Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi 19 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Hiihtokeskusten AfterSki-mestat on aikamoisia pommeja. Sveitsissä uudenvuodenyönä tulipalo, mahdollisesti 40 kuollutta ja n. 100 vaikeasti loukkaantunutta. Silloin lähti, sano Annikki Tähti.
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Kirjoittaja Jostain luin jostain mahtavasta Veikkauksen palautusprosentista, yli 50 se oli ainakin, olisiko ollut jotain 70-80 jopa. Paskan marjat. Ollut Eurojackpottia ja Lottoa vetämässä kestolla monta monta vuotta, yli 150e menee vuodessa noihin, viimeksi voitto vuonna 23: 10e. Taas kuitenkin siirsin rahaa tilille, se toivo tuosta potista pistää maksamaan.
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Mä oon pelannut nyt useamman kuukauden noita 1€/25 riviä porukka eurojaskoja, aika useain näyttää tulevan joku 20-80snt voitto, ei ole rahallinen panos vuodessa iso ja jos sattuu voittamaan pääpotin niin saahan sieltä kuitenkin satojatuhansia - miljoonan potista tietysti riippuen.
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Kirjoittaja ^Pitihän tota kokeilla mut meni 10e... mä katoin noita euron 25 riviä porukoita ja en tajua mikä tossa on kun lukee että 48 jäljellä 50stä niin kun yritän varata niin sanoo "ei osuuksia jäljellä". Miksi se näyttää noita jos osuuksia ei ole jäljellä? Onko ne jonkun "ostoskorissa" vai mitä mogailin? Toi euron sijoitus olis huomattavasti kybää houkuttelevampi, mut pakko oli nyt kokeilla. 100 riviä kybällä 20hlö porukalla.
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Mulla on tavalliseen lottoon kestona yksi rivi ilman jokereita ym eli euron viikko. Kerran tuli kesälomalla kesken frisbeegolf kierroksen tekstari veikkaukselta, että olet voittanut lotossa, kirjaudu tarkistamaan. Niin alkoi jännittämään, että oli pakko kesken pelikierroksen kirjautua Veikkauksen sivuilla vain toteamaan, että 8 euroa voitin. Muokattu: 4. Tammikuuta4. Tammi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi 2.1.2026 klo 18.35, tommi2 kirjoitti: ^Pitihän tota kokeilla mut meni 10e... mä katoin noita euron 25 riviä porukoita ja en tajua mikä tossa on kun lukee että 48 jäljellä 50stä niin kun yritän varata niin sanoo "ei osuuksia jäljellä". Miksi se näyttää noita jos osuuksia ei ole jäljellä? Onko ne jonkun "ostoskorissa" vai mitä mogailin? Toi euron sijoitus olis huomattavasti kybää houkuttelevampi, mut pakko oli nyt kokeilla. 100 riviä kybällä 20hlö porukalla. Tuota käy mullakin aika usein, luulen että kun lataat sen porukka sivun niin se näyttää sen hetkiset jäljellä olevat osuudet, jos siinä sitten selaa niitä ja arpoo sen puoli minuuttia niin tod.näk ne vaan kerkee mennä, mun mielestä kun niitä ei edes laiteta ostoskoriin vaan se ostetaan suoraan siitä sivulta eli ei voi jemmata itselleen mitenkään. Tuli muuten eurojaskasta 19snt voitto, tsekkasin niin neljästä viimesestä pelistä kaikista voittanut, tosin senttilöitä mutta parempi palautus prosentti kuin yksin pelatessa.
Kirjoitettu 4. Tammikuuta4. Tammi Kirjoittaja Mun 10e sijoitus poiki voiton! 1,8e. No... varmaan rupeen myös heittään välillä noita porukoita. Toi euron sijoitus kuulostaa hyvältä, kymppi on vuositasolla jo rahaa.
Kirjoitettu 4. Tammikuuta4. Tammi Iltapaskojen tapa uutisoida hiihtäjien menestyksestä palkintorahat edellä on ihan perseestä ja kommunistista kateutta. Oli siten ampumahiihtäjä Suvi Minkkinen tai vaikka Jasmi Joensuu eilen niin otsikko on että näin paljon "x tienasi." Ketä tämmöinen paska palvelee?
Kirjoitettu 4. Tammikuuta4. Tammi Woot, eikös tämä ole iänikuinen tapa ränkätä urheilijoita. Varsinkin pyöräilyssä tämä oli ihan arkipäivää jostain 1800-luvun lopusta aina siihen asti kun TV-lähetysten myötä rahoitusmalli muuttui voittorahoista sponsseihin ja sitten myöhemmin endorsementteihin. Kisoja oli paljon (hulluimmat saattoivat ajaa kolme kisaa viikonlopussa) ja kun kaikki eivät osallistuneet kaikkeen oli palkintorahat helppo tapa rankata menestystä. Tosin jos lukee jotain 1960-luvun juttuja niin ei ollut ihan harvinaista että pienemmissä kisoissa esim tuoreen isän annettiin voittaa vaipparahoja pienissä kisoissa. Kun ei ollut minimi- eikä takuupalkkoja. Meillä on duunissa ihan samanlainen systeemi myynnin tyypeillä. Kovin tyyppi on se joka tuo eniten hilloa. Ei tällä ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Musta on ihan helvetin siistiä että suomalaiset urheilijat tuo Suomeen pinkkaa 🎉 💸. Vaihtotasekin tykkää ❤️ . Sama veropäivänä! Sehän on rahantekemisen juhla. Iso 👍 hyville veronmaksajille 🇫🇮, pelkkää rakkautta täältä. Tietty oikea товарищ pitää suoritusaikojen ja pisteiden julkistamista kapitalistisena juonena.
Kirjoitettu 4. Tammikuuta4. Tammi Kirjoittaja Viihdettä tuo on ilmeisesti monenkin makuun. Itsehän en tietenkään moisia lehtiä lue (itseasiassa ihan totta jopa, en ole koskaan opetellut) 😄 Ihminen tiedostaa oman paikkansa ja olemisensa vertailussa muihin, onhan se hyvä tietää miten ränkkäytyy kaikessa. Siksi se pistää pisuaarissa vilkaisemaan, yrittämään kaiken maailman kännisissä kädenvääntökisoissa yms.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi 2.1.2026 klo 18.35, tommi2 kirjoitti: 100 riviä kybällä 20hlö porukalla. 100 riviä saa myös 4 eurolla. Mulle on ihan sama, jakautuuko se 90 milj 20:een vai 50:een osaan. Näissä tuppaa olemaan aika heikko palautusprosentti. Vaimo sanoo, että omilla riveillä saa enemmän takaisin. Tuo on ihme hannuhanhi pelaamisessa.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi 12 tuntia sitten, MV kirjoitti: Ei tällä ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Veropäivänä ei muusta olekaan kyse. Jos julkistettaisiin vain maksetut verot ilman tuloja tai prosentteja, niin voisi sanoa, että listataan yhteiskunnan tukipilareita. Tulojen listaaminen on ainoastaan suomalaisen luontaisen kateuden triggeröimiseksi, koska muuten ei klikkiotsikko vedä.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi No mitä noita viime veropäivän synnyttämiä keskusteluita seurasin (esim vaikka iltalehden oma politiikan puskaradio -podi) niin pelkkien listausten klikkiotsikkoarvo on heikentynyt merkittävästi. Huomaa myös siitä että kymmenisen vuotta sitten näitä "kuka X ansaitsi eniten" -juttuja riitti pariksi viikoksi, nyt veropäivä on veropäivä. Viime vuonna oli sen sijaan ihan hyviä juttuja siitä miten toimialarakenne muuttuu pikku hiljaa. Ja siitä miten tulolistan huipulla oli orjakauppiaita. Miksi tulolistojen listaaminen herättää kateutta mutta tuloslistojen ei? Eikö se ole samalla tavalla surullista tietää että joku juoksee maratonin melkein 3x nopeammin kuin itse? Ja eikö kukaan ajattele niitä yrityksiä joiden pörssikurssit laskee! Ja kuinka paljon sattuu keskiverto ylioppilaaseen tietää että joku nörtti kirjoitti kymmenen laudaaturia?
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään