Jump to content

Recommended Posts

Posted
3 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Nonni, nyt muistin kipasta tuolla kellokaupassa sitä firman lahjoittamaa aikarautaa kattelemassa. Sai valita ihan mitä tahansa.

Annoin ohjeet, että tumma taulu ja isot selkeät numerot ja viisarit.
Eikä mitään ylimääräisiä hienouksia ja mahdollisimman vähän nuppeja.

42 mm Tissot XL metallirannekkeella valikoitui sitten.

Hyllystä ei löytynyt erityisvaatimusteni mukaista, niin marraskuussa sitten kipaisen.
Ilmaiset patterinvaihdot lupasi tuohon vielä kylkiäiseksi.

qBG4VK6Cg.png

Tissot... joo, kaveri kysyi Englannissa kellomyyjältä mikä merkki on hänen mielestään paras hinta/laatu-suhde niin Tissotin mainitsi. Automaattikelloista toki kyse mutta laajenee patteripuolellekin. 

Kattelin niin ETAn koneisto, sillä on mekaanisella puolella työhevosen maine. Tissot on Swatchin omistuksessa niinkuin Omega ja mm Blancpain, Breguet, Certina, Glashütte Original, Hamilton, Harry Winston, Longines, Mido ja Rado. Kaikki laadukkaina pidetttyjä. 

Miinuksena voisi sanoa että iso konserni imi kaikki kellomerkit ja hallitsee isoa osaa markkinoita, näin ollen myös hinnoittelua, mutta tää on nykyaikaa. Pari yritystä omistaa paljon. 

Posted
2 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

iso konserni imi kaikki kellomerkit ja hallitsee isoa osaa markkinoita, näin ollen myös hinnoittelua, mutta tää on nykyaikaa. Pari yritystä omistaa paljon. 

Mikäli luovutaan ajanlaskusta,  tää firma on arvoton.

Posted

Mä epäilen että rikas ottaa mäkillä vaan jonkun pienen, kun on täynnä hummerista ja shamppanjalle ja kaviaarille täytyy jättää tilaa :D 

Sanotaan se nyt taas: mulla on kelloihin ja varsinkin luksuskelloihin viha-rakkaus-suhde. Toisaalta ne on todella hienoja ja himoittavia, mutta sitten niin turhia ja heikkoja ja pelkkiä koruja loppupeleissä. Siks mulla on pari vähän kalliimpaa ja G-shockeja. 

Posted

Aikakin muuttaa mieltymyksiä. 70-luvun puolivälissä mä olin kateellinen luokkakaverille, joka pystyi ajamaan (veljensä) 750 cc bemarilla. Hemmo kävi jopa Auschwitzissä motoporukan kanssa. Nyt voi valkata vähän ajetuista, kun laittaa hintaylärajaksi 3000 €. Ei tee edes mieli. Joo ja kävin sittemmin Dachaussa - ei oikeastaan mitään nähtävää. Vankiparakit oli purettu, mutta myöhemmin oli rakennettu yksi-muutama museokäyttöön.

Posted
3 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

Mä epäilen että rikas ottaa mäkillä vaan jonkun pienen, kun on täynnä hummerista ja shamppanjalle ja kaviaarille täytyy jättää tilaa :D 

Tämä. Jos on varaa, niin laatua. 
Pätee varmaan kelloihinkin....

Posted

Pitänee 60-kekkereiden tiimoilta speksailla titaanisia ajannäyttäjiä, kun onnistuin kehittämään

vanhenevia päiviäni sulostuttamaan nikkeliyliherkkyyden(kin) Nahka/kumiremelit eivät taas sovi

atooppiseen iholaatuun. Toisaalta ilman päivittäistä rannetiukua on pärjännyt 5 vuotta, mutta vähän

on outo olo ranteessa.

• 2 weeks later...
Posted

No, on duunissa tullut pidettyä hienointa kelloa ja eikös se (ehkä) pistänyt vähän hanttiin vedolle... voi olla että kuvittelen mutta

- takuu on loppu

- yksi, missä modattu sama koneisto, meni juuri noin paskaksi, sitä ei saatu koskaan kuntoon. Ihan ihme muuten. 

Kävi suorastaan vituttamaan, mietin että tästä lähtien vaan kvartsikelloja, ostan ehkä jotain homageita jos tekee mieli pitää hienoa kelloa. Pidin päivän "Alpha Seamasteria" mikä mulla on vanhastaan ja totesin että vaikka se on ihan 1:1 kopio Omega Seamasterista, ei ton pitäminen ranteessa antanut mitään. Mielummin ostaa halvan, mutta orginaalin. Ja kvartsin. Mekaaniset on nähty, paskoja (hehheh... tahallaan heitetty kärjistys). 

En tiedä etsiikö Köfte ihan jotain tuhansien tiukua, mutta Citizenillä on itseäni kiehtovai titaanitiukuja aurinkokäyttösinä, esim. tämä https://www.keskisenkello.fi/citizen-eco-drive-super-titanium-bm8560-88l