Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kelloketju

Featured Replies

• Viestejä 243
  • Katselut 17.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Tulin vaan sanomaan että nyt mäkin haluan sinisen suklarin... voi helv... ihan kun noita kelloja ei olisi tossa tarpeeksi. 

• hmpf

• ^Toi on melkonen järkäle, kattelin tänään. Edit: saahan noita 40mm ainakin kvartsi. joo! Joo, toi uus Aquaracer ei oo musta kivan näkönen... vanhoja saattas käyetttynä saada kohtuuhintaan, facebo

Lähetetyt kuvat

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
19.4.2024 klo 16.52, tommi2 kirjoitti:

Tuli flipissä Seiko land navigator joku night edition. Tykkäsin, mutta hitto jätätti 25s päivässä. Vein rukkaukseen ja seppä sanoi että näiden kanssa on vähän arpapeliä, menee helposti yli jompaan kumpaan suuntaan. 20e maksoi ja nyt +2s/d. Erittäin tyytyväinen. 

IMG_20240419_165004.jpg

Tätä ei tule käytettyä. Siinä on sen verran kulumaa, että myyntiarvo ei ole varmaan kun pari sataa tms. , joten ajattelin tehdä tästä rymykellon. Tämä käteen kun tehdään pihatöitä, ryömitään jossain yms. ja katotaan kestääkö. Veikkaus on että ei. Lisäksi naarmuinen ulkonäkö puhuttelee. 

Nyt on vaan mietinnässä että pitäiskö 

a) antaa rymyn hoitaa luonnollisesti

b) pitää tätä kädessä kahvakuulaillessa (kuula lyö kelloon tietyissä liikkeissä) yms. "tahallista sikaa"? Tässäkään ei olisi tarkoitus raahata auton perässä tai ampua ilmapistoolilla, vaan jättää kello käteen tilanteessa, jossa sen otan pois.. no, ei tule mieleen kun sauna ja just toi kahvakuulailu. 

Mitä mieltä raati on? 

Kävikö kukaan Voutilais-näyttelyssä ja jos joo niin millanen oli? Itellä vielä käymättä.

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No, tossa vähän aikaa kelasin ja kun ei kukaan ollut mitään mieltä, niin päätin ottaa tyylin "kello aina kädessä, ei mitään tahallista sikaa", eli pidän mm. kahvakuulaillessa. Ei se nyt ihan lyökkään kelloon... myöskin saunassa varmaan pidän. 

Joskus oli G-shock, siis on tuo mulla vieläkin ja toimii, muitakin G-shockeja on, mutta asiaan, siis oli G-shock ja pidin sitä just noin. Mulla oli 1 kello ja se oli ranteessa about aina.  Nyt on 11 kelloa jota pidän ja pari ihme kokeilua/romua, niin on tossa varaa vaikka hajotakkin. Tudoria säälin ja säästelen, se on keikarointikello, koru ja sellanen minkä yritän siirtää jälkipolville, muut ovat käyttöä varten. Hajoo jos hajoo. Ainakin nuo Shockit luulisi kestävän. 

G-shockeillakin on keräilijöitä ja yllätti että malleja on jopa 5000e hintaisia, osa jengistä kiilloittelee naarmuja pois ja säälii noita... kukin tyylillään mutta ei musta toi ole oikein alkuperäinen tyyli. 

Kirjoitettu

No enhän mä nyt vielä ollut kerennyt vastailla. Olen mm pyöräillyt 😀

Voutilaisen näyttely on edelleen käymättä. Museokortinkin ostin osin sitä varten. Mutta en ole missään muussakaan museossa vielä ehtinyt vierailla sen turvin. 

• 4 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Seiko on ollut ranteessa maalatessa, kaivaessa, pyöräillessä, kaikessa duunissa. Kuulat ehkä osuu pahiten, mut ei nekään oikeesti hirveesti. Muutamia pikkunaarmuja, pitää ulkonäkönsä ihan hyvin, mutta:

käynti on muuttunut +2s/d johonkin +20s/d. Voi olla "luonnollista" rukkauksen jälkeistä asettumista EHKÄ, mutta silti vähän epäilyttää. Hyvä testi. Jos rupee oikeesti käymään tosi huonosti, on tämä sitten 3. Seiko joka näin tekee ja melkein voin sanoa että rymykellomaine on tuulesta temmattu. Oikeesti johan sen järkikin sanoo että hienomekaaninen rakenne ja kolauttelu ei kuulu samaan ranteeseen. 

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Kävin siellä Espoon kellomuseossa katsomassa sen Voutilaisen näyttelyn. Siis onhan ne niin viimeisteltyjä kuin vain voi olla ja ilmentävät samanlaista tyyliä vaikka kellot eri vuosilta ja vuosikymmeniltä. Ja viimeistely on ilmeisesti peräti sellaista tasoa, ettei sen käsinkaiverruksen ja -työstön viimeisintä hienoutta oikein edes näe paljain silmin vaan tarttis jonkun luupin. Ja mahtavaahan se on, että äijä on kehittänyt ja valmistanut omia koneistoja joissa on hyvä tarkkuus ja vaikeita toimintoja. Mutta ei noitten Voutilaisen kellojen ulkoasu silti mua säväytä. Eli jotenkin se kellotaulun tyyli ja muotoilu ei ole mun silmiin ehkä ihan paras hottia. Voutilaisen parinsadan tonnin kellojen sijaan moni parin tonnin tai kymppitonnin kello on mun mielestä hienompi. Arvostan silti erittäin suuresti hänen uraansa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.