tarjouspyyntööni ja tuli vielä vähän hinnassa vastaan. Hintaero noihin hieman kyseenalaisiin nettivälittäjiin jäi sen verran pieneksi, että päätin suosia kotimaista yrittäjää. Ja saatoin siis tehdä kellokaupat.
Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Citizenistä? Vau. Henkilökohtaisesti suosin Citizeniä, koska se ei ole niin ilmeinen ostos kun Seiko (hyviähän nekin, mutta omaavat fanaattisen kannattajakunnan), vähän villi kortti, vaan eipä ole ikinä ollut automaattiCitikkaa. 2 titaani-Citizeniä kuitenkin on, kvartsi ja eco-drive (kvartsihan sekin on). Tekis mieli ostaa tuon pikkuveli, se halvempi "röpelö", mutta noita kelloja nyt kuitenkin on joten taidan vaan ostaa uuden repun . Jos kaupat teet, pistä kattava raportti kun tuo tulee. Mistä tuli mieleen IncBuffin Seiko, onkos siitä mitään mielipidettä jo päässyt muodostumaan ja kuinka tarkka yksilö?
Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 20242 vuotta ^ei siitä oikein. Se on pääasiassa ollut laatikossaan. Arkenahan mulla on ranteessa Garmin. Pitäisi kai välillä pitää oikeata kelloakin ranteessa, vaikka tuon oikeastaan ostin "pukukelloksi". Määhän en mikään hc-kelloharrastaja ole (vielä), mutta kyllä nyt aikuisella miehellä yksi laatukello pitää olla tilaisuuksiin, jotka edellyttää jo parempaa pukeutumistakin. Kivalta se näyttää. Mut joo joku tuollainen edellä esitetyn oloinen sinisävyisellä taululla varustettu suklari tekisi mieli kans hankkia. Muokattu: 19. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 20242 vuotta Joo Citizen NB6021-68L lähti tilaukseen. Siihen "röpelöön" (joka livenä voi olla kyllä ihan makea) Citizenin malliin NY0129-58L verrattuna tässä kellotaulun tausta on tosiaan tasaisen sininen, kellon runko ja ranneke on titaania ja koneisto on Miotan(Citizenin) 9051 sarjaa jossa nopeampi 28800 sykäystä per tunti käynti kuin sen "röpelön" 8204-21A koneiston 21 600. Muutamat arvostelut lukeneena tätä tilaamaani Citizeniä vertaillaan usein Seikon n. 1200 euron malleihin kuten spb149 malliin ja huonona puolena mainitaan lähinnä Citizenin bezel-kehän tuntuma Seikoon verrattuna. Jos ulkonäköä ei makuasiana arvostella, niin parempaa puolestaan on koneisto, titaani materiaalina (jos siitä tykkää, kevyempi ja kestävämpi naarmuuntumiseen se ainakin on), rannekkeen rakenne sekä "luminan" kesto pimeässä. Pientä tarinaakin tämän mallin ulkonäön taustalla on. Kellon "retro-ulkoasun" innoituksena oli Citizenin jokin aiempi vanha malli joka löydettiin Australian rannikolta sen oltua ensin vuosia korallien sekaan hautautuneena. Kun kelloa putsattiin ulkopuolelta siihen kiinni kasvaneista koralleista huomattiin kellon koneiston käyvän ja toimivan edelleen moitteetta. Tämä titaani-malli on sitten ilmeisesti suunnilleen saman näköinen kuin löydetty yksilö. No lähes samanlaisia malleja on toki Rolexilla, Seikolla jne. jne. 😀 Muokattu: 19. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 20242 vuotta Heittäkääpä tiukumestarit vinkkiä kilo€uron alle jäävästä titaanikronosta. Saa olla kvartsi, mekaaninenkin käy. Muokattu: 19. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Nimenomaan krono pitää olla, siis ajanotto mukana? Jos haluut maksaa about sen tonnin, niin Certina, tämä on silti kvartsi (menee vähän yli tonnin) https://www.kulta-aika.fi/kellot/certina-ds-action-chronograph-c0324344408700-43-mm/p/C0324344408700/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlcyuBhBnEiwAOGZ2S5j0T58aoWAL3hp8dgWBf7vB0vQq9SjyemfbGfnlnEILxWy56XD_yxoC9XsQAvD_BwE tai alle tonnin https://www.ilmakangas.fi/certina-ds-podium-miesten-rannekello-c034-417-44-087-00/p/C0344174408700/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlcyuBhBnEiwAOGZ2S2ha1-i5GFNndqCYLLDRbf0vU47xRZ3O6u8Ce5bcwB5RDuoeRmx_ShoCTZYQAvD_BwE Citizeniltä löytyy useita muutaman satkun malleja kuten https://www.kellot.fi/citizen-supertitanium-military-crono-at2480-81e (mene vaikka keskisen kellon sivuille ja hakusana "citizen titanium") ei mitään omaa kokemusta mistään näistä, kunhan googletin. Näyttäs että automaatit on aika vähissä. Sitten jos et halua kronoa ja titaania, niin vaikka mitä automaattia löytyy kyllä. Muokattu: 20. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20242 vuotta Itse kun mietin joskus, että crono pitäis saada, niin Alpinat olivat vahvoilla ajatuksissa. Kvartsit on tonnin, automaatit kaksi tonnia. Jäänyt "onneksi" vielä ostamatta. Niin ja nää ei ole titaania. https://www.laatukellot.fi/alpina-startimer-c-2072_2077.html Edit. Steinhart kannattaa katsastaa aina myös, jos rahalle haluaa vastinetta ja sieltähän löytyy. Titaaninen crono automaatti 1110 euroa. https://www.steinhartwatches.de/en/flighttimer-vintage-military.html Muokattu: 20. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20242 vuotta Titaanisia suklareita heiltä löytyy myös. https://www.steinhartwatches.de/en/premium-line/ocean-one-gmt-titan-500-premium.html Joskus katselin näitäkin ja merkki oli takaraivossa jossain taka-alalla nytkin Citizeniäkin tilatessa mutta en mennyt edes katsomaan tämän hetken valikoimaa. Hyvältähän ne näköjään näyttää. Vaikka kelloa en ole heiltä ostanut, niim Stenkulta tilasin joskus mesh-rannekkeen mun Stowaan, kun Stenkun Stowaa vastaava ranneke oli selvästi edullisempi. Spoiler
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Geckotalla kivan näköinen ja edukas Citizen/Mioyta koneella https://www.geckota.com/products/geckota-chronotimer-chronograph-watch-classic-reverse-panda mutta ei titaania, silti automaatti ja hinta alle 500e Muokattu: 20. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20242 vuotta Tuon aiemmin linkkaamani Steinhartin kronon lisäksi löyty Citizenin titaani isolla alennuksella vielä: https://www.keskisenkello.fi/citizen-eco-drive-radio-controlled-super-titanium-at8218-81e?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4ai0Z7WGxIj0T5f_iyVNZ4oR6rkXnDk-xbsl8pyx8YfyP5UpByx1MxRoCBy0QAvD_BwE
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään