Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 20242 vuotta Mä kävin rukkauttamassa kelloani kellosepällä. 20 euroa maksoi. Tarkoitan siis käynnin säätämistä. Kello kun kävi 15 sekuntia edistäen vuorokaudessa. Mutta kelloseppä tutki samalla, että Miotan koneisto käy tosi asentoriippuvaisesti. Kellotaulu pystyssä klo 12 ylöspäin +2 sekuntia mutta jommalla kummalla kyljellään +20 sekuntia. Kun olin pitänyt kelloa yöpöydällä kyljellään yöt ja kädessä päivät oli se lopputulos +15. Nyt rukattiin aavistus hitaammaksi siis.
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20242 vuotta Minusta tämä on ihan hieno. Varsinkin hintaansa nähden... Seiko5 ja heidän varmaan halvin automaattikoneisto.
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20242 vuotta 9 tuntia sitten, Vierringe kirjoitti: Minusta tämä on ihan hieno. Varsinkin hintaansa nähden... Seiko5 ja heidän varmaan halvin automaattikoneisto. Nätti, kelpaisi tännekin.
Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kulta_aika Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa. Se oli vielä viime viikolla -30% alennuksessa, joten hinnaksi jäi 231 €. Nyt taitaa olla loppu heidän varastostaan. https://www.kulta-aika.fi/kellot/seiko-5-sports-automatic-srpd51k1-42-5-mm/p/SRPD51K1/ Oikeastaan kävin muutamassakin pääkaupunkiseudun kelloliikkeessä, kun olin saanut päähäni, että pitää saada vähän parempi (sinitauluinen) kello. No, ei jäänyt käteen sellaista... Tällä mennään. Siellä Kulta-Ajassa olisi ollut Oriksen Aquis Date, myös 30 % alennuksessa (2.300 €). Nyt näkyy alennusprosentti tippuneen 25:een. Vähän olisi se kiinnostanut, mutta sitten tuli järki päähän, kun en ollut perehtynyt noihin. Siitä on tullut uusi versiokin uudella koneistolla ja 120 tunnin käyntivaralla, kun tässä olisi käyntivara ollut 38 tuntia. On sen hintakin pompsahtanut (ovh. 3.500 €)
Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 20242 vuotta Mielenkiintoinen ohjelma. Ylen puoli seitsemän, jossa Voutilainen vieraana. https://areena.yle.fi/1-66455425 Ja siitä selvisi, että Voutilainen näyttely avautuu Espoon kellomuseoon ens viikolla. Aion mennä. Sopivasti lapsen harrastus siinä viereisessä talossa aina lauantaisin puolentoista tunnin ajan. https://kellojakorumuseo.fi/news/elamantyonayttely-kari-voutilaisesta-avaa-kellosepantaidon-saloja-maailman-huipulta/
Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Tuli flipissä Seiko land navigator joku night edition. Tykkäsin, mutta hitto jätätti 25s päivässä. Vein rukkaukseen ja seppä sanoi että näiden kanssa on vähän arpapeliä, menee helposti yli jompaan kumpaan suuntaan. 20e maksoi ja nyt +2s/d. Erittäin tyytyväinen.
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20242 vuotta 18.4.2024 klo 19.49, Densen kirjoitti: Mielenkiintoinen ohjelma. Ylen puoli seitsemän, jossa Voutilainen vieraana. https://areena.yle.fi/1-66455425 Ja siitä selvisi, että Voutilainen näyttely avautuu Espoon kellomuseoon ens viikolla. Aion mennä. Sopivasti lapsen harrastus siinä viereisessä talossa aina lauantaisin puolentoista tunnin ajan. https://kellojakorumuseo.fi/news/elamantyonayttely-kari-voutilaisesta-avaa-kellosepantaidon-saloja-maailman-huipulta/ Joka kuukauden toinen tiistai sisäänpääsy on ilmainen. Sopivasti lapsella harrastus Tapiolassa myös aina tiistaisin. Laitoin 14.5 päivän kalenteriin 😀
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Mäkin varmaan käyn. Sain vaimon houkuteltua mukaan, ollaan joskus viime vuosituhannella asuttu Tapiolassa, niin kiva käydä tsekkaamassa paikkoja. No käynhän mä siellä lähes joka vuosi, mutta en tuolla suunnalla missä näyttely.
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20242 vuotta Minä olen nyt muutaman päivän seurannut tämän käyntiä. Jotain 1 - 1,5 sekuntia / vrk jätättää. Jatketaan seurantaa... Ja pitää siellä kellomuseossa vierailla.
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20242 vuotta 3.11.2023 klo 17.04, Jopotuinen kirjoitti: Tommi2 on vaientanut itsensä. Viritetääs tähän tämmönen täky, kävin kipasemassa uuden kellon. Jos tarkkaa kelloa hakee, niin Tissot. Kelloseppä laittoi tämän aikaan Marraskuun 2023 alkupäivinä ja nyt näyttäisi jätättäneen 4 sek. Ehdin kyllä Muokattu: 20. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja No tulihan se sininen suklari hankittua. En olisi ehkä halunnut sijoittaa näin paljon, mutta on kovasti kehuttu.
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta 37 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: No tulihan se sininen suklari hankittua. En olisi ehkä halunnut sijoittaa näin paljon, mutta on kovasti kehuttu. Tuo hieno. Taisit photoshopata merkin. En ole kellotuntija, joten en tunnista...
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Minulla tämä tietenkin karkasi lapasesta. Viime viikon hankinta: Mukaan tuli teräsranneke sekä sininen nahkaranneke.
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja No näin tein, eli photoshoppasin, ajattelin että joku erehtyy luulemaan kalliiksi. Toi on "mun uusi tyylisuunta, halpiskvartsit" eli Casio, maksoi postikuluineen alle 70e. Tykkään Casio Durosta, mut se on vähän iso, tämä oli 42mm ja sininen. Onhan tuo Longiness ihan eri luokkaa. Hieno.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään